Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Moromoro,

jospa minäkin taas ryhdistäydyn ja taustailun sijaan avaisin taas sanaisen arkkuni.
Voi kun kiva, smirg, että mennään samoissa! Mulla alkaa synarelasumut 8. päivä ja tähdätään tokaan pitkään kaavaan. Ei ollut meidän yhdeksästä pakkastyypistä kaveriksi esikolle, toiveet on kyllä tosi korkealla tuoresiirtoon...Mä lähden sun kanssa kyllä taistelumielellä eteenpäin =)

Mizze toi ei ole kyllä reilua. :hug:

Kiden siirtouutisia minäkin kyselen, onko blasto jo kyydissä?

Ovalian testipäivä taitaa olla jo ihan käsillä, joko olet pissinyt tikkuun =)

Aurinkoista syysviikonloppua kaikille :heart:
 
Kopsaan nyt tämänkin, kun jäi tonne edelliselle sivulle:

HOIDOISSA:

Kide72.......................?....... .....................
Neitoperho83 ............1.PAS(IVF/ICSI 9/2013).......10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013

PIINAILIJAT:
Ovalia.............. 4.ICSI:n 2.PAS.......... 1.10.2013



PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
 
Moikka!

Tervetuloa uusille ja kiitos kun kyselette kuulumisia =)

Minä olin hätänen ja testailin jo viime tiistaina, negaa näytti ja kokeilin tänään aamulla uudelleen ja edelleen negaa näyttää. Virallinen testipäivän on ensi tiistaina joten kokeilen vielä silloin uudelleen jos kuukautiset eivät nyt ala (piti siis alkaa eilen jo). Mulla on yleensä alkaneet kuukautiset Lutinuksista huolimatta joten pikkuinen toivonhiven olisi vielä plussaan, mutta niin pieni ettei jaksa uskoa siihen. Meillä olisi vielä yksi blasto pakkasessa :)
 
Moikka, selventäkää mulle noita lyhenteitä jooko..pp ja PAS jne, olen ihan pihalla). Mutta joo, toista yrittämässä, 14 vuotta sitten edelliset hoidot joista 2.IVF tärppäsi...nyt suht korkeilla FSH arvoilla ja aina hiljaisella munasarjalla silti yritetään. Pitkän protokollan mukainen hoito, lääkkeet alkavat ensi viikolla. Kyllä jännittää tuleeko yksi munasolu, ehkä kaksi..vaiko yhtäään!
 
Heippa!

Ovalia, vieläkö testailit? Kurja kun näissä on aina toivo korkealla, mutta onneksi teillä on vielä huuruneniä tallessa.

Frangipani, toivotaan että saatte punktion jälkeen tuoresiirrosta plussan :). Mikäs teidän aikataulu onkaan? Tai milloin ne pistoshoidot siis aloitetaankaan? Kaikki on jo sujuvasti unohtunut vaikka ne itse olen läpi käynyt..:D. (Että eipä Iitu ihme jos 14 vuodessa olet näitä juttuja unohtanut, mä n. kahdessa :D). Mä en oikein muuten enää edes muista mitä pitkä tai lyhyt kaava tarkoittaa....

Smirg samoin, meillä ei ole mitään syytä löytynyt vieläkään lapsettomuuteen. Vähän kummallista tämä on, kun on kuitenkin varma ettei luomusti raskaaksi tule, vaikka ns. vikaa ei ehkä oikein olekaan? Tuonlaisia ajatuksia siis. Olisi tosiaan helpompi jos tietäisi syyn. Onnea teille punktioon :)!

Iitu PAS= pakastetun alkion siirto, pp = piinapäivä.

Mulla oli ovis+ la ja siirto on nyt pe. Lutinukset aloitin jo. En muista että ne viimeksi olisi tuntuneet näin häirtseviltä..ehkä sitä silloin oli niin hoidoissa jatkuvasti kiinni, että housut sotkussa aamuin illoin ei tuntunut enää missään :D. Nyt on jotenkin...ei niin kivan oloista. Jossain vaiheessa tulee sitä valumista, paljonkin..


Onnea teille kaikille punktioon!!

Vähän mua kyllä ahdistaa se siirto, kun se on sitten niin kertakaikkinen loppu vauvan yritykseen meillä jos tulee nega. Voi kun olisi se kristallipallo. Miten edes 2 siirtoa ns. peräkkäin voisi tuoda plussan..millä todennäköisyydellä. Meillä viimeksikin siirrettiin lähemmäs kymmenen solua ennen plussaa.

Ai niin, jos siis edes selviää sulatuksesta..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia suomennoksista). Kide72, siirretäänkö sulle 1 vai 2 pakastealkiota? Onnea vaan kauheasti nyt..! Kyllä tämä tuntuu olevan niin monen sattuman summaa, mutta onneksi niitä plussiakin tulee niin ainakin voi toivoa. Mulla alkaa Decapeptyl injektiot, se "jarrutushoito" ensi viikolla, 18.10 sitten Gonal-F:n pistäminen.
 
Iitu, meillä on vain yksi alkio jäljellä (16:sta). Ja koska ikää mulla on jo 41v, niin ei saadakaan tuota yhtä IVF:ää enempää hoitoja. Joten tämä alkio kun siirretään, niin se on sitten siinä meidän osalta, tuli mitä tuli.

Onneksi alkio on blastokysti, mistä edellisen siirron vauvakin sai alkunsa, joten onnistumismahdollisuudet ovat n.50/50 jos selviää sulatuksesta. Vähän hankalaa suhtautua tähän koko siirtoon.

Mikä tuo jarrutushoito on? Anteeksi, miten voin olla näin "pihalla"??

Meillä kasvatettiin munasolut puregonilla ja sitten tuli pregnyl irroituspiikki.
 
Kide72 Juu, testasin sitten vielä perjantaina sekä testipäivänä ihan selvät negat, eli ei meidän blastokysti edes yrittänyt kiinnittyä vaikka laadultaan olikin parasta luokassaan. Noh, sovittiin lääkärin kanssa, että heti tähän kiertoon kokeillaan se viiminen sieltä pakkasesta eli tänään kp3. Miksi olet muuten aloittanut jo nyt Lutinukset? Tehdäänkö sinullekkin luonnoliseen kiertoon PAS? Olen samaa mieltä Lutinuksista, en muistanut ollenkaan kuinka inottavaa se olikaan :/

Ymmärrän ahdistuksesi viimisestä siirrosta, koen samaa tällähetkellä itsekkin kun olin niin varma, että näistä pakastealkioista saamme sen toisen lapsen ja nyt kun tämä PAS ei onnistunutkaan niin olen varma ettei seuraavakaan onnistu. Toki meillä on se eri, että meillä on vielä yksi hoitokerta jäljellä, mutta se tuntuu jotenkin niin kamalalta ja ahdistavalta ajatukselta, että olemme hoidoissa silloin kun minä olen jo töissä ja esikoinen päivähoidossa ja muutenkin pistelyt ja kaikki hormonit yhdessä esikoisen hoidon kanssa ei houkuta ollenkaan. No, se jää nähtäväksi sitten.

Iitu78 Onnea hoitoihin! On varmasti erilaista palata niin pitkän ajan jälkeen uudelleen hoitoihin, mutta toivottavasti onnituu!
 
Ovalia, en osaa sanoa ollenkaan miksi määräsivät Lutinukset näin aikaisin!! Ihmettelin itsekin. Omaan, luonnolliseen kiertoon tehdään tämä kuten kaikki aiemmatkin siirrot meillä.

Tosi harmi että tuo sinun blastokysti ei kiinnittynyt. Vähän se lisää nyt omaakin epäonnistumisen pelkoa kun tavallaan meillä on sama tilanne. Että ei tuohon blastokystiinkään voi luottaa vaikka edellinen sellaisesta alkunsa on saanutkin.

Tässä siirrossa myös se sekoittaa ajatuksia edellisiin verrattuna, että nyt tietää varmaksi että omalla kohdalla raskaus ja lapsen saaminen on (ainakin ollut) mahdollista. Ensimmäistä yrittäessä oli jo puoliksi varma valmistautunut että itsessään on jotain niin perustavanlaatuista "vikaa" ettei lasta pysty saamaan. Eli nyt on ehkä toivo tavallaan vähän korkeammalla, ja sitten pudotuskin sitäkin suurempi.

Tosin kuten aiemmin sanoin, se, että en enää toista lasta saa, ei tulisi olemaan minulle murskaavan kauheaa, mutta siitä huolimatta, siirtoon ollaan menossa, ja toiveet raskautumisesta on suuret.

Jotenkin saat ne hormonihoidot kyllä varmasti sopimaan esikoisen kanssa sujumaan :). Mutta onhan kaikki lapsen kanssa aina vähän hankalampaa. Kun pelkästään tässä tänne kirjoittaminenkin häiriintyy tuon yhden beibin roikkuessa jaloissa :D.

Monenlaista ajatusta nämä hoidot kyllä herättää.
 
Tsemppiä teille siirtoihin!! Itsellä tässä välikierto vaihe menossa, joten odottelua tämä taas on...
Meillä vielä kaksi alkiota pakkasessa, jonka jälkeen se olis sitten puolen vuoden odotus seuraavaan IVF hoitoon. Hieman pelonsekainen fiilis siitä, et selviikö pakkasukot edes sulatuksesta, kun joka kerta aina toinen mennyt roskiin :(

Omalla kohdalla hoidot jatkuu työn ja päivähoidon keskellä, kun palailen sorvin ääreen ens viikolla :( Kovasti toivoin, että olisin raskautunut kotona olon aikana, ettei tarvis taas säätää työvuoroja!! Mut toisaalta en ota stressiä työn takia, on tää "projekti" kuitenkin omassa elämässä hieman tärkeämpi!! ;)
 
Koitan nyt päivittää tätä listaa omalta osaltani... Katotaan onnistuuko :D



HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito.............................aika............syy..
Kide72.......................?....... .....................
Neitoperho83 ............1.PAS(IVF/ICSI 9/2013).........10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS..........................12?/2013.......(PCO)




PIINAILIJAT:
Ovalia.............. 4.ICSI:n 2.PAS.......... 1.10.2013



PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)



Lisäsin omalle kohdalleni syyn rivin loppuun..
 
HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito.............................aika............syy..
Kide72.......................?....... .....................
Ovalia .....................3.ICSI 3.PAS ...................... 10/2013
Neitoperho83 ............1.PAS(IVF/ICSI 9/2013).........10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS..........................12?/2013.......(PCO)


PIINAILIJAT:


PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
 
Kide se on se lakisääteinen 6kk jono uuteen hoitoon julkisella :(

Meillä nyt siis ekan IVF:n tuoresiirrosta syntynyt lapsi ja 12 alkiota oli pakkasessa, niistä siis enään 2 jäljellä. Sit se kaikki alkaa taas alusta. Vielä kun kerran kerkii sinne jonoon, ennen kun tulee ikä vastaan :(
Onhan sit vielä mahdollisuus yksityisellä yrittää, mut siihenkin tarviis ne rahat sit jostain.... Ja onhan mulla mahdollisuus tietysti tulla luomunakin raskaaks, mut siihen en oikeen jaksa uskoa, kun ei oo tähänkään mennessä onnistunu!! Tosin PCO kuulemma laantuu iän myötä....

Nyt pitäs oikeesti tsempata ittensä hiilarittomaan elämään ja liikkua pirusti ja käyttää kaikki mahdollinen ei lääketieteellinen apu hyväkseen...
 
Palailenpa minäkin taas kirjoittamaan tänne välikierron lopuksi.

Ihan aluksi tervetuloa uusille! Kiva, että ketju on taas virkistynyt.

Ovalialle pahoittelut negasta :(

Kide: jarruhoidon tarkoitus on estää munasolun ennenaikainen irtoaminen. Meillä joka yrityksessä on 5 puregonin pistelypäivän jälkeen aloitettu lisäksi pistämään Orgalutrania jarrutukseen. Ja sitten vikana Pregnyl.

Meillä tehdään seuraavaan kiertoon sitten meidän hoitorupeaman ensimmäinen ja viimeinen PAS, mutta alkiot on 3.lk ja pahasti fragmentoituneita, joten odotukset ei oo kovin korkealla. Silti se toive sieltä aina hiipii. Kateellisena kuuntelen teidän muiden alkiosaldoja :ashamed: Miksi mun munasarjat ei voisi tuottaa edes muutamaa solua lisää? Tai miksei ne muutamat ainokaisetkaan voi olla hyvälaatuisia? Eipä se mikään tae olisi, mutta olisi edes jotain toivoa! Viimeiset 3 IVFää on olleet yhtä suossa tarpomista, kun mikään ei onnistu ja aina joutuu aloittamaan koko hoidon alusta.

Kolme viikkoa on nyt kulunut epäonnistuneesta hoidosta ja fiilikset vaihdelleet laidasta laitaan. Hetkeksi kerkesin jo unohtaa koko projektin ja sain psyykattua itseni siihen, että oikeastaan yksi lapsi voisikin olla ihan hyvä juttu. Mutta mitä lähemmäs seuraavan kierron alku tulee, sen suuremmaksi alkaa taas kasvaa toive toisesta lapsesta.

En edes tiedä, onko mitään järkeä jatkaa tätä yritystä ja aina nostattaa niitä tunteita uudestaan, kun jo kerran on lähes luopunut ajatuksesta. Jos nyt kerran mun kroppa ei tuota niitä munasoluja, niin miksi laittaa itsensä taas uudestaan tähän rääkkiin? Edellisen hoidon jälkeen olin sitä mieltä, että en kestä enää yhtään uutta IVF:ää kaikkine ongelmineen, mutta nopeasti se mieli taas muuttuu... Olen jopa miettinyt, että esikoinenkin on varmaan onnellisempi ainoana lapsena. Lapsille tulisi nyt kuitenkin lähes 4v ikäero, joten on kai turha ajatella, että niistä olisi leikkiseuraa toisilleen. Jos vain oltaisiin tajuttu aloittaa yritys ajoissa :(

No niin, tulipa taas melkoinen purnausteksti :ashamed: Taitaa siellä jotain tunteita olla muhimassa pinnan alla, vaikka yritän ne tukahduttaa.
 
Kide72 Voisimpa minäkin kysästä tähän viimiseen PAS siirtoon, että josko alkoittaisin jo ajoissa ne Lutinukset :) Jospa siinä olisi jotakin taikaa ja voihan sitä itse sitten ajatella, että tekee enemmän asian hyväksi kun alottaa jo itsensä kiduttamisen vähän aiemmin ;)

Mizzie77 Toivottavasti teidän alkiot selviävät nyt sulatuksesta, mutta olet aivan oikeassa, että kyllä tämä projekti on paljon tärkeämpi kuin työ! Minä mietin, että jos tästä PAS siirrosta ei raskautta tule ja hoito alkaa kun olen jo töissä niin kerron varmaankin töissä pomolle ko. asiasta jolloin poissaoloista ei tule turhaa natinaa. Nyt kun on jo yksi lapsi niin jotenkin lapsettomuudesta puhuminen on helpompaa.

Neitoperhonen83 Kovasti voimia sinne! Ymmärrän hyvin tuskasi.. Aina epäonnistuneen hoidon jälkeen tuntuu, että kaikki lapsettomuus "haavat" revitään auki ja ne joutuu käymään aina vaan uudelleen läpi :'(

ON: Mua mietityttää kauheasti nyt se, kun meille tehdään toinen PAS jo heti tähän kiertoon, mikäli kaikki osuu kohdilleen. Lääkäri sanoi, ettei siitä ole haittaa vaikka PAS siirtoja tehtäisiin joka kuukausi kun on tehty luonnolliseen kiertoon. Jotenkin itsellä on silti sellainen olo kun kierto venyi Lutinuksista johtuen 3pvää, että nyt on kroppa sekasin niin miten ihmeessä sellainen pieni alkio voi elää tälläisessä kehossa..
 
Kolme viikkoa on nyt kulunut epäonnistuneesta hoidosta ja fiilikset vaihdelleet laidasta laitaan. Hetkeksi kerkesin jo unohtaa koko projektin ja sain psyykattua itseni siihen, että oikeastaan yksi lapsi voisikin olla ihan hyvä juttu. Mutta mitä lähemmäs seuraavan kierron alku tulee, sen suuremmaksi alkaa taas kasvaa toive toisesta lapsesta.

En edes tiedä, onko mitään järkeä jatkaa tätä yritystä ja aina nostattaa niitä tunteita uudestaan, kun jo kerran on lähes luopunut ajatuksesta. Jos nyt kerran mun kroppa ei tuota niitä munasoluja, niin miksi laittaa itsensä taas uudestaan tähän rääkkiin? Edellisen hoidon jälkeen olin sitä mieltä, että en kestä enää yhtään uutta IVF:ää kaikkine ongelmineen, mutta nopeasti se mieli taas muuttuu... Olen jopa miettinyt, että esikoinenkin on varmaan onnellisempi ainoana lapsena. Lapsille tulisi nyt kuitenkin lähes 4v ikäero, joten on kai turha ajatella, että niistä olisi leikkiseuraa toisilleen. Jos vain oltaisiin tajuttu aloittaa yritys ajoissa

No niin, tulipa taas melkoinen purnausteksti Taitaa siellä jotain tunteita olla muhimassa pinnan alla, vaikka yritän ne tukahduttaa.
Niin samanlaisia ajatuksia täälläkin!! Allekirjoittelen näitä mietteitä. Ja tämä palsta on juuri sitä varten, että täällä saa ns. "purnata" jos purnatutaa :D. Vertaistukeahan tämä :).


Kide72 Voisimpa minäkin kysästä tähän viimiseen PAS siirtoon, että josko alkoittaisin jo ajoissa ne Lutinukset Jospa siinä olisi jotakin taikaa ja voihan sitä itse sitten ajatella, että tekee enemmän asian hyväksi kun alottaa jo itsensä kiduttamisen vähän aiemmin.
Jospa ne on mun verikokeista jotenkin nähneet että mulla ei ole tarpeeksi sitä keltarauhashormonia, ja siksi lutinukset niin aikaisin ja pitkän aikaa?

Kide se on se lakisääteinen 6kk jono uuteen hoitoon julkisella
Miten muistaisin että meille olisi NKL:llä sanottu ettei toista kertaa tarvitse tuota puolta vuotta odottaa??!

Mua mietityttää kauheasti nyt se, kun meille tehdään toinen PAS jo heti tähän kiertoon, mikäli kaikki osuu kohdilleen. Lääkäri sanoi, ettei siitä ole haittaa vaikka PAS siirtoja tehtäisiin joka kuukausi kun on tehty luonnolliseen kiertoon. Jotenkin itsellä on silti sellainen olo kun kierto venyi Lutinuksista johtuen 3pvää, että nyt on kroppa sekasin niin miten ihmeessä sellainen pieni alkio voi elää tälläisessä kehossa..
Meillä tehtiin kaikki PAS:it peräkkäin. Ei tainnut koskaan tulla mitään välikuukausia viime yrityksessä, vaikka Lutinus sekoittikin pakkaa välillä vähän, tai menkat siis niiden vuoksi viivästyi joskus muutamalla päivällä.
 
PASit taidetaan yleensäkin tehdä peräkkäisiin kiertoihin, kun kroppa ei samalla tavalla sotkeudu Lugeista/lutinuksista kuin muista hormoneista. Lähinnä kai kierto venyy, mutta kyllähän ovulaatio silti tapahtuu seuraavassa kierrossa, jos on tapahtuakseen, vaikkakin vähän myöhässä.

Sitä oon kuitenkin itse miettinyt, että jos yritetään IVF/ICSIä vielä kerran, onko sitä järkevää tehdä heti PAS:n jälkeiseen kiertoon? Kun puregonin tms. aloitus pitäisi olla niin tarkasti kierron toinen päivä ja jos luget venyttää edellistä kiertoa ja tuhruvuotoa tulee läpi... mistä sen aloituspäivän sitten tietää? Ja jos kierto onkin sitten jäljessä ja hormonit kasvattaa munasoluja etuajassa. Pitäisiköhän siinä välissä kuitenkin sitten pitää taas taukokuukausi, ettei nyt ainakaan sen takia menisi koko hoito pilalle? Mutta sitten onkin jo joulukuu ja joululomat ja sitten ollaan jo ensi vuodessa. Huoh! Mihin nää kuukaudet oikein hupenee?
 
Vielä päivitystä listaan

HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito........ .....................aika............syy ..
Kide72.......................?....... .....................
Neitoperho83 ............3.IVF/ICSI, 1.PAS.................10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS... .......................12?/2013.......(PCO)




PIINAILIJAT:
Ovalia.............. 4.ICSI:n 2.PAS.......... 1.10.2013



PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
 
Kide72 ja neitoperhonen83 KIITOS ihanaiset tiedosta!! Nyt helpotti :) Onneksi olette olemassa, nukun siis ensiyöni hyvin :heart:

Neitoperhonen Ajattelisin kanssa, että tuossa välissä kannattaisi pitää se välikuukausi kun eihän sitä tosiaan voi tietää mikä päivä on se kp1.. Jos sellaista edes tulee ;)
 
HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito........ .....................aika............syy ..


Kide72.......................?....... .....................
Ovalia ..................... 3.ICSI 3.PAS ..................... 10/2013
Neitoperho83 ............3.IVF/ICSI, 1.PAS.................10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS... .......................12?/2013.......(PCO)


PIINAILIJAT:



PLUSSANNEET:

Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
 
Mahtuuko mukaan?

Vähän taustaa: 1.ICSI+TESA meni täysin puihin, saatiin vain viisi munasolua joista neljä kypsiä. Yksi hedelmöittyi mutta ei selvinnyt siirtoon. Yhteinen esikoinen sai alkunsa 2.ICSI+TESAn tuoresiirrosta joka syntyi kesällä -12, pakkaseen jäi kolme kaveria, kahteen olkeen. Näistä kaksi selviytyi siirtoon asti jotka tehtiin viime keväänä. Hoitojen syy meillä alunperin miehen edellisen liiton 3.lapsen jälkeen tehty sterilisaatio. Matkan varrella miulla todettu PCO joka pitkittää kiertoa eikä ovulaatiota aina tapahdu.

3.ICSI aloitettiin kuukausi takaperin procren-piikillä. 0 - ultra oli 23.9. ja tässä ollaan nyt pistelty puregonia viikon verran. Tiistain ultrassa oli 10+8 follia näkyvissä. Odotukset korkealla tämän tuoresiirron kanssa. En oikein noihin pakkaskavereihin luota. Eilen ilmaantui pahoinvointia joka helpotti illan ja yön aikana. Huomenna ultra jossa päätetään punktio ja miehen TESA päivä.
 
Ihanaa, kun täällä on taas aktiivista! :D

Kas Frangipani, mennään taas samoilla päivillä. Meillä sumut alkaa päivää aiemmin. :D Mä vaan jotenkin pelkään jo etukäteen ett itellä homma menee päin pyllyä, kun mulla on niin lyhyt kierto.. Mutta kai mun tarttee uskoo, ett ne jotain tuolla naikkarilla tietää asiasta.. ;) Onhan siellä jo meille yksi autettu alkuun. :D

Mizze, teillä oli kyllä hyvä armeija siellä pakasteessa. Toivotaan, että loput selviää, ettei tuu tätä inhaa puolta vuotta väliin. Mutta omalla kohdalla tää puoli vuotta meni nopeesti. Oli ihan hyvä taas pitää taukoa lapsen teosta. Heh, moni ei voikaan pitää tällai taukoa.. Kun on niitäkin jotka tulee raskaaksi kun pesee vaatteita samassa koneessa.. :D Huoh, huono vitsi..... :( Tuosta töistä ja hoidoista.. Mulle on jotenkin helpompi nyt tää hoito, kun oon töissä ja pikkuinen on päiväkodissa, niin ei tartte miettii mihin sen laittas käyntien ajaksi. Mutta mulla sattuu nyt työvuorot muutenkin tosi hyvin hoitoja ajatellen, ett oon vapaalla tai yövuorossa tms kun on käynnit. Teen töissä siis vajaata, eli töissä vaan 30h/vko.

Kide, mites teidän siirto????? Onnistuiko??

Jauhopeukalo, tervetuloa joukkoon! Teillä kohta siis punktio. Mietin aluksi, että mikä on toi TESA, mut onko se sitten punktio miehelle????
 
Heippa kaikki!

Siirto onnistui hienosti! Olipa kaikin puolin positiivinen käynti muutenkin. Oli ihana nähdä meitä aiemmin hoitaneita, ja viime kerran plussan siirtänyt teki tämänkin siirron :). Toivotaan että nytkin onnistaa. Alkio selvisi hienosti sulatuksesta, ja siirtokin oli ensimmäistä kertaa helppo. Aiemmin ne on pahimmillaan mulla kestänyt tunninkin kun ei katetria olla saatu menemään läpi, ja kivuliaitakin ovat olleet. Nyt synnytyksen jälkeen oli jo ihan eri juttu, vaikka sektiolla lapsi syntyikin, niin ehdin avautumaan muutaman sentin meidän neljänä käynnistyspäivinä :rolleyes:.

Joo Smirg, ilman muuta posititivisin mielin matkaan vaan! On se teilläkin jo kerran onnistunut, niin miksei toistekin :). Ja kun teillä muilla se ei edes ole yhden kortin varassa.

Jauhopeukalo, ihana saada tänne lisää porukkaa :)! Mutta apua, mikä on TESA? Ihan ennen kuulumaton lyhenne mulle. Taitaa muuten olla kivespunktio? Hyvältä kuulostaa teidän follikkeleiden määrä!! Toivotaan että saatte paaaljon pakkaseenkin. Vaikka tietysti toivotaan teille ensisijaisesti sitä plussaa ekasta tuoresiirrosta :). Kuinka ultra meni?
 
HOIDOISSA:

Nimimerkki.................hoito........ .....................aika............syy ..

Kide72......................1.IVF 6. PAS.......................10/2013...selittämätön
Ovalia ..................... 3.ICSI 3.PAS ..................... 10/2013
Neitoperho83 ............3.IVF/ICSI, 1.PAS.................10/2013
Smirg.......................2 IVF..................................10/2013
Frangipani.................2 IVF..................................10/2013
Mizze77....................1.IVF5.PAS... .......................12?/2013.......(PCO)


PIINAILIJAT:

Kide..........................1..IVF:n 6.PAS................................... 14.10.2013

PLUSSANNEET:
Nimimerkki.................hoito........ .........laskettuaika
TeaPot.........1. PAS (IVF/ICSI, 2011).........??? (joskus toukokuussa 2014)
 

Yhteistyössä