Paljonko metsän omistaminen maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";26086284]Minä kyllä pitäsin metsän itselläni ja möisin sielä puita silloin tällöin.[/QUOTE]

Niin... no, pitää kattoo. Mä meen nyt koisimaan, öitä kaikille ! :D
 
älä kuitenkaan ilmatteeks myy, anna vaikka mieluummin kiinteistönvälittäjälle myyntiin niin saat asianmukaisen hinnan

mäkin ostaisin palstan jos olis vaan mun seuduilla

En myykkään :D me ollaan vaihtamassa tää nykyinen kerrostaloasunto isompaan ja tässä meidän asuinalueella ne maksaa melkosen paljon. Ja olin aatellu et sijoitettas sitte nää perintöfyffet siihen asiaan. Mutta, pitää nyt kattoa miten asiat alkaa suttaantua. Olin vaan ihan :O ku tänään sain kuulla että suku toivoo ettei niitä myytäisi mihinkään ja mä ku olin jo suunnitellu niin tekeväni :D toisaalta, eihän ne voi määrätä mitä me omaisuudellani teen, mut tiiän et jos myyn, ainaki jos myyn vieraalle, niin voipi olla ettei oo enää moneenkaan paikkaan asiaa sen jälkeen, välit menee poikki...
 
En myykkään :D me ollaan vaihtamassa tää nykyinen kerrostaloasunto isompaan ja tässä meidän asuinalueella ne maksaa melkosen paljon. Ja olin aatellu et sijoitettas sitte nää perintöfyffet siihen asiaan. Mutta, pitää nyt kattoa miten asiat alkaa suttaantua. Olin vaan ihan :O ku tänään sain kuulla että suku toivoo ettei niitä myytäisi mihinkään ja mä ku olin jo suunnitellu niin tekeväni :D toisaalta, eihän ne voi määrätä mitä me omaisuudellani teen, mut tiiän et jos myyn, ainaki jos myyn vieraalle, niin voipi olla ettei oo enää moneenkaan paikkaan asiaa sen jälkeen, välit menee poikki...

mutta jos panet välittäjälle myyntiin niin silloinhan innostuneet sukulaisetkin saa tarjota

vai onko kyse siitä, että ne sun sukulaiset pullahtaa hirviporukasta jos myyt vieraalle?
 
[QUOTE="Helekkarin Heittomerkki";26086284]Minä kyllä pitäsin metsän itselläni ja möisin sielä puita silloin tällöin.[/QUOTE]

Näin AP.n kannattisi tehdä!! Mulla reilu parikymmentä hehtaaria ja pariin otteeseen, kun on tarvinnut oman talon remonttiin rahaa, niin oLen puita myynyt. Ei tarvinnut kun soittaa, yhteen metsäyhtiöön. Ei mennyt kauan ku rahat tilillä.
 
En myykkään :D me ollaan vaihtamassa tää nykyinen kerrostaloasunto isompaan ja tässä meidän asuinalueella ne maksaa melkosen paljon. Ja olin aatellu et sijoitettas sitte nää perintöfyffet siihen asiaan. Mutta, pitää nyt kattoa miten asiat alkaa suttaantua. Olin vaan ihan :O ku tänään sain kuulla että suku toivoo ettei niitä myytäisi mihinkään ja mä ku olin jo suunnitellu niin tekeväni :D toisaalta, eihän ne voi määrätä mitä me omaisuudellani teen, mut tiiän et jos myyn, ainaki jos myyn vieraalle, niin voipi olla ettei oo enää moneenkaan paikkaan asiaa sen jälkeen, välit menee poikki...

Perintö odotellessa voiko joku ees tehdä noin!!!?????
 
Metsävakuutus, metsänhoitomaksu, metsävero tulee nyt ainakin. Yllätyksenä saattaa tulla suurehkojakin metsätiemaksuja. Riesana joskus koemme, koska tila sijaitsee Huitsin Nevadassa. Puusta eivät maksa kunnolla...
 
Suosittelen ottamaan yhteyttä sen paikkakunnan metsänhoitoyhdistykseen, jolla metsätila sijaitsee. Sieltä saat asiantuntevaa apua, halusit sitten myydä koko palstan tai pitää sen itselläsi. Jos päädyt pitämään tilan itselläsi, vuosittaisia kuluja ovat esim. se metsänhoitomaksu (joka saattaa jo ihan lähiaikoina poistua kokonaan), mahdolliset tiehoitokunnan maksut. Lisäksi jos tilalla on hoitamattomia taimikoita niin ne kannattaa hoitaa kuntoon, niiden hoitoakaan ei tarvitse maksaa kokonaan omasta pussista vaan on olemassa valtion kemera-tukia, jotka kattavat osan taimikonhoitokuluista. Jos metsässä on harvennettavaa tai jopa aukotettavaa puustoa, niistäkin saat tuloja, tosin niistä joutuu maksamaan myyntiveron, joka on tällä hetkellä 31%. Näistä asioista sinun ei tarvitse tietää mitään, riittää kun soitat tai lähetät sähköpostia sinne metsänhoitoyhdistykseen, he kyllä neuvovat siitä eteenpäin sellaisella kielellä, jota ymmärtää ihan maallikkokin. Eikä tarvitse itse osata mitään metsänhoitotöitä, metsänhoitoyhdistykseltä löytyy ammattitaitoiset työntekijät niin metsurin töihin kuin konetöihinkin.

Jos tarvitset arvion tilastasi, metsänhoitoyhdistys tekee senkin ja monella metsänhoitoyhdistyksellä on myös kiinteistönvälitystoimintaa ja yleensä välitysmaksut ovat huomattavasti pienempiä kuin varsinaisilla kiinteistövälitysfirmoilla, jos päädyt laittamaan tilan myyntiin. Mutta suosittelen ottamaan ensin selvää millaisia mahdollisuuksia ja tulonlähteitä metsäsi sisältää. Jos metsätila on kovinkin puustoinen niin saatat saada hyvällä suunnittelulla sieltä vuosittain mukavan summan rahaa ja metsä pysyy suvun hallussa.
 
[QUOTE="minävaan";26086490]Suosittelen ottamaan yhteyttä sen paikkakunnan metsänhoitoyhdistykseen, jolla metsätila sijaitsee. Sieltä saat asiantuntevaa apua, halusit sitten myydä koko palstan tai pitää sen itselläsi. Jos päädyt pitämään tilan itselläsi, vuosittaisia kuluja ovat esim. se metsänhoitomaksu (joka saattaa jo ihan lähiaikoina poistua kokonaan), mahdolliset tiehoitokunnan maksut. Lisäksi jos tilalla on hoitamattomia taimikoita niin ne kannattaa hoitaa kuntoon, niiden hoitoakaan ei tarvitse maksaa kokonaan omasta pussista vaan on olemassa valtion kemera-tukia, jotka kattavat osan taimikonhoitokuluista. Jos metsässä on harvennettavaa tai jopa aukotettavaa puustoa, niistäkin saat tuloja, tosin niistä joutuu maksamaan myyntiveron, joka on tällä hetkellä 31%. Näistä asioista sinun ei tarvitse tietää mitään, riittää kun soitat tai lähetät sähköpostia sinne metsänhoitoyhdistykseen, he kyllä neuvovat siitä eteenpäin sellaisella kielellä, jota ymmärtää ihan maallikkokin. Eikä tarvitse itse osata mitään metsänhoitotöitä, metsänhoitoyhdistykseltä löytyy ammattitaitoiset työntekijät niin metsurin töihin kuin konetöihinkin.

Jos tarvitset arvion tilastasi, metsänhoitoyhdistys tekee senkin ja monella metsänhoitoyhdistyksellä on myös kiinteistönvälitystoimintaa ja yleensä välitysmaksut ovat huomattavasti pienempiä kuin varsinaisilla kiinteistövälitysfirmoilla, jos päädyt laittamaan tilan myyntiin. Mutta suosittelen ottamaan ensin selvää millaisia mahdollisuuksia ja tulonlähteitä metsäsi sisältää. Jos metsätila on kovinkin puustoinen niin saatat saada hyvällä suunnittelulla sieltä vuosittain mukavan summan rahaa ja metsä pysyy suvun hallussa.[/QUOTE]

siinäpä tuli niin hyviä neuvoja etten itsekään olisi osannut sanoa paremmin
 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä