pahin tapaturma joka SINULLE on sattunut?

  • Viestiketjun aloittaja "simpukka"
  • Ensimmäinen viesti
"Täti"
Hevonen kompastui ja lensi kuperkeikan, minä jäin kaksinkerroin kaatuvan hevosen alle. Täydestä kiitolaukasta tietenkin. Pääsin vähällä, vain 2murtunutta selkänikamaa. Viime talvena se tyttöpolo kuoli tismalleen samanlaiseen vahinkoon.
Juu ja kyllä, ratsastan edelleen:)
 
Tämä puri:


Pureman saanut käsi oli tuon näköinen ja oli noin kuukauden käyttökelvoton. Vuorokauden olin sairaalassa tehovalvonnassa sydämen ja munuaisten pettämisriskin takia.
 
Viimeksi muokattu:
hipsterström
Siirrettiin enon kanssa kattopeltejä aikoinaan, niin multa lipes ote pellistä ja se putos maahan. Työhanskoihin tuli viilto, mutta myös oikean käden joka sormeen. 5 tikkiä joka sormessa.
 
"kirsikka"
kaaduin kännissä baarissa poistuessa, oksensin taksiin mutta poikakaveri luuli vaan että olen kännissä. aamulla oli pää & tyyny veressä, kaaduin heti kun koetin nousta. poikaystävä soitti taksin ja muistan miten kirjaimellisesti ryömin hissiin, sairaalassa moittivat että olisi pitänyt soittaa ambulanssi!
 
tavis***
n 5 veenä vedin koko kämmenenauki isän puukolla, enkä uskaltanut kertoa haaverista vaan käytin kaksi kokonaista serla rullaa vuodon tyrehdyttämiseksi. Parantuminen teki kipeää ja ruma arpi jäi.

Kotisiivouksessa viilsin sormenpääni melkein irti asti rosterilevyyn joka oli reunoistaan irrallisena laitettu koristamaan välitilan seinää.

Nyrjähdyksiä, turpoamisia, kolhuja yms on sattunut niin paljon etten edes puolia muista.

Ojaan ajot autolla olleet pelottavimpia vaikkei muuta ole sattunut kuin lihasjumi selkään pariksi päiväksi.
 
Mustapantteri harmaana
Mä olen astetta tapaturma-alttiimpi tapaus. Näitä sattumuksia ja tapaturmia on itselläni USEITA!

Revin 4 vuotiaana kaisloja paljain käsin, sen seurauksena sain etusormeni niveleen 4 tikkiä.

7 tai 8 vuotiaana leikkasin mattoveitsellä pahvilaatikkoa, siinä tunaroidessani sain syvän ja ison viillon vasemman käteni etusormen rystyseen, jatkui rystysestä vielä melkein kämmen puolellekin. Sen viillon seurauksena sain useamman kerroksen tikkejä ja mattopuukon terä nirhaisi jotain rystystä tms niin että rystyseni liikkuu sivuun jos laitan käden nyrkkiin, ei siis jää oikeaan paikkaan tuo rystynen. Lääkäri sanoi vielä että jos olisi mennyt enää puolta milliäkään syvemmälle niin olisi ollut isot leikkaukset edessä.

4 luokalla minulla oli kipsi kädessä koska mursin kyynärpääni kahdesta kohtaa.

Poltin oikean käteni pahasti tarttuessani tulikuumaan valurauta pannuun yläasteen kotitalous tunnilla.

Teloin vasemman käden kyynärpääni kävellessäni kännissä päin postilaatikkoa, kyynärpäässä edelleen joku hermovika.

Hajotin vahingossa ison ja painavan salaattikulhon ammattikoulussa ja viilsin siihen peukaloni, seurauksena tästä 5 tikkiä peukaloon.

Poltin koko vasemman käteni kyynärpäästä sormiin kun otteeni lipesi kiehuvaa vettä täynnä olevaa kattilaa kantaessani. Osittainen kolmannen asteen palovamma. Ja pahat arvet. Tämä tapahtui töissä.

Avasin meetvursti pakettia veitsellä ja samalla viilsin etusormesta palan pois. Pari tikkiä tästä hyvästä.

Astuin ruosteiseen naulaan kotipihalla, naula kantapäähän.

Poltin oikean kämmeneni ulkosyrjän ranteesta pikkurilliin asti, kaataessani keitettyjen perunoiden vettä pois. Tämäkin tapahtui töissä.

Olen polttanut käteni myös tulikuumaan pakkiin jota nostin pois uunista, oli patahanska hieman liian lyhyt ja pakin pohja osui mua käteen. Töissä tämäkin.

Paniini parila on pahin viholliseni, löytyy oikeasta käsivarresta paniini parilan pari raitaa kivana muistutuksena...

Useampi aivotärähdyskin on sattunut ja nivelsiteet mennyt nilkoista useasti..

Oliskohan mulle ammatin vaihto paikallaan, kun en meinaa osata ruokaa tehdä kotona enkä töissä ilman että joku paikka haavoittuu :D
 
:(((
Pyörryin portaissa ja lensin 10 askelmaa alas. Monta luuta vasemmalta puolelta kädestä, jalasta ja lantiosta murtui. Lisäksi löin pääni niin lujaa että sain aivoverenvuodon. :(
 
Olen selvinnyt todella vähällä, kopkopkop, vaikka olen aikamoinen sählä. Lapsena kaaduin pyörällä monta kertaa, tipuin pari kertaa puusta ja monta kertaa hevosen selästä. Nuorena tyttönä menin nurin endurolla, siitä jäi aika mukavat mustelmat, nirhaumat, naarmut ja muut jalkaan. Aikuisena olen kunnostautunut silpomaan sormiani sekä keittiöveitsillä että saksilla.

Hauskinta on kaksi arpea vasemmassa ranteessani, jotka usein tuntuvat kiinnittävän ihmisten huomion. Että kiitos vaan, rakas Mölli-kissani |O
 
"vieras."
kaaduin pyörällä, lensin yli sarvien, ei kypärää päässä...ruhjeilla selvisin, en lyönyt päätä...tästä oppineena, käytän nykyisin kypärää. Kämmenluuni olen myös onnistunut murtamaan. Tähän hätään en muuta muista, nämä sattuneet aikuisiässä.
 
tavis***
Aih niin, akkuporakone jalkapöydälle noin kolme vuotiaana ja pannullinen juuri levyltä nostettua pannukahvia suoraan syliin. En muista ikää mutta olin niin pieni että mahduin keittiön tiskialtaaseen kun iskä pisti kylmän veden alle istumaan. En muista kipua tai jälkiseuraamuksia mutta pelästyksen kyllä.
 
"sairaanhoitaja"
Olen kaatanut teeveden polvilleni alle kouluikäisenä, lentopalloa pelatessa sormien nivelet ovat mustuneet, leikannut muutaman kerran veitsellä sormeeni (ja juustohöylällä kämmeneen), kaatunut luistellessa ja kävellessäni, mutta olen selvinnyt pelkillä mustelmilla. Kop, kop. Koputtaa puuta!
 
Heittelin muutaman voltin rinteessä. Vähän sieltä polvesta jotakin kosahti mutta saivat hienosti kuntoon.

Könkelillä vetäessä on ollu rikki monikin paikka mutta ei oo tarvinnu lasaretissa käydä sen takia. Lähinnä lihasrevähtymiä ja ruhjeita.

Eipä nyt tähän hätään tuu muuta mieleen.

No nyt tuli viel yks mieleen. Otin joskus nuorena yhdeltä huligaanilta puukon pois. Siitä on jääny muistoks pieni arpi käteen.
 
Viimeksi muokattu:
virvatuli
6-vuotiaana oli hengenlähtö lähellä, kun jäin moottoripyörän alle. Reisiluu poikki ja päässä luut vinksin vonksin aivoja painaen. 5 vkoa sairaalassa.

Aikuisiällä löin kirveellä jalasta pari jännettä poikki.
 
[QUOTE="nainen";29625059]Miten tämä pääsi tapahtumaan, onko siis oma käärme? Onko se käärme vieläkin sulla lemmikkina?[/QUOTE]

Omaa tyhmyyttä pääsi tapahtumaan. Oli toisella puolella terraariota niin ajattelin, ettei se sieltä nyt ehdi tulla kun vähän korjaan kiipeilyoksan asentoa, mutta kyllähän se kerkesi. Peukaloon osui. Tämän jälkeen olen visusti pitänyt mielessä, ettei ikinä mennä myrkkykäärmeen terraariota säätämään mitenkään ennen kuin käärmeen sieltä on pois ensin (käärmekoukulla) ottanut.

Onhan tuo käärme vielä minulla, mitä sitä poiskaan myymään. Tuo purema siis tapahtui kuusi vuotta sitten.
 
hurr
teininä repäisin käsivarteni aitaan niin että sain yhteensä 44 tikkiä, puolet käden sisälle ja puolet pitämään haavan kiinni. tuuria oli sen verta matkasa että lihakset säästyivät vammoitta.
 
"diipa"
Omaa tyhmyyttä pääsi tapahtumaan. Oli toisella puolella terraariota niin ajattelin, ettei se sieltä nyt ehdi tulla kun vähän korjaan kiipeilyoksan asentoa, mutta kyllähän se kerkesi. Peukaloon osui. Tämän jälkeen olen visusti pitänyt mielessä, ettei ikinä mennä myrkkykäärmeen terraariota säätämään mitenkään ennen kuin käärmeen sieltä on pois ensin (käärmekoukulla) ottanut.

Onhan tuo käärme vielä minulla, mitä sitä poiskaan myymään. Tuo purema siis tapahtui kuusi vuotta sitten.
Mikä käärme tuo on? Tahtoo googlailla tietoja.
 

Yhteistyössä