Palstalle kirjoittavista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johannina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mahonki-80:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Olethan sä anonyymi vaikka ip näkyisikin. Ei kukaan saa sun henkilöllisyyttä tai edes asuinpaikkaa tietoon IP:stä.

Joo,mutta silti! Kohta näkyy osoite,sotu jne. :D

:D

Mulla varmaan tuo IP-myönteisyys kumpuaa siitä että oon netissä "avoin henkilö", ts. jos on pikkasenkaan dekkarin vikaa, mun osoitteen ja puhelinnronkin löytää varmaan alta 3 min.. :laugh:

On ihan tietoinen päätös, että duunailen netissä vain päivänvaloa kestäviä juttuja ja oletan olevani niin hurja akka ettei stalkkerit uskalla alkaa ahdistella.. :D

No ihan miten vain sä haluat :D :D
Mä olen esim nyt raskaana,enkä halua läheisilleni kertoa tästä ennenkuin olen käynyt ensimmäisen kerran neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet =)
Joten aika köyhäksi menisi,jos ip:t täällä näkyisivät.

Olethan sä anonyymi vaikka ip näkyisikin. Ei kukaan saa sun henkilöllisyyttä tai edes asuinpaikkaa tietoon IP:stä.

Joo,mutta silti! Kohta näkyy osoite,sotu jne. :D

:D

Mulla varmaan tuo IP-myönteisyys kumpuaa siitä että oon netissä "avoin henkilö", ts. jos on pikkasenkaan dekkarin vikaa, mun osoitteen ja puhelinnronkin löytää varmaan alta 3 min.. :laugh:

On ihan tietoinen päätös, että duunailen netissä vain päivänvaloa kestäviä juttuja ja oletan olevani niin hurja akka ettei stalkkerit uskalla alkaa ahdistella.. :D

No ihan miten vain sä haluat :D :D
Mä olen esim nyt raskaana,enkä halua läheisilleni kertoa tästä ennenkuin olen käynyt ensimmäisen kerran neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet =)
Joten aika köyhäksi menisi,jos ip:t täällä näkyisivät.

Mutta ei kai sun olisi pakko läheisillesi kertoa sun ip-osoitettasi?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
jospa sä olet jankkannu, jätkän lempilausahdus mahtaa olla: pitäiskö lopettaa ajoissa. :saint:

Kysyin kerran ihan asiallisesti, kun sen bannin sain, ja siihen ei koskaan tullut vastausta.

Niinkuin nettituottajammekin joskus eräässä ketjussa on sanonut; me emme ole velvollisia perustelemaan mitään tekemisiämme palstalla/palstalaisille. Yleensä bannista kyllä ilmoitetaan yksityisviestillä, jos se sillä hetkellä on mahdollista, siinä on myös lyhyt perustelu. Jälkikäteen -ja yleisesti tällä palstalla niitä asioita ei aleta enää kaivelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä vähän ounastelen, etti niitä IP osotteita edes saisi laittaa näkyville...

Saa laittaa, se ei ole sama kuin sotu.

Ja on käytössä jo joillakin palstoilla. Käykääpä katsommassa vaikka lemmikkipalstoilta, on muuten yksi siisteimpiä palstoja varmaan tällä hetkellä.

Ja edelleen, sun pitää olla poliisi jolla tarvittavat luvat että IP:llä saa mitään tarkkaa selville.. Kuin moni teistä on? :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Joillakin saiteilla ne näkyvät kyllä. =)

Just. Sehän se sitten on kiva kun pystyy kaikkien asuinpaikat netistä kattoo kuka tahansa ja silleen :whistle:

No eikä pysty :D ne trakkerit, joihin minä olen törmännyt ja mies, eivät todellakaan ilmoita asuinpaikkaa lähimaillekaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:

Joillakin saiteilla ne näkyvät kyllä. =)

Just. Sehän se sitten on kiva kun pystyy kaikkien asuinpaikat netistä kattoo kuka tahansa ja silleen :whistle:

No eikä pysty :D ne trakkerit, joihin minä olen törmännyt ja mies, eivät todellakaan ilmoita asuinpaikkaa lähimaillekaan. :D

Niitäkin löytyy, jotka oikeasti toimii :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Mä sain tien tarkkaan osotteen yhellä saitilla selville, mut yhen talon meni sivuun.

Näinpä. Ja noita on kuitenkin monen monituista eri sivustoa, joita voi koittaa. Tottakai toiset on ihan paskoja, mutta toiset taas ei.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuli tässä mieleen, yhdellä toisella foorumilla on pakollista antaa sähköpostiosoitteensa että saa ylipäänsä palstailla. mielestäni kätevä systeemi. olen jo pitkään ollu vakaasti sitä mieltä että nickit pakollisiksi ja justiinsa.

Tämä on periaatteessa ihan hyvä ajatus, mutta sitten on se pieni osa arimmista aiheista, jotka tipahtavat todennäköisesti pois, koska ihmiset eivät uskalla "avautua", kun se anonyymius on toisaalta palstalla myös hyvä puoli ainakin niille ihmisille, joilla ei ole isoa ystäväverkostoa taustatukenaan. Tulisiko keskustelusta toisaalta asiallisempaa, mutta tylsempää? Tiedä häntä.. Ja huom. minkäänlaisia mauttomuuksia tai ilkeilyjä en nyt tarkoita, vaan aitoja arempia asioita, joita voi olla monelle muualla hankala kysellä. Kyllähän täällä esim. itse olen saanut aika kivoja, asiallisia vastauksia omiin ketjuihini :). Ehkä sanamuodot ovat sitten olleet sellaisia, etteivät ole suoranaisia ilkeilijöitä edes kiinnostaneet ;).

Sempä takia ehdotin että rekkaus pakko, mutta rekkautuneena voi olla "anonyymi" jotenkin. Ja jos siitä tulee ongelmia niin.. no jotain sanktiota tms.

totta. mutta pistää silti ketuttamaan moinen käytös.

Täytyy myöntää että vaikka mulla aina "välähtää" aika helposti, niin tää oli sellanen kinkkinen tapaus Ehkä se on paras niinkuin nyt että MitäsNyt on kaikkien palsta.

Juu. Mähän heitin tossa että vaikka oliski rekkautun nii pystyis just heittää niinku "anonyymisti" jollaa valinnal. Vaikka että tossa ku lukee että vastaa, niin lukis vieressä että vastaa anonyymisti, enhän mä ole missään kohtaan selittäny että pitäis vaan olla pakko rekisteröityä.

Ihan suoraan sanottuna aion ottaa puheeksi, jos olisi mahdollista tiukentaa moderointia joissakin tapauksissa,, mutta sontaahan minä siitä niskaani saan, kun tällaista mietiskelen.

arvaan kyllä missä tapauksissa :kieh: :kieh: |O |O

Niinkuin nettituottajammekin joskus eräässä ketjussa on sanonut; me emme ole velvollisia perustelemaan mitään tekemisiämme palstalla/palstalaisille. Yleensä bannista kyllä ilmoitetaan yksityisviestillä, jos se sillä hetkellä on mahdollista, siinä on myös lyhyt perustelu. Jälkikäteen -ja yleisesti tällä palstalla niitä asioita ei aleta enää kaivelemaan.

Jälkikäteen/yleisesti ei ole, jos yvllä asiaa kysyy n. 30 sek. banniviestin saapumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuli tässä mieleen, yhdellä toisella foorumilla on pakollista antaa sähköpostiosoitteensa että saa ylipäänsä palstailla. mielestäni kätevä systeemi. olen jo pitkään ollu vakaasti sitä mieltä että nickit pakollisiksi ja justiinsa.

Tämä on periaatteessa ihan hyvä ajatus, mutta sitten on se pieni osa arimmista aiheista, jotka tipahtavat todennäköisesti pois, koska ihmiset eivät uskalla "avautua", kun se anonyymius on toisaalta palstalla myös hyvä puoli ainakin niille ihmisille, joilla ei ole isoa ystäväverkostoa taustatukenaan. Tulisiko keskustelusta toisaalta asiallisempaa, mutta tylsempää? Tiedä häntä.. Ja huom. minkäänlaisia mauttomuuksia tai ilkeilyjä en nyt tarkoita, vaan aitoja arempia asioita, joita voi olla monelle muualla hankala kysellä. Kyllähän täällä esim. itse olen saanut aika kivoja, asiallisia vastauksia omiin ketjuihini :). Ehkä sanamuodot ovat sitten olleet sellaisia, etteivät ole suoranaisia ilkeilijöitä edes kiinnostaneet ;).

Sempä takia ehdotin että rekkaus pakko, mutta rekkautuneena voi olla "anonyymi" jotenkin. Ja jos siitä tulee ongelmia niin.. no jotain sanktiota tms.

Tämä voisi olla hyvä jutu.Ainoa vaan että kuinka sen toteutus onnistuisi.
Pitäisi ensin rekisteröityä mutta voisi kirjoittaa myös "harmaana" jos haluaisi.

Yhteistyössä