Mä olin nukkunut kolmen vuorokauden aikana vain jokusen tunnin ennen kuin menin synnyttämään, ja olin jo synnytyssaliin päästessä ihan puhki. Synnytys käynnistettiin ja lopulta avustettiin imukupilla. Menetin verta paljon, olin kuumeessa ja sain antibiootteja ja otin osastolla ollessa tukea seinistä että pysyin pystyssä.
Mä en edes muista juuri mitään kahdesta ekasta päivästä jotka olin synnytyksen jälkeen synnärillä, paitsi kerran vissiin nukahdin imettäessä ja heräsin kun vauva nukkui rinnalla, ja soitin hoitajalle ihan sekaisin ja paniikissa, että vauva on ihan veltto eikä syö ollenkaan
Ja sen muistan, kun tulin vauvan kanssa salista ja joskus viideltä aamulla ja nukahdin heti, ja mua vitutti ihan suunnattomasti kun kuudelta tultiin ottamaan verikokeita, kun salissa kätilö oli sanonut, että seitsemältä aletaan ottaa niitä. Ja kyselin siltä henkilöltä, joka niitä verikokeita tuli ottamaan, että mikä päivä tänään on ja olenko mä ollut täällä kauan. Mies ilmeisesti oli aina vienyt vauvan hoitajille kun mä olin nukahtanut illalla, mutta muistan imettäneeni öisin, joten kai vauva tuotiin aina jossain välissä mulle takaisin
Mies sanoi, että kun tultiin salista, vauva tuotiin mun kanssa huoneeseen, kun mä ihmettelin, että minne se vauva laitettiin kun olin synnyttänyt ja pääsin nukkumaan. Mä taisin itse viedä vauvan hoitajien kansliaan yhden kerran, kun en meinannut ehtiä millään syömään vauvan kanssa ja olin koko ajan todella nälissäni.
Ja jonain aamuna hoitaja halusi viedä vauvan, kun olin hiestä märkä ja veressä ja hän halusi, että menen rauhassa suihkuun ja vessaan.
Mä olen synnyttänyt vaan yhden kerran, eikä ole muunlaisia kokemuksia, mutta muistan että musta tuntui pahalta, jos olin hereillä ja vauva ei ollut lähellä, mutta en osaa edes kuvitella, että joku pystyisi synnytyksen jälkeen suoritumaan ihan yksin (tai edes miehen ollessa illat paikalla). Eikä mun mielestä tarvitsekaan, jos kerran apua on saatavilla. Sairaalan henkilökunta oli todella ihanaa
Ehkä seuraava synnytys (ja vauva) on erilainen, ja pärjään itse, mutta ei tulisi kyllä mitään ihmettelyjä mieleen, jos kuulen, että joku vie vauvan välillä kansliaan