Parisuhde ja talon rakentaminen

  • Viestiketjun aloittaja ....surullinen...
  • Ensimmäinen viesti
Marenki-milli
Alkuperäinen kirjoittaja elämä on ....:
Joten kannattaa opiskella eikä antaa miessuhteiden liikaa sotkea elämäänsä!
Tämä on hyvä. Esiäitimme tekivät töitä, että tässä maassa voi saavuttaa taloudellisesti itsenäisen aseman omalla työllään. Ei sillä rikastu, ei... Mutta tärkeysjärjestystä voi miettiä. Mulle äiti opetti, että itsestään tulee pystyä pitämään huolta omin voimin (eli minimi on se, että on ammatti), miehen varaan ei voi elämää laskea.

Elämässä voi sattua kaikenlaista. Pidä huolta itsestäsi, surullinen.

 
...surullinen...
Sen verran koulutuksesta, että menen oppisopimuksella opiskelemaan. Saan siitä palkan ja koulutuksen. Valmistuessani on työpaikka jo tiedossa, tuskin olisi edes palkattu oppisopimukseen opiskelijoita jos ei työpaikkaa olisi edes tiedossa.
Kyseessä on toinen ammatti johon kouluttaudun. Ensimmäinen ammattini on yrittäjä pohjainen moniammatti jossa ei tietty yhtä ammattia ole. Kun olen kouluttautunut lähihoitajaksi on mahdollisuuksia paljon enemmän. Itse en kadu omaa tän hetkistä ammattia enkä tulevaa ammattia. Haluan tehdä hoitotyötä vaikka palkka ei siinä ole kaikkein paras mahdollinen.

mymmelinäiti:
Olet oikeassa, en halua vapaamatkustajaksi, haluan tehdä korteni kekoon. En ainakaan sitä halua, että elän miehen siivellä. Se vasta onkin aivan kamala ajatus!

Marenki-milli:
Tuo kihlautumisenne kiinnostaa. Miksi? Oletko puhunut suhteen mielekkyydestä ja mies rengastanut sinut ihan menetyksen pelossa? Vai tuumasitteko yhdessä, että pitää mennä suhteessa johonkin suuntaan?

Yhdessä tuumattiin,että suhteessa pitää mennä eteenpäin. 6 vuotta ollaan junnattu paikallaan suhteen kanssa ja omasta mielestä oli aika jo mennä eteenpäin, oikeastaan olisi pitänyt mennä vuosia sitten jo.
Miehelle taas kihlautuminen on sen verran vakava asia, että ei sitä ihan huvikseen tee.
Uskon, että tosissaan sitä ainakin halusi.

Tässä otettiin kolikon toista puolta esiin. Mitä sanottavaa miehellä tähän olisi.
Olen yrittänyt mahdollisimman sanatarkkaan kertoa mitä mies on kanssani keskustellut ja sen perusteella tänne tietoa olen kirjoittanut. Mitä mies on sanonut ja miten itse olen ajatukset kokenut ja mitä olisin toivonut.


 
sivupersoona.
Entäpä, kun tuo talo valmistuu, niin samalla vietätte häitä ja muutatte yhteen asumaan. Yhteiselämästä kun pääsette nauttimaan, niin kyllä te sinne jotakin mieleistänne varmasti saatte hankkia. Ajatelkaa saisitte oman kodin mieheltä lahjaksi.
 
Marenki-Milli
Sinä surullinen teet tietenkin ratkaisut omassa elämässäsi. Itse jouduin käymään (tai sain) läpi senkin vaiheen, että kohtasin itseni. Eikä kerta elämässä riitä, aina välillä kannattaa muistuttaa mieleensä, kuka oikeasti on.

On asioita, joissa voi joustaa, mutta on asioita jotka vaatii muutosta. (Jos omasta elämästä kerron viimeisimmän esimerkin, niin lähdin työpaikasta koska esimies vaati palkanmaksun vastineeksi asioita jotka sotivat omaa moraalia vastaan... bisnes on bisnestä, mutta joku raja siinäkin. Kyllä oli kylmiä viikkoja ilman tietoa seuraavasta työpaikasta.)

Sä pohdit täällä tilannettasi ja toivon, että saat ajatuksillesi sopivaa vastusta. Siinä ne testataan. Sitten vielä sanon, että teet tai jätät tekemättä jotain, niin elämässä voi ottaa uuden suunnan senkin jälkeen. Ulkopuolisen tehtävä ei ole tuomita ja sä otat itselles juuri ne neuvot jotka sopii.

Kaikissa parisuhteissa tulee aikoja, jolloin niitä pitää pohtia. Se on hyvä, paikoilleen jääminen tarkoittaa yleensä myös sitä ettei kasva. Mä en halua tällä tarkoittaa sitä, että koko ajan pitää kiitää elämässään, joskus tarvitsee taukoja.

Mutta tärkein asia, jonka halusin kertoa: älä unohda itseäsi. Muista, kuka olet. Tiedä, missä olet. Rakasta itseäsi, koska ilman ehjää itseä ei pysty antamaan muille itsestään.
 
...surullinen...
Alkuperäinen kirjoittaja Marenki-Milli:
Sinä surullinen teet tietenkin ratkaisut omassa elämässäsi. Itse jouduin käymään (tai sain) läpi senkin vaiheen, että kohtasin itseni. Eikä kerta elämässä riitä, aina välillä kannattaa muistuttaa mieleensä, kuka oikeasti on.

On asioita, joissa voi joustaa, mutta on asioita jotka vaatii muutosta. (Jos omasta elämästä kerron viimeisimmän esimerkin, niin lähdin työpaikasta koska esimies vaati palkanmaksun vastineeksi asioita jotka sotivat omaa moraalia vastaan... bisnes on bisnestä, mutta joku raja siinäkin. Kyllä oli kylmiä viikkoja ilman tietoa seuraavasta työpaikasta.)

Sä pohdit täällä tilannettasi ja toivon, että saat ajatuksillesi sopivaa vastusta. Siinä ne testataan. Sitten vielä sanon, että teet tai jätät tekemättä jotain, niin elämässä voi ottaa uuden suunnan senkin jälkeen. Ulkopuolisen tehtävä ei ole tuomita ja sä otat itselles juuri ne neuvot jotka sopii.

Kaikissa parisuhteissa tulee aikoja, jolloin niitä pitää pohtia. Se on hyvä, paikoilleen jääminen tarkoittaa yleensä myös sitä ettei kasva. Mä en halua tällä tarkoittaa sitä, että koko ajan pitää kiitää elämässään, joskus tarvitsee taukoja.

Mutta tärkein asia, jonka halusin kertoa: älä unohda itseäsi. Muista, kuka olet. Tiedä, missä olet. Rakasta itseäsi, koska ilman ehjää itseä ei pysty antamaan muille itsestään.
Paljon ajatuksia sain, niin hyviä kuin huonojakin,toivoa ja epätoivoa. Ratkaisu on vielä tekemättä.
Kirjoitan ajatuksistani ja mietteistäni miehelle kirjeen. Toivon sen myötä, että tajuaa miltä tämä kaikki tuntuu ja kuinka syrjään heitetty olen.
Niin kuin jossain vaiheessa sanoin ettei talo ole se ongelma vaan suhteen ongelmat. Pitää ottaa miehen kanssa asiat puhuttavaksi ja löytää se ratkaisu.

Ehkä tämä kaikki ei ole niin sykkää miltä se nyt vaikuttaa. Kiitos paljon sanoistasi Marenki-Milli ja muille myös :)
 
Helsingissä on merkkejä Venäjän suorittamasta valmistelutoiminnasta jopa mahdollista miehitystä varten. Venäläiset värväävät Suomenvenäläisiä ja Suomalaisia toimintaan , joka voi tähdätä jopa miehitykseen. Nimien kerääjiä liikkuu varsinkin Helsingissä keräämässä mielipiteitä Venäjänmielisiltä henkilöiltä. Toiminta on härskiä eikä keinoja kaihdeta. Huumeet ovat yksi keino Venäjämielistämisessä. Psykedeelisillä huumeilla muunnellaan ihmisen mieltä. Näitä huumeita voi saada elimistöönsä jopa työpaikalla, Hyväntekeväisyysjärjestöt ja puhelinmyynnin työpaikat ovat riskialttiita tässä mielessä. Myös metalli ja rakennusalan yritykset ovat vaarallisia. Venäläisomisteisen yrityksen tunnistaa Suomessa siitä, että työehtosopimuksia ei välttämättä kunnioiteta ja palkat ovat alan keskitasoa pienemmät. Nimi voi yrityksellä silti olla Suomalainen ja omistajat sekä esimiehet ja jopa koko henkilökunta voivat esiintyä Suomalaisilla nimillä.
Näitä huumauksia joilla mieltä pyritään muokkaamaan voi tapahtua muuallakin. Helsingissä kapakat ovat vaarallisia paikkoja, jopa tarjoilija tiskin takaa voi sekoittaa drinkkiin aineita. Tätä tapahtuu erityisesti Kalliossa.
Suomenvenäläisten luona vieraileminen voi myös olla erityisen vaarallista tässä mielessä. Toiminta näyttää keskittyvän erityisesti pääkaupunkiseudulle.
Psykedeeliset huumeet muokkaavat mieltä tavalla jota kohde ei välttämättä huomaa. Ihminen, joka ei tunne aineiden vaikutuksia ei edes huomaa välttämättä olevansa pilvessä. Joskus aineet vievät kohteen muistin eikä toivottua vaikutusta saavuteta. Psykedeelejä käytetään samaan tapaan kuin hipit käyttivät niitä aikanaan tajunnan muokkaamiseen. Varma keino suojautua näiden aineiden tajunnan muokkaavaa vaikutusta vastaan on pitää kiinni lujasti vanhoista mielipiteistään. Tällöin ne vain vahvistuvat entisestä. Kuinka paljon toimintaa tapahtuu muualla maassa olisi syytä kartoittaa. Tällaisia "öljymiehiä" käytettiin apuna myös Krimin valloituksessa muokattaessa Ukrainalaisten mielipiteitä.
 
Venäläistäjät kiinnittävät huomiota Suomenruotsalaisiin sukuihin joissa ei enää puhuta Ruotsia mutta sukunimi on säilytetty Ruotsalaisena. Helsingissä saavat nämä ihmiset sietää riesaksi asti Venäläistämisyrityksiä tai Venäjämielistämisyrityksiä kuten varmaan muuallakin maassa.
 
Ruotsinimiset suvut ovat saattaneet tästä syystä myydä maata Venbäläisille hyvässä uskossa siihen, että ovatkin Venäjäsuku. Näin on saattanut käydä Airiston helmenkin tapauksessa. Venäläistäjät lähestyvät mielellään näitä Ruotsinimisiä sukuja joissa Ruotsinpuhuminen on lopetettu. Heille voidaan vaikka näyttää tekaistu sukutaulukko jossa heitä voidaan väittää Venäläisjuurisiksi. Jostain syystä myös Venäläiset itse tulkitsevat täallaisen suvun Venäjäjuuriseksi.
 

Yhteistyössä