Palstalle kirjoittavista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Johannina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuli tässä mieleen, yhdellä toisella foorumilla on pakollista antaa sähköpostiosoitteensa että saa ylipäänsä palstailla. mielestäni kätevä systeemi. olen jo pitkään ollu vakaasti sitä mieltä että nickit pakollisiksi ja justiinsa.

ja yhteen sähköpostiosoitteeseen ei voi rekisteröidä kuin yhden nikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Hei ihan aikuisten oikeesti nyt ihmiset!
Tämä on VAIN keskustelupalsta.
Mitä Ihmeen väliä sillä kenellekään on kirjoitanko kommenttini Elli-nimimerkillä joka on harmaa vai rekkaudunko niin et se sama Elli näkyy mustana???

Mun mielestä ei ole merkitystä. mä en kannata rekkautumispakkoa, koska yhdellä toisella palstalla se johti vaan siihen, että se palsta kuoli melkein pystyyn. Nykyisin siellä ei saa sanoa enää mitään ja on tosi ankea paikka, ei mitään puhuttavaa, samat ihmiset pyörii.

Kun tänne saa kirjottaa harmaana, niin se vähentää kynnystä tulla tänne ylipäätään. moni joka vaan sattuu tulemaan, ei varmana viitsi rekata sitä nimimerkkiä kirjottaakseen sen yhden viestin, eikä ne näinollen tänne jää.

sen sijaan ne ilkeilijät varmasti näkee sen vaivan, että keksii itselleen sen ilkeän mustan nimimerkin tai jopa monta.

Näin. Eikä sitä lopulta pystytä valvomaan, kuka minkäkin viestin oikeasti kirjoittaa, paitsi tietysti jos tunnukset käydään henkkarin kanssa hakemassa kaksplussan konttorista. Se tekisi palstasta varmaan todella viriilin :D

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
tuli tässä mieleen, yhdellä toisella foorumilla on pakollista antaa sähköpostiosoitteensa että saa ylipäänsä palstailla. mielestäni kätevä systeemi. olen jo pitkään ollu vakaasti sitä mieltä että nickit pakollisiksi ja justiinsa.

ja yhteen sähköpostiosoitteeseen ei voi rekisteröidä kuin yhden nikin.

Sähköpostiosoitteitahan voi tehdä kuinka paljon vaan.

Ja sitten tohon ip-asiaan. Ip-osoitteensa voi valehdella, mutta se toisaalta vaatii hieman vaivaa ja hidastaa selailua. Mutta jos joku haluaa oikeasti nimettömänä ilkeillä niin se onnistuu, paitsi tosiaan käymällä henk. koht hakemassa tunnukset kaksplussan konttorista :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Ja sitten tohon ip-asiaan. Ip-osoitteensa voi valehdella, mutta se toisaalta vaatii hieman vaivaa ja hidastaa selailua. Mutta jos joku haluaa oikeasti nimettömänä ilkeillä niin se onnistuu, paitsi tosiaan käymällä henk. koht hakemassa tunnukset kaksplussan konttorista :laugh:

Mun kohdalla ei ollut nyt kyse ilkeilystä,vaan siitä että pysyy anonyymina =)

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:

Mun kohdalla ei ollut nyt kyse ilkeilystä,vaan siitä että pysyy anonyymina =)

Sama juttu. Kirjoitan kaikki ilkeilytkin mustana, mutta haluan olla anonyymi Lilii.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Pahimmat harmaat ovat juuri näitä tunnettuja mustia nikkejä. :)
Mun perskärpäsestä tosin olen huolestunut, se on viime aikoina vaan lukenut viestejäni, ei vittuillut ollenkaan... :D

Niin ja ketkäköhän ne tunnetut nikit sitten on?

Pistetäänkö alulle taas sata sivuinen ketju tosta aiheesta ;)

Joo,koska on turha siitä epäillä,mä sanon suoraan mustana jos joku asia ei mua miellytä.
Eniten ärsyttää nää "puhtaat lakanat pussissa" mustat,jotka sitten harmaana ilkeilee,niitäkin kun täältä löytyy :whistle:

Olen kirjoitellut harmaanakin tunnustan,mutta en paskaa omasta mielestä ainakaan.Olen saanut kaikilta hyviä neuvoja ,mutta on käynyt monesti etten ole saanut mitään vastausta,silloin tuntuu kuin olisin ilmaa vaan,mutta olen laittanut sen syyksi ,kun olen olllut palstalla niin vähän aikaa ,etten osaa käyttäytyä oikein,opettelen vasta. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Johannina:
Täällä toistuu aina sama juttu: joku aloittaa ketjun ihan vakavasta aiheesta, esim. kysyy neuvoa tai jakaa ikävän kokemuksen. Useimmat, erityisesti vakkarit & mustana kirjoittavat antavat järkevää ja positiivista palautetta. Sitten ketjuun eksyy aina nämä harmailijat, jotka haukkuvat ap:ta ja solvaavat tätä kaikin tavoin, sekä levittävät ihan puhtaasti virheellistä tietoa ilmeisesti tarkoituksenaan johtaa ap mahdollisimman pahasti harhaan.

Avoimella verkkoyhteisöllä on usein kaksi tärkeätä funktiota. Sosiaalinen funktio luo mukavan ympäristön, joka sitoo samasta aiheesta kinnostuneet henkilöt samaan yhteisöön. Toinen on yhteiskuntahyödyllinen funktio, jossa yhteisöön kuulumattomat hyödyntävät yhteisössä olevaa asiantuntevuutta.
Nämä funktiot tukevat toisiaan, mutta niiden välillä on myös ristiriita.

Vakkareiden kesken muodostuu yhtenäisiä mielipiteitä, mikä vähentää kitkaa, ja auttaa positiivisen ilmapiirin luomisessa. Nämä mielipiteet ovat kuitenkin haitallisia, mikäli niistä muodostuu vahva yhtenäinen käsitys ainoasta hyväksyttävästä totuudesta, ja niiden avulla tunnistetaan "puhtaasti virheellistä tietoa".

Yhteiskuntahyödyllisen funktion kannalta on tärkeätä että yhteisö hyväksyy ja osaa hyödyntää yhteisistä mielipiteistä poikkeavia näkemyksiä. Tätä on hyvä pitää mielessä, ennen kuin savustaa ulos kaikki toisinajattelijat jotka eivät kuulu vakkareiden mustaan kuppikuntaan.

itse en haluais ip osoitetta näkyville koska esim joskus on kuitenkin jokaisella sellainen tarve kysyä jotain "arkaa" jota ei ehkä nimimerkillä halua kysyä ja jos ip näkyy rekisteröityneiden eli mustien kirjoittamien juttujen lopussa niin äkkiäkös sen tajuaa myös harmaiden kirjoittajien lopusta. ynnää vaan yhteen että jaahas tuo on se!

sitä tässäkin ketjussa joku sanoi että oli jonkun tutun löytänyt netistä ip:n perusteella mutta samaan hengenvetoon väitti ettei mitään tietoja ip:n perusteella kirjoittajasta saa. ristiriitainen väite!

Yhteistyössä