Naistenklinikan VS Felicitaksen IVF-hoitojonot?

Moikka!

Oon 25-vuotias nainen ja kihlatun kanssa ollaan alotettu esikoisen yritys noin puol vuotta sitten. Mulla on PCO. Ensikäynti julkisella on elokuun alussa (sitäkin oon saanu odotella jo toukokuusta asti!), jossa mietitään tulevia lapsettomuushoitoja. Mitään hoitoja ei ole siis vielä koskaan tehty. Ite toivoisin pääseväni heti suoraan IVF-hoitoihin, koska en oikein usko raskautuvani insseistä. Pääseekö julkisella suoraan IVF:ään (lapsettomuuden syy kun on selvä) vai tekeekö ne siellä eka tusinan "halvempia" hoitoja? Entäs sitten ne hoitojonot? 6kk lienee melko yleinen jonotusaika? Missä vaiheessa oman IVF-aikansa saa tietää vai täytyykö vain odotella täysin tietämättömänä ajatuksella voi mennä 3kk tai voi mennä 6kk?

Kovan vauvakuumeen kourissa oon miettiny jo soittelevani Felicitakselle ja varaavani sinne ensikäyntiajan, sen kun saa kuulemma jo parin viikon sisään. Vois alkaa asiat tapahtumaan pikkasen nopeemmalla tempolla. Joo myönnetään, oon tosi kärsimätön! :D Kuinkahan nopeasti Felicitaksella on IVF:ään päässyt ensikäynnin jälkeen? Mieluummin maksan itteni kipeeks yksityisellä ja saan jotain aikaseks, ku odottelen kuukausitolkulla julkiselle ja pää hajoo! :headwall: :)

Olis kiva jos jaksaisitte rustailla tänne omia kokemuksianne Naistenklinikasta ja yksityisistä klinikoista (ei tarvii olla just Felicitas). =)
 
Sellanen kysymys tuli vielä mieleen, että jos käy sen ensikäynnin yksityisellä (meidän tapauksessa se olis Felicitas), niin velvottaako se jatkamaan siellä hoitoihin asti? Ajattelin vaan, että tietäisi sitten, kuinka hommat siellä etenisi ja jos hyvältä tuntuu, niin jäisi sitten sinne hoitoihin. Eihän se maksa ku 147e (Lappeenranta). :)
 
Oletkohan saanut jo vastauksesi muualta? Tämä tulee nyt vähän jälkijunassa.
Me menimme felicitasille hoitoihin aivan samoista syisty. En halunnut että aikaa tuhraantuu ja lapsi oli jo siinä vaiheessa ollut toiveissa yli 3-vuotta.
Asiat tapahtuu siellä ripeään tahtiin. Toki alkukäynnin jälkeen voi jäädä miettimään vaihtoehtoja.
Alkuun aikaa meni ainostaan verikokeisiin ja muihin alkututkimuksiin. Mutta ne kun tehty hoidot alulle pian.
Mutta rahaahan yksityiselle uppoo kiitettävästi. Tietty riippuu kuinka pian tärppää. :)
Itse ollut kyllä tyytyväinen Felicitasiin, mukava lääkäri ja muukin henkilökunta myös.
 
Vanessa-80: Kärsimätön kun olen, hakeuduin heinäkuun alussa Felicitakselle ja siihen päätökseen oon ollu kyllä tosi tyytyväinen. :) Must otettiin verikokeet ja kas kummaa, LH ja FSH-tasot oli ihan normaaleissa! Mulla onkin siis pco-tyyppiset munasarjat, ei PCO:ta. No, käytännön ja lopputuloksen kannalta en tiiä, onko sillä nyt niin väliä, mutta mulle henk.koht. se oli iso juttu. =) Nyt mieskin on tutkittu ja sillä rintamalla kaikki on onneks oikein mallikkaasti. Sain metut, terolutit ja clomifenit. Metuja syön kaiken aikaa annostuksella 2tabl/vrk, teroluteja söin viime viikon 2tabl/vrk, nyt oottelen menkkoja ja sit alkaa eka clomikuuri kp 5-9 annostuksella 1tabl/vrk. Niin, ja seurantaultrassa tekevät vielä siinä kp 13 paikkeilla mulle munatorvien aukiolotutkimuksen. Näillä siis mennää nyt ja toivotaan, että jotain tulostakin syntyisi. :) Uskon, että Felicitaksella siirrytään kyllä sitten aika joutusasti muihin hoitokeinoihin jos näyttää, ettei nuo clomit mulla toimi. Voin kyllä lämpimästi suositella Felicitasta, tosin rahaahan siellä palaa, mutta se oli tiedossa! :)
 

Yhteistyössä