Voitteko kuvitella, voitteko auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Leena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Leena"

Vieras
Sain 5-vuotta sitten, kolmiperhepäivähoitaja vakanssin, mutta siirryin kunnalla ryhmikseen töihin. Nyt kun vanhempain vapaalta olisin palaamassa töihin, niin minulle sanottiin, että kolmiperhepäivähoitoa EI enää järjestetä ja minun pitäisi ryhtyä perhepäivähoitajaksi. En pääse ryhmikseen takaisin koska se lopetetaan.

En voi enkä halua kotona hoitaa lapsia ja nyt minulla on vaihtoehtona joko ryhtyä pphoitajaksi tai irtisanoutua.. EIKAI se näin voi mennä? kun en voi OIKEAAN virkaani palata (kun sitä ei ole) niin ei kai minua sen takia käsketä irtisanoutumaan?? Olen vakituinen työntekjiä eikö esimiehen silloin pitäisi hommata mulle uusi toimipiste kun vanhaa ei ole??

onko kuntasi yhdistynyt kunta ?
niillä on vuosikausien irtisanomissuojat.
mutta ei tarvitse olla tämän tapauksen kanssa nyt tietenkään mtn tekemistä, laitan varmuuden vuoksi, jos kuitenkin tärppäisi.
Niissähän vaihdetaan sitten tehtäviä, jos vaikka löytyisi uutta jobia räätälöitynä.
jos nämä oikein olen ymmärtänyt siis, jostain lehdestä vaan vilkaissut äkkiä ....

Voisin kuvitella, että jos on tarjottu sitä pph-työtä, kunta voisi pistää kädet ristiin, jos ei se sinulle sovi. Ymmärrän kyllä asiaa sinunkin puoleltasi, mutta saattaa olla, että kunta on tehnyt tarpeeksi vuoksesi, kun on sitä pph-työtä tarjonnut korvaavaksi. Ota tai jätä-tyyppisesti.

[QUOTE="Leena";22614175]toki työskennellä päiväkodissa, mutta eivät palkkaa sinne kun ei ole ammattia ja silti olen kunnan vakituinen työntekijä !!! arrgghh[/QUOTE]

Sulla on pph:ksi riittävä koulutus, ei nahtävästi riitä kuitenkaan päikkyyn (et ole lähäri tmv.). Jos ei ryhmistä enää ole niin pph on valitettavasti se ainoa vakanssi jota kunta voi sulle sen sijaan tarjota koska perhepäivähoitaja ei voi työskennellä muualla kuin ryhmiksessä tai kotonaan, ihan laillista. Jos et halua niin ei auta kuin irtisanoutua tai kysellä kunnalta mahdollisuutta päästä päikkyyn opiskelemaan oppisopimuksella lähihoitajaksi.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="noh";22614183]Eikö sinulle tarjottu pph:n paikkaa? Eikö se ole korvaava?[/QUOTE]

ei minua voida pakottaa pphoitajaksi, eikai ne sen takia käske MINUA irtisanoutumaan.

siitä että ne sanoi että ei me ruveta ketään irtisanomaan !! ja sit kuitenkin sanovat että MINUN pitäisi sanoutua irti, miksi ne ei sit anna kenkää suoraan?? tätä en tajua, että minun pitää irtisanoutua jos en ala pphoitajaksi....

[QUOTE="Leena";22614286]siitä että ne sanoi että ei me ruveta ketään irtisanomaan !! ja sit kuitenkin sanovat että MINUN pitäisi sanoutua irti, miksi ne ei sit anna kenkää suoraan?? tätä en tajua, että minun pitää irtisanoutua jos en ala pphoitajaksi....[/QUOTE]

Jos sinulle ei kelpaa tarjottu vastaava työ niin ei jää vaihtoehtoja. Ymmärräthän sen?!?

Aika hankala tilanne. Olisiko kunnassa jotain muuta työtä sinulle, esim. kouluavustaja, hoitoapulainen, siivooja tai vaikka sihteeri, mitä tahansa, johon työ tekijäänsä opettaisi?

Jos sitä ryhmistä ei enää ole niin sitä ei enää ole. Vai sinustako kunnan pitäisi perustaa sinua varten oma ryhmis?

Jos kunta lopettaa jonkun toiminnon, työntekijälle pitää tarjota jotain muuta, ammattitaitoa vastaavaa tehtävää. Kuten tässä on tehtykin, tarjottu pph:n hommia. Jos ne ei kelpaa niin se on sitten ikävää, sitten kannattaa etsiä uutta työtä. Ellet sitten keskustele siirtymisestä esim. vanhainkotiin tai muuhun kunnan laitokseen, johon koulutus riittää.

Oikeastiko olet sitä mieltä että jos kunta vaikka lakkauttaa jonkun päiväkodin, sen pitää perustaa se uudelleen jos joku äitiyslomalta palaava niin haluaa?

Älä nyt missään tapauksessa itse irtisanoudu!!

Jos työtehtäväsi on lakkautettu, niin ymmärtääkseni sinulla on oikeus saada toinen työ kunnalta kuten nimimerkki "kysy kunnasta" aiemmin kirjoitti.

Älä nyt missään tapauksessa itse irtisanoudu!!

Jos työtehtäväsi on lakkautettu, niin ymmärtääkseni sinulla on oikeus saada toinen työ kunnalta kuten nimimerkki "kysy kunnasta" aiemmin kirjoitti.

Luulen, että ap:lle on joko sanottu virheellisesti tai hän on ymmärtänyt väärin. Ei kannattane itse irtisanoutua, koska silloinhan joutuu karenssiin. Kyllä se kunta irtisanoo, jos ei muuta työtä löydy.

[QUOTE="Siis";22614348]Jos sitä ryhmistä ei enää ole niin sitä ei enää ole. Vai sinustako kunnan pitäisi perustaa sinua varten oma ryhmis?

Jos kunta lopettaa jonkun toiminnon, työntekijälle pitää tarjota jotain muuta, ammattitaitoa vastaavaa tehtävää. Kuten tässä on tehtykin, tarjottu pph:n hommia. Jos ne ei kelpaa niin se on sitten ikävää, sitten kannattaa etsiä uutta työtä. Ellet sitten keskustele siirtymisestä esim. vanhainkotiin tai muuhun kunnan laitokseen, johon koulutus riittää.

Oikeastiko olet sitä mieltä että jos kunta vaikka lakkauttaa jonkun päiväkodin, sen pitää perustaa se uudelleen jos joku äitiyslomalta palaava niin haluaa?[/QUOTE]

Tätä minäkin ajoin takaa mutten kehannut kirjottaanäin pitkästi!

[QUOTE="Niin";22614358]No johan hälle on tarjottu toista työtä, pph:n.[/QUOTE]

Pph:n työ kaiketi edellyttää että lapsia hoidetaan omassa kodissa. Tämä ei ole kaikille mahdollista: joku asuu vanhempiensa luona, joku suihkuttomassa yksiössä, jne.

[QUOTE="Niin";22614391]No kun sitä muuta työtä on jo löytynyt, kunnallisena pph:na.[/QUOTE]

Niin, joko ap ottaa sen vastaan tai hänet irtisanotaan. (ehkä tätä siis on tarkoitettu, ei että hänen pitäää irtisanoutua)

Yhteistyössä