Paljonko lapsille sukavarressa?

  • Viestiketjun aloittaja Hissu
  • Ensimmäinen viesti
Hissu
Eli paljon olette säästäneet lapsillenne tähän mennessä?
Tytär 8 vuotta hänen säästötilillään on 1100 , tytöllä 5 vuotta 900, 10kk tytöllä 250. Nyt kun tota rahaa on kertynyt noin vähän kuitenkin kaikille, niin aloin laittamaan 50 kaikille kuussa+sitten kaikki synttärirahat ja semmoset.
 
en mitään.. enkä säästä..
pojalla on oma tili mihin sukulaiset laittavat rahaa, mä sitä sieltä käytän tarpeen tullessa..
jos se haluaa että sillä on rahaa säästössä sitä hetkeä varten kun muuttaa pois kotoa, niin sen kannattaa mennä ajoissa töihin ja säästää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
en mitään.. enkä säästä..
pojalla on oma tili mihin sukulaiset laittavat rahaa, mä sitä sieltä käytän tarpeen tullessa..
jos se haluaa että sillä on rahaa säästössä sitä hetkeä varten kun muuttaa pois kotoa, niin sen kannattaa mennä ajoissa töihin ja säästää..
En myöskään säästä kenellekkään noista 3 erikseen mitään. Rahat menee ihan arkeen ja omiin säästöihin. Noilla on jotkus osame hämmingit mihin sukulaiset sillon tällön laittaa. ite ne avattu ne makso muistaakseni jonkun 50e/kpl
 
Hissu
Itse yritän kerätä 15 vuodenikään mennessä opiskelurahoja, ja jos yksin muttaa niin ois jotain rahaa millä hommata kaikkea, ja lisäksi ajokortti rahoja kerätään. Nyt meillä alkaa oleen lapsilla kaikkea kun kolme tyttöä niin lelut ja rattaat ja muut on jo ja lisää lapsia ei tule niin voi alkaa säästään enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
en mitään.. enkä säästä..
pojalla on oma tili mihin sukulaiset laittavat rahaa, mä sitä sieltä käytän tarpeen tullessa..
jos se haluaa että sillä on rahaa säästössä sitä hetkeä varten kun muuttaa pois kotoa, niin sen kannattaa mennä ajoissa töihin ja säästää..
Käytäks sä lapsen tililtä rahaa?
Me laitettiin 18v rajaks ja että me ei saada sieltä nostella ihan sen takia että lapsella sitten olisi rahaa kun muuttaa pois.Ja kyllä,sitten kun mein muksu täyttää 15 tai 16,joutuu oitis kesätöihin vaikka olisi miljoona tilillä odottamassa.
 
a
En mitään. Lapsilla on omat tilit jonne tyhjätään possut ja laitetaan rahaa jos esim. mummoilta saavat. Hyvin satunnaisesti annan jonkun kolikon possuun laitettavaksi. Saldosta ei tällä hetkellä tarkkaa tietoa.
 
meillä ei jää kauheesti ylimäärästä niin yritetään panostaa siihen et lapsella on nyt ja tällä hetkellä kaikki mitä tarvitsee ja sitten jos haluaa itse säästää omaan kämppää niin voi kesätyörahoista. Varmaan kuitenkin sitten maksetaan ajokortti ja muutoinkin kaikki silloin kun kotona asuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
6v ja 3v, molemmilla nyt suunnilleen 30.000e. Riippuu päivän kursseista.
Siis sijottaako oikeesti joku joihinkin osakkeisiin paljon rahaa että lapsilla olisi paljon rahaa tilillä sit kun ovat aikuisia?
Mun mielestä liikakin on liikaa..Kyllä Suomessa pärjää vaikkei olisi tilillä sitä 10 000? kun kotoa muuttaa.Aina voi töihin mennä ja tukia tulee.Mä ainakin ton 30 000 sijoittaisin talon remonttiin ja osan laittaisin lasten tilille
 

Yhteistyössä