Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Pitääkö tässä paljastaa kuinka sekasin on päästään? :D Joo meillä ainakin ehdottomasti siirron jälkeen pidättäydytään ja se alkaa siinä vaiheessa kun Luget tulee käyttöön. Mä en myöskään siirron jälkeen ikinä urheile, jopa rakas koripalloharrastus on tauolla. Kaikki aina sanoo, että pitää ja voi elää elämää siirron jälkeen ihan normaalisti (niinkuin oikeesti varmaan pitäiskin), mutta eipä se lapsikaan sieltä normaalisti rakkaudesta synny niin pitäähän sitä vähän kikkailla ja esim valita siirtoon sellaiset alushousut mitkä onnistuneessa siirrossa oli päällä :D Voi tätä elämää. Kyllä tässä hoitojen aikana on pää vähän päässyt pehmentymään ;)

Melinda kp2
 
Viimeksi muokattu:
Oli ihana viettää viikonloppu ilman nettiä, mutta täällä sitä heti ollaan hulluna lukemassa kaikki kuulumiset:)
Hippu, meillä ei ollu mitään suosituksia seksistä ennen siirtoa, mutta siirron jälkeen 3pv ilman seksiä ja sellasia "hyppyjä, tärähtelyä" vaativaa urheilua ja esim.pikkulasta saa pitää sylissä muttei nostella lattialta! Ei myöskään ammekylpyjä tai saunaa 3pv aikana siirrosta. Ja nuo luget oon kans ottanu aamuin illoin en mitenkään kellontarkasti.
Melinda, ehkä sit piinaillaan samaan aikaan, odotan kp1 alkavaksi torstaina! Toivottavasti tulee ajallaan, kun varasin jo kp1 ultran. En kyl tiiä edelleenkään miksi haluavat ultran kp 1-2.
Kirsille onnea siirtoon, toivottavasti alkio selviää hyvin!
Joseliini, pahoittelut negasta! Varmaan ne aika luotettavia on ne testit, mutta itse en henk.koht jättäisi veritestiä välistä ikinä näissä hoidoissa, kun on just nuo lääkitykset. Eri asia jos raskautuisi luomusti niin voiskin tehdä vaan apteekkitestin.
 
Toi olikin mulle ihan uus Melinda, onnentärppikalsarit! :LOL: Nyt harmittaa hitosti kun ei ole mitään muistikuvaa mitkä mulla oli jalassa onnistuneessa siirrossa :D

Iitu78 hyvä tietää, en ehkä olisi tajunnut vältellä noita juttuja, kiitos! :)
 
Kirsille ja Hipulle tsemppiä siirtoon!

Meidän klinikka ei antanut mitään ohjeistusta seksistä, nosteluista ja saunasta siirron jälkeen ja niin taas podin syksyllä huonoa omaa tuntoa siitä, oonko itse pilannut kaikki mahdollisuudet saunomalla piinapäivinä kun päädyin nettiin googlaamaan aiheesta :( Viimeksi supistelu rajoitti kyllä kaikkea tekemistä ja tällä kertaa aion kyllä olla tosi rauhallisesti, jos siirtoon asti päästään.

Eilen oli kaveri puolivuotiaan vauvansa kanssa kylässä ja sen tavanomaisen ahdistus-harmituksen sijaan mulle iski valtava vauvakuume. Mä haluun kanssa! Muutenkin fiilis on ollut viime viikolla jotenkin normaalia positiivisempi ja kärsivällisempi, vaikka PMS oireet pitäisi olla päällä. Nää vaihdevuosihormonit taitaa sopia mulle :D
 
Joseliinille ja Melindalle pahoittelut :(

Mequ lle tsemppiä roppakaupalla tilanteeseen!

Kirsi, miten meni ? Toivotaan että siirtoon pääsette!

Kohtahan täällä on lisää piinailijoita :)
Hieman ky
Omaa sen verran et nyt olis 4+3 (vasta, kun ei aika kulu!!) ja päivittäin on aika koviakin kipuja. Välillä on kyllä huolestuttanut paljonkin, en ole minnekään lähtenyt kun kivut kuitenkin helpottaa. Varpaisillaan kyllä kipujen kanssa on, yksi KU taustalla, 0,5 litran vuoto oli silloin vatsaan :/ Mut vielä tuntuu että nämä ovat kasvukipuja. Otan yhteyttä kyllä polille jo kipeytyy pahemmin.

Pysyttelen vähän taustalla, yritän saada kirjoitettua välillä.
 
Siirtoon päästiin. Kaikki siirrettiin, eli pakastin tyhjä.

Kysyin klinikalla niistä nosteluista ym. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos on kyse pas:sta, niin sillä ei ole merkitystä. Tuoresiirrossa eri asia, mutta silloinkin ihan niiden munasarjojen takia.
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........2. IVF/ICSI......……………......…....huhti-toukokuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS............................maaliskuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maaliskuu 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Joseliini..........................24.3


Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Kaksi 4 soluista siirrettiin. Toinenhan oli alkujaan 8 soluinen, mutta menetti sulatuksessa puolet soluistaan. Muistaako kukaan millaiset onnistumisprosentit oli kahden alkion siirrossa? Sen muistan, että kaksosraskauden riski oli vain 4%.
 
Kiitos pahoitteluista, mutta täällä on kaikin puolin hyvä mieli.
Meidän klinikalla ei tehdä veritestestejä, joten apteekin testiin on tyydyttävä. Ainoa vaan, että unohdin tänä aamuna tehdä testin, mutta tuskinpa se mihinkään on muuttunut enää. Olokin on sellainen, että kuukautiset tulee kohta...

Kirsille kovasti onnea siirrosta ja tsemppiä piinapäiviin!
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...…........2. IVF/ICSI......……………......…....hu hti-toukokuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............k esäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...hu htikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS............................maalisk uu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maalisku u 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Joseliini..........................24.3.
Kirsi76...........................8.4.

Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Kirsi76, onnea piinapäiviin!
Meillä nuo siirron jälkeiset ohjeet, vaikka kyse oli luovutetuista munasoluista eli ei mitään operointia omien munasarjojen suhteen.
Meille siirrettiin viimeksi kaksi 5-päiväistä blastoa, lääkäri sanoi kaksosriskin olevan yli 10%. En tiiä mikä on raskauden todennäköisyys, kun en oikein tiedä puhutaanko meidän tapauksessa tuoresiirrosta vai passista, kun siis aiemmissa siirroissa on olleet pakastetut munikset+tuore sperma, eli siis alkio periaatteessa tuore kun sitä ei ole kertaakaan pakastettu? Nyt ne on sitte pakkasessa ja seuraava on siis pas..kuinkahan paljon raskauden todennäköisyys muuttuu?
 
Pahoittelut negan saaneille!

Vastapainoks onnea kyytiläisistä kirsi :)

Miulla iskee epätoivo lääkkeellisen passin suhteen. Jokaisessa suun kautta otettavassa lääkkeessä on laktoosia joka ei sovi yhteen miun pahan laktoosi-intoleranssin kanssa :( viikonloppuna ne menkat taitaa tulla, makean himo on sitä luokkaa. Arvoitukseksi jää millainen seuraava kierto sitten on...taitaa ens kuun pas olla vain haave päässä...
 
Hei vaan kaikki!

Olen pitänyt vähän taukoa palstasta.. viime kierto keskenmenon jälkeen oli yllättäen vaan 26 päivää. Tänään kävin viemässä pissanäyteen ja kerrankin olin onnellinen negatiivisesta raskaustestistä. Nyt sitten voi suunnata katseet huhtikuuhun ja kunhan menkat tässä alkaa, niin soittelen lapsettomuusklinikalle. Pakkasessa on vielä 3 alkiota, kaksi nelisoluista toppia ja yksi vähän huonompi (3 luokan 4 soluinen).

Onnea kaikille plussanneille :heart: ja halaukset keskenmenon/ negatiivisen testin saaneille :hug:
 
Tänään saatu yksi 9-soluinen neljänpäivän ikäinen alkio kyytiin! Tämä meidän ainukainen huurunenu selvisi sulatuksesta erittäin hienosti eikä menettänyt yhtään solua:heart: Harmi kun mies on työmatkalla eikä päässyt mukaan, viimeksi oltiin molemmat paikalla kun tärppi kävi ja nyt kun pää on pehmennyt kaikenmaailman onnenkalsareista niin toivon ettei tämä eroavaisuus vaikuta onnistumiseen :LOL: Nyt sitten piinaillaan kaksi viikkoa, huhheijaa :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Onnea Hippu ja Kirsi!

Kylä tässä hommassa pitää olla huumoriakin mukana, että selviää :)

Itse sain limisultra-ajan 4.4 perjantaille. Olisin saanut valita torstain tai perjantain. Musta tuntuu jotenkin oudolta, että sain ultra-ajan vasta kp14. Ja ekaa kertaa hoitaja sano (kun kysyin oisko pitäny sittenki ottaa aiempi aika), että ei se vaikuta mille päivälle sen ottaa, joskus siirtoon ei päästä ollenkaan! Äää tuntuu, että se oli manaus. Toivottavasti limis olis tällä kertaa paksumpi ja siirto olisi maanantaina eli kp17.
 
Viimeksi muokattu:
Tulevat hoidot:

joku_raja…...….........1.ICSI....................................huhtikuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS............................maalisk uu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maalisku u 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Joseliini..........................24.3.
Kirsi76...........................8.4.

Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Viimeksi muokattu:
Olen myöskin vähän pitänyt taukoa palstailusta.

Käytiin tänään suunnittelukäynnillä Väestöliitossa ja sumuttelut alkavat viikonloppuna. Pitkällä kaavalla mennään taas ja punktio suunnitteilla pääsiäisen jälkeen. Vähän huolettaa se, että tässä kierrossa tapahtui ihme ja ovisplussan sain jo kp 11, joten en tiedä, kuinka lyhyt tästä kierrosta on tulossa. Kuukautiset eivät kuitenkaan saisi alkaa ennen sumujen aloitusta ja tänään illalla alkoi tulla kuukautiskipuja. Pitää varmaan huomenna soitella ja kysyä. Lyhimmillään mulla on kuukautiset alkaneet viikko ovulaatiosta, mutta silloin vielä imetin.

Lääkäri otti puheeksi kortisonin, mutta se arveluttaa mua kovasti sivuvaikutusten vuoksi. Onko teillä kokemuksia kortisonista? Ilmeisesti tutkittua tietoa sen tehosta endopotilailla ei juurikaan ole, mutta heillä käytännön tulokset ovat olleet hyviä. Toisaalta me ollaan onnistuttu aikaisemminkin ilman. Mutta sitten jos ei tärppää, niin jää varmaan vaivaamaan, olisiko kortisonista ollut apua.

Plussausonnea kaikille piinailijoille!
 
Onnea Hippu hienosta kyytiläisestä!

joku_raja oon kuullu ett mitä meijän polilla kortisonia ovat tueksi antaneet on auttanut :)

Enpä päässy puhelimella läpi tänää polille, en kylläkään kerinnykkää ku pari kertaa yrittää ku piti jo töihin lähteä. Huomenna yritetään uudestaan...
 
Onnea Hippu piinapäiviin!
Oliko sulla Jauhopeukalo siirto suunniteltuna tähän tulevaan kiertoon? Sithän piinailtais ehkä samaan aikaan..
Melinda, olipa outo kommentti hoitajalta..ei se ole mikään mikä-tahansa-päivä tai että voi tokaista että ei siirtoon aina päästä..ei sitä nyt ainakaan sillä halua aiheuttaa ettei ultrat ole oikeaan aikaan! Meillä toka ultra aina kp10-12.
 
Tulevat hoidot:

joku_raja…...….........1.ICSI....................................huhtikuu 2014
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............kesäkuu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 3. PAS...……………...........huhtikuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........…...huhtikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA 1.PAS.......….…..…..huhtikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS...…..huhtikuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI.......... . .......................maalis-huhtikuu 2014
Kirsi76................... 2.IVF 1.PAS............................maalisk uu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS .........................helmikuu 2014
Frangipani...............1. IVF 1.PAS...........................maalisku u 2014
Hippu*.................. 1. IVF 1. PAS...........................maaliskuu 2014
Lempiviola..............1.IVF........... ..........................maaliskuu 2014


Piinailijat:......................Testi:

Joseliini..........................24.3.
Kirsi76...........................8.4.
Hippu*..........................8.4.

Plussanneet:.................Plussauspv:

Armi74...........................26.2.
Tamtam.........................14.2
Popcorn78......................7.2.14
ChocolateBox..................4.2.14
 
Nii ois iitu tarkoitus. Kiva ois saada kaveri jonka kanssa piinailla :)

Nähtäväksi jää päästäänkö siirtoon asti. Jos tämä kierto on näin lyhyt mitä seuraava tulee olemaan... normaalistihan miun kierto on 30-38pvä ja nyt se ois jäämässä reilusti alle jos miun ovulaatiotuntemukset piti paikkansa, noh viikonloppuna nähdään. Yleensä hoitojen seurauksena miun kierto on venähtäny tai pysynyt entisellään. Nyt tosin tehtiin lyhyellä kaavalla pitkän sijaan, voiko hoitomuodolla olla noin iso vaikutusero kiertoon?

No, joka tapauksessa tänään yritän soittaa polille...

Plussatuulia piinailijoille!
 
Kiva kuulla Nipsun kuulumisia ja tervetuloa takaisin kirjoittelemaan! Toivottavasti pääsette pian taas tositoimiin.

Hipulle ja Kirsille onnea kyytiläisistä!

Melinda: olipas tosi kiva kommentti hoitajalta :( Eipä ne kai aina ajattele, mitä suustaan päästää. Minkä ikäisiä alkioita sulla oli?

joku_raja
: alkaako sulla sumut viikko ovulaatioplussasta vai vasta kp21 niin kuin on yleinen tapa? Mullakin on ollut ongelmia lyhyen luteaalivaiheen takia ja siksi sumut suunniteltiin aloitettavaksi aikaisemmin kuin normaalisti (viikko ovulaatiosta, tosin ihan turhaan loppujen lopuksi kun tulikin ennätyspitkä kierto). Teoriassa luteaalivaihe (ovulaatiosta vuotoon) olisi aina sen 14 päivää, jolloin sumut alkaisi viikko ennen vuotoa. Mulla on ollut lyhimmillään 10 päivää ja ilmeisesti sekin olisi ihan ok, että sumuja ei mene ihan viikkoa ennen vuodon alkua. Usein synarelakin taitaa hiukan siirtää vuodon alkua. Mahdotontahan sen luteaalivaiheen pituutta on etukäteen ennustaa, joten itse ainakin ajattelin, että ehkä täytyy vain kokeilla ja jos menee pieleen, niin yrittää seuraavassa kierrossa uudestaan. Mulla kuukautiskivut alkaa muistutella itsestään jo muutama päivä ovulaation jälkeen (endon syy?), vaikka luteaalivaihe olisi 2 viikkoa, joten ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Mutta itse tietysti tiedät parhaiten, miten oma kroppa käyttäytyy ja siitä kannattaa varmaan jutella lääkärin kanssa.

Mulla menee kortisoni parhaillaan (oletetun autoimmuunisairauden ja tulehdusten takia), mutta ekaa kertaa, joten kokemuksia ei vielä ole kerrottavaksi asti. Mitään sivuvaikutuksia ei oo toistaiseksi tullut, mutta käsittääkseni annoskin on tosi pieni, huomattavasti pienempi kuin tulehdusten hoidossa yms.
 

Yhteistyössä