pahin tapaturma joka SINULLE on sattunut?

  • Viestiketjun aloittaja "simpukka"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Jäin 5-vuotiaana jalastani bussin oven väliin joka lähti liikkeelle, raahauduin mukana 700m päätepysäkille saakka. Pari kuukautta meni sairaalaassa useine ihonsiirtoineen.
 
:((
[QUOTE="tiina";29619988]Jäin 5-vuotiaana jalastani bussin oven väliin joka lähti liikkeelle, raahauduin mukana 700m päätepysäkille saakka. Pari kuukautta meni sairaalaassa useine ihonsiirtoineen.[/QUOTE]

Varmasti ollut järkyttävä tapaturma pienelle lapselle.:(
 
"Leea"
Ei mitään kovin pahaa...Kerran jäi varvas ovenväliin ja lähti kynsi irti. Kerran taas tuli suihkautettua suoraan silmään selllaista ilmanraikastusainetta. Juoksulenkillä taitoin nilkkani ja meni nivelsiteet. En muista että tämän ikävämpää ilisi koskaan minulle sattunut.
 
kahvikirahvi
Vaikee kysymys, ei mulle oo oikein sattunut mitään. Bussin kyydissä ollessani risteyksessä ajoi kaksi autoa bussin kylkeen, mutta siinä ei onneksi käynyt henkilövahinkoja.
Mutta varmaan vaarallisin tilanne on ollut se kun vauvaikäisenä olin auton kyydissä ja auto lähti liukkaalla hallinnasta ja kieri katon kautta ojaan. Ei luojan kiitos käynyt mitään, mutta ohi kävellyt mies auttoi vanhemmat ja mut ulos autosta.
 
"tiina"
Varmasti ollut järkyttävä tapaturma pienelle lapselle.:(
Oli se, aika hyvin muistan tiettyjä hetkiä siitä. En kipua, mutta pelon. Ja pelottavinta oli se kun näin miten äiti jäi pysäkille eikä voinut tehdä mitään, luulin etten näe enää äitiä.
Ja toinen pelottava juttu minkä muistan oli se että kun makasin siellä päätepysäkillä ja sinne alkoi kerääntyä ihmisiä, leukailivat jotkut pojat siitä minun kuulteni että nyt tulee ruumisauto.

Ja traumaattisinta koko jutussa oli ehdottomasti se että jouduin joka päivä jäämään yksin sairaalaan kun äiti lähti pois.
 
"Sirkkeli"
Useamman kerran olen saksilla ja veitsillä tunaroinut niin, että olisi pitänyt tikkejä mennä sormiin laittamaan. En kuitenkaan ole mennyt, vaan sitkeenä kestin sen verenvuodon ja haavan/palkeen paranemisen.
Toinen oli kun keitinvesi ja tulikuuma bataatinpala tippui jalkapöydän päälle. Siihen tuli tosi kipeä ja kauan kestävä palovamma. Onneksi oli kesä, kun ei voinut sukkia ja kenkiä pitää.

Mä ole kauhea tunari keittiössä. Todella paha. Läheltä piti-tilanteita tulee jatkuvasti. Monesti olen esim. ehtinyt vetästä jalan pystyyn tippuvien puukkojen ja saksien tieltä. Sormissa voi olla neljäkin haavaa yht'aikaa veitsien/puukkojen jäljiltä. Nyt oon lisännyt tunarointia auki jäävillä hanoilla, ja poltellut kuumien levyjen päällä pyyhettä ja leivinpaperia. Tulee vielä sekin päivä varmaan, kun ruoanlaitto vie multa hengen :O
 
"nakki"
onhan näitä..

teini-ikäisenä mm. nousin ahtaassa vaatehuoneessa jakkaralle, maton kulma jäi huonosti alle & keikautti nurin( 3 sormea murtui) ,jätin varpaani saunan oven alle niin että kynsi irtosi & varvas turposi mustaksi palloksi sekä tipahdin mattotelineeltä ja jouduin päivystykseen selän röngenkuviin..
ja aikusena kaaduin farkkuja riisuessa (tiedätte varmaan sen, kun taiteilee yhdellä jalalla repien pöksyjä pois ?) päin yöpöytää seurauksena murtunut poskipää & aivotärähdys, toissapäivänä taas
polven petettyä alta kierin portaat alas niin että lapaluu & puolet persuksesta ovat ihan sinivioletit sekä turvoksissa , kävely vaikeaa & istuminen sattuu.. mutta pahemminkin olisi kyllä voinut käydä! jos olisin sukeltanut pää/kädet edellä siinä olisi mennyt naamataulu uusiksi..
EN TAJUNNUT TÄSTÄ MITÄÄN!!! :O :headwall:
 
klassikko
onhan näitä..

teini-ikäisenä mm. nousin ahtaassa vaatehuoneessa jakkaralle, maton kulma jäi huonosti alle & keikautti nurin( 3 sormea murtui) ,jätin varpaani saunan oven alle niin että kynsi irtosi & varvas turposi mustaksi palloksi sekä tipahdin mattotelineeltä ja jouduin päivystykseen selän röngenkuviin..
ja aikusena kaaduin farkkuja riisuessa (tiedätte varmaan sen, kun taiteilee yhdellä jalalla repien pöksyjä pois ?) päin yöpöytää seurauksena murtunut poskipää & aivotärähdys, toissapäivänä taas
polven petettyä alta kierin portaat alas niin että lapaluu & puolet persuksesta ovat ihan sinivioletit sekä turvoksissa , kävely vaikeaa & istuminen sattuu.. mutta pahemminkin olisi kyllä voinut käydä! jos olisin sukeltanut pää/kädet edellä siinä olisi mennyt naamataulu uusiksi..
kouluttamattomille sattuu ja tapahtuu
 
Ei oo mitään pahaa tapaturmaa sattunu, ei murtumia, ei tikkauksia (paitsi synnytyksessä)... Ehkä pahin on kämmenen kokoinen monenkirjava mustelma jonka sain reiteen kun kaaduin lumilaudan päälle. Tai sitten kämmenselän palovamma...ei kovin paha muistaakseni mut piti siteeseen kääriä kuitenki.

Pari tilannetta jossa ois voinu käydä pahemminki. Astuin naulaan, ruosteiseen tietysti. Ei menny syvälle. Olin jotai 7v enkä ees kertonu äitille miten oli käyny. Pesin vaan haavan ja laitoin laastarin. :D Kuljin sit reikä kengänpohjassa.

Sekä yks tilanne kun leikin keittiöveitsellä, lapsena sekin. Pyöritin sitä kynässä. Se hipas silmäluomeen, veri tihkui ja jäi haalea arpi.
 
Viimeksi muokattu:
"jellis"
Mulle ei ole pikkunaarmuja kummempaa sattunut. *kop-kop* Pahin on varmaan Se, kun koirat vetäisi nurin asfaltille. Olin kesävaatteissa ja sitten hirveällä asfaltti-ihottumalla. Haarukalla olen tökännyt silmääni ja puusta pudotessa saanut haavan reiteen. Vähällä olen päässyt.
 
sattuujatapahtuu
Kaaduin ratikasta lähtiessä ja toisesta jalasta kuoriutui nahka ja jalka turpos pahasti. Ei luita poikki kuitenkaan. Kesti kauan parantua.

Teininä oli hoitamassa tuttavan lasta, joka tökkäsi mua haarukalla silmään. Kolme haavaa tuli silmään, mut ei onneks syviä eikä jäänyt mitään pysyvää.

Aivotärähdys kun kaaduin luistellessa. Muutama isompi palovamma (kämmenen kokoinen) ja kaksi kertaa oo saanut sähköiskun.
 
vierasa
Tipuin hevosen selästä pää edellä suoraan puuta päin tuloksena yksi poikki mennyt luu ja aivotärähdys. Ilman kypärää lopputulos olisi todennäköisesti ollut kuolema tai vakava aivovaurio.
 
pisteitä pisteitä
Pienenä meinasin kuristua liukuportaissa.onneksi selvisin säikähdyksellä. Oli lähellä ettei käynyt pahasti.
Teininä vedin sormen auki piikkiaitaan, josta muistona älytön arpi, ja tuhoutuneita hermoja. En mennyt lääkäriin, ja paraneminen oli äärettömän kivuliasta. Kun otti laastarin pois, pelkkä ilman kosketus haavaan sai vedet valumaan silmistä.
Onhan noita pieniä haavereita joitain, mutta vähällä olen tähän asti päässyt.
 
kandidaatti
8-vuotiaana jäin rekan alle, lähes kuolin siihen, pitkiä sairaala-aikoja. Sen jälkeen viilto taltalla sormeen puutyössä ja eräs kerta kun kaaduin juovuksissa murrosikäisenä naamalleni. Siitä jo siis vuosia
 
"jeah"
Teininä skeitatessa mursin nilkkani. Se taisi olla suurin haveri, mitä mulle on sattunut. Toisia pienempiä oli se kun puhkaisin naulalla jalkapohjani (oli seitsenvuotias), venäytin nilkkani pomppiessani portaissa (lapsi silloinkin), ja ompelin kerran ompelukoneen neulan etusormesta läpi.
 

Yhteistyössä