Päiväkotivaatetuksesta...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Noniin, konkarit, vastatkaahan :)

Talvella... Riittääkö noille talvipukuna tavallinen haalari, pukevatko he siihen kurikset päälle sitten? Jos laitan Reimatecin päälle, niin pukevatko he silti kurikset siihen päälle?
Jos ne kurikset laitetaan aina, niin sehän on ihan yks pjaskan hailee mimmonen se haalari on, kunhan on lämmin?

Entäs syksyllä, jos noilla on vedenpitävät puvut, niin puetaanko kurikset silti päälle? Meinaan vaan että... Kumminko päin mä nyt teen, päiväkotiin kuravaatteet ja vettä pitämättömät puvut, ja kotioloissa sitten noi vettä pitävät puvut? Vai toisinpäin...

On mulla ongelmat juu... Mutta koitan säästää tässä, ei tarttis ostaa uusia kuravaatteita, enkä viittis niitä aina päiväkodin ja kodin välilläkään raahata. Enkä myöskään ajatellut olla ulkoilematta päiväkotiajan ulkopuolella.

hmmm..en tiä missä päin asut, mutta oulun leveydellä ihan tavallinen toppahaalari ok, alle laitoin villahousut&villapaidan tai villapuvun (siis sisävaatteiden ja haalarin väliin). villasukat hyvä olla talvella olemassa, sekä kinttaiden alle ainakin täällä kovilla pakkasilla tarttee lapaset. kurahousuja ei täällä talvella käytetä. syksyllä ne on must. mää roudasin kurahousuja ja -kinttaita kodin ja päiväkodin väliä, koska hajin aina lapset pihalta. en kokenut raahausta mitenkään ongelmalliseksi, autossa oli suojaa, ettei pekit menny. jos sulla on varsinkin poika, niin älä osta mitään kallista haalaria: se on kohta kuitenkin rikki. lämmin, satiinivuorillinen haalari on aivan ok. ne on lasten työvaatteita ne ulkoasut, joten sillän ajatuksella hankit, mutta siis: pojilla kulutus on kovaa. mukavata kesäpäivää sinne, täällä alko arska paistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
hmmm..en tiä missä päin asut, mutta oulun leveydellä ihan tavallinen toppahaalari ok, alle laitoin villahousut&villapaidan tai villapuvun (siis sisävaatteiden ja haalarin väliin). villasukat hyvä olla talvella olemassa, sekä kinttaiden alle ainakin täällä kovilla pakkasilla tarttee lapaset. kurahousuja ei täällä talvella käytetä. syksyllä ne on must. mää roudasin kurahousuja ja -kinttaita kodin ja päiväkodin väliä, koska hajin aina lapset pihalta. en kokenut raahausta mitenkään ongelmalliseksi, autossa oli suojaa, ettei pekit menny. jos sulla on varsinkin poika, niin älä osta mitään kallista haalaria: se on kohta kuitenkin rikki. lämmin, satiinivuorillinen haalari on aivan ok. ne on lasten työvaatteita ne ulkoasut, joten sillän ajatuksella hankit, mutta siis: pojilla kulutus on kovaa. mukavata kesäpäivää sinne, täällä alko arska paistaan.

Ok.. Eli periaatteessa tommoset huonommatkin puvut käy sinne, ja jos on märkä keli niin kai ne pukee sitten kuravaatteet päälle... Ja kotona on sitten noi vedenpitävät puvut, niin ei pitäisi roudata noita vaatteita mukana ihan joka päivä. En mä koe sitä ongelmalliseksi että jos vaatteet on päällä kun haen lapset pihalta, mutta aamuisin kun pitäisi muistaa ottaa kaikki tarvittava mukaan, niin... *homeaivo*

Kuriksia ovat suosineet päiväkodissa kaikilla lapsilla, oli vedenpitävää haalaria tai ei. Siis jos on kurakelit. Hyvä mielestäni niin:) Ja kuravaatteet säilytetty päiväkodissa ja tarvittaessa tuotu kotiin pesuun.. Meillä ollut aina kuravaatteet+ kumisaappaat kaksinkappalein(saa kirppiksiltä halvalla) Ettei tartte kuljetella edes takas. Oon kai vähän vanhanaikanen näissä asioissa, kun en suosi kosteussuojapukuja päiväkoti käytössä.

siitä mukaan ottamisesta tulee pian rutiini. ja ainakin meillä oli tarhassa niitten oma valikoima varavaatteita. muuten, ei kannata talvella jättää villasukkia koskaan kenkiin, koska ne on muuten vähän ajan päästä kosteat, jos on siis semmoset toppakengät. ja juu, huonommatki puvut käy, ei se ole mikään lapsinäyttely, minusta ainakaan...kunnon kuravaatteet kyllä kandee ostaa: kumpparit, housut, takki ja kinttaat.

Mä aion ostaa normihaalarit talveks. Syksyllä tuulipuvut. Kuravaatteet tottakai. Täälläpäin laittavat kurikset päälle, oli vettäpitävä/hylkivä puku tai ei. Jotkut tädit inhoavat niitä "superreimatekkejä" koska niitä ei saa kuivattaa kuivauskapeissa...

En oo konkari, mut oon miettiny samaa asiaa. Mä tulin siihen tulokseen et ostan ne Reimatecit syksyks ja talveks (tms vettäpitävät) ja kurikset.
Syksyllä näkyy olevan lapsilla kurikset olipa alla mitä hyvänsä ja se on hyvä, ei sotkeennu auto kun vie lasta kotiin. Voihan kurahousuja olla vaikka kahdet, jos raaskii ostaa, on ainakin aamuks yhdet kuivat Näillä samoilla vermeillä sit ulkoillaan kotona. Lisäks ostan Lindeksiltä, Kappahlista tai muusta halvemmasta kaupasta takin, jolla tehdään kylä- ym autoreisut. Mun mielestä tämmösessä systeemissä on hinta-laatu kohdallaan.

Entäs nyt, jos mä laitan nuo pienet ns. sisävaatteissa päiväkotiin, niin pitääkö pistää jotkut ulkohousut yms. erikseen? Kun hyvillä keleillä meillä mennään kotona aina sisältä ulos ja takaisin jossain collegehousuissa vaan... Pitääkö tonne ottaa erikseen pihavaatteet hyvilläkin keleillä?

Että mä oon tumpelo nyt tän asian kanssa :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Entäs nyt, jos mä laitan nuo pienet ns. sisävaatteissa päiväkotiin, niin pitääkö pistää jotkut ulkohousut yms. erikseen? Kun hyvillä keleillä meillä mennään kotona aina sisältä ulos ja takaisin jossain collegehousuissa vaan... Pitääkö tonne ottaa erikseen pihavaatteet hyvilläkin keleillä?

Meillä pitää olla ulkohousut erikseen. Ei tuu sit sänkyihin ym. likaa niin paljon. Ja lisäks varasisävaatteet.

no etkä oo tumpelo, uus juttu sulle. joo, otat ulkoilua varten nyt syksyksi, loppukesäksi ulkoiluhousut, ihan varalta vaikka. meillä oli yks vanhempi täti joka vaati, että piti olla kesälläki eri housut ulkona...verkkarit on hyvät: ei tartu hiekka.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:

Meillä pitää olla ulkohousut erikseen. Ei tuu sit sänkyihin ym. likaa niin paljon. Ja lisäks varasisävaatteet.

Ok :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
no etkä oo tumpelo, uus juttu sulle. joo, otat ulkoilua varten nyt syksyksi, loppukesäksi ulkoiluhousut, ihan varalta vaikka. meillä oli yks vanhempi täti joka vaati, että piti olla kesälläki eri housut ulkona...verkkarit on hyvät: ei tartu hiekka.

Kiitän :flower: =) verkkareita meillä onkin, en vaan tullut ajatelleeksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Voihan kurahousuja olla vaikka kahdet, jos raaskii ostaa, on ainakin aamuks yhdet kuivat

Siis kyllähän ne kuivuu parissa tunnissa ku nurinpäin ripustaa henkariin roikkumaan ;) samaten kurarukkaset (siis ihan huoneenlämmössä/ilmastoidussa eteisessä, mutta joissain päiväkodeissa on niin pienet eteiset missä kuivata et kostuu ilma ja sen takia kestää kuivuminen pitkään)
(kurarukkasia kyllä kannaattaa olla paritkin siel päiväkodissa kuten myös tavallisia hanskoja, ku jos on vuoratut kurarukkaset ne ei pakost ehdi kuivua ja hanskat joita ei kuivariin saa laittaa ei aina ehdi kuivua.. ) mutta keskusetelua päiväkodin henkilökunnan kanssa suosittelen, tietävät vähän neuvoa eikä tule turhia ostoja tehtyä..

ja juu, kurahousut etenkin pienillä on hyvät, isommat ei niin paljon makaa/istu/ ole polvillaan, et pikku kosteilla menis läpi asti ja silloin on se kosteussuojattu ok, mut sit kunnon märillä harva kosteussuojattukaan täysin pitää kuivana..

Yhteistyössä