Paljonko on 10+10x0?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun minä kävin kouluni niin laskettiin ihan tuossa järjestyksessä eli 10+10 ensin ja sitten kerrotaan nollalla. Vain jos oli suluissa jotakin niin ne ensin.

Höpö höpö. Laskujärjestys on jo niin vanha käytäntö, ettei sitä ole sinulle koulussa voitu muuten opettaa. Joko opettajasi ei ole tiennyt mistä puhuu tai olet käsittänyt opetuksen silloin väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26780530:
Mä olen monesti taivastellut kun täällä ei osata simppeleitä prosenttilaskuja mutta tämä vetää jo aika hiljaiseksi :|

Tuo tosi (liian) yleistä että noita laskujärjestyksiä ei osata.. Mut veti hiljaiseksi, kun mies aloitti lähihoitaja koulun ja niiden luokalla yli puolet väitti että 0,19 on suurempi kuin 0,5... En ymmärrä mitä sielä peruskoulussa nykyään opetetaan jos noita perusasioita ei edes hallita?

No, kyllä minulla oli matematiikka 10 koko peruskoulun ajan ja silloinhan näitä on opeteltu :) Nettiä selatessa ja tietoa etsiessä näköjään aika moni muukin kertoo oppineensa koulussa saman laskujärjestyksen kuin minäkin, joten epäilen kyllä opetusta syyksi. Tiedänpähän nyt sitten, ei tarvitse tulla kuitenkaan tyhmäksi haukkumaan.. prosenttilaskut osaan kyllä.

Harmi kun ei ole mitään vanhoja koulukirjoja jäljellä millä "todistaa" tämä, että oikeasti näin on opetettu!

Yhteistyössä