F
Förskottarainen
Vieras
Nykyään taitaa olla harvinaista, että työnantaja maksaa kuukauden palkan kahdessa erässä, kahden viikon välein. Meillä on ollut se käytäntö jo kauan, ja luulenpa sen johtuvan siitä, että firmassa työskentelee paljon sellaista rupusakkia, jolla ei ole mitään käsitystä rahankäytön säännöstelystä. Joskus aikoinaan kai palkka on maksettu kerralla, mutta duunarihan on tietysti tärvännyt ja humputellut kaiken menemään viikossa ja sitten on jouduttu anelemaan förskottia, jolloin on muutettu käytäntöä. Oikeastaan ihan hyvä, että tili tulee osissa, laskuja ja menoja on helpompi tasata.