Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Tänään "repsahdin" ja testasin ensimmäisen kerran. Puhdas negahan se tuli. En tiedä oikein mitä tunnen, hölmistynyt olen ainakin. Miten voi kroppa antaa näin ristiriitaisia signaaleja, pöh. No keskiviikkona vielä varmistus ja sit heitän luget takavasemmalle! Eilen havaitsin lugeja laittaessa jotta kohdunkaula on supistunut kovaksi patiksi. Kai se on merkki siitä ettei siellä ketään ole... :( huomenna töihin purkamaan energiaa.
 
Mun oli tarkoitus testata huomenna pp10, mutta en halunnut menettää jännityksen takia yöunia ja testasin jo tänään. Negatiivinen. Oli jotenkin sellainen olo, että plussa olisi voinut tulla, vaikka negaa pelkäsinkin. En edes osaa kuvailla, miltä tuntuu. En tiedä, miten tästä pääsee yli. Mies ei haluaisi rahanmenon takia yksityiselle, mutta musta tuntuu, etten kestä odottaa puolta vuotta uutta hoitoa.

Pahoittelut sinulle jauhopeukalo... Taidat olla samoissa tunnelmissa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
No mutta muistakaahan piinailukaverit, että vielä on kovin aikaista testailla. Itse testasin ekassa raskaudessa pp12 ekan plussan ja sillon hcg oli veritestissä vasta vähän yli 40. Itse en voi vielä edes testata, koska se pregnyl näkyy vielä pari päivää, ainakin. Testailkaahan Jauhopeukalo ja Joku_raja vielä parin päivän kuluttua uudelleen. Se tulos saattaa siitä vielä hyvinkin muuttua!

Kirsi pp10
 
Muistan, kuinka aikoinaan ekan siirron jälkeen aloin malttamattomana testailemaan liian ajoissa, ja ekaan testiin tuli haalea viiva, mutta sitten seuraavaan ei enää tullutkaan. Ja sitten lisää testejä ja lisää ahdistusta ja viivojen tuijottelua... Oikeena testipäivänä digitesti sitten kertoi, että raskaana 2-3 viikkoa.

Toivon siis täällä sormet ristissä, että teilläkin oikeena testipäivänä olis plussatulos. :)
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Nyt käyty kp13 ultrassa. Kohdun limakalvo vaan vähän yli 7mm. Viime siirrossa kp12 oli yli 11mm. Oon pettynyt. En oo tehny mitään erilailla kun viimeks. Enpä tosin tiedä mikä olis hyvä paksuus, mutta eikai ohuempi voi parempi olla.

Kyselin myös ensimmäistä kertaa alkioistani ja sain tietää, että viimeksi minulle siirrettiin 6-soluinen alkio joka oli pakastettu 3-soluisena. Jäljellä vielä kaksi 4-soluista omissa oljissaan.

Noh. Katotaan mitä käy.

Pahoittelut negatesteistä jauhopeukalo ja joku_raja :( Mutta niinkuin Armi ja Kirsi kirjoittivat tulos voi vielä muuttua. Toivotaan parasta!
 
Toivon todella että tulos muuttuisi mutta toiveet ei kovin korkealla. Voimakkaat hajut etoo entistä enemmän. Esikoisen plussasin myös pp 10, mut jokainen raskaus on omansa. Testaahan siekin joku_raja vielä oikeana testipäivänä :) Itse jätin toisen liuskan varsinaiselle päivälle. Eikä testaa kyllä nyt enää ennen sitä, kaduttaa jo ku piti mennä eilen testaamaan... Pida pintasi kirsi! :)
 
Jauhopeukalo ja jokuraja, pahoittelut jos nega tosiaan negana pysyy. Se kirpaisee aina ja kovaa! Voimia!
Melinda, koska sulla on siirto? mä kans olin viimeksi niin äimänä kun limis siirrossa vaan 7,3mm kun edelliskerralla olo 11mm. Lääkäri sanoi, että ohut on mutta kuitenkin sellainen mihin on mahdollista kiinnittyä. Ja samat lääkitykset oli ja kaikki. Toivottavasti limis siitä vahvistuu!
 
Ihan ensiksi kaikille testaajille paljon voimia! Aikaisessa te olette. Mullakin testit on näyttäny vasta virallisena testipäivänä plussaa. Täällä peukut pystyssä et negat vielä muuttuis plussiksi.

Melinda: Mulle ainakin joskus lääkäri sanoi, että tuo 7mm limis riittää ihan hyvin siirtoa/kiinnittymistä varten. Ja mulla se limis on aina kasvanut parissa päivässä ennen siirtoa monta milliä, joten voi hyvin olla että perjantaina on tilanne ihan eri. Olihan se siirto sulla perjantaina?

Täällä ovista tikuteltu eilisestä lähtien ja onneks näyttää siltä ettei se tule vielä pariin päivään. Mutta pieni huoli alkoikin siitä, että josko ovista ei tulekkaan tässä kierrossa. Huomenna on ultra, joten siinä ehkä jotain selviää. Olis niin hienoa päästä siirtoon vihdosta viimein. Tää odottelu on ihan pyllystä ????
 
Nyt pikasesti vain omas napaa. Mun pahat aavustukset taitaa käydä toteen. Limis oli 10mm, mut lääkärin mielestä sen näkönen ettei ovista tässä kierrossa välttämättä tapahdu. Jos tulee to tai pe niin siirtoon pääsen ensi viikolla. Muuten ensi kierrosta pas tehdään lääkkeelliseen. Nyt vielä pikkusen elättelen toivoa oviksesta, koska viiva on tummunut pikkusen joka päivä.
 
No höh! Eikö ovulaation tulemista voi varmistaa jollain irrotuspiikillä, vai meneekö omat hormonit siitä sekaisin? Hyvä limis sinulla, toivottavasti ei mene hukkaan!

Mulla pitäis olla siirto perjantaina. Askel kerrallaan kun tietää mitä kaikkea voi mennä pieleen. Onhan tässä vielä päiviä aikaa kasvattaa limistä, toivottavasti edes muutamalla millillä kasvaisi. En muista, että minulta olisi mitattu limistä enää siirtopäivänä..

Tiedän, kuinka kamalaa viimeiset piinspäivät ovat. Ne testit kummittelee siellä kaapissa, eikä pysty ajattelemaan muuta kun sitä plussaa siinä puikossa. Itekin varmaan tuun testaamaan hyvissäajoin, vaikka kuinka yrittäis pysyä kovana ja päättää toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuhrua oli aamulla siteessä. Päivän mittään muuttui punaisemmaksi mut niukkaa on, pyyhkiessa vain huomaa ei vuoda siteeseen asti. Mitenköhän on, voiko kuukuppia käyttää näiden lugejen kanssa? Unohdin lääkäriltä kysyä ja nyt tää parin viikon leikkiminen siteitten kanssa alkaa riittää! Synnytyksen jälkeen ymmärsin että on tulehdusvaara ettei saa käyttää mut mitenköhän tässä siirron yhteydessä : /

Mites siulla Joseliini yleensä on kierto ollu? Mie ovuloin myöhään jos ovuloin ja sillon kp 11 ultrassa ei näy vielä oikein mitään, vasta kp 13 on johtofolli löytynyt. Nämä siis vajaan vuoden takaa pakastesiirron aikaan.

Kyllä tää toinen osaa ootattaa itteensä. Esikoista "tehtiin" puolivuotta (2kpl ICSI, 1siirto) Nyt on esikoisen jälkeen siirtoja takana jo neljä ja kyllä epätoivo iskee jos huomenna nega testiin pamahtaa :(

Kuvotusta on edelleen ilmassa mutta osaahan sitä kroppa mieltä huijata... huomenna siis piina päättyy, toivottavasti...
 
Jauhopeukalo, sama tunne..kun eka lapsi tuli aika helpolla, vaikkakin hoidoilla (2.IVF, 2.siirto) ja jotenkin sitä elätteli toiveita että tokasta siirrosta muka uudelleen onnistaisi..ja eihän se niin mene! Kamalaa on just se mieliin hiipuva epätoivo, että jos ei onnistukaan.
Joseliini, mä en tajua tota luonnonkierto hommaa ollenkaan, kun mun lääkäri Pietarissa tosiaan sanoi, ettei ovulaatiota tarvita. Korvaako sen siirron jälkeen joku lääke, vai miten ihmeessä se voi noudattaa noin erilaista kaavaa..saan tarkemmat ohjeet heti kun ilmotan tämän seuraavan välikierron alkaneeksi. Jos menee kuten edellisen siirron jälkeen, kierron alku voi venähtää pitkäksi..alkaisi jo, sitte ois siitä seuraavaan yritys siirto saada!
 
Toivottavasti sekä Joseliini että Melinda pääsette siirtoon! Mulla oli joulukuun kierrossa ovulaatioplussa kp18 ja silloin kp10 ultrassa follikkeli oli 10mm.

Pahoittelut Kirsille negasta, jos ei tulos parin päivän sisällä muutu.

Mun nega ei ole plussaksi muuttunut enkä ole sitä odottanutkaan. Julkisella puolella meidän seuraava hoito menee kesätauon jälkeen, joten miehen kanssa ollaan asiasta nyt keskusteltu ja aika varattu yksityiselle kuun loppuun. Ehkä pääsen seuraavaan hoitoon jo huhtikuussa tai viimeistään kai toukokuussa. Pelottaa kovasti laittaa niin paljon rahaa likoon, jos tuloksia ei tulekaan. Mutta toisaalta tuntuu aivan mahdottomalta odottaa uutta hoitoa puolta vuotta. Täällä ei ilmeisesti voi jonottaa sinä aikana, kun on yksityisellä hoidossa, joten puolen vuoden jono on joka tapauksessa edessä, jos ei tärppää ja julkiselle halutaan takaisin. Samalla pelottaa, että ladon ihan hirveät toiveet tuoresiirtoon, kun siitä viimeksikin tärppäsi. En tiedä, kuinka siitä mahdollisesta pettymyksestä saan koottua itseni, kun passeihin ei oikein ole uskoa. No, turha sitä on murehtia etukäteen.

Nyt alkaa jo vähän naurattaa. Kun alettiin toista lasta yrittämään, niin alkuun stressasin, ettei tulisi liian pientä ikäeroa. 1,5 vuotta olisi minimi. No, ei tullut. Toiseksi olisin halunnut kevät- tai kesävauvan. Ei tullut. Kolmanneksi olisin halunnut 2014 syntyneen vauvan. Ei tullut sitäkään. Nyt toivon, ettei ikäero kasvaisi kovin suureksi, mutta taustalla kummittelee pelko, ettei sitä toista ole tulossa ollenkaan. Kolmesta lapsesta olen haaveillut, mutta olen jo alkanut toiveita hautaamaan. Jos saisi edes sen toisen. Mutta niin onnellinen olen tuosta esikoisesta ja suuri suru tulee niiden puolesta, jotka eivät saa sitä yhtäkään.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut joku-raja :( (en saanut kännykästä alaviivaa)
Aivan täysin samoja fiiliksiä sulla tossa lopussa kun mulla. Ihan niinkuin joku olis pistäny mun ajatuksia siihen. Kyllä mekin siirrytään seuraavaksi yksityiselle. Siellä homma toimii reippaasti, vaikka rahaa meneekin.

Jauhopeukalo: mulla ollut tosi säännöllinen kierto 27-28 ja ovis on tullu kp 14, jos on tullu. Sovittiin lääkärin kanssa, että lopetan tikuttamisen jo kp16. Peukut sulle tän päivä testiin!

Iitu78: ihan tajutonta miten sulle on sanottu et ovista ei tarvi luonnonkierrossa tulla. Just juttelin lääkärin kanssa ja se on kuulemma ehdoton. En niin tajuu???

Tsemppiä Melindalle siirtoon perjantaiksi!

Mites muut piinailijat?

Täällä ovista epätoivoisesti tikutettu vielä. Selvästi vahvempaa viivaa kp13 tänään näytti, mutta ovisplussasta vielä kaukana :( Ei taida siis tulla sitä pariin päiväänkään. Eilen lääkäri kyllä löysi johtofollin 10mm ja limis se 10mm, mut en ymmärrä mistä se päätteli et tässä kierrossa ei ehkä ovista tuu...
 
Hei vaan taas kaikille! Täältä taustalta piipahdan kertomaan, että tänään 7+1 käyty vu:ssa ja pieni kaveri sydämensykkeineen löytyi oikeasta paikasta. Kokokin vastasi hienosti 7+0. :heart: Niin kauheasti jännitin ultraa, että naama valkoisena ja kädet täristen lääkärin huoneeseen menin. Lääkäri huomasi ja tuumasi, että jos sitten heti mentäisiin kurkkaamaan.. :)
Toivotan teille kaikille paljon plussapuhureita ja tarrasukkia! Ansaitsette kaikki tämän saman onnen! :kiss:
Pyörin täälä taustalla edelleen tasaisin väliajoin!

Tamtam ja toukka 7+1 :)
 
Viimeksi muokattu:
Oon käynyt täällä säännöllisesti lukemassa kuulumisia, mutta en kertakaikkiaan ole kerennyt kirjoittaa mitään.

Pahoittelut negan saaneille :( Hetken jo näytti siltä, että kunnon plussa-aalto olisi iskenyt ketjuun.

Mulla oli Jauhopeukalo viimeisen yrityksen tuoresiirrossa ihan sama juttu, että tuli valtava kuvotus, hajut iskivät nenään ja kaikki itketti, ihan niin kuin esikoisesta plussattaessa ja testin näyttäessä negatiivista en voinut kertakaikkiaan uskoa silmiäni. Mutta uskottava oli. Eli kai ne luget voi aiheuttaa kaikenlaista.

joku_raja: hyvä, että saitte sovittua yksityiselle menosta. Mäkin ahdistuin viime vunna tuosta ikäersta, kun kaikillä lähipiirissä ikäero on 1-3 vuotta (ja kaikilla on siis useampi lapsi!). Meidän viime syksy hoidosta sisarusten ikäeroksi olisi tullut 3,5 vuotta, tällä hoidolla ollaan jo yli 4 vuoden ikäerossa. Nyt alkaa olla jo ihan sama. Kunhan tulisi nyt jollain ikäerolla!

Melinda: tuosta kierron pituudesta piti kommentoida, kun itselläni on joka toinen kierto lyhyempi ja joka toinen pidempi ja oon kovasti pohtinut, onko väliä sillä kumpaan kiertoon hoidot tekee. Tein viime viikolla yhteenvedon viime vuoden kierroista, jotka oon merkannut ylös ja yllätys oli, että luteaalivaihe oli molemmissa kierroissa aina täsmälleen yhtä pitkä, vain se munasolujen kasvuaika ennen ovulaatiota vaihteli. Eli jos sulla on samalla tavalla, niin sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä ainakaan PASissa. Oon aina ajatellut, että lyhyessä kierrossa olisi jotenkin laiskempi munasarja, mutta tällä tilastoinnilla se olisi juuri toisinpäin...

Meillä ei näytä nyt kovin hyvin käynnistyvän tämäkään yritys. Mulla on normaalisti tosi lyhyt kierto ja tästä kierrosta olisi toivottu erityisen lyhyttä, jotta IVF/ICSI saataisiin toteutettua ennen pääsiäistä. Meidän klinikka kun on koko pääsiäisviikon kiinni. Mutta ei! Nyt näyttää siltä että ovulaatio tulee monta päivää myöhemmin kuin koskaan ennen, jolloin jos kierto venyy yhtään päivää Synarelan takia (niin kuin kuulemma usein käy), koko hoito joudutaan perumaan TAAS. Lisäksi tämä tiedetään varmasti vasta kun olen sumutellut pari viikkoa ja ajanut siis alas koko kropan hormonitoiminnan. En tiedä miten pitkään sitten joutuu odottamaan hormonitoiminnan palautumista, mutta tuskin ainakaan seuraavaan kiertoon voidaan aloittaa heti uutta hoitoa. Eli kesällekö tämä yritys taas siirtyy! Miksi ihmeessä meidän hoidoissa pitää mennä kaikki mahdollinen alusta asti pieleen? Ja miksi pirussa juuri meidän klinikan pitää nyt olla koko viikko kiinni, kun ainakin yhdessä toisessa ollaan vain ne pyhäpäivät! :kieh:
 
Ihania olette :heart: kyllä tää vertaistuki on aivan omaa luokkaansa!

Ei se testi plusssaksi muuttunut joten tämä tyttö hakee nyt sitten opiskelemaan. Vuotokin yrittää todenteolla alkaa. Töihin mennessä soitin puolille ja ohjeeksi sain jatkaa lugeja perjantaihin ja tehdä uusintatesti. En laittanut lugeja enää aamulla, haluan tämän nyt alta vaa pois. Välikierto edessä ja huhtikuun kiertoon sit siirtoa. Jos kaikki alkiot selviää sulatuksesta päästään siirroilla syys-lokakuulle. Usko niihin ei kyllä päätä huimaa.

Tsemppiä lopuille piinailijoille!

Kysymys: mistä saa (tilattua) clearblue digitaliin lisäpuikkoja (tai siis niitä liuskoja)? Olen googletellu koko illan enkä onnistu löytämään : /

joku_raja miulla oli samat fiilikset ku toista lähettiin yrittää. No ei tullu niistä passeista talvivauvaa (ja 1,5vuoden ikäeroa) muttei kyllä reilu 2v. ikäerokaan täällä toteudu. 2,5v alkaa olla aika lähellä jos nyt näistä passeista joku onnistuisi. Toivoa ei kyllä juuri nyt ole...
 
Joku_raja, kummasti se ykstityiselle meno kuitenkin helpottaa siinä kun homma etenee eikä tarvii odotella. Sitä unohtaa lopulta jo laskea paljonko rahaa menee..toki usein sitä joutuu ennalta hankkimaan, summat kun on isoja. Aika turtunut jo noihin menoihin, lainaa on ja kakkosen yritys on vienyt sellaset 20 000 euroa tässä vaiheessa, kun takana on kaksi siirtoa. Ja yhtä jännästi tottuu siihenkin että loppujenlopuksi kaikki ikäerot on yhtä hyviä, kunhan sen toisen saa..(meillä ikäero esikoiseen ois nyt 14 vuotta):)
Joseliini ja muutkin, kerron teille heti sen salaisuuden kun itse ymmärrän, miksei venäläinen PAS vaadi ovulaatiota:). Yritän miten vain miettiä, en ymmärrä fysiologisesti ajatellen sen merkitystä tai merkityksettömyyttä? Lääkäri vain sanoi, että jos siellä oma folli kasvaa ja ovulaatio tapahtuu, great, mutta jos ei, no problem. Ei tarvetta pyydystää ovista. Mulla siis se tilanne, ettei ovista labrojen ja ultrien mukaan ole säännöllisesti. Siis mikä sen oviksen vaikutus siirtoon/ajankohtaan on? Sen tajuan, että ovisaikaan ( 2-3pv?) on tehtävä siirto, jolloin kohdun limakalvo on parhaimmillaan, mutta jos ovista ei ole, miten se vaikuttaa? Limishän kasvaa vaikkei ovuloi. Eikö ne follit sitten vaan rupsahda ja tukilääkitys jatkaa hormonien ylläpitoa kunnes istukka tuottaa tarpeeksi. Selittäkää joku ihmeessä tarkemmin, jos tajuatte, kun mua ihmetyttää kovin tuo juttu.
 
Se on muuten ihan totta, että tuohon rahanmenoon turtuu, hyvässä ja pahassa. Aluksi yhden IVF:n kulut 3000€ tuntui isolta summalta, mutta nyt kun rahaa seuraavan yrityksen jälkeen on mennyt jo yli 10000€, ei enää jaksa laskea. Yksittäiset käynnit á 135€ ei enää tunnu missään :D. Helpottaa myös kun huomaa, että jotenkin sitä rahaa on koko ajan pystynyt säästämään noinkin ison summan ja toisaalta kun tietää, että tämä on vain hetkellistä. Ensi vuonna vastaavaa kuluerää ei pitäisi olla. Toisaalta taas kynnys lopettaa hoitoja kasvaa ainakin mun omassa mielessä, kun noin suuri summa menee viemäristä alas. Mutta toisaalta taas jos hoitoja jatkaa, viemäristä menee alas vielä suurempi summa. Voisiko joku keksiä klinikan, jossa olisi joku hintatakuu?
 
Neitoperho, aivan totta..mä kans pelkään ettei osaa lopettaa. Jotenkin ajattelee että Aivan sama, kuinka paljon menee, jos se lapsi sieltä joskus vaan alkunsa saa..ja kuitenkaan siihen ei ole takeita. Mitä jos se olisikin onnistunut seuraavasta hoidosta? Tai taas seuraavasta? Huh huh. Tää on niin vaikeeta! En ole suomessa kuullut olevan hoitotakuita, mutta ulkomailla luulen että sellaisia voisi löytyä.
 
KYLLÄ! Ovis tuli tänä aamuna ja niin säännöllisesti kp 14, kuten ennenkin. Digitestillä kun ei tarvi arpoa. Siirtoon pääsen siis maanantaina. Ei onneks lääkärin ennustus pitänyt paikkansa. Nyt seuraavaks pitää alkaa jännittämään selviikö sulatuksesta alkiot. Yhtä jännittämistä tää koko elämä.
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Onpa kurjia nega-uutisia täällä. :( Jaksuja kaikille teille ja tsemppiä uuteen yritykseen.

Joku_raja, onpa jännää, jos teillä ei saa jonotella julkiselle samalla kun on yksityisellä! Me silloin aluksi mentiin heti yksityiselle aloittelemaan tutkimuksia sun muuta, kun jonoteltiin julkiselle (Tays). Varsinaisia hoitoja ei ehditty yksityisellä tehdä, kun tutkimuksissa meni muutama kuukausi, ja sitten hypättiin julkiselle.

Mua ahistaa tää tuhruvuoto, joka vaan jatkuu. :( Sain onneksi siirrettyä varhaisultraa vähän aiemmaksi (18.3., kun ensin oli 24.3.), ettei tarvi niin kauan epätietoisena sitten murehtia. Ens viikko ollaan etelänlomalla, joten toivottavasti siellä ei ainakaan mitään lääkärikäyntiä vaativaa tapahdu... Ja mun kun piti niin positiivisella mielellä olla, mutta tää vuoto on tehnyt sen mahdottomaksi. Lisäksi oon huolestuneena odotellut kunnon raskausoireita, tosin on mulla tänään ja eilen ollut hetkittäistä kuvotusta. (Jei! Mikäpäs sitä ihmistä ilahduttaisi niin kuin paha olo!) :)
 
Hieno homma Joseliini! Itekin oon siirtynyt käyttämään vain digitestejä, niin ei tarvitse arpoa, mutta kallista puuhaa se on pidemmän päälle. Tsemppiä maanantaille!

Kp14 ja täällä ei edelleenkään mitään. Ei ovista, eikä ovisoireita, jotka mulla on yleensä HYVIN selkeät. Eli huonolta alkaa näyttää meidän ICSIn suhteen. En tiedä voiko multa ekaa kertaa yrityshistoriassa jäädä ovis kokonaan väliin? Miten muuten IVF:t toteutetaan, jos ei ovuloi ollenkaan, niitäkin tapauksia tähän ketjuun varmaan mahtuu?

Epätoivoisena soittelin jopa muita yksityisiä klinikoita ja kyselin pääsiäisviikon aukiolosta ja toiselle klinikalle siirtymisestä. Alkaisin olla ihan valmis vaihtamaan klinikkaa, jos vain päästäisiin eteenpäin ja kuulemma teoriassa se voisi onnistua jopa ihan viimehetkellä. Helpottaisi kyllä tosi paljon mieltä, jos olisi takataskussa vaihtoehto hypätä toiselle klinikalle siinä vaiheessa, kun 3 viikon sumuttelun ja 2 viikon piikittelyn jälkeen meidän klinikalta sanottaisiinkin, että "sori, punktiota ei voida tehdä, yritetään taas myöhemmin uudestaan".

Vieläkö täällä joku piinailee?
 

Yhteistyössä