Palkkapäivä kahdesti kuussa, mitä hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äääh

Vieras
Nykyisessä työpaikassani maksetaan palkka kahden viikon välein ja en tykkää ollenkaan. Sain ennen palkan kerran kuussa ja säästöön jäi huomattavasti paremmin rahaa. Nyt ajattelen että kohta taas tulee rahaa ja hurvittelen huolettomasti. Oli ihanaa kun tuli kerralla palkka ja siitä maksoi laskut ja laittoi säästöön, paljon helpompaa.

Tykkääkö joku siitä että palkka tulee kahden viikon välein, miksi?

saan kaksi kertaa;kerran peruspalkan ja 3vkon lisät plus kerran 3vkon lisät.MUlle niin että koen saavani tuhlata ton lisäpalkan mihin vaan ,mutta ns. isopalkka menee elämiseen

ei mitään. ehottomasti kerran kuussa. juuri myös sen vuoksi, että ihmiset elää paljon helpommin leveemmin kun se tulee kaks kertaa kuussa.

Minulle on paljon parempi, että palkka tulee kahdesti kuussa! Minulla taas menisi se talous ihan päin ****** jos kerran kuussa tulisi palkka! ;) Katson, että toinen palkka menee eniten pakollisiin laskuihin ja toinen sitten muihin juttuihin tai jos tarvii jotain tiettyjä juttuja hankkia, paljon helpompi minulle pitää raha-asiat järjestyksessä.

Tykkään et palkka tulee kerran kuussa koska silloin osaan organisoida asiat paremmin etukäteen ja budjetointi on paremmin hallussa, rahaa menee säästöön paremmin myös. Nykyisessä työssäni palkka maksetaan 2krt kuussa ja säästäminen on paljon vaikeampaa.

Mulle tulee peruspalkka (+mahd. lisät) kerran kuussa ja siihen päälle vielä kahden viikon päästä mahdollisia lisiä, riippuen ehtivätkö tuohon toiseen maksupäivään vai maksetaanko peruspalkan yhteydessä, vähän vaihtelee.. Siihen päälle kilometrikorvaus kerran kuussa. Kieltämättä on joskus sellanen fiilis että rahaa tulvii ovista ja ikkunoista (no ei ees oikeesti tulvi...), kun ajattelee että vielähän mulle tulee sen ja sen verran... Pyrin laittamaan säästöön vasta kaikkien rahojen tultua tilille, eli lähellä seuraavaa "isoa" tilipäivää.

Eli joo, tykkäisin kanssa että palkka tulis selkeesti kerran kuussa. Miinusta siinä olisi silloin kyllä se, että lisiä sais joskus odotella melkein 2kk, kun nuo kolmen viikon jaksoissa kulkee.

Aiemmin sain palkan kahdesti kuussa jälkikäteen. Eli kun työt oli tehty 15.-30., palkan sai näistä 15. pv seuraavaa kuuta. Nyt palkka tulee kerran kuussa, 15. pv, ja se on sen kk koko palkka eli 2 vkoa maksetaan etukäteen. Paljon parempi. =)

Minä sain tuossa välissä palkan kerran kuussa ja en tykännyt yhtään, nyt saan 2 kertaa kuussa ja rahat riittävät paljon paremmin. Ärsytti odotella sitä yhtä ja tiettyä päivää kun palkka napsahtaa tilille ja sitten piti maksaa kaikki laskut ja miettiä, että tuleeko niitä vielä kuukauden sisällä minkä verran, että paljonko pitää jättää säästöön. Nyt kun rahat tulevat 2 kuussa, niin rahavirta on tasaisempaa ja siten hallittavampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äääh;27618751:
Ihanaa että on samaa mieltä olevia? Voisikohan pyytää että palkka tulisi kerran kuussa? Kyseessä iso kaupanala..

Ilman muuta. Samalla voit pyytää että palkkapäivä kerran vuodessa. Toivottavasti silloin elämä helpottuu.

Ei mitään hyvää sanottavaa. Varsinkin kun ei 15 ja viimenen vaan tulee 2 viikon välein. Kokoajan säätäminen että onko aslainaan lyhennys tilillä kun vaihtelee kauheasti. Tänään tuli, yleensä voi olla jopa saman vuoden aikana 4-15pvä ja 24-3pvä. En huonompaa systeemiä keksi.

itelläni on aina ollut kerran kuussa ja koen hyväksi kun olen tottunut, miehellä taas on kahdenviikon välein ja sekinon hyvä systeemi. kokoajan tulee tasaisesti rahaa elämiseen.

Nostetaan kun on ajankohtaista.

Musta ei hyvä koska hankaloittaa vuokran maksua. Eka palkka tulee vaihtelevasti 13 tai 15 päivä ja loput siitä kaksi viikkoa myöhemmin. Ei mitään järkeä maksaa vuokraa kahdessa erässä kun pitäisi muutkin laskut maksaa sekä ruoka ja kaikki muutkin välttämättömät menot. Siispä ollaan maksettu vuokra aina kuun lopussa ja korkolaskut päälle.

meillä molemmilla tulee palkka kahen viikon välein, mutta niin että jommalle kummalle tulee kerran viikossa. unelmasysteemi kun aina on jotain mistä maksaa laskuja, ja helppo laskea että paljonko voi käyttää päivässä että riittää muuhun elämiseen. se sitten on huonoa että jos tulee isompia laskuja (eli vaikka 400€, harvemmin sellasta tulee mutta jos ja kun) niin tylsä maksaa kun menee muka koko tili.

mun kuun viimenen tili menee sitte kokonaan lainalyhennyksiin jotka lähtee tilitä kymmenes päivä, eli jos on vajetta niin mies maksaa loput. tää toimii kun meillä on yhteiset tulot.

Yhteistyössä