paljonko on sinun mielestä hyvä palkka?

ailounaa
sori, välillä oikeen tuntuu pahalta ajatella noin kristittynä ihmisenä, kun tietää, että monissa maissa, jopa omassamme, on ihmisiä, jotka eivät millään tule toimeen tai saa ruokaa. ;S
 
Kimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Hyvä palkka alkaa siinä 4000 ?/kk.
Mä olen varsin keskituloinen tällä hieman alle 3000 ?/kk palkalla
No et ole keskituloinen vaan ihan hyvätuloinen. Suomalaisilla on iskostunut päähän se harha, että keskipalkka on jotain 2500-2700 euroa. Se onkin keskiarvo, mutta kun sitä vääristää muutamien harvojen todella isot tulot.
Todellisuudessa yli 70% suomalaisista tienaa max 2500 euroa bruttona kuussa (Taloussanomista). Eli musta silloin jos tienaa lähemmäs kolmea tonnia tai yli sen, alkaa olla hyvätuloinen. Puhumattakaan isommista tuloista..
 
vieras
Mulle jää käteen 2100 ? kk. Tuntuu aika pieneltä määrältä, ja mies joutuikin esim. sponssaamaan auton ostoani, maksaa useimmiten ravintolalaskut ja enemmän matkoista. Hyvä palkka olis 3500 ?/ kk käteen. Sillä pärjäisi hyvin. Siihen tähdätään.
 
Moi!
Olen 15 vuotias tyttö ja olen jo pitkään ajatellut kouluttautua leipuri/kondiittorin uralle. Sain selville täällä surffaillesani, että olet ainakin ollut kondiittori/leipuri ennen.
No, me ollaan saatu koulusta tehtävä tehdä haastattelu kiinnostavan ammatin työntekijästä ja haluaisin tehdä sen sinusta, siis jos se vain sopii sinulle! Voisitko ottaa minuun yhteyttä mahdollisimman pian? Tarkoitus olisi siis, että lähettäisin kysymyksiä sinulle ammatistasi ja vastaukset saatuani tekisin niistä tavallaan esitelmän meidän luokan OPO-ryhmälle. :)

Sähköposti osoitteeni on:
Candy-kala@luukku.com

Ja anteeksi, en vastannut kunnolla laittamaasi otsikon kysymykseen, itselläni ei ole vielä niin paljoa työkokemusta. Kesätöistäni dogsitterinä sain kuitenkin kerran reilut 500?/kk, se on tähän mennessä ollut paras palkkani. :D
 
Helsinkiläinen terveyskeskuslääkäri
Eli hitusen päälle 4000? -verot eli hanskaan alle 3000... palkka on todella muhkea jos ajattelee, kuinka paljon terveyskeskuslääkärinä joudumme hyödyntämään koko lääkkiksen aikana opiskeltuja asioita (eli tosi vähän, noin 5%). Ikää 27v, Mies.

Vaimolla jää semmoiset 1650-1700? käteen kuussa. Asuntolainaa vielä 225K? ja kuukausittaiset laskut (vesi, sähkö, netti, puhelin, lasten ja omat harrastukset) keskimäärin 1115? + auto (volvo s60 ahdettu) noin 400/kk (kohta maksettu pois) ja bensaan ei mee paljoon vaikka sitä toisin luulisi=

laina 1115 + 478? kk/menot + auto 400=~2000?/kk.

3000? + vaimon 1650?= 4650-2000?-joku ainainen ja yllättävä meno=noin. 2500? käteen kuussa ihan vaan siihen mitä ikinä tykkää ostaa.

Tietty tosta muksuille (3, 6, 7v) voi pistää muutaman satasen kuussa kasvamaan opiskeluja ym varten.

Joten lyhyesti vaan, että jos tienaa hanskaan +2000? ja vaimo/ukko myös yli 1500? käteen, ei ole kyllä mitään valittamisen aihetta.

P.S. Miksi te ihmiset valehtelette palkkojanne täällä netissä niin pahasti? Ihmiset tulevat tänne hakemaan suuntaa antavia vinkkejä, eivät kuuntelemaan paskanjauhantaa 10K? tienaavista paperikoneen käyttäjistä.

Toivottavasti minun tilanteeni oli mallintava
 

Yhteistyössä