miksi et ryhdy perhepäivähoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
- rutiinit (mm. pakkoulkoilu)
- en tykkää askartelusta
- mulla on lyhyt pinna (ei jaksa toisten lapsia joka päivä, omissa on tarpeeksi)
- arjen tylsyys (kaipaan aikuista seuraa, muutakin kuin lapsiin liittyvää)
- en haluais, että mun omassa kodissa on vieraiden lapsia sotkemassa
- huono palkka ja kuitenkin pitkät työpäivät

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tsori. Kysymystä pukkaa :D. Mutta siis: mikä on se syy, minkä takia et halua ryhtyä perhepäivähoitajaksi? Tai useampikin syy saa tietty olla :)

Omia 6 alle kouluikäistä. Eipä mahtais saada ottaa enää hoitolapsia lisäksi.

Kertoo varmaan jotain minusta, kun useimmat ilmoittaa, ettei jaksais muiden lapsia kotonaan sotkemassa ja kuluttamassa kotia, niin mä taas en tähän suurperheeseen kehtais ottaa ketään, kun en saa päivittäiselläkään järjästelyllä, imuroinnilla ja muulla pidettyä taloa siistinä :X.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
- rutiinit (mm. pakkoulkoilu)
- en tykkää askartelusta
- mulla on lyhyt pinna (ei jaksa toisten lapsia joka päivä, omissa on tarpeeksi)
- arjen tylsyys (kaipaan aikuista seuraa, muutakin kuin lapsiin liittyvää)
- en haluais, että mun omassa kodissa on vieraiden lapsia sotkemassa
- huono palkka ja kuitenkin pitkät työpäivät

Mitäpä tähän vois enää lisätä??? :whistle:

Liian pitkät päivät.

Lisäksi joutuisin tekemään meidän arjesta kauhean säännöllistä ja miettimään jotain ruokalistoja ja muita, ei sovi mulle.

Kannattamatonta, koska saisin ottaa vain yhden hoidokin, syksyllä kaksi.

Ja sitten joutuisin kieltäytymään hoitamasta naapurin lapsia tarvittaessa, vaikka ne on tuttuja ja kivoja ja niiden äiti mun hyvä ystävä.
Tilalle saisin huonolla tuurilla yhden tai kaksi hankalampaa tapausta ja vielä hankalammat vanhemmat.

Ei siis nappaa.

Haluan antaa aikani vain omalle lapselle. Varmaan kamala sotku olisi aina päivän päätteeksi.. eikä palkkakaan vissiin ole kummoinen. Enkä osaa oikein tehdä mitään ruokia :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:
Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
mikä sit on pph palkka???

Oon kunnallinen pph, ja mul on 4½hoitolasta, eli täysiryhmä. Palkka+kulukorvaukset ovat 1900e/kk

Ja tuoko on sitten huono palkka???

Minusta tässä työssä on ihan hyvä palkka (1700e/kk käteen)kun vertaa moneen muuhun. Aikaa eikä rahaa mene työmatkoihin. Tässä työssä on todella paljon hyviä puolia. Ainut näin äkkiä keksimäni huono puoli on se, että jos kemiat ei jonkun vanhemman kanssa käy yksiin, niin joudut silti tapaamaan tämän ihmisen kaksi kertaa päivässä. (Eihän aina muillakaan työpaikoilla ole mieluista seuraa. ) No ammattitaitoisena sen osaa kyllä peittää, mutta kiehuttaa silti joskus. :)

Yhteistyössä