miksi et ryhdy perhepäivähoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Mihin turkilmas katos, huhuu..

No täällä taas :).

Niin siis mulle esitettiin että suurin syy on se, että työ tehdään kotona. Että ihmiset eivät halua tehdä yksinäistä työtä. Ei siis sekään että koti kuluu, vaan tosiaan se ettei ole toisista aikuisista seuraa.

Mä itse olettaisin että suurin syy on huono palkka. Ja toisaalta suuri vastuu.

Koska mä en siedä kovin montaa lasta yhtäaikaa. Satunnaisesti voin vetää sen päälle, että olen ystävällinen kiva täti joka saa lapset tuntemaan itsensä tervetulleeksi, mutta en päivittäin. Olisi epäreilua lapsille, olla semmoisessa hoitopaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tsori. Kysymystä pukkaa :D. Mutta siis: mikä on se syy, minkä takia et halua ryhtyä perhepäivähoitajaksi? Tai useampikin syy saa tietty olla :)

1.liian raskas työ
2. liian huono palkka
3. minulla on korkea koulutus
4. en jaksaisi sitä työtä
5. liian yksin (ainoa aikuinen)
6. liian suuri vastuu
7. ei mitään arvostusta lastenhoitoa tai lapsia kohtaan suomessa, ei arvosteta kotiäitejä, eikä perhepäivhoitajia eikä lastentarhanopettajia
8. koti kuluu
9. omissa lapsissa tarpeeksi (pitää säästää voimia lapsenlapsiakin varten)
10. joko riittää?

En halua hoitaa (varsinkaan jatkuvasti) toisten lapsia. Enkä halua siivota joka päivä... :ashamed: Eikä minusta siihen työhön oliskaan. Lähihoitaja-opinnotki kaatu siihe, ku tuli työharjottelu vastaan, ryhmiksessä. Olin muutaman päivän... En osannu ottaa kontaktia lapsiin (enkä kyllä niihi hoitajiinkaan). Enkä halua olla toisille vastuussa siitä, mitä heijän lapset oppii ja tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tsori. Kysymystä pukkaa :D. Mutta siis: mikä on se syy, minkä takia et halua ryhtyä perhepäivähoitajaksi? Tai useampikin syy saa tietty olla :)

1.liian raskas työ
2. liian huono palkka
6. liian suuri vastuu
7. ei mitään arvostusta lastenhoitoa tai lapsia kohtaan suomessa, ei arvosteta kotiäitejä, eikä perhepäivhoitajia eikä lastentarhanopettajia
8. koti kuluu
10. joko riittää?
10. liian pitkät työpäivät
11. vaikeat vanhemmat (yhden pienen lapsen vanhempana olin itse ääliö)
12. mietin vielä, hetki

1.liian raskas työ
2. liian huono palkka
6. liian suuri vastuu
8. koti kuluu
10. joko riittää?
12. mietin vielä, hetki

12. en rakasta kotitöitä. enkä ruoanlaittoa pakosta 5 kertaa päivässä sapuska pöytään, syöttäminen, jälkien siivous. sikamainen duuni. astianpesukone on tyhjenneettävä jo normiperheen (4 henkekä)jäljiltä (jos kotiäiti) 2 kertaa päivässä.

1.liian raskas työ
2. liian huono palkka
6. liian suuri vastuu
8. koti kuluu
10. joko riittää?
12. mietin vielä, hetki

12. en rakasta kotitöitä. enkä ruoanlaittoa pakosta 5 kertaa päivässä sapuska pöytään, syöttäminen, jälkien siivous. sikamainen duuni. astianpesukone on tyhjenneettävä jo normiperheen (4 henkekä)jäljiltä (jos kotiäiti) 2 kertaa päivässä.

13. mun lapset eivät tykkäisi vieraista lapsista sotkemassa täällä ja ovat tarkkoja tavaroistaan.
14. mies tykkää myös rauhasta ja hiljaisuudesta ja siksi meillle ei tule yli 2 lasta.

sotkun määrä ja :ashamed: en kestä sitä lapsilaumaa tai kiljumisen määrää :ashamed: (harjoittelu tarhassa riitti).

Täällä tarvittaisiin todella paljon perhepäivähoitajia. Minulla syyksi riittävät huono palkka, oman kodin kuluminen, pitkät työpäivät, hirveä vastuu toisten lapsista

Palkkaus, etenemisen mahdollisuuksia ei ole ja se, etten ole äärimmäisen siisti eikä meillä pysyis talo jatkuvasti siistinä ts. en vois ottaa vieraita vanhempia tai lapsia vastaan, jos talo ois kovin sekaisin.
Muuten voisin kyllä harkita.

Täällä on tullu jo tosi monta hyvää vastausta, jotka sopis mullekkin....mut ekaks tulee mieleen, et SEINÄT KAATUIS! Ja äitinä oleminen on rennompaa.
Saa olla yöpaidassa, vaikka aamu 10.00 asti ja saa tehdä omassa rytmissä ulos lähdöt, ei tarvii repii stressiä askarteluista, tyttö pääsee kerhoon ( alkaa 13.00 ) , saa syödä eilisen jämiä päiväruoaksi, koti pysyy siistimpänä. =)

Yhteistyössä