miksi et ryhdy perhepäivähoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pph myös:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko:
Alkuperäinen kirjoittaja kiira:
mikä sit on pph palkka???

Oon kunnallinen pph, ja mul on 4½hoitolasta, eli täysiryhmä. Palkka+kulukorvaukset ovat 1900e/kk

Ja tuoko on sitten huono palkka???

Minusta tässä työssä on ihan hyvä palkka (1700e/kk käteen)kun vertaa moneen muuhun. Aikaa eikä rahaa mene työmatkoihin. Tässä työssä on todella paljon hyviä puolia. Ainut näin äkkiä keksimäni huono puoli on se, että jos kemiat ei jonkun vanhemman kanssa käy yksiin, niin joudut silti tapaamaan tämän ihmisen kaksi kertaa päivässä. (Eihän aina muillakaan työpaikoilla ole mieluista seuraa. ) No ammattitaitoisena sen osaa kyllä peittää, mutta kiehuttaa silti joskus. :)

Palkka vähän riippuu... Itsella kolme lasta ja oma alle kouluikäinen, palkka lisineen noin 1000/kk ja kaikki työpäivät AINA yli 10h

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Tsori. Kysymystä pukkaa :D. Mutta siis: mikä on se syy, minkä takia et halua ryhtyä perhepäivähoitajaksi? Tai useampikin syy saa tietty olla :)

1.liian raskas työ
2. liian huono palkka
3. minulla on korkea koulutus
4. en jaksaisi sitä työtä
5. liian yksin (ainoa aikuinen)
6. liian suuri vastuu
7. ei mitään arvostusta lastenhoitoa tai lapsia kohtaan suomessa, ei arvosteta kotiäitejä, eikä perhepäivhoitajia eikä lastentarhanopettajia
8. koti kuluu
9. omissa lapsissa tarpeeksi (pitää säästää voimia lapsenlapsiakin varten)
10. joko riittää?
10. liian pitkät työpäivät
11. vaikeat vanhemmat (yhden pienen lapsen vanhempana olin itse ääliö)
12. mietin vielä, hetki

12. en rakasta kotitöitä. enkä ruoanlaittoa pakosta 5 kertaa päivässä sapuska pöytään, syöttäminen, jälkien siivous. sikamainen duuni. astianpesukone on tyhjenneettävä jo normiperheen (4 henkekä)jäljiltä (jos kotiäiti) 2 kertaa päivässä.

13. mun lapset eivät tykkäisi vieraista lapsista sotkemassa täällä ja ovat tarkkoja tavaroistaan.
14. mies tykkää myös rauhasta ja hiljaisuudesta ja siksi meillle ei tule yli 2 lasta.

15. tuo kerhoon kuskaaminen koko porukan kanssa. Ennen oli helppoa olla perhepäivähoitaja varmasti verrattuna mitä se on tänään. Ei enne tarvinnut kuskailla kerhoon. Virikkeitä oli ne hoitokaverit. Nykyään joudut vauvojen kanssa lähteä 3-4-vuotiaita viemään seurakunnan kerhoon pitkiäkin matkoja. JÄrkyttävää aikataulutusta, kun jo kotona pienemmän pukeminen isomman kerhoon viennin vuoksi oli stressaavaa. Kulkemisesta puhumattakaan. Ja ennen tosiaan vanhemmat eivät vaatineet omalle lapselleen erityiskohtelua jatkuvasti, ei mulle ainakaan eikä kavereille. Nykyään vaatimukset aika kovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Mikä syy sulle sitten tänään esiteltiin?

Itse olen pph sen takia että olen lastenhoitaja muutenkin ammatiltani, joten hölmöä se olisi viedä omat pienet toiselle hoitoon ja mennä itse hoitamaan toisten pieniä.. Mutta laadukasta hoitoa siltikin tarjoan vaikka omat tässä onkin ja tuntuvat kaikki olevan tyytyväisiä. Huonojakin puolia on, esim. oman kodin uhraaminen ja palkka, mutta enhän tätä loppuikääni aio tehdä..

Voi kuule meitä on monta lastenhoitajaa jotka vie omansa hoitoon ja itte töihin toiseen päiväkotiin:9

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Etana Elli:
Mikä syy sulle sitten tänään esiteltiin?

Itse olen pph sen takia että olen lastenhoitaja muutenkin ammatiltani, joten hölmöä se olisi viedä omat pienet toiselle hoitoon ja mennä itse hoitamaan toisten pieniä.. Mutta laadukasta hoitoa siltikin tarjoan vaikka omat tässä onkin ja tuntuvat kaikki olevan tyytyväisiä. Huonojakin puolia on, esim. oman kodin uhraaminen ja palkka, mutta enhän tätä loppuikääni aio tehdä..

Voi kuule meitä on monta lastenhoitajaa jotka vie omansa hoitoon ja itte töihin toiseen päiväkotiin:9

Hullu tilanne...

Yhteistyössä