Parisuhteesta kysymyksiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Starbucks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Starbucks

Aktiivinen jäsen
09.08.2007
4 183
0
36
Tuntuu, että aika vähäiseksi jää tämä aika perheen kanssa, etenkin kahdenkeskinen aika miehen kanssa. Tosi vähän voidaan tehdä arkena mitään, mutta viikonloputkin menevät aina "arjesta toipumiseen" ainakin miehen osalta. Miten muilla?

• kuinka paljon teillä on perheenä aikaa pvä/vko?

• kuinka paljon aikaa on miehen kanssa kaksin?

• Kuinka paljon teette perheen kanssa jotain erityistä, esim. harrastatte?

no koitetaan vastata...
melkein koko ajan ollaan kotona koko porukka, mutta yhdessä ei sitten tehdö oikeastaan mitään.
tänäänjust yritin miettiä, milloin ollaan miehen kanssa tehty kaksin jotain, en muista
:ashamed:

Ollaan aika paljo yhdessä perheenä, mies töissä tietenkin päivät. Kaupassa käynnit yms hoidetaan aina koko porukka siis huimat kolme henkee :D Viikonloppuisin mies käy joskus omissa harrastuksissaan, on pois n.2-4h. Iltaisin kun lapsi on nukkumassa tehdään omia juttuja tai löhötään yhdessä sohvalla mässäten ja tv:tä tuijotellen. Joskus pelataan jotain lautapelejä tms...

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ollaan aika paljo yhdessä perheenä, mies töissä tietenkin päivät. Kaupassa käynnit yms hoidetaan aina koko porukka siis huimat kolme henkee :D Viikonloppuisin mies käy joskus omissa harrastuksissaan, on pois n.2-4h. Iltaisin kun lapsi on nukkumassa tehdään omia juttuja tai löhötään yhdessä sohvalla mässäten ja tv:tä tuijotellen. Joskus pelataan jotain lautapelejä tms...

kuinka pitkään mies on töissä?Siis monesta moneen?

:laugh:

Hei, en mä osaa vastata tällaisiin...me ollaan niin epänormaalia sakkia koko perhe. Jonain päivänä lapset eivät näe isäänsä ollenkaan, ja mäkin näen miehen vaan vilaukselta aamulla. Joskus taas ollaan kylki kyljessä 4-5 päivää putkeen. Miehen ja mun kahdenkeskeinen aika on ilta/yö, joskus päivisin jos ollaan törkeitä ja viedään muksut puolipäiväisiksi päiväkotiin kun molemmilla on vapaapäivä :saint: . Eikä harrasteta mitään yhdessä: kävelyllä kyllä käydään, kaupoissa käydään, vieraillaan tuttavaparin luona, häärätään jotain kotosalla tai takapihalla.

Meillä mies on vapaalla useimmiten 3-4 päivää viikossa. Omia, erillisiä menoja meillä ei juurikaan ole, joten perheen yhteistä aikaa meillä on reilusti. Kauppareissut ja muut hoidetaan porukalla.

Miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa on vapaapäivinä 2,5h päikkäreiden aikaan ja ilalla 21 jälkeen niin kauan kun jaksaa valvoa :)
Työpäivinä myös tuo päikkäriaika ja illalla sen 21 jälkeen joko ei ollenkaan tai 1-3 tuntia, riippuen työvuorosta.
Mies tekee siis tällä hetkellä pääasiassa yövuoroja.

Mitään erityisiä koko perheen harrastuksia meillä ei vielä ole, kun lapset ovat niin pieniä. Toki kävelylenkkejä tehdään ja ollaan muutenkin ulkosalla paljon.

MUOKS. Niin ja siis mä olen lasten kanssa kotona.

Me ollaan miehen kanssa töissä molemmat vähintään 5 päivänä viikossa ja lähes joka lauantai on myös jompikumpi töissä. Vuorotellen nuo lauantait, esim. viime lauantain olin lasten kanssa, tämän lauantain olen töissä, ensi lauantain on mieheni töissä jne.

Joka viikko ollaan ainakin yhtenä päivänä samassa työpaikassa. Tällä viikolla oltiin maanantaina, tiistaina ja tänään. Eli miehen kanssa noina päivinä ollaan se 8,5 tuntia töissä yhdessä. Niinä päivinä kun ollaan eri paikoissa töissä, niin ollaan sitten erillään klo 7.30-17.30/18.00. Lisäksi mies käy sählyssä 3 päivänä viikossa. Eli jos ollaan eri paikoissa töissä ja miehellä sählyilta niin nähään n. tunnin ajan ennen pelejä ja sitten taas illalla 21.00.

Meidän yhteinen aika on siis pääasiassa sen jälkeen kun lapset nukkuvat. Muuta yhteistä aikaa on harvemmin.

Perheenä vietetään kaikki illat paitsi ne sählyillat yhdessä, ja viikonloput myös. Ulkoillaan, pelaillaan ja leikitään yhdessä koko perhe aina kuin vain mahdollisuus on, 4-5 päivänä viikossa.

Miehellä on kaksivuorotyö eli joka toinen viikko aamu ja ilta, joten aamuvuoron jälkeen jää hyvin aikaa olla perheen kesken ja viikonloput ollaan myös.
Minä olen kotiäitinä.
Kahdenkeskistä aikaa ei juurikaan ole. Meillä neljä lasta joten mummi ja vaari ei ole jaksanut ottaa kaikkia yökylään, joten me ei olla oltu kahdestaan kuin kaksi kertaan n.kuusi tuntia 1½ vuoden aikana eli kuopuksen syntymän jälkeen.
Mutta kyllä me vielä ehditään..toivottavasti ainakin :D

Minulla Avon touhut on harrastuksena ja miehellä lapsityö seurakunnassa, joten ei meillä sen kummempia harrastuksia.
Yhteinen harrastus´olisi kiva löytää sitten kun lapset tuosta kasvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Starbucks:
Mun mies on töissä 24/7 ei oo kahdenkeskistä aikaa saati perhe elämää musta tuntuu että oon melkein yh =)

vähän sama kun meilläkin ma-pe. Onko koskaan viikonloppusin kotona?

Ei loka-toukokuussa mutta kesä,heinä,elokuussa on tai toivotaan niin

onko yrittäjä?

Mun mies on töissä 24/7 ei oo kahdenkeskistä aikaa saati perhe elämää musta tuntuu että oon melkein yh =)

onko yrittäjä?

On ja työnarkomaani

onko yrittäjä?

On ja työnarkomaani

iik :ashamed: meilläkin mies on yrittäjä ja siksi arki-iltoina mies ei välttämättä näe poikaa ollenkaan. :snotty:

onko yrittäjä?

On ja työnarkomaani

iik :ashamed: meilläkin mies on yrittäjä ja siksi arki-iltoina mies ei välttämättä näe poikaa ollenkaan. :snotty:

Sama juttu täällä mutta onneksi poitsu menee huomenna pariksi tunniksi isänsä kyytiin =) minkä alan yrittäjä?

Yhteistyössä