Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Mulla ei tosiaan ollu eilen mitään oireita. Illalla sängyssä alkoi sitten menkkajomotukset, melko kivuliaat sellaiset. Tänään jomotuksia on edelleen. Ja ällöä sanoa, mutta mun alapää haisee samalle kuin ennen menkkoja. Toivottavasti se ei oo tällä kertaa ennuste niiden alkamisesta :(

Ja pakko myöntää.. sorruin eilen testaamaan! Illalla rfsu:n testissä ei niin yhtään mitään. Toisen tein aamulla ja kun luonnonvalossa sitä kääntelin ja vääntelin olin näkeväni viivanpaikan. Sitten vielä kaivoin testin puolen tunnin jälkeen roskiksesta ja näin ehkä todella himmeän haamun. Tai sitten oon ihan sekasin! Kävin apteekissa ostamassa clearbluen puikkotestin ja tein sen pari tuntia sitten...ja ei häivähdystäkään plussasta.

Eihän tässä oo mitään järkeä testailla näin aikasin, harmittaa kun repsahdin. Nyt tosin en voi lopettaakaan. Jospa pysyttelis aamutestauksissa..

Iitu mä oon ymmärtäny, että jos alkio ei selviä sulatuksesta olisi vielä mahdollisuus ottaa uusi sulamaan vielä samana päivänä. Meillä Naikkarilla alkio otetaan sulamaan siirtopäivän aamuna.

Melinda pp7
 
Tervetuloa AuringonSäde1. Mukaan mahtuu aina :)
Kerro heti mikä tilanne? Onko sulla siis piinapäivät myös menossa?

Voi Melinda :( Kovin aikasin testailit. Älä nyt vielä masennu siellä! Mulla ekasta ei näkynyt kun vasta kun pp10 ihan piiiikkunen haamujen haamu. Vasta pp13 kunnon plussa. Ite ajattelin testailla vasta reilun viikon päästä kai... Tosin voi olla etten sinne asti pääse. Luget kun ei pidä mulla vuotoa poissa.

Joseliini pp4
 
Joo, siis nyt pp 7, yksi alkio siirrettiin, joka oli vain 3soluinen kakkonen, joten ei kummoiset odotukset. Mutta aina sitä löytää itsensä toivomasta, entäs jos..

Meillä on alunpitäen ongelma PCO-tyyppisten munasarjojen tai enemmänkin anovulaation vuoksi. OI- hoitoja kokeiltiin, niin huono vaste et siirryttiin silloin heti IVF hoitoihin, vaikka olin vasta 23v. Nyt siis 1. IVF:n 4.PAS (melkein sotkeennun laskuista kun siirtoyrityksistä moni meni puihin ennen siirtoa) Meillä on 5/2010 syntynyt, kohta 4 v tyttönen.

PASeja kokeiltiin nyt eka kertaa luonnonkiertoon, aiemmin ei ollut luonnonkiertoa, mutta nyt on. Pregnyl ja lugesteron tuella tehtiin siirto. 6 top-alkiota 3:ssa oljessa on pakkasessa.. IVF:stä saatiin hurjan hyvin alkioita- 12 kpl top kaikki. Mut muuten ongelmia on ollut vaikka muille jakaa. 1. PAS tuli KU, kiireellisenä leikattiin, reilusti ehti vatsaonteloon vuotaa. Kystan vuoksi taas päivuystysskopia 1/2014- jolloin lähti koko toinen munatorvi (sama puoli jossa munatorviraskaus oli, koska se oli täysin tukkeutunut). Eli ovulaatiohäiriö, ja toinen puoli ilman munatorvea. En oo koskaan kysyny millaiset luomuraskauden mahdolisuudet olis..ei kummoiset varmaan. Hoidot aloiteltiin nyt uudelleen 2/2014. Toivon hartaasti että PASista tärppäis ettei tarviis 2. IVF lähtee, sen verran ikävä kokemus eka oli, sain hyperin, vaikkei se onneksi paha ollut. Semmoista..

Teitä on siis täällä muitakin piinailijoita? Joseliini ja Melinda? Ollaanko me Melinda oltu siirrossa saman päivänä.
Mietin testaisinko liuskalla jo huomenna, hullua, jaksaisin ees maanataille jolloin olis pp10 (viimeksi näkyi pp10 plussa)

Olettekos miten verkostoituneet netin ulkopuolella, onko väki mukana Simpukkayhdistyksen Lapsellisten Lapsettomien ryhmissä?

AuringonSädettä odotellessa..

Tsemppiä meille kaikille rohkeille naisille!
 
Melinda voi sinua hätähousua, nyt joudut sen negan kanssa vielä kovemmin piinistelemään. Toivotaan että plussaksi muuttuisi!
Auringonsäde, tervetuloa. Toivottavasti tärppäisi nyt ilman ongelmia.
Joseliinillakin varmaan aika matelee! Toivottavasti keksitte viikonlopuksi kivaa tekemistä ja ajatuksia muualle.
 
Ootte tekin joutuneet monenlaista kokemaan kun tuossa lueskelin..

Kirsi76, kyllä PAS voi todella onnistua! Tuolla mun PAS alkio -nykyään siis 4v prinsessa juoksentelee :)

Neitoperholla on kyllä ollut paljon vastoinkäymisiä viime aikoina. Roppakaupalla lämpimiä ajatuksia ja tsemppiä, toivotaan todella että asiat sitten etenisivät toivotusti.

).(
Niin varma negasta. Masentaa ja ahdistaa koko homma. Vaikkei tään pitänyt olla nyt niin rankkaa kun on jo yksi lapsi. Mut mut..JA tosiaan kun siirretty alkio oli nyt 2.lk ja vain 3. soluinen niin eihän tässä paljon kannattaisi edes toivoa. PMS olo nostaa päätään. Maha on arka ja turvoksissa, ihan selvästi kohtu aristaa, ei muistaakseni ennen. Tekis mieli lopettaa nuo luget, nyt on rinnatkin kipeät ja yöt menee pyöriessä. Se o perus PMS-kamaa kyllä. Pelottaa jo että kevät menee mönkään ja ei ehditä siirtoihin ennen kesätaukoa (ollaan julkisella). Periaatteessa 2 siirtoo ehtis kattoo, mut niissä on ennekii ollu niinpaljon ongelmaa että pahoinpelkään.
Vanhat muistotkin nostaa päätään. 3 kertaa oon joutunu osastolla makaamaan ilman vauvaa ja 2 operaatiota tehty, joista kumpikaan ei ollu helppoja.

Melinda, me testataan siis ihan samaan tahtiin, sulla oli vaan paljon parempisoluinen alkio, eli näkyis nopeemmin.
Mites Joseliini jaksaa ? Tsemppii meille, on tää vaan niin raskasta, ottipahan niin tai näin.

Ja anteeksi, kaadoin tään teidän niskaan, muut ei voi ymmärtää.

Onkos jauhopeukalo PKSSK:n asiakkaana myös?

Minutki voi listoille lisätä eli
AuringonSäde1 1.IVF 4.PAS maaliskuu2014 testipäivä pe 21.3.14
 
No johan teilläkin on vastoinkäymisiä riittänyt AuringonSäde.
Tuo masennus ja ahdistus on niin tuttu tunne hoitojen aikana et luulis jo toisen kohdalla ottavan jo rennommin mut ei.
Ei kannata tuosta alkiosta masentua. Jostain luin tutkimuksen et huonommat alkiot kiinnittyvät jopa toppeja paremmin. Niin meilläkin kävi ekassa icsissä (3-luokan alkio) ja tuolla se nyt tuhisee. Nyt topit ei näytä meillä tuottavan tulosta :(
Tsemppiä sinne ja toivottavasti PMS oireet ei pidä paikkaansa!

Sulle ja Melindalle plussa tuulia testaukseen <3
Heti sit viestiä tänne miten kävi!
 
AuringonSäde jep siellähän sitä :) kuulostaa hurjalta nuo koettelemukset.

Täällä havaittu ovislimat, siis miten tää on mahdollista... ikinä oo näin lyhyttä kiertoa ollut. Vai voisiko kroppa olla sekasin vielä hoidosta ja luulevansa ovuloivan : /

Ensi viikolla soittelen polille olisiko mahdollista tehdä pas lääkkeelliseen kiertoon. Haluaisin mielenkiinnosta myös kokeilla ku omaan kiertoon tehdyt passit ei edes yrittäny tarttua vaikka hyvät alkiot olikin.

Meillä polilla huurunenät otetaan sulamaan edellisenä päivänä ja jos käy hassusti ettei selviä nii siirtopäivänä on mahdollista ottaa vielä pakkasesta uusi jos on mitä ottaa. Alkion laadusta ei tosin tiedä koska sitä ei keritä seuraamaan. Tästä syystä meillä pakasetaan nykyään lähes kaikki alkiot yksin.
 
jauhopeukalo, toivotavasti pääsisitte ensi kierrosta PAS!
Käyttääköhän ne täällä meillä miten tukilääkkeitä, kortisonia, miniaspiriinia, gonapeptyliä? Mulla ei oo mittään muuta ku luget. Mitenhän pitkälle niitä jatketaan jos + luonnonkiertoon tulee PASissa?

).(
huh. Clearbluella (puikko) ihan hailakka viiva. Herkkään liuskaan ei mitään! Haalea on mutta testistä sen näkee ihan kääntelemättä. Iik. Pitikin näin aikaseen pp8 ruveta tekemään näitä. Kalliiks tulee mut eikai se haittaa..Samaan konkurssiin.. Ja jos nyt uskaltaa sanoa niin melkonen paineen tunne on ollu kohdussa jo monena päivänä. Rinnat kipeytyi eilen, ja nyt on iha julmetun kipeät.
Muttamutta mutta. tuo viiva on niin haalee et voi hyvi olla kemiallinen. ja luget voi hyvin selittää nää oireet.
Mut joka leikkiin lähtee se leikin kestäköön. ei se muu auta!
 
Mäkin testasin samaisella puikolla äsken, eikä mitään :( Vähän harmittaa, kun luulisin, että tänään näkyis jo jotain.

Jäätävä paha olo nyt. Oli pakko nousta aikasemmin ylös sängystä töihin, kun ei enää pystynyt maata. Tissejä vähän vihloo ja menkkajomotuksia. En haluis vielä luovuttaa, nyt lannistaa..

Mulla oli aurongonsäde siirto pe 7.pvä enkä tiedä alkion luokituksesta mitään, joten enpä tiedä oliko yhtään sen parempi.

Toivotaan, että sinun viiva se vaan jatkaa vahvistumistaan! Mä testailen taas huomenissa uudelleen.

Melinda pp8
 
Hui kun jännittää testaajien puolesta.

Melinda: Sulla kyllä on "hyvänolosia" oireita.

AutingonSäde: Toivotaan, että viivat huomenissa vahvistuisi.

Jauhopeukolo: Sä ehdit hyvinkin passiin, jos kierto on lyhyt. Ja lääkkeelisellä joka tapauksessa. Mulla oli kaks kiertoa sekasin punktion jälkeen, mut kolmas taas täysin normaali.

Täällä on ihan luovutus meininki. Ei oireita!!! Ja toiseks Luget tuntuu valuvan pois, kun silloin viimeksi kun plussasin niin ne pysy sisällä vaikka oli tupla määrä.

Joseliini pp5
 
Sitä piti vielä kysyä, että tunnetteko millanen se kohdunnipukka on kun laitatte lugeja? mulla on ollu eiliseen asti kova pikku pallo ja tänään ei mitään, pehmeetä vaan..

Ja tää pahoinvointi vaikuttaa pelottavasti joltain alkavalta mahataudilta :( ei kiva.
 
Joseliini, ihan samat oli fiilikset mullakin ja tuppaa edelleenkin. Tsemppiä!! en voi muuta toivottaa kun tsemppiä ja plussatuulta. Tuntuiuhan tää kyllä et 2 viikon odotus joka kerta pistää nupin sekaisin. Sit jos + pysyy niin odotellaan 12 vko meneekö kesken.. Odotusta odotusta, se vain muuttaa muotoaan..

Melinda84, voi että voin kyllä samaistua sinun tunteisiin. 4 päivän päästä testaus olisi jo paljon varmempaa puuhaa, mutta paras minäkin hätähousu sanomaan! Toivotaan ettet tule kipeäksi ja ja sitä plussaa tietenkin! Meillä on siis sama siirtopäivä mut eri testipäivä (virallinen) Tosin tässähän minä jo hötkyilen...Kohdunnapukasta en osaa sanoa mitään, en oo tutkinu asiaa :D

jauhopeukalo, vähän samaa meinaan, et hyvinkin voi sotkeentua kierrot hoidoista. Mulla heitti silloin ihan häränpyllyä ja kystiä yms häräkkeitä tuli, piti muistaakseni kahdesti PAS yritystäkin lykätä..

Kysymys lugesteroneista, miten luonnonkiertoon tehdyn pasin jälkeen, kauanko niitä jatketaan?
 
Pahin harmitus alkaa taas väistyä ja nyt odotellaan pääsiäistä, että pääsee sumuttelemaan. Huoh. Laskeskelin uudestaan, eikä oltaisi itse asiassa tuolla huhtikuun hoidollakaan keretty tekemään PASia (mitä optimismia :D) enää ennen kesälomaa, joten sinänsä ihan sama. Tietysti hoidon peruuntuminen ja siirtyminen kokonaan syksyyn on nyt hyvinkin mahdollista. Ens viikolla mennään juttelemaan luovutussiittiöistä, mutta niiden käyttö menee kyllä pitkälle syksyyn.

Jauhopeukalo: mulla on aina IVF:n jälkeen 2 kiertoa sekaisin. Eli eka kierto on ylipitkä ja toka sitten ylilyhyt. Kai noi sorkkimiset voi sekoittaa kroppaa mihin suuntaan tahansa.

Tervetuloa AuringonSäde ja tsemppiä kaikille piinailijoille!

AuringonSäde
: meillä lugeja jatketaan luonnonkiertoon tehdyn PASin jälkeen 14päivää. Klinikan mukaan sekin on ylimitoitettua kun oma keltarauhashormonin tuotanto toimii siellä taustalla ja ovat miettineet ajan lyhentämistä 10 päivään. Mutta ite oon sitä mieltä, että mielummin käyttää liian pitkään kuin lopettaisi liian lyhyeen.
 
En mäkään Melinda tarkalleen tiedä tosta kohdunnupukasta. Veikkaan et mielummin kova kun pehmeä.
Mullakin oli pp2 tosi pahaa oloa. Veikkaan et johtu lääkkeistä, kun se meni päivän aikana ohi eikä ole jatkunut enää. Tosin on mahatautiakin liikkeellä, mut toivottavasti johtuu jostain muusta ;)

En mäkään varmaksi tiedä Auringonsäde, kuinka kauan Lugeja tulis jatkaa. Jos mun testi on nega pp14 niin lopetan ne viimeistään. Jos sattuis käymään mieletön säkä et tuliski + niin sit tarttis varmaan soitella klinikalle ja kysyä.

Ai niin täällä jo kolmatta päivää kaamee lentsu. Sekin vielä sotkemaan tähän :(
 
Tsemppiä vaan edelleen piinailijat, kenenkään teidän peli ei ole vielä menetetty!
Auringonsäde, älä tosiaan alkion laadusta välitä..niin kohtalon kauppaa mikä kiinnittyy lopulta..meillä siirretty nyt 4 blastoa eikä yhtäkään kiinnittymisyritystä. Ainut lapsi on 2-päiväinen alkio.
 
Kohdunnipukasta ett miullahan viime hoidosta se koveni muutama päivä ennen virallista testipäivää (josta siis tuli nega) ett voisin tuosta pehmenemisestä olla positiivisella mielellä :)

AuringonSäde en tiedä lugeista passissa kun aina on nega tullu enkä pp14 aamuna ole enää ait lugeja laittanut. Tuoresiirrossa plussatessa lopetin vähentäen ennen varhaisultraa. Kortisonia ja minidisperiiniä määräävät nihkeästi mutta on niitäkin tapauksia olemassa.

Täällä kärsimättömänä odotetaan ensi kiertoa. Toivottavasti nää miun ovulaatiohavainnot pitää paikkaansa. Uskon kyllä lyhyeen kiertoon vasta ku sen ihmeen näen!

Tsempit vielä piinailijoille, toivo ei ole menetetty!
 
Huh huh. Olipa rankka päivä. Oksensin sitten muutaman kerran mahalaukun ihan tyhjäksi ja olo oli mitä kamalin. Särki ihan kaikkialle ja paleli niin kovin. Nyt kuvittelen, että elimistö on taistellut jotain vierasta vastaa.

Viimeks samainen tauti tuli kun olin 14vkolla raskaana ja 4 kesti päivää. Toivottavasti tää ei laittanu viimeistä niittiä arkkuun :(

Mä oon ymmärtäny, että jos luonnolliseen kiertoon tehdään pas nuin lääkkeet saa lopettaa melkein heti plussaukseen. Lääkkeellisessä jatketaan vkolle 12 asti.

Kyselit myös tosta Simpukka-toiminnasta. Kuulun facebookissa ryhmiin Suljettu Simpukka ja Lapselliset Lapsettomat. En siis.sen enempää.

Ja se kohdun nipukka/napukka oli mulla mun mielestä kovana ensimmäisessä raskaudessa. En tosin luota täysin muistiini.

Melinda pp8
 
Melinda, toivottavasti on varhaista raskausyrjöämistä..sitä nyt ei tartte pelätä että oksutauti jotenkin pilaisi alkaneen raskauden..kyllä se kiinni pysyy jos on muutenkin pysyäkseen.
Ootteko te niin pölhöjä kuin minä, että laskette "mahdollista" laskettua aikaa jo hoitojen aikana?:) Mä olen aina sortunut siihen..kun tietää arvioidun siirtopäivän, menen raskauslaskurille ja alkion iän mukaan laittelen päivät sinne..nyt jos siirto ois silloin kun alustavasti pitäisi, olisi laskettu aika 31.12.14 eli uudenvuoden vauva. On tää typerää..mutta minkäs teet:)
 
Hui, Melinda. Ei kuulostanut kivalle. En mäkään usko et oksutauti lopputulosta pilaa.

Iitu: Oon mäkin sortunut samaan ;) Tosin nyt ekan kerran en oo laskenut kun itse kalenterista.

No alkaahan täälläkin jotain tapahtua. Tänään ollu iltapäivällä sellaset menkkajomotukset. Nyt alkaa vähän helpottamaan. Tänään on kp 23 ja menkat on säännölliset kuin junanvessa 28 päivää eli en nyt usko ainakaan ihan vielä niiden alkavan. On tää jännää :)

Joseliini pp5
 
iitu olen myös tehnyt samaa :D alussa laskurin kanssa nykyisin manuaalisesti.

Onpas joseliinin tilanne jännä. Alkaisko uusi plussaputki?

En melinda huolestuisi oksennustaudin "seurauksista" kyllä se alkio varmasti pysyy kiinni jos kiinnttyny on eikä yhestä oksutaudists säikähdä :)

Täällä havaittu pientä kipuilua alavatsassa. Ovuloinko mie nyt oikeesti? Mites se kierron alkamispäivä katotaan ku tuhru alkoi päivä ennen testipäivää (ti) ja hanat aukes kunnolla vasta pari päivää lugejen jättämisestä (to). Nii eikös se ole sit torstai kp 1? Ja kp 10 miun pitäis uskoo ett tuolla munasarjoissa tapahtuu jo jotain. Aikaisemmissa pakastesiirroissa ku ei kp 10 ultrassa ole näkyny eden kunnollista johtofollia. Mihinkähän tää miun kroppa oikein minuu vie? :D
 
Ai niin jauhopeukalo: Mulla alkoi toisen icsin jälkeen oma ovulaatio taas tulemaan säännöllisesti, mitä ei sit vähään aikaan ollu tapahtunut.
Tuhruisia ei lasketa vielä vuodon alkua vaan kunnon vuotopäivä on kp1. Ja mun lääkäri sanoi, et jos vuoto alkaa illalla niin sitäkään päivää ei vielä lasketa.
 
Joo testailtu on ja ihan puhdas nega. Jos huomenna ei näy mitään niin eiköhän se ollu siinä.

Toivottavasti nyt ei tarvii pitää mitään välikiertoja ja pääsis heti yrittää sillä viimeisellä.

Ärsyttää kun päätös töihin menemistä pitää tehdä tän viimesen siirron perusteella. Mutta oonhan mä jo oppinu ettei elämä mee ikinä niinku olis suunnitellu.

Melinda pp9
 

Yhteistyössä