pahin tapaturma joka SINULLE on sattunut?

  • Viestiketjun aloittaja "simpukka"
  • Ensimmäinen viesti
"simpukka"
täällä on välillä kyselty lapselle sattuneista haavereista, mutta minkälaisia onnettomuuksia teitä itseänne on kohdannut? tämä tökkäsi ranteen leipäveitseen tyhjentäessään astianpesukonetta, kolme tikkiä & komea arpi jäi muistoksi!
 
Putosin katolta, niin pohjeluu napsahti poikki ja selästä 2 nikamaa lysähti kasaan.

Eniten kyllä ärsyttää silti tapaturma, josta tuli kosmeettinen vika hampaaseen, kun siitä lohkesi lapsena palanen.
 
"Hanna"
Ei oo tapahtunut oikein mitään.
Jos niistä vähistä pitää valita pahin, niin se on ehkä kaatuminen mopolla. Farkut meni polvesta rikki ja polveen tuli pieni nirhama. Tästäkin aikaa jo 16 vuotta.
 
miekkii
Olen päässyt vähällä. 6-vuotiaana viilsin peukalonhangan auki isän puukolla ja siihen tuli tikit ja arpi muistoksi. Muuten ei ole ollut mitään.

Toisin kuin kaksoisveljelläni, jolla on ranne murtunut kaksi kertaa, saanut kiekosta kaukalossa kurkkuunsa niin että se melkein turposi umpeen, sai kasan tiiliä päähänsä töissä jnejne...
 
Aika vähällä olen päässyt, varovainen luonne kun olen. Parissa auto-onnettomuudessa olen ollut mukana ja pyörällä olen kaatunut lapsena (näissä ei isompia vammoja), mutta esim. mitään kotitapaturmia mulle ei ole sattunut. Nuorena tyttönä olin töissä lihatiskillä ja makkaraa koneella siivuttaessani tulin siivuttaneeksi myös makkarasiivun paksuisen palan keskisormestani pois. Mulla ei ole koskaan ollut luita poikki tai mitään isompia tapaturmaisesti tulleita haavoja. Mutta kyllä mua on leikelty senkin edestä, ja arpia noista operaatioista on siellä täällä kehossa.
 
Ken guru
Mä olen myös nuorena tyttösenä siivuttanut makkaraleikkurilla palan sormesta pois. Peukalo on vieläkin osin tunnoton, tai kynttä leikatessa tuntuu hassun puiselta...

Isovarpaankynsi irtosi kun jalkaani tönäistiin junan paksu ovi. Olin tuolloin teini.

Partiossa olen sahannut käteeni että pieni arpi on siitä jäljellä.

Mikä noista nyt on pahin, varpaankynsi kai. Ei mulle ole mitään ihmeellistä sattunut. Kop kop kop.
 
onhan näitä..

teini-ikäisenä nousin korkealle jakkaralle tajuamatta maton olevan huonosti alla & keikahdin nurin, seurauksena 3 murtunutta sormea sekä venähtänyt ranne, liiskasin varpaani saunan oven alle niin että varvas mustui & kynsi irtosi (enkä tuntenut kipua, ihmettelin vain märkää sukkaa) sekä tipahdin mattotelineeltä (sielä ylhäältä) selkä edeltä ja jouduin päivystykseen röngenkuviin.. tohtorisetä saarnasi, että olisi voinut käydä pahastikin.


aikusena riisuin farkkuja yhdellä jalalla seisoen kun horjahdin päin yöpöytää, seurauksena murtunut poskipää & aivotärähdys.. nykyisin riisunkin aina housut istuen! ja toissapäivänä polvi päätti pettää portaikossa, jolloin isäntä pääsi todistamaan miten vaimoke kierii portaat alas.. onneksi tulin sentään alas kyljelläni/selälläni, selvisin mustelmilla & muotopuoleksi turvonneella kankulla!
 
Viimeksi muokattu:
"ai mää vai"
Ei mulle mitään kovin pahoja ole sattunut, hevosen selästä on tullut tipaheltua. Kumpikin ranne murtunut (ei siis samalla kertaa) kun olen tippunut ja nyt olen ollut yli 2 vuotta pois töistä viimesimmän murtuman jälkeen ja olen uudelleen koulutuksessa kevyempiin töihin.
 
ai mää vain
[QUOTE="ai mää vai";29619848]Ei mulle mitään kovin pahoja ole sattunut, hevosen selästä on tullut tipaheltua. Kumpikin ranne murtunut (ei siis samalla kertaa) kun olen tippunut ja nyt olen ollut yli 2 vuotta pois töistä viimesimmän murtuman jälkeen ja olen uudelleen koulutuksessa kevyempiin töihin.[/QUOTE]

Kerran jäi myös sormet oven väliin, kahdesta sormesta kynsi pois. Laavulla löin pään laavun kattoon, huivi oli onneksi päässä niin vain pikkusen meni päänahka rullalle.
 
HippuTAR
10 vuotiaana poltin ton säären ulkosyrjän patteriin, tuli sellane 10cm korkea ja 5cm leveä alue joka oli täynnä vesikelloa. Oli kauan kipeä.

Liikenteessä pahin on varmaan se ku olin 2v., meidän auto jäi puoliksi junan alle ja pyöri junan mukana. Minä ja äiti oltiin lennetty ilmeisesti avonaisesta apukuskin ovesta pihalle. Siitä muistona arpia silmäkulmas. En tiedä mitä mulle sillon on tullu muuta, viikon oon kuitenki ollu sairaalas.

Sit 12 vuotiaana lensin pyörän sarvien yli naama edellä asfalttiin. Taas tikkejä samaaseen silmäkulmaan, kivat asfaltti-ihottumat pitkin naamaa, silmä turpos umpeen. Tästä muistona myös silmän päällä oleva kuoppa kallossa.

Liikenteessä on sattunu muitaki, muuten ei juuri mitään.
 
Ken guru
10 vuotiaana poltin ton säären ulkosyrjän patteriin, tuli sellane 10cm korkea ja 5cm leveä alue joka oli täynnä vesikelloa. Oli kauan kipeä.

Liikenteessä pahin on varmaan se ku olin 2v., meidän auto jäi puoliksi junan alle ja pyöri junan mukana. Minä ja äiti oltiin lennetty ilmeisesti avonaisesta apukuskin ovesta pihalle. Siitä muistona arpia silmäkulmas. En tiedä mitä mulle sillon on tullu muuta, viikon oon kuitenki ollu sairaalas.

Sit 12 vuotiaana lensin pyörän sarvien yli naama edellä asfalttiin. Taas tikkejä samaaseen silmäkulmaan, kivat asfaltti-ihottumat pitkin naamaa, silmä turpos umpeen. Tästä muistona myös silmän päällä oleva kuoppa kallossa.

Liikenteessä on sattunu muitaki, muuten ei juuri mitään.
Wouuuu. :O Huh. Onneksi selvisitte tuosta!!
 
Onhan noita...
Koulutin ex-ravuria ratsuksi, joka oli ihan kilipää... mutta kuuntelinko? En.
Menin jäähdyttelylenkkiä maastossa, niin eikö tämä tamma pelästy irti olevaa koiraa (joka ei tehnyt kyllä elettekään sen kantturan suuntaan) hyppäsi pystyyn takajaloilleen, menetin tasapainoni ja kaaduttiin kumpikin, hevonen mun päälle.
Mulla lonkka osittain sijoiltaan, kypärä halkesi kiveen osuessa.
Raahasin itseni 100m tallille (SATTUI!!!!!!) ja jysäytin lonkkani tallin ovea vasten paikoilleen. Sen kuuli varmasti koko lohja :D Harmi että olin yksin tallilla ja onneksi niin lähellä tallia. Tamma tuli joskus takaisin norkoamaan ruokaa, en todella lähtenyt sitä etsimään metikköön...

Toinen mainitsemisen arvoinen; Kokeilimme hiihtoratsastusta. Minä suksilla, kaveri hepan selässä.
Oli kivaa viilettää täysillä pitkin pelltoja... kunnes tuli mutka.
Ratsukko kääntyi - minä en ja päin pellonlaidalla kököttävää (AINOAA) koivua. Käsi murtui, ei sen vakavampaa

:D
 
"Anne"
Sormet lasista läpi niin, että jänne vaurioitui ja tikkejä tarvittiin. Ei omasta mielestä ollut pahin.
Teininä rytäsin mopolla ympäri niin, että kylki, ja kämmenet auki ja käsivarret kiviä täynnä, sattui hitosti ja kauan ja vaikea hoitaa, olisi voinut käydä pahemminkin.
Pahin oli kun putosin hevosen selästä. Roikuin puoliksi kyljessä vähän matkaa mutta en jaksanut ja ote lipesi, hevonen ehti potkaista jalkaan, putosin traktorin auran _viereen_ luojankiitos ja taju lähti. Jalka kipeänä tosi pitkään ja selästä nahkat poissa parin kämmenen alueelta.
 
"Anne"
Lapsena poltin saunan uunissa persukseni, käsivarsien takaosat ja selkää. (kaatusin päin).
En muista aikaa, joten ei ollut pahin minulle, äidille oli varmaan niitä sarjassamme pahin mitä lapselle on käynyt, oli myös aika vaikea hoitaa.
 
-i
Pahin onnettomuus oli, kun auto heitti ojaan katolleen, enkä päässy ulos ilman auttajia. Selvisin silti vaan säikähdyksellä ja ambulanssilyydillä sairaalaan tarkistuttamaan, et kaikki oli hyvin. Mutta ei ikinä ole mikään murtunu eikä isompia haavojakaan (ellei leikkausarpee lasketa).
 

Yhteistyössä