paljonko on sinun mielestä hyvä palkka?

Itsellä käteen jää vajaat 1300e. On omat asunnot ja uusi autokin. Miehellä paremmat tulot, hyvin pärjätään, en itsekkään p.a joudu olemaan. Turhaan kait sitä ihmetteleen, miksi joku pyytää vaikka 3000e palkkaa jos ala ja työn vaativuus on sitä luokkaa. Oma on ollut valintani tämä ala ja pidän työstäni. Ei voi edes vertailla palkkoja. Etelä suomessa isommat palkat ja jos talonkin rakentaa, voi lainaa joutua ottaan 350 000e kevyesti. Meillä päin komian talon saa 200 000e. jos jäis käteen 1300e ja pitäis maksella puolen millin talon lainoja, niin vois olla vähä pissassa..
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 16:24 eeve kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 15:55 samperi kirjoitti:
Kaikki 1500 eurosta ylöspäin on mun mielestä hyvä palkka
mun mielestä myös.
Näin munkin mielestä.. eli siis jos tuo 1500 jää verojen ja muiden vähennysten jälkeen. Ja riippuu oikeesti siitä mitä töitä tekee. Jollekin toimistusjohtaja tuo on ihan h.aista v.ittu palkka mutta taas vaikkapa perus tuotantotyöntekijälle tuo on hyvä palkka. Kaikki on suhteellista. Niin ja työkokemuksen määräkin ratkaisee, esim uusi koulusta valmistunut kokee hyvänä palkkana paljon pienemmän kun taas vaikkapa 10 vuotta alalla ollut ei suostu samaan hintaan samoja hommia tekemään mikä onkin ymmärrettävää. Toki siihen omaan kantaan vaikuttaa se millaisista oloista sitä on kotoisin, duunarin muksut ovat tyytyväisempiä vähempään kun taas kultalusikka suussa ja kovaan elintasoon tottuneet kokee rahan arvon erilailla.

Mun oman alan töissä tuo on ihan suurinpiirtein normaalipalkka, tai siis tuo on oikeastaan pohjana ja siitä sitten ylöspäin. Toisin sanoen oman alani töistä mun pitäisi saada vähintään tuo 1500 käteen jotta voisi sanoa että ok/hyvä palkka.
 
toinen hoitsu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 16:01 hoitsu kirjoitti:
Minkähän takia ne sitten oikein eduskunnassa asti päivittelee kuinka huono palkka meillä hoitajilla on, kun täällä alle 1500kin pidetään hyvänä?
SANOPAS MUUTA!Hoitajat itse aiheuttavat tämän, koska tyytyvät noin p.askaan palkkaan!
 
Raisa
Jos edes 2500e jäisi käteen, niin se olisi jo ihan ok palkka. Mutta ei, sh:na BRUTTOPALKKA koko vuodelta, sis. lomarahat, on vaan vajaat 2500e, ja käteen jää n 1500-2000e :'( :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 08:20 vinttijengi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 08:18 Piipi kirjoitti:
Hyvä palkka on sellainen jolla saa maksettua kulunsa ilman yhteiskunnan tukea, ja mieluusti jäisi jotain sukanvarteenkin.
just näin..

itse mitä oon nyt noita töitä hakenut peruspalkka ilman henk.koht.lisiä on ollut n.1500-1600
Niinpä, ei suuret tulot vaan pienet menot. Tuokin on ihan hyvä palkka vaikkei sillä varmaan rikastumaan pääse. ;)
 
2000e on ihan hyvä palkka....

Titaa mulla olla sitten hyvä palkka kotihoidosta kun saan 1100e käteen :whistle: Ja kuitenkin esim.sossu katsoo että jäädään n.400e miinukselle/kk.. Joten en kyllä menis töihin alle 1500e...
 
Hyvä palkka on sellainen, jolla saa maksettua asumisen, elämisen ja ne pienet huvit silloin tällöin. Hyvä palkka on sellainen, ettei tarvitse kaupassa miettiä ostaako tällä kertaa leipää vai perunaa. Hyvä palkka on sellainen, että on mukava elellä ilman suurempia rahahuolia.
Summista en tiedä, elämäntyylit on niin erilaiset, joillekin riittää vähempi, joillekin se enempikin tuntuu vähältä.
 
Saan harjoittelijana 1700 euroa bruttona. Olen kuitenkin jo valmistunut joten noista harjoittelijanimikkeistä pitäisi päästä eroon ja palkan pitäisi aloittaessa olla 2300 euron paremmalla puolella. Tämä siis oman alani suositus aloituspalkaksi vastavalmistuneelle. Hyvä palkka minun alallani on reilu 3000 euroa brutto riippuen hommista. Onnkesi matkakorvaukset nostavat vuosiansiota ihan mukavasti, niin että todellisuudessa saan tuon 1700 euroa 15 kertaa vuodessa. Ja kun mies tienaa vielä hieman enemmän niin ihan hyvin pärjätään.
 
Mun mielestä
käteen pitää jäädä vähintään 2000 euroa. Ite olisin saanu keväällä ihan kivan työn, mutta netto jäi tuon alla niin en menny. Koin, että omalla alalla olisi ollut huono palkka. Nyt brutto on 3200 ja käteen jääkin sitten mukavasti yli tuon "kipurajan" :)

Ite en pärjäis 1500 eurolla käteen, mutta näähän riippuukin niin tottumuksesta ja menoista :/
 

Yhteistyössä