Paras/kamalin/erikoisin kehu,jonka olet saanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielikuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
yksi työkaveri kerran sanoi mulle, että onpa sulla kummalliset silmät. Tarkensi sitten vielä, että sellaiset jännät, kuin huskylla. Silmistäni olen kyllä saanut ylipäätään aina paljon kehuja, on suuret, pitkäripsiset ja erikoisen väriset... milloin on kiiluvat himokkaat silmät ja milloin sitten kylmät huskyn silmät ;)

Viime viikolla naapurissa asuva nainen kehui kivasti, että näytätpä hyvältä, sellaiselta todella naiselliselta. Että kasvonpiirteet ovat mulla jotenkin muuttuneet, kaunistuneet, ja tavallaan "aikuistuneet".

Erikoisin kehu tuli kerran ulkomailla messuilla, kun joku tuikituntematon saksalainen pariskunta tuli kommentoimaan mun säteilyä ja auraa, joka on kuulemma todella sädehtivä ja en nyt muista niitä värejä mitä siinä kuulemma oli...

Erikoisin kommentti, minkä olen saanut, oli yhdeltä kaverilta joka oli ihan tuhannen päissään; " Sä oot kyllä kans tollanen, tollanen.. tollanen... kiinnostamaton emakko!" Ja se oli kuulemma positiivinen kommentti.. :o

"paras" on ollut varmaan parhaan kaverini lohdutukseksi tarkoittama lause (oltiin 12 vee kumpikin): "Ei se haittaa että olet ruma, kyllä sä miehen saat kun sulla on hyvä luonne!"
Kun esikko syntyi, kätilö sanoi: " Onpas teillä komea poika, ei muuten yhtään teidän näköinen!"
Ja vuosi sitten kuulin olevani "Jollain oudolla tavalla kaunis"

Sain kivan kehun eilen yhdeltä mieheltä. Se sanoi että mulla on "satasen perse". Ihmettelin mielessäni, että eiks yleensä sanota kympin eikä satasen, jos joku on tosi hyvä.
Kysyin sit, että miten niin satasen perse. No, kuulemma samanlainen kun satasen juoksijoilla!!
Vähän nauratti (ja olin tietty mielissäni... en nyt ihan ajattele kyllä niin timmi olevani)

Vähiten kiva kehu tuli kosmetologilta, joka kehui että mun iho on vahvistunut ja selvästi parempi kuin aikaisemmin. Sitten jatkoi että eikö sulla ollut sitä ruusufinniä? Juu ei ole ikinä ollut...

Että semmosta. Kehuksi varmaan tarkoitettu mutta tulkitsin sen kyllä ihan muuksi.

Mulle sanottiin baarissa, että "sä näytät siltä, että oot ollut tosi hyvännäköinen nuorena". Ikää oli tuolloin ehkä 26v. Ja parasta tässä se, että se kundi ihan oikeasti yritti iskeä mua...

Nykyinen mies joskus aikanaan: "Sulla on kyllä yllättävän kiintee perse" Oli vähän semmonen tunne et kiitti, se sit näyttää niiku plösömmälle kuin onkaan...?? Toi on kyllä semmonen sammakkoprinssi että ei paremmasta väliä. Päästelee aina sammakoita suustaan, mutta toi on nyt ainoo mikä tähän hätään tulee mieleen.

Olen itse ylipainoinen ja lapsemme syntyi ajallaan mutta pienikokoisena, kaverini oli todennut siskolleen että "kuinka se voi saada noin pienen lapsen?" Ihan kuin äidin painolla olisi asian kanssa jotain tekemistä jos kaikki on muuten ok.

Mua on sanottu koiran näköiseksi. Siis söpön kiharakorvaisen ja ruskeasilmäisen koiran näköiseksi (vaikka silmäni kyllä ovat
vihreät). Otin kehuna ja tää on suunnilleen näteintä, mitä mulle on sanottu.

Sit täti sanoi joskus kun olin varhaisteini, että minun pitäisi ryhtyä malliksi. Olin otettu, kunnes tämä jatkoi: sopisit sukkamainokseen, koska sulla on niin kauniit sääret. En tiedä, pitääkö muut tätä huvittavana, mutta mä otin tän ainakin niin, että sopisin malliksi ainoastaan polvista alaspäin, mutta en muuten. :D

Yks näteimmistä on myös, kun 17-vuotiaana samainen täti kysyi, että jos pyydettäisiin missikisoihin tai malliksi, niin menisitkö. Tiesin jo silloin olevani vähän liian lyhyt, mutta lämmitti mieltä kovasti.

Lapsena yksi kaveri sanoi, että "vaikka ootkin ruma, niin sulla on hyvä sydän." Tyyppi olikin yksi jeesustelija ja varmaan oppinut moisen kohteliaisuuden seurakunnan hommissa työskentelevältä isältään. Silti tuo tuntui jo silloin vähän sellaiselta, että pitäisikö kiittää vai suuttua. En nimittäin tullut silloin lapsena ajatelleeksikaan, että olisin erityisen ruma.

Samainen kaveri sanoi, että "Mä tiedän yhden huippu-urheilijan, joka oli lapsena tosi surkea koululiikunnassa. Sustakin voi tulla aikuisena vielä vaikka mitä." Sitäkään en silloin tiennyt, että mä _niin_ surkea liikunnassa olisin ollut.

Tai kerran kun tehtiin ala-asteen liikuntatunnilla kuperkeikkoja, niin yksi tyttö tuli sanomaan: "Kato, miten toi Jake tekee kuperkeikkoja! Jopa vielä huonommin kuin sinä!"
Voi luoja että mä oon vissiin ollut surkea koululiikunnassa. Mutta kuperkeikat luulin osaavani, kun aina kotonakin harjoittelin niitä vanhempien parisängyn päällä. Ilmeisesti en sitten kuitenkaan. :)

Yksi kusipää-sovinistimulkku sanoi, että olisin kehityskelpoinen ja hiomaton timantti. Mut pitäisi vain meikata ja jonkun pitäisi panna mua ja tehdä minusta nainen.

sen siitä saa, kun lähtee suoraan koulupäivän jälkeen käväisemään baarissa lähes ilman meikkiä ja arkiset vaatteet päällä.

Hmm... no joskus mulle sanottiin että "Sä olet kyllä kaunein nainen jota mä olen nähnyt täällä tänään" Tuo täällä tänään teki kommentista uskottavamman kuin nämä siis sä oot varmaan maailman kaunein nainen (juu ja paljonkos herra on ottanut), joten sitä jaksoi jopa uskoa saamaansa kehuun...

Paras kehu, jonka olen saanut tuli koulutuksen vetäjältä. Se oli sanonut mun pomolle, että "sulla on ihana lastentarhanopettaja koulutuksessa". Pomo sitten kertoi mulle ja kyllä lämmitti mieltä. Sain kyllä kiitosta suoraan pomoltakin.

Ulkonäkökommentteja en muista muuta kuin sen, että kaveri kerran sanoi mun silmiä jumalaisiksi :D

En muista mistä puhuttiin, mutta kyyditettävänä ollut jätkäporukka tuumasi "no sä oletkin tuollanen hobitti" ja viittasivat pituuteeni positiivisessa mielessä verrattuna heihin. Ainoo että mulle tuli mieleen vaan hobittien karvaiset jalat :D

Pari vanhaa herraa sanoi mun miehelleni, että onpa sulla siinä siinä upea pariisilainen peppu. Siis mun takalistostani oli kyse. Ei ollut Suomessa. Tarkoittaa kuulemma todella hemaisevaa takamusta ja on kuulemma kohteliaisuus. Mies oli oikein ylpeä - ja tietty vähän minäkin :D

Yksi kusipää-sovinistimulkku sanoi, että olisin kehityskelpoinen ja hiomaton timantti. Mut pitäisi vain meikata ja jonkun pitäisi panna mua ja tehdä minusta nainen.

sen siitä saa, kun lähtee suoraan koulupäivän jälkeen käväisemään baarissa lähes ilman meikkiä ja arkiset vaatteet päällä.

No höh, mä meen lähes aina arkivaatteissa ja ilman meikkiä baariin ja saan siitä vaan kehuja.

No eräs keski-ikäinen sukulaisnainen sanoi mulle " oot sie vaan aika likka, kun yliopistoonki pääsit vaikka noin tanskka oot". En tosiaan ole mikään niin lihava edes ja aivan kuin sillä olisi tekemistä kouluun pääsyn kanssa.

Ulkomailla eräs tuntematon brittipariskunta katseli minua pitkään. Tulivat sitten juttelemaan ja kertoivat minulla olevan ihanan persoonallinen tyyli. Sanoivat myös että aikovat kertoa minusta tyttärelleen ja tytär olisi varmasti tosi kateellinen tyylistäni. Minulla oli mielestäni tosi arkiset, tylsät vaatteet päälläni ja olimme kaupungissa, jossa ihmiset oikeasti pukeutuivat todella persoonallisesti.

Ruotsalaisen näköiseksi minua on myös sanottu. Johtui kuulema vaaleiden hiusten ja kauniin, tasaisen rusketuksen yhdistelmästä.

Yhteistyössä