Päiväkodin ruokalistassa on Amerikan-tomaattisalaatti. Millaista se on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "juupa juu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"juupa juu"

Vieras
Mitäköhän siis mahtaa olla, tietäiskö joku. Perhepäivähoitajaksi tässä ajattelin ryhtyä ja yritän tässä ruokalistoja värkätä... tai ohjeita etsiskellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;23077541:
saanen kysyä missä välissä kokkaat, jos lapset on hoidos

No tytön hoitopaikassa lapset piirtelevät yms. keittiönpöydän ääressä kun täti laittaa ruokaa, eipä ne syömättäkään voi olla koko päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;23077541:
saanen kysyä missä välissä kokkaat, jos lapset on hoidos

ajattelin ed.iltana ja aamulla... ennenkuin lapset tulee tehdä salaatit ym.mitä tarjotaan samana päivänä.. muita ehdotuksia, miten pph:t tekee?

eiks sitä vois ihan vaan laittaa ranskikset uuniin ja antaa siel paistuu itekseen, ei siin mee edes kauaa! tai sitten voit ostaa lidlin pizzoja (halpoja) ja laittaa uuniin! :)

Mitenköhän ne kotiäidit kokkaa, hei haloo! En minä ainkaaan ole lastani hoitoon vienyt jotta saan ruokaa tehtyä. Ja pienenä meitä oli 6 ja ruokaa saatiin silti joka päivä. Ihan itse tehtyä aina :O

Löytyisikö näistä ideoita:

http://www.hellapoliisi.fi/hellapoliisin-viikon-ruokalista/index.php

http://plaza.fi/ellit/ideakeittio/ruokalistat/alkutalven-ruokalista

älä nyt siihen suostu että kokkailet työaikas ulkopuolella pirpanoille ruokaa. sulla on työajat ja teet tyt silloin ku oon työaika. muuten et kyl mitenkän jaksa ku työpäivät pph:na muutenki niin pitkiä

Minä esim. teen alkuvalmistelut lasten syödessä aamupalaa. Jos on pieni vauva, jota pitää syöttää, niin jään hänen kanssaan keittöön hetkeksi syönnin jälkeen kuorimaan potut ym. ja isommat saavat mennä leikkihuoneeseen. Perunat laitan kiehumaan, kun tullaan ulkoa. Laatikkoruuat taas kypsyvät ulkoilun aikana. Jonkun salaatin tekoon ei mene kuin hetki ja silloin lapset voivat vaikka piirrellä keittiössä. Kyllä ne rutiinit löytyy, kun työhön ryhtyy. Mutta vapaa-aikaa älä ala tuhlata työhön. Vapaa-aika on tässä hommassa muutenkin kortilla.

Hei!

Minä ainakin aina sävellän noita salaatteja jos en ihan tarkkaa ohjetta löydä. Ei sen ole niin väliä onko se just sitä :) Minulla käytössä läheisen kaupungin päiväkodin ruokalistat, kahdesti viikossa käyn kaupassa hakemassa ruoat. Niin lounaan teen samaan aikaan kuin aamupalan, jos joku lapsi tarvitsee päivällisen niin teen sen päiväunien aikaan valmiiksi. Olen myös keittänyt perunatkin valmiiksi jo aamulla, pysyvät höyrykattilassa lämpiminä lounaaseen saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja pphMyös;23078085:
Hei!

Minä ainakin aina sävellän noita salaatteja jos en ihan tarkkaa ohjetta löydä. Ei sen ole niin väliä onko se just sitä :) Minulla käytössä läheisen kaupungin päiväkodin ruokalistat, kahdesti viikossa käyn kaupassa hakemassa ruoat. Niin lounaan teen samaan aikaan kuin aamupalan, jos joku lapsi tarvitsee päivällisen niin teen sen päiväunien aikaan valmiiksi. Olen myös keittänyt perunatkin valmiiksi jo aamulla, pysyvät höyrykattilassa lämpiminä lounaaseen saakka.

Öööh kuinkas moneen ne lapset on hoidossa, joille tarjotaan myös päivällinen? Saako siitäkin jonkun erilliskorvauksen?

Yhteistyössä