Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Melinda, älä kuitenkaan huomista testiä viimeiseksi jätä tai lääkityksiä lopeta, niin paljon on raskauksia jotka ei vielä näy!
Jauhopeukalo, kyl mäkin ehkä laskisin sen torstain kp1. Ei ihan päästä vissiin piinaileen samoihin aikoihin, mulla odotettu kp1 vasta puolentoista viikon kuluttua.
 
Melinda, voi että, TOIVOTAAN silti edelleen että kiinnittyminen on tapahtunut myöhään ja plussaa tulossa. *halaus*

Joseliini, ihan totta ennen pp 12 tehdyt testit on hätähousujen hommaa. Täällä siis yksi sellainen :headwall:

).(
Digi: Raskaana 1-2
Päivä kerrallaan katotaan mitä tulee!

Tsemppiä kaikille, en saa nyt oikein järkeviä kommentteja, menny päivä hölmistellessä..
 
Onpa täällä nyt paljon piinailijoita! :) Älkää tosiaan masentuko aikaisin testailijat, yks mun ystävä teki juur ekan plussatestin vasta viikolla 7!! Tosin se on varmasti aika harvinaista että niin myöhään vasta näkyy mutta ennen virallista testipäivää testatut negat ei välttämättä todellakaan ole vielä lopullinen tuomio... Plussatuulia teille piinailijoille ja onnea jo plussanneille!! :)

Hormonaaliseen kiertoon tehdyt PAS:it, minä kierronpäivänä on tehty siirto? Mulla on nyt perjantaina kp 12 ja sillon on kontrolliultra, voiko sinä päivänä jo mahdollisesti olla siirto vai meneekö ensi viikolle väkisinkin...? Mietin vain että pitäisikö töihin ilmoittaa pienellä varauksella että perjantaina ehkä voin joutua lähtemään aiemmin töistä kun klinikilla viimeinen aika on klo 14? Ja toki hieman malttamattomana odotan siirtoa ja tuomiota meidän pakkasukosta, pelko on suuri ettei tämä selviä sulatuksesta :( Sitten alkaakin koko rumba alusta, huoh.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea auringonsäteelle!

Mulla tehty siirrot kp16-17 ja ultra on ollut kp12-13 paikkeilla.

Taas puhdas nega. En usko sen muuttumiseen. Syön kiltisti lääkkeet siihen asti kunnes saan luvan lopettaa. Mä haluun ehdottomasti viimesen siirron heti perään. Saakohan siihen siirtopäivään vaikuttaa jos yhtenä päivänä viikossa ei käy?
Pystyisköhän Lugeilla venyttää siirron alkua? Noh jospa pääsisin puhumaan lääkärin kanssa.

Vituttaa aika rankasti. Pettymys iskee varmaan sitten verikoetuloksen jälkeen.
 
Mulla Hippu lääkäri sanoi et lääkkeellinen pas menis näin: eli kp 12 kontrolliutlra. Ja siitä muutaman päivän päästä siirto. Siirto päivän olisin tarkemmin saanut valita mikä mulle olis kalenteriin parhaiten sopinut. Aika hyvinhän nuo huurunenät näyttää selviävän sulatuksesta, joten positiivisella mielellä vaan sen puoleen.

Tsemppiä ja halaus Melindalle! Jospa se ei oliskaan vielä koko totuus... Onko sulla siis ollu vielä jotain oireita vai kaikki loppunut?
Siirtopäivään saa lääkkeelisessä passissa ainakin meidän klinikalla vaikuttaa.

Täällä ollaan kotona kun pikkunen kuumeilee. Sen vuoksi aika pitkää...
Mulla oli lauantaina ja sunnuntaina pp5 ja pp6 tosi kovia kipuja mahassa. Ne kuitenkin hävisi eiliseen iltaan mennessä ja nyt ei paljon mitään enää. En osaa kyllä yhtään sanoa onko hyvä vai huono. Mäkin oon AINA testaillut jo tosi aikasin, mutta nyt päätin että jos kuukautiset eivät ala "ajallaan" to/pe niin sit voisin uskaltautua la/su jo testaamaan.

Joseliini pp7
 
Toivottavasti Joseliini saisit plussan!

Vaikka mua ärsyttääkin etten malta odottaa testipäivään, on ihan hyvä että näkee niitä negoja ennen virallista tpäivää. Silloin se on sellanen pehmeä lasku pettymykseen.

Oireita en oo osannu enää kytätä kun tuntuu, että maha on ollut sekasin ton taudin myötä. Nännejä ja rinnan sivuja vielä eilen vihloi, tänään sitten mahasta. Kyllä ne menkat sieltä tuloillaan on.

Hoitovapaalla oon vielä ja luvannut mennä syksyllä töihin. Olisin toivonu ettei tarttis laittaa (nyt) 1,5vuotiasta päiväkotiin ja ottaa pois jos tässä enää ikinä raskautuisi. Asuntoakin ollaan ostamassa kun tää elo täällä Itä-Pasilan betonihelvetissä ei musta sovellu tällaisille pikkuisille kamalan hyvin. En jaksaisi keskittyä kahteen isoon projektiin yhtäaikaisesti, varsinkaan kun pitäisi miettiä sitä yksityisen rahanmenoa mikä meitä pian kohtaa jos viimeinenkin päätyy pettymykseen. En myöskään tiedä miltä päiväkodin vaihto poikaan vaikuttaisi. Oletko sinä palannut jo töihin? En taida muistaa minkä ikäinen sun lapsi on :)

Ainut millä tästä pettymyksestä pääsisi yli olisi tieto seuraavaan siirtoon pääsemisestä jo seuravasta kierrosta.

Melinda pp10
 
Tsemppiä Joseliinille ja Melindalle! Piinapäivät on kyllä kamalia...

Onnea Auringonsäde! Meillä onkin melkein samanikäiset tytöt, meillä vietetään 4-vuotissynttäreitä vähän ennen vappua.

Tänään vihdoin oli lääkärin soittoaika niistä kromosomikokeiden tuloksista ja siittiöiden dna-fragmentaatiotutkimuksesta. Kaikki on onneksi ok! Pitihän noitakin tuloksia jo pari kuukautta jännittää. Mistään ei ole syytä löytynyt, että miksi viisi edellistä meille tehtyä siirtoa ei ole onnistunut. Niiden kahden epäonnistuneen PAS:n syy voi olla hyvinkin alkioissa, kun niistä ei ehditty nähdä, että lähteekö ne jakautumaan. Vielä pitäisi kahdet kuukautiset odottaa, että voitaisi lyödä lukkoon seuraavan ICSI:n aloitus. Onko teillä tuossa listassa nuo hoitokerrat laskettu sen mukaan, että kuinka mones hoito on menoss toista yrittäessä, vai onko siinä mukana kaikki teille tehdyt hoidot?
 
Hippu, siirto on meillä ollut kp 16-17.
Auringonsäde,hurjasti onnea! Voi näiden negojen jälkeen oikein kropassaan tuntea miten ihanalta se plussa tuntuu.
Ciram, hyvä juttu että kaikki on hyvin. Harmittaa kyllä sekin kun ei tärppää vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa!
 
Melinda: ei oo tainnu olla puhetta mun tyttären iästä. Hän on siis melkein 1v4kk. Menin itse töihin kun tyttö oli 1,1v. Vaikka mulla on lyhyet työpäivät (n. 5h) ja oon aina hakemassa tyttöä viim. kahdelta niin näin jälkeenpäin ajateltuna olis pitäny olla vielä olla ehkä puoli vuotta kotona. Tosin tyttö viihtyy hoidossa erinomaisesti niinkuin minäkin töissä, mutta on toinen vielä niin pieni. Sitten jään pidemmäksi aikaa kotiin jos toinen tulisi.
Sullakin taitaa olla aika paljon pähkäilemistä...
Toivottavasti pääsisit nopeesti seuraavaan siirtoon JOS tämä ei nyt tärppää.

Kirsi: hyvä jos pääset kohta piinailemaan!

Ciram: onneksi kaikki oli hyvin! Hitsi mut odottavan aika on pitkä, muistan tuoreeltaan sen tunteen! Pääsettekö aloittamaan ICSIn vielä ennen klinikoiden kesätaukoa kuitenkin ?
En osaa sanoa, miten nuo hoidot on tuohon listaan laitettu... Joku viisaampi vois kertoa.
Tsemppiä sinne!
 
Pahoittelut Melinda ! Oliko teillä vielä monta alkiota pakkasessa?

Ja onnea AuringonSäde!

Meillä tilanne on heittänyt taas häränpyllyä ja nyt ollaan sitten kuitenkin aloittamassa hoitoa vielä ennen pääsiäsistä. Ollaan nimittäin ennenkin mietitty klinikan vaihtoa, mutta ei ole ollut tarpeeksi hyvää syytä siihen. Nyt sitten muut klinikat tuntuvat olevan pääsiäisenä meidän klinikkaa joustavammin auki ja todettiin, että kun ei kerran olla muutenkaan oltu hoitoon kovin tyytyväisiä, voidaan ihan yhtä hyvin kokeilla jotain muuta. Eli hypättiin yhtäkkiä toiseen paikkaan, suunniteltiin koko hoito uusiksi ja aloitettiin sumut saman tien. Ei voi sanoa, että tämä kovin stressitön hoidon aloitus olisi, mutta tällä nyt mennään. Edelleen pää pyörällä, mutta pääseepähän nyt edes eteenpäin.

Käytiin tänään keskustelemassa sekä lääkärin että psykologin kanssa (luovutussolujen käytöstä) ja tästä se lähtee. Oli ihana kuulla jonkun muunkin lääkärin mielipide meidän tilanteesta ja tämä ainakin vaikutti siltä, että tietää mistä puhuu. Toinen munasarja näyttäisi olevan lähes pois pelistä, mutta toisessa riittää vielä hönkää. Pitkällä kaavalla mennään uuden tuttavuuden Pergoveriksen kanssa. Lisänä tod. näk. gonapeptyl tai siirroon jälkeinen pregnyl + kortisoni, joten lääkearsenaali kasvoi kyllä huomattavasti. Edelleen joudutaan sitä Pääsiäistä vähän jännittämään, mutta katsotaan miten käy.

Joseliinille tsempit piinailuun! Milloin meinasit testata?
 
Reilu viikko oltiin lomamatkalla, ja sillä välin täällä onkin kaikenlaista ehtinyt tapahtua.

Onnea Auringonsäde! Se on tosiaan nähty, että alkion laadulla ei tunnu olevan välttämättä suurta merkitystä lopputuloksen kannalta!

Neitoperho, hienoa, että et nyt joudukaan kärvistelemään hoitoja odotellessa! Toivottavasti tämä pikaisesti aloitettu hoito menee putkeen.

Joseliinille jaksut loppupiinailuun! Olikos vielä muita piinailijoita? En enää pysy laskuissa...

(.) Lomamatka meni väsyneenä pahoin voiden... Sinänsä ikävää, mutta toisaalta tietysti mukavaa, että selvät oireet oli jatkuvasta tuhruvuodosta huolimatta. Miehelle en viitsinyt vuodosta mitään kertoa ennen kuin palattiin reissusta, kun se olis kuitenkin siitä stressannut enemmän kuin minä ja lomansa olis menny vielä pilalle. No, tänään oli sitten se hartaasti odotettu varhaisultra, jossa todettiin kaiken olevan niin kuin pitääkin. Jos sitä uskaltais jo huokaista vähäsen?

Armi 7+2
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........2. IVF/ICSI......……………......…....hu hti-toukokuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............k esäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………...........maalisku u 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…..huh tikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..maaliskuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS............................maaliskuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maalisku u 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Melinda84.......................19.3.
Joseliini..........................24.3


Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Onnea Auringonsäde plussasta ja Armi74 hyvistä ultrauutisista :)

neitoperho83, hieno homma että pääsette sittenkin hoitoihin ja näin pikaisella aikataululla! Toivottavasti uusi klinikka on parempi kuin edellinen. Mullakin on pergoveris yhtenä lääkkeenä.

Olen ollut harmillisen epäaktiivinen, töissä kova kiire ja kuukautiset hukkuivat matkalla, joten mitään ei vielä tapahdu... alun perin hoitojen piti alkaa jo viime viikolla, mutta nyt sitten terolut-kuuri ja stimulaatioiden aloitus toivottavasti ensi viikolla.
 
Neitoperho, hyvä että pääsitte taas touhuihin mukaan. Odottaminen on näissä asioissa ihan syvältä.
Armi74, voit jo huokaista vähäsen:) siitä ne viikot lisääntyy!
Kirsi, ootko ihana ja vaihdat mulle hoitoihin huhtikuu. En viittis mennä sössimään hienoa listaa:).
Täällä vaan ootetaan ja ootetaan että ois Sen kierron aika. Kp19.
 
Hieno neitoperho! Noin ne asiat alkaa sujumaan. Toivotaan tuloksia siitä kierrosta! Mekin mennään varmaan kesäksi takas yksityiselle jos nyt tulosta tule. En tiedä vielä milloin testailisin. Ehkä la/su jos on enää silloin mitään testattavaa.

Hienoa Armi että kaikki on hyvin :)

Täällä menossa pp 9 ja kp 27. Huomenna "pitäis" menkat alkaa. Masentava olo jotenkin koska oireita ei enää oo samalla tavalla. Isot nippailut on loppu ja rintojakaan ei enää vihlo. Luget noi oireet sit vissiin teki :(
No päivä kerralla mennään ja pessimisti ei pety!

Onko Melindalla mikä tilanne?

Joseliini pp 9
 
Heippa kaikille!

Huutelen nyt vähän täältä sivusta, koska olen teidän matkaanne seuraillut :)

Joku kyseli aikaisemmin PASien onnistumisprosentteja. Sehän on vain inan verran huonompi kuin tuoresiirroissa, ei edes merkittävää eroa tilastojen valossa :) Itselläni ICSI-hoidosta tuoresiirrosta 1v7kk poika. 1. PAS myös tuotti plussan, mutta päättyi keskenmenoon vkolla 8. 2. PASista plussa saatu eilen :) Eli prosentit on osaltani ainakin olleet kohdillaan ;) Älkää siis vaipuko epätoivoon! :)

Lisäksi tämä tuore plussa näkyi r-testissä vasta pp12! Hcg oli 323. Eikä oireita minkäänlaisia ole ollut, edes Lugeista :) Itse olin melko tyrmistynyt käänteestä, koska ajatukset oli jo seuraavassa siirrossa :)

Eli tällaisia tsemppejä vain halusin jakaa teille kaikille :)
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........2. IVF/ICSI......…………….......…....huhti-toukokuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........……………..............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………............maaliskuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…..huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…...….huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS....….huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . ........................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS.............................maalisk uu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS ...........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS............................maaliskuu 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS............................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ...........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Melinda84.......................19.3.
Joseliini..........................24.3


Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Hei!
Minä olen uusi tässä ketjussa. Ajattelin uteliaisuuttani tulla kyselemään, millasia oireita teillä on ollu alkion siirron jälkeen ja miten pian oireet on tullu? Minulle siirreettiin 2pv sitten 2.IVF 1.PAS ja jo eilen kohtu tuntui sellaiselta kovalta/kosketusaralta. Mahtaakohan se alkio siellä olla kiinnittymässä :)
 
Puhelu tuli ja negatiivinen. Olipas kiva kätilö toisessa päässä, kerrankin. Pahoitteli ja sanoi, että seuraavasta vuodosta voi heti soittaa uutta aikaa. Ei itketä, itkin jo maanantaina. Nyt oon vaan niin tyytyväinen, että saan pian uuden mahdollisuuden.

Yksi alkio siellä vielä odottaa pakkasessa. Sitten siirrytään yksityiselle. Vaihtajilta kysyisinkin, että kuinka pian hoitoon yleensä pääsee ja saako hoitohistoriansa nopeasti vanhasta hoitopaikasta?

Tää oli jotenki niin tiedossa alusta asti, en uskonu onnistumiseen. Jo se limisultra enteili pahaa. Mutta tottakai sitä aina toivoo.

Taidan alkaa ottaa selvää päiväkotipaikoista nyt heti ja hakea sitä seuraavan yrityksen jälkeen jos on taas nega. En nää päivähoitoa mitenkään huonona, suunnittelin kaiken vaan erilailla :) (tyhmä mikä tyhmä).

Joseliinille maailman suurimmat plussapuhurit! Tää ketju on ollut vähän sellanen, että pidempään roikkuneet saa negaa ja ne jotka liittyvät keskusteluun vasta piinapäivillään plussaavat ;)
Nyt on sun aika muuttaa tää "trendi" :D

Armille suuret onnittelut! Nyt on taas yksi etappi saavutettu <3 ne ihanat sydämen sykkeet.

Tsemppiä hoitoja jatkaville ja tervetuloa uusille!
 
Melinda84, Halaus ja roppakaupalla tsemppiä jatkoon! Voi muistan niin tuon tunteen. Positiivista tosiaan olis se että pääsisitte heti jatkamaaan ja saisitte uuden mahdollisuuden.

Joseliini, testausonnea! Kuten moni on sanonut, oireista/oireettomuudesta ei voi sanoa mitään.

).(
Plussa vahvistunut. Ylihuomenna on testipäivä, soitan polille ja kysyn saisinko hcg kontrollissa käydä, mielenrauhan vuoksi. Olen leijunut jossain pilvissä, silläkin uhalla että tiputus alas romahduttaa. Tää voi olla viimeinen kerta kun tätä koen niin aion ottaa siitä ilon irti. YRITÄN murehtia vasta sitten kun murehdittavaa on, en etukäteen. Helppoa, itseni tuntien (siis mahdotonta) MUTTA YRITÄN.

pp 8 näkyi siis eka plussa. pp 9 digillä plussa. tänään pp 12 katoin puikolla niin vahva viiva.
Oireetkaan ei ole enää mielikuvitusta :O Melkoinen paineen tunne alavatsalla. Välillä koviakin kipuja, välillä ei sitten paineen tunnetta kummempaa. Vä-syt-tää. Rinnat kipeät. Tänään tuntunut että tuo paineen tunne alhaalla saa aikaan sen että pissillä saa alvariinsa ravata. Toisaalta ollut muuta ajateltavaa kun tyttö ollut kipeänä, kuumeessa ja hirveä yskä. Pari yötä sai kyllä hänen kanssa valvoa, nyt jo onneksi helpottaa. Yhtä piinaamista tämä on.. kuhan H 7 uä eka ja sit H12, sitten ehkä vähän uskaltaa hengähtää!

Megu, tervetuloa mukaan ! :)

Tsempit kaikille!
 
Melinda: Olen niin pahoillani puolestasi :( Onneksi seuraava siirto on jo suunnitteilla! Voimia <3
Mullakin on plän B ja C. Jos tulee nega uus pas heti kun mahd. Jos sekin menee plörinäks niin kesäkuussa seuraava ICSI. Me hypätään siis suoraan julkiselta yksityiselle. Ollaan oltu sekä että jo nyt ja tiedot kulkee tosi hyvin puolin ja toisin. Myös sinne pääsee tosi nopeeta ja yleensä hoitokin aloitetaan nopeeta!

Mequ tervetuloa! Siirron jälkeen alko mulla menkka juilinnat ja rintoja vihlo, mut luulen et oli Lugeista. Siitä muutaman päivän päästä parina päivänä nipisteli kovaa mahassa, mut nyt ei enää juuri mitään oireita.

Kiitos kaikille tsempeistä! Tänään olin ihan varma, että menkat alkaa jo. Ihan samoja oireita kuin ennenkin. Huomista ja perjantaita siis kauhulla odottaen ja jokaista vessakäyntiä peläten :(
 
Melinda, pahoittelut negasta ja onneksi varmaan hieman pettymystä helpottaa että kohta on uusi yritys! Jotenkin se epätieto ja odottaminen negan jälkeen on kamalaa. Samaa mieltä, että plussia saisi tulla myös täällä kauan pyörineille.
Auringonsäde, ilmottele tännekin hCG, kiinnostaa nuo arvot.
Joseliinille vielä plussatuulta!
 

Yhteistyössä