Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Nyt aloitetaan sitten taas uusi yritys. Kierto alkoi ja estrogeeni pitäis aloittaa. Olisi kyllä toisaalta ollut kiva pitää taukoa, mutta kun tässä ei enää nuorruta, niin pakko vaan yrittää. Oli niin ihana olla pari päivää ilman mitään lääkkeitä. Mahtuu jo kengätkin kunnolla jalkaan kun turvotus alkaa hiljalleen lähteä.

Itsellä ei oikein usko tahdo riittää noihin pakastesiirtoihin, joten kertokaapa rakkaat kohtalotoverit, kuinka monella teistä on pakastesiirroista tullut plussa?

Tervetuloa vaan minunkin puolesta uusille yrittäjille.
 
Täällä Melinda ollaan, vaikka väsyttääkin vietävästä kun tuli viime yö jännitettyä miten tänään käy. Onko sulla mitään oireita ilmaantunut?

Kirsi: kuulostaa hurjalle sun tahti. Toivottavasti kroppa kestää! Itse en osaa sanoa pakastesiirroista kun tänään vasta eka takana.

KYLLÄ: Siirtoon pääsin tänään ja piinapäivät täällä alkoi. Top-luokan alkio selvisi hyvin sulatuksesta eikä ollut menettänyt solujakaan. Sit torstaina olis vuorossa se "ihmepiikki".
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Jee mahtavaa kuulla! Onnea top-alkiosta!

Onko top se luokitus vai pitääkö siinä olla tietty määrä soluja ollakseen top? Sanottiinko sinulle mitäön tietoja sulatuksen jälkeisestä jakautumisesta? Mä täällä yritän nostattaa toivoa sillä, että ehkä se oma jatko jakautumistaan vaikka mulle ei sitä kerrottu ja mahollisuuksia olisikin :D

Ei niin minkäänlaisia oireita. Ei edes sitä hervottomuutta mitä pidän ensimmäisenä oireena. Ei kiinnittymistuntemuksia eikä muunkaanlaisia nippailuja. Sillon siirtopäivän iltana oli se kova alaselkäkipu, mikä on edelleen mysteeri mulle.

Enkä myöskään soittanut tänään ja kysynyt lisätietoja alkiostani Naikkarilta. Olkoot mikä on, sille ei enää mitään mahda.

Olitko yksityisellä hoidossa? Mikä tää ihmepiikki on? Se gonapeptyl mistä on kirjoteltu? Onko sulla ennen ollut sitä? Ja koska testipäivä?

Melinda pp3
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Melinda :) Mä ymmärsin et kahdeksan solunen se alkio oli. Mulla ei ole kyllä hajuakaan siitä mikä lasketaan top-alkioksi. Ymmärsin et se oli just vasta otettu sulatuksesta, josta se ei ollut kärsinyt. Mitään sen jälkeisestä jakaantumisesta ei ollut puhetta, kun ymmärsin ettei se edes olis vielä ehtinyt jakautumaan kun siirto oli. Mut en tarkalleen tiedä.
Mä olen julkisella hoidossa, mut siirrot ja punktiot tehdään yksityisellä. Tämän yksityisen klinikan lääkäri joka teki siirron antoi sen gonapeptyli reseptin mulle. Sanoin et viimeksi mulla oli se, mut nyt sitä ei lääkäri julkisella huomannut antaa. (unohdin siis edes kysyä siitä sieltä) Siirron tehnyt lääkäri oli sitä mieltä, että haittaa siitä ei ainakaan ole, mutta jossain tapauksissa hyötyä, joten reseptin sain heti siitä mukaani. Saa nähdä onko siitä hyötyä. Viimeksi ei ainakaan ollut.
Testipäivä on kahden viikon päästä maanantaina. Päivittelen itseni listaan myöhemmin kun ehdin.

Onpa jännä Melinda.et edes Luget ei aiheuta sulle oireita... Mulla on niistä vaikka mitä siispä niitä odotellessa ;)
 
Joseliinille onnea siirrosta, toivotaan että tää olis nyt Se Siirto. Mullakin tulossa se eka PAS eikä yhtään osaa ajatella onko mahikset paremmat vai ei ja siksi kans oon kyselly niiltä joille passeja tehty..kyllähän niilläkin raskaaksi tulee! Ja meidän klinikalla pas siirtojen ja tuoresiirtojen prossat 2 alkion siirrossa on ihan yhtä hyvät. Se tietenkin vaatii että alkiot selviytyy sulatuksesta hyvin, meilläkin kun ne on 3+2+2 oljissa.
 
Tulevat hoidot
joku_raja…...…........2. IVF/ICSI......……………......…....hu hti-toukokuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............k esäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………...........maalisku u 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…..huh tikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..maaliskuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS.......................... .maaliskuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maalisku u 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Hattivattinen...................24.2.
Melinda84.......................19.3.
Joseliini..........................24.3


Plussanneet:.................Plussauspv
Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Kiitos Iitu78. Pääsetkö sä jo kohta pakastesiirtoon? Tehdäänkö se lääkkeelliseen vai luonnonkiertoon?

Mua jäi vaivaamaan se, kun lääkäri sanoi, ettei ovulaatiota varmaankaan tule. Ja sitten se tulikin ja siirtoon pääsin. Mutta onko nyt huonommat mahikset onnistua :( No turha sitä vissiin miettiä enää.

Mulla Luget vissiin aiheuttaa jo tuntemuksia. Mahassa nippailee jännästi. Ei onneks satu. Ja sit vähän tulee pahaa oloa. Onneks aika pienellä annoksella mennään.

Onko Melinda edelleen oireeton?

Joseliini pp1
 
Siiiis... Mulla vähän nousi toivo, kun aloin kuvittelemaan, ettei munkaan alkio ollut vielä ehtinyt jakautumaan. Sitten kun toivo nousee alkaa oireiden "kuvittelu". Tänään oon ollu tosi pahalla päällä ja apea, mitä kumpaakaan ei ollut edellisissä siirroissa vaan silloin olo oli lähinnä hulvaton ja kikattelin(ekasta siis raskaus ja tokasta kemiallinen). Nyt illalla selässä tuntuu aaltoilevaa jomotusta joka välillä säteilee reisiin. Mahasta alkoi myöskin nippailemaan.

Se, mikä huolettaa on se etten tuntenut minkäänlaista "kiinnittymiskipua". En sunnuntaina enkä eilen. Eikös se kipu pitäisi yleensä tuntea pp2-pp3 paikkeilla? Vai onko jollain muita kokemuksia :)

Mä yritän pysyä chillinä ja vaan tällä keskustelupalstalla, mutta tänään oon sortunu lukemaan muitakin palstoja vuosien takaa. Oon törmänny siellä samoihin nimimerkkeihin kun tässäkin ketjussa.

Sun tuntemukset Joseliini?

Läheneekö sulla siirto Iitu?

Melinda pp4
 
Viimeksi muokattu:
Joseliini ja Melinda, mulla eka PAS seuraavaan kiertoon ja siis luonnonkiertoon. Mullahan oli se "outo" tilanne, etten ovuloi säännöllisesti ja lääkärin mukaan ovuloimattomuus ei ole este siirrolle, eli ovista ei ees yritetä bomgata. Se on herättänyt täälläkin ihmetystä että miten voi olla kun kaikki muut joutuu bongaamaan oviksen eikä siirtoa tehdä ilman sitä. En ymmärrä itsekään ollenkaan ja olen luvannut kertoa mikä se salaisuus on, sitten kun lääkäri sen mulle kertoo. Jos kierto on ajallaan, voisi siirto olla 14.4 kieppeillä. Onneksi venäjällä ei ole pääsiäispyhiä pilaamassa hoitoja..
Melinda, mulla ei ole koskaan ollut siirtojen jälkeen Mitään oireita..tehty siis 4 siirtoa joista 1 raskaus, eikä mitään oireita jotka ois jotenkin erottunut.
 
No niihin se Iitu olikin. Sorry, en muistanut. Sulla olikin se ilman ovulaatiota luonnonkiertoon. Saat selvittää tuon mysteerin meille muille myöhemmin :) Pääsetkö aina helposti/nopeasti matkustamaan Venäjälle kun aika on?

Melinda: Mulla kovahkoja kuukautiskipu tuntemuksia mahassa eilen illalla. Yöksi ne helpotti. Veikkaan Luget, koska ei kiinnittyminen voi vielä olla kai... Ei mullakaan varsinaisia muita kiinnittymisoireita ollu plussa kierrossa, kun menkka jomotuksia silloin tällöin. Tosin niitä oli myös negakierrossakin eli varsinaisia kiinnittymistuntemuksia ei ollu.
Mites nyt tilanne? Nippaileeko mahassa?

Mitäs muille kuuluu?

Joseliini pp2
 
Kp20 ja ovulaatio. En vain tajua! Mun koko kierto saattaa olla joskus tän pituinen, niin miksi nyt sitten sen ainoan kerran, kun toivoisi lyhttä kiertoa, se venähtääkin yli viikolla? Mikä mussa taas on vikana?

Tänään on soittoaika klinikalle, mutta todennäköisesti hoito siirtyy toukokuulle. Teoriassa saatettaisiin ehtiä toteuttamaan koko hoito ennen pääsiäislomaa, JOS synarela ei siirtäisi menkkoja yhtään ja JOS piikittelyä ei olisi montaa päivää pidempään kuin lyhyellä kaavalla. Mutta pelivaraa ei oo yhtään päivää, enkä jaksa uskoa, että meillä kaikki asiat menisi kerrankin putkeen. Enkä tiedä haluanko nyt stressata vielä aikataulustakin kaiken muun ohella. Pahoittelut omanapa-postauksesta :( V*tuttaa vaan niin paljon!

Muoks. juttelin lääkärin kanssa ja toukokuulle siirtyi.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei Neitoperho! Oon niin pahoillani :( Hoitojen venyminen pistää niin vituttamaan. Ainainen odotus ja sitten vielä lisää odotusta.. Mustakin tuntuu, että ikinä mikään ei mee niinku pitäisi. Kroppa pettää, lääkkeet pettää, lääkärit pettää..

Tänään oireena on tullu painava/polttava kipu häntäluun yläpuolella. Vähän niinku menkkakipu, mut vähän väärässä paikassa. Viimeks vuotoa tuli pp7 kohdalla, katotaan mitä nyt käy. Kyllä jännittää ja toiveet yrittää kasvaa. Kovasti yritän taistella niitä vastaan.

Melinda pp5
 
Kiitos Melinda.
Ja jotta tämä päivä olisi täydellinen, juuri äitiyslomalle jäänyt työkaverini tuli töihin vauvan kanssa hehkuttamaan äitiysloman ihanuutta, seuraava lähin työkaverini ilmoitti juuri jäävänsä 1,5kk päästä äitiyslomalle (40+ sinkku, on sen verran ylipainoinen, että vatsa ei ole näkynyt), läheiselläni todettiin parantumaton syöpä ja lapsen päiväkotipaikan haku meni puihin. Että näin tänään. En enää jaksa edes itkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Voi itku neitoperho :( Olen myös todella pahoillani sinun tilanteesta. Ja tulipa yhdelle päivälle paljon pa*kaa niskaan! Tiedän, että tuo odottaminen tuntuu ikuisuudelta. Tsemppiä ja jaksamisia sinne <3

Täällä ei juurikaan oireita päivällä ole ollut. Ehkä välillä pientä jomotusta mahassa. Sen vuoksi yritän tunnustella joka ikistä nippasuakin, ärsyttää. Välillä iskee ihan epätoivo et eihän tää nyt voi onnistua, vaikka ei peliä vielä oo menetetty.

Millä annostuksella Lugeja Melinda menet?
 
Joseliini, kyllä se matkustus aina vähän vaatii järkkäilyä, mutta onneksi siirto hoituu niin että aamujunalla lähden ja illalla olen jo ajoissa takaisin. Kiitetty allegro:)
Neitoperho, harmin harmi! Tuo siirtyminen ottaa aina niiiin päähän!
Ja omaa..nyt lääkäri lähetti ohjeet ja aikataulut ja ei tuo nyt ihan luonnonkierrolta kuulostanut. Siis ainut edelliseen siirtoon poiketen oli ettei ole ensin e-pillereillä rytmittämistä! Siis ku menkat alkaa, kp 1-2 ultra, sit alkaa progynovat kuten ennenkin ja niiden aloituksesta viikon päästä toka ultra. Sit Crionone eli niinku luget..eihän tuo nyt mikään luonnonkiertoon siirto ole.
 
Pahoittelut neitoperho! Kylläpä sinua koetellaan :(

Itselläni pelko passin siirtymisestä on suuri myös tuon pääsiäisen takia. Meinasin soittaa onnistuisiko lääkkeellisellä jotenkin kepluttelemaan siirto joko ennen pääsiäistä tai sen jälkeen. Millä perusteella tekeevät sit lääkkeelliseen se on vielä arvoitus. Mitäs lääkkeitä sitä lääkkeellisessä passissa yleensä käytetään ennen siirtoa? Limakalvoahan sitä vaa kasvatellaan ettei ovista tarvii bongailla.

Kyllä tuo miustakin lääkkeelliseltä kuulostaa iitu.

Piinailijoille pitkää pinnaa!
 
Tänään on ollut taas epätoivonen päivä. Eiliset huimailut, nippailut ja menkkaolot on loppunu. Eli kaikki oireet mitkä oisin voinu kuvitella raskausoireiksi. Harmittaa ja ahdistus kasvaa. Toisaalta yritän toitottaa ittelleni, että kävi miten kävi, parhaani oon yrittäny. Toisaalta mä niin epätoivosesti haluun et tää onnistuu. Koskakohan sitä uskaltaa ekan kerran testata? Viimeks tais olla pp8 kun plussa tuli.

Joseliini 3x200 Lugesteroneja, mites sulla? Saitko sen Gonapeptylin jo? Mites sun oireet?

Aika hiljasta tässä ketjussa, mutta ymmärtäähän sen, kun vaan kaksi piinailijaa.

Loppuispa tää jo.

Melinda pp6
 
Hitaasti kuluu Melindan piinispäivät! Älä vielä menetä toivoa. Oliko teillä vielä yks alkio pakkasessa vai miten se oli?
Jauhopeukalo joo ihan lääkkeellinen siirto tuo on kuten ennenkin, ne e-pillerit vaan jäi pois eli omien menkkojen mukaan aloitus..ja tosiaan ovista ei bongailla, mun mielestä siinä ei juuri omat follit ees kasva kun mulla ainakin ultrissa on just katottu limiksen lisäksi että ei folleja. Ja viimeksi oli pikkukystia paljon, ja limis paljon huonompi, en tiedä liittyikö ne toisiinsa.
Kovasti jo odottaa uutta yritystä!! Ihanaa kun aurinkokin paistaa jo!
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Iitu: Tais mysteeri selvitä. Lääkkeelliselyä passilta tuo kyllä kuulostaa.

Jauhopeukalo: Mä sain ainakin ite päättää kumpaan pass tehdään. Lääkäri sanoi, että lääkkeelisen hyvä puoli on se, että ite saa päättää siirtopäivän mikä kalenteriin parhaiten sopii eikä tartte ovista bongailla. Tosin siinä on lääkkeitä paljon enemmän, zumenon alkaa kp2 ja Lugeja melkein tuplasti enemmän. Ja jos tulee plussa niin Lugeja on jatkettava moooonta viikko plussan jälkeen, kun taas luonnonkiertoon ne saa lopettaa kohta plussan jälkeen. Korjatkaa muut jos oon väärässä. Eli jos sulla menee lääkkeelliseen, niin pääsiäisen ei pitäis haitata. Mun lääkäri vielä sanoi, että tulokset on kummallakin on yhtä hyviä.

Melinda: mulla Lugeja 2x200.

Gonapeptyl on tänään pistetty. En tiedä aiheuttaako se ihme oireita mahassa (luultavasti), koska ihme tuntemuksia on ollut tänään pistäminen jälkeen. Ei niinkään menkkamaisia kipuja.
Onko muilla Gonapeptyliä (kiinnitymisen tukena käytettynä) ollut oireita sen pistämisestä jälkeen?
Täälläkin on piinapäivät tuuuuskasen pitkiä. Ja Melindan mainitsema epätoivo iskee aina hetkittäin myös.
 
Mulla takana ainoastaan yksi pas, nyt tietty ollaan sitä kohti menossa. Mulla on lääkkeenä ollut estradot laastari. Muistelen, että oli lisäksi vielä pregnyl just ennen siirtoa, mutta en ole ihan varma. Seuraava ultra maanantaina, joten sittenpä selviää se miten tässä jatketaan. Voi kun pääsis jo sinne piinailijoihin! Ei tartteis jännittää sitä miten ne huurunenät selviytyy sulatuksesta ja lähteekö ne jakautumaan yms...

Kirsi kp6
 
Kauheasti tosiaan jännittää eka pas, kun ei ole mitään kokemusta siitä alkioiden selviämisestä. Tietääkö joku niiden sulatuksesta enemmän? Koska ne otetaan sulamaan? eli jos meillä otetaan yksi olki, jossa 2 alkiota sulamaan, ja kumpikaan ei selviydy, ei siis ole mahdollista sulattaa toista alkiota että pääsisi siirtoon? Mä en tiiä noista mitään..ois kauheeta matkustaa venäjälle asti ja sit ei oiskaan siirrettävää..
 
Iitu mua jännitti myös eka pas, joka siis on nyt menossa. Valitettavasti en osaa sanoa sulle vastauksia. Mulle hoitaja sanoi, että pidä puhelin siirtopäivänä auki, kun ne saattaa vielä tunti ennen siirtoa soittaa ettei oo siirrettävää.
Luulisin Iitu et ne ottaa jos pystyy uudet alkiot kun kerran Venäjälle asti menet.

Täällä EI MITÄÄN oireita!!! Hitto et ärsyttää!!! Ihan epätoivonen olo ettei voi tärpätä kun ei oo oireitakaan. Lugetkin tuntuu valuvan ärsyttävästi.
Onneks alko jo viikonloppu :)

Mites piiniskamu Melinda?
 

Yhteistyössä