miksi et ryhdy perhepäivähoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No kun näitä lapsia on jo omasta takaa enemmän kuin laki sallii :D siis sallii pph:lle. Ehkä joskus ryhdynkin, kunhan omat vähän kasvaa ja enimmät lähtee koulutielle.

Haluan tehdä töitä muualla kuin kotona ja vaikka lapsista hirveesti tykkäänkin, en halua tehdä töitä lasten parissa. Tai siis, en halua tehdä työ "normaalien" lasten parissa, ainakaan tällä hetkellä.

Myös kiva että on työkavereita ja palkka ei pph:lla ole tarpeeksi suuri verrattuna siihen kuinka raskasta työ välillä saattaa olla.

luulisin että oma menisi muiden lapsien edelle...hoidossa ja se ei olisi kenellekkään "kivaa"...EI jaksaisi olla kokopäivää "kauheen" lapsilauman kanssa :laugh: |O :xmas: ....ja oli vielä muukin syy mutta unohdin jo sen :xmas: :p

Eli palkkaus, pitkät työpäivät, kodin kuluminen, ei tykkää lapsista ja että haluaa tehdä töitä muualla kuin kotona. Lisää? Pitäis varmaan laskea noillekin pojot. Siis että montako kertaa on vastattu.

joskus harkitsin alaa mutta
1)EI OLE TILAA
2)PELKÄÄN ET VOI SATTUA JOTAIN TOSI VAKAVAA
3)EI JAKSA OPISKELLA(EES LYHYTTÄ AIKAA)
4)OMA KOTI OLISI MYÖS TYÖPAIKKA
+MUITA SYITÄ JOITA EI JAKSA KIRJOTAA

Haluan olla töissä muualla kuin kotona... palkka on aika huvittavan pieni (ainakin kunnallisena), yksinäistä hommaa, pph:n työ on lähinnä elämäntapa, johon on koko perheen sitouduttava... lisäksi olen hirvittävän hidas ja usein takerrun epäolennaisiin asioihin/en osaa pitää asioita/paikkoja järjestyksessä...
Siltikin aina joskus mietin ryhtymistä pphksi, never say never =)

En halua mennä kurjalla säällä lapsikatraan kanssa pihalle!

No joo, ei toi oo se syy, itseasiassa mulle on kunnalta ehdotettu (kun olen omalle lapselle hakenut paikkaa hoitoon, jotta ryhdy pph:ksi, heillä olis jo lapsetkin valmiina, vastaus oli never ever, mä en halua töitä kotiin, muuta kuin jotain kirjanpitohommia, en halua sotkuista kotia, en halua olla kotona 27/4/365

En halua hoitaa toisten lapsia.
En halua että kotini on työpaikka.
Haluan, että lapsillani ja miehilläni on oma rauha kotona, eikä aamukuudelta tulevia hoitolapsia häiritsemässä.
Palkka on surkea, työmäärä suuri.
Pph:n ammatti ei kiinnosta pätkääkään.
Olen kouluttautunut ja kouluttautumassa ihan toiselle alalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
No entä sitten... mikä saisi sut alkamaan perhepäivähoitajaksi? Mikä olisi hyvä porkkana? Vai onko semmoista?

No, jos siitä saisi kymppitonnin kuussa käteen, ja työajat olisivat ma-pe 8-16 eikä yhtään enempää, niin voisin harkita :xmas:

No syitä jotka sais ryhtymään pph:ski

+ sais olla kotona, omien lasten kanssa
+ omille lapsille olis seuraa
+ tykkään lasten kanssa touhuamisesta esim. askartelusta

Mikä syy sulle sitten tänään esiteltiin?

Itse olen pph sen takia että olen lastenhoitaja muutenkin ammatiltani, joten hölmöä se olisi viedä omat pienet toiselle hoitoon ja mennä itse hoitamaan toisten pieniä.. Mutta laadukasta hoitoa siltikin tarjoan vaikka omat tässä onkin ja tuntuvat kaikki olevan tyytyväisiä. Huonojakin puolia on, esim. oman kodin uhraaminen ja palkka, mutta enhän tätä loppuikääni aio tehdä..

Vaikka mä tykkään lapsista, niin olen aina ajatellut, että ne ovat mulle harrastus, eikä työ. Siksi.

Työn kunnollinen arvostus, ja siitä saatava kohtuullinen korvaus (joka olisi paljon isompi kuin nykyinen tulotaso siinä ammatissa) olisivat mulle tarpeeksi hyvä porkkana edes miettiä sitä työnäni.

Yhteistyössä