Palstalta luettua: Mammat kiroavat kun joutuvat pitämään vastasyntyneen vauvan vierihoidossa

  • Viestiketjun aloittaja kaikkea sitä..
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli pitäisikö tehdä uudestaan vauvalat? En tiedä sairaalaa, jossa vauvalaa enää olisi. Vastasyntyneiden osasto on, mutta se on sairaille vauvoille.
Kansliassa vauva lykätään johonkin nurkkaan. Jos se kitisee, ei sitä kukaan ole pitkään aikaan lohduttelemassa. Nähty on. Ei sellaiseen oikein ole aikaa.
 
"anna"
Itse pidin vauvan lähes koko ajan vierelläni, en edes tiennyt aluksi että vauvaa voi antaa hoitajille.
Kerran hoitaja haki vauvan hetkeksi vaikken pyytänyt ja sanoi että pitää minunkin välillä syödä(kirjaimellisesti hoidin vain vauvaa). Toisen kerran hoitaja vei vauvan punnittavaksi ja kysyin samalla voinko käydä samalla suihkussa. Tämä siis Jorvissa.
Muutoin kävin suihkussa kun mies oli paikalla.
Kaverini jätti miehensä kanssa vauvan monta kertaa päivässä hoitajille kun kävivät tupakalla ja kahvilla(olivat perhehuoneessa). Että eiköhän jokainen tyylillään.
 
"Lissu"
Riippunee ihan siitä missä kunnossa on synnytyksen jäljiltä...

Mua huimasi verenhukan vuoksi niin paljon että en uskaltanut vauvaa edes nostella ekaan pariin päivään, pelkäsin pyörtyväni ja pudottavani vauvan. Ja kävely sujui niin hitaasti, että esim. suihkusta olisi ollut tuskainen matka hoitamaan itkevää vauvaa.

Onneksi hoitajatkin toimivat ihan maalaisjärjellä ja mun hoitajani oli alkuun paljon siellä lasikopissa koska oli ilmiselvää, ettei musta ollut hoitajaksi.
 
"Lissu"
[QUOTE="Lissu";24001844]Riippunee ihan siitä missä kunnossa on synnytyksen jäljiltä...

Mua huimasi verenhukan vuoksi niin paljon että en uskaltanut vauvaa edes nostella ekaan pariin päivään, pelkäsin pyörtyväni ja pudottavani vauvan. Ja kävely sujui niin hitaasti, että esim. suihkusta olisi ollut tuskainen matka hoitamaan itkevää vauvaa.

Onneksi hoitajatkin toimivat ihan maalaisjärjellä ja mun hoitajani oli alkuun paljon siellä lasikopissa koska oli ilmiselvää, ettei musta ollut hoitajaksi.[/QUOTE]

Siis mun vauvani oli lasikopissa...
 

Yhteistyössä