Paha mieli :/ Ylireagoinko??

Alkuperäinen kirjoittaja minttulii86:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Pienet olivat yökylässä, eilen menivät ja tänään haimme kotiin. Molemmat olivat eri paikoissa. Meillä ei ollut mitään menoa eikä mitään, mutta esikoinen halusi itse yökyläilemään kun kaverinsa pyysi, ja mietittiin että pienemmänkin on kiva päästä.

No, tänään kun haettiin niin mummu kertoi ihan avoimesti että pappa nappasi luunapin pojalle, kun tämä keikutteli tuolilla eikä uskonut kun kiellettiin. Kertoivat että poika oli loukkaantunut, eikä enää mennyt papan lähelle tai hymyillyt papalle. No, eipä ihmekään :/

Mä en hyväksy tommosta, en lainkaan. Kyse on kuitenkin juuri kaksi vuotta täyttäneestä lapsesta, johon meillä sovelletaan sellaista metodia että ellei sana kuulu ja tuolilla pelleillään -> pois tuolista.

Ja sitten vielä ihmeteltiin että lapsi pahastui kun pappa nippasi :( Tuli ihan hirmu surullinen mieli, kun oli tarkoitus että toisella on kivaa, niin tarviiko sitä sitten noin kohdella :(

Jos teillä sellainen käytäntö että lapsi pois tuolilta jollei usko mitään. Jospa pappa olikin kokeillut tätä kun mummu nimenomaan sanoi että EI uskonut siksi antoi luunapin. Minusta ylireagoit. Kyllä lapsella pitää olla rajat ja jos ei usko millään. Itse vastustan väkivaltaa kaikessa, mutta luunappi ei ole vaaraksi jos lapsi kerrasta uskoo. Kai ymmärrät että saattaa papastakin tuntua pahalta että teki niin ja lapsi kummiskin vaistoo milloin toisella on paha mieli.
Miettisin asiaa kumminkin kaksi kertaa.

Mitä itse teet jos ja kun lapsesi ei usko ettei tuolilla riehuta, eikä kielloista huolimatta ja vaikka olisit sen lapsen siitä tuolilta poiskin ottanut ja sama meno jatkuu?? Annatko lapsesi riehua ja rellestää? Ja loppupeleissä lapsi on taas siinä tuolilla...

Miten mielipiteeni en tarkoita loukata enkä millään muotoa sanoa pahalla vaikka asian näin ilmaisin.

Jaa niin meinaatko sä että se pappa ei ois onnistunut nostamaan lasta pois tuolilta, vai mitä? Siis tolla että jos pappa koitti, mutta ei onnistunut? :D

Ja meillä vien jäähylle jos meno ei kielloista huolimatta rauhoitu. Ja meillä se jäähy on tehonnut tasan jokaisella kerralla. En anna riehua, en rellestää. Meillä on harvinaisen tiukka kuri...mutta ei väkivaltaa tai mielivaltaa. Ja jos meillä joutuu pois pöydästä riekkumisen takia, niin takaisin ei ole asiaa. Mutta silti väkivaltaa ei käytetä.

Se on hyvä että teillä kotona tehdään niinkuin vanhemmat sanoo.
Ei kaikki lapset ole vierailla enkeleitä.

Tarkoitin vain sitä että VAIKKA pappa olisi ottanut lapsen tuolilta mutta lapsi vain menee kerta toisensa jälkeen sinne uudelleen..
Kyllä nyt jokainen aikuinen saa kurin lapseen käymättä kiinni mutta en silti pidä kerrasta poikki luunappia pahana.

Olin lukevinani että pappa ei ole ennen antanut tai ainakaan ette ole kuulleet, joten olisko inhimillinen erehdys kun lapsi ei totellut..
En tiedä.
Mä ainakin puhuisin papalle vaikka mikä olis. Tuli pas*** niskaan tai ei, asiat on selvitettävä. Varsinkin kun jos olet puhunut miten teillä menetellään..

No siinä tapauksessa lapsen voi vaikka passittaa päiväunille jos menee överiksi hillumiset. Mun mielestä aikuisen on osattava ratkaista tilanne 2-vuotiaan kanssa muulla tavoin kuin käymällä lapseen käsiksi, piste. Enkä mä todellakaan halua että kukaan käy nappailemaan mun lapsiani tommosesta syystä.

Asia on ainakin minulle harvinaisen selvä, ollut alusta saakka. Nyt käynti papan luona olis paras ratkaisu. Pistät keskustelun aikaiseksi kerran sinusta tuntuu siltä! Ei se asia parane täällä höpöttämällä. Joka tapauksessa mukavat illan jatkot. Täytynee lähtee tekemään ruokaa suuren suurelle perheelle, tämä teiniX 'äiti'...

No minä en nyt repeä sinne pappalle millään tällä hetkellä, ja saan kai höpöttää täällä jos joku asia mua mietityttää. Mutta mene sinä tekemään ruokaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kaisuli:
Kannattaa ehkä olla viemättä lasta hoitoon, jos ei kestä sitä että kukaan muu kasvattaa niitä lapsia kuin sinä itse. Siksi toisekseen, kasvatus ei olis varmaan yhtään pahasta jos kersa ei usko kerrasta eikä kolmesta. Lässyn lässyn "meillä ei koskaan ole kajottu lapseen" jutut kyllä on helppo täällä heittää, kiva olis nähdä ruudun taa. Jokainen on niin taitava kasvattaja ettei ääntään korota eikä koskaan ole tehnyt mitään paheksuttavaa lasten kasvatuksessa, eikä oikeastaan ole kasvattanutkaan mutta lapset on silti tooosi hienosti käyttäytyviä. Just joo. Jos tulee tällanen haloo yhestä luunapista, niin ehkä kannattaa hoitaa lapsensa ihan ite.

Samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja tahko:
Ylireagoit kyllä! Mitä pahaa luunapissa on? Ei mitään!! Kylläkaks vuotiaalle voi antaa luunapin jo.. Meillä joutuu 3v: antamaan useita päivässä kun on uhmaa eikä tottele välil mitään.

Luuletko tosiaan, että uhmaikä menee ohi luunappien ansiosta?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
entä jos mummo olisi vienolla äänellä viesertänyt "älä nyt kultapieni keiku voi tulla pipi" ja lapsi ei olisi totellut. ja sitten olisi kaatunut ja lyönyt päänsä pöydän reunaan. Yhtälailla siinä varmaan isovanhempia siitäkin olisi syytelty tai siitä jos pappa olisi sanonut että ruokaa ei nyt tule kun et ole kunnolla ja ilman ruokaa olisi jätetty.

Aivan! Kuten jo tuossa aikaisemmin totesin tuolilla leikkiminen ei todellakaan ole mikään leikin asia. Voit ulla erittäin pahaa jälkeä ja mitenhän paljon täällä olisi huudettu, jos lapsen pää olisi kymmenillä tikeillä, kun "mummo ei tehnyt mitään" Kyllähän nuo mummot on teidätkin kasvattanut, niin miten ette voi luottaa, että pystyy teidän lapsia kasvattamaan niiden siellä vieraillessa. Pitääkö mummolan olla aina sellainen karkkia, lässyn lässyn, pappa on lutunen kaveri-paikka???

Ei pidä, toki rajat on oltava. Mutta väkivaltaa siihen ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
ylireagoit. Mummolassa on mummolan säännöt, et voi tietää minkälainen tilanne se on ollut. Veljeni keikkui pienenä tuolilla vaikka miljoona kertaa kiellettiin, kaatui sitten lopulta sillä -> tuloksena pää auki, ambulanssilla sairaalaan ja paljon tikkejä!!!! Ei ole mikään leikin asia tuo tuolilla pelleily ja koska et ollut paikalla, et voi tietää minkälainen vaaratilanne siinä on ollut.

Jos onkin ollut vaaratilanne, niin eikös siihen parhaiten olisi auttanut lapsen ottaminen syliin, josta hän ei voi pudota? Eikö lapsi olisi voinut luunapin takia menettää tasapainonsa ja LISÄKSI vielä kaatua? Eikö tässä nyt tuplattu se mahdollinen vaara?

voi hyvä luoja, luunappihan on niin kova isku että vetää ketoon kenet vaan. Haloo......
Olikos isokin ruhje luunapin jäljiltä? Vai äidin sielussa ne isommat vammat??

Miten se luunappi estää keikkuvaa lasta putoamasta? Varsinkin jos se on hyvä selitys sille luunapille? Jos lapsui keikkuu hallitsemattomasti, jopa niin, että pelätään hänen kaatuvan, niin en usko luunapin millään tavalla vakauttavan kiikkuvaa tuolia.

Kyse ei ollut oikeasti lapsen turvallisuudesta vaan papparaisen hermoista.

Mut seliseli, kaikelle löytyy selitys. Ikävintä on se, että ihminen on niin luupää, että vaikka tekee väärin, niin aina keksii selityksen.

Nostappa kuule vaikka syyte pappaa kohtaa että on sun pientä "kullannuppua" mennyt pahoinpitelemään, vastuuton olet sinäkin että tuollaseen hoitoon lapsesi laitat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ylireagoit kyllä! Mitä pahaa luunapissa on? Ei mitään!! Kylläkaks vuotiaalle voi antaa luunapin jo.. Meillä joutuu 3v: antamaan useita päivässä kun on uhmaa eikä tottele välil mitään.

Useita kertoja päivässä anbnat eikä silti tottele? Oletko autisti, vai etkö todella tajua, ettei se toimi?

ylireagoit. Mummolassa on mummolan säännöt, et voi tietää minkälainen tilanne se on ollut. Veljeni keikkui pienenä tuolilla vaikka miljoona kertaa kiellettiin, kaatui sitten lopulta sillä -> tuloksena pää auki, ambulanssilla sairaalaan ja paljon tikkejä!!!! Ei ole mikään leikin asia tuo tuolilla pelleily ja koska et ollut paikalla, et voi tietää minkälainen vaaratilanne siinä on ollut.

Jos onkin ollut vaaratilanne, niin eikös siihen parhaiten olisi auttanut lapsen ottaminen syliin, josta hän ei voi pudota? Eikö lapsi olisi voinut luunapin takia menettää tasapainonsa ja LISÄKSI vielä kaatua? Eikö tässä nyt tuplattu se mahdollinen vaara?

voi hyvä luoja, luunappihan on niin kova isku että vetää ketoon kenet vaan. Haloo......

Haloo... Pakko saivarrella, että äsken moirotit että mitäs minä mistään tiedän jnejne, niin mistäs SINÄ tiedät millainen se luunappi on ollut? :whistle: :whistle:

luunappi on luunappi ja sen ja turpiinvetämisen välillä on iso ero. tai sitten sinun sanakirjasi on vallan erilainen kuin minulla

Mistä turpiinvetämisestä sä nyt puhut? :o

Alkuperäinen kirjoittaja millainen äiti sinäkin olet?:
Nostappa kuule vaikka syyte pappaa kohtaa että on sun pientä "kullannuppua" mennyt pahoinpitelemään, vastuuton olet sinäkin että tuollaseen hoitoon lapsesi laitat.

No pappa ei kertonut etukäteen että nappailee lapsia jos eivät tottele... Mutta enpä mä taida enää laittaakaan.

Haloo... Pakko saivarrella, että äsken moirotit että mitäs minä mistään tiedän jnejne, niin mistäs SINÄ tiedät millainen se luunappi on ollut? :whistle: :whistle:

luunappi on luunappi ja sen ja turpiinvetämisen välillä on iso ero. tai sitten sinun sanakirjasi on vallan erilainen kuin minulla

luunapilla lapsen kaatamisesta.... Lue edeltä omaa tekstiäsi
vai kuka sen sanoi, en jaksa seuloa noita lainauksia kuka sanoi mitä

Useita kertoja päivässä anbnat eikä silti tottele? Oletko autisti, vai etkö todella tajua, ettei se toimi?

Muista sitten piiskata murrosikäinen kerran viikossa vähintään. Muuten se voi pian kasvaa normaaliksi ja tervejärkiseksi aikuiseksi. Ja sehän olis kamalaa.

En mä semmoista sanonut. Nyt on varmaan parempi että keskityt asiaan ennen kuin kommentoit, niin tiedät vähän että mistä puhut :saint:

Jos lapsi kiikkuu tuolilla, niin millä tavalla arvelet luunapin vakauttavan sen tuolin?

FedWithGasoline: eikoo kiva kun saa paskaa niskaan tuollaisilta, jotka ihan tyytyväisenä ilmoittaa, että "minä ainakin annan luunappeja lapsilleni" :o

Elämä on.

Joo...ja että se on ihan ok, että lapsen turvallisena pitämät aikuiset yhtäkkiä käyttävätkin väkivaltaa lasta vastaan :/

En jaksa lukea pitkää ketjua. vain aloituksen. Olisi tosi kurja olo, enkä enää todennäköisesti lastani veisi hoitoon. Meillä tosin lapset ovat niin herkkiä, että tottelevat aina heti puhetta, siis jos joku vieras käskee.

Ärsyttää kun jotkut aikuiset alkavat heti räyhätä, vaikka meillä ainakin molemmat uskovat nättiä vieraan aikuisen puhetta kerrasta. Itku tulee silmään jo siitä, että jotain kielletään, puhumattakaan, että se kieltäminen tehdään rumasti.

Muista sitten piiskata murrosikäinen kerran viikossa vähintään. Muuten se voi pian kasvaa normaaliksi ja tervejärkiseksi aikuiseksi. Ja sehän olis kamalaa.

kuinka monella keskustelijalla on aikuiseksi kasvanut lapsi?? Tuli vaan mieleen että omani, vaikka luunapin sai joskus, niin on ihan tervejärkinen,omilla aivoillaan ajatteleva ja lisäksi ei kanna kaunaa sille että äiti on elämässä osoittanut rajat (ja myös sen että jos joltakulta jotakin saa siitä ollaan myös kiitollisia ja oppinut senkin että vanhempikin ihminen, jopa minun äitinikin tietää jotakin vielä)

kuinka monella keskustelijalla on aikuiseksi kasvanut lapsi?? Tuli vaan mieleen että omani, vaikka luunapin sai joskus, niin on ihan tervejärkinen,omilla aivoillaan ajatteleva ja lisäksi ei kanna kaunaa sille että äiti on elämässä osoittanut rajat (ja myös sen että jos joltakulta jotakin saa siitä ollaan myös kiitollisia ja oppinut senkin että vanhempikin ihminen, jopa minun äitinikin tietää jotakin vielä)

Kunnioitusta voi opettaa lapsille muutenkin kuin väkivallalla. Ikävää jos sinä et siihen pystynyt, mutta minä osaan osoittaa rajat muutenkin kuin käymällä käsiksi.

Älä huoli, ehdit vielä varmaan kuulla asiasta.
=) Meidän äiti kuuli asiasta vasta, kun oli yli 50 kun jouduin mieheni kanssa perheneuvolaan, koska hakkasimme toisiamme. samoiten veljeni kävi terapiassa vähän aikaa. Sisko ei ole valittanut, mutta kiristelee hampaitaan äidin seurassa, eikä äiti huomaa edes koko asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
En jaksa lukea pitkää ketjua. vain aloituksen. Olisi tosi kurja olo, enkä enää todennäköisesti lastani veisi hoitoon. Meillä tosin lapset ovat niin herkkiä, että tottelevat aina heti puhetta, siis jos joku vieras käskee.

Ärsyttää kun jotkut aikuiset alkavat heti räyhätä, vaikka meillä ainakin molemmat uskovat nättiä vieraan aikuisen puhetta kerrasta. Itku tulee silmään jo siitä, että jotain kielletään, puhumattakaan, että se kieltäminen tehdään rumasti.

no teillä ei vissiin kamalasti lasta kielletä, jos siitäkin kerran tulee jo itkuu silmään? :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Et todellakaan ylireagoi. Nippaise seuraavan kerran sitä pappaa kun pappa hölisee typeriä, katsotaan mitä sanoo. :kieh:

mää toteutin tämän luonnossa, ja viesti meni perille.

:D Pitäis munkin varmaan kokeilla. Mihin kohtaan sä nippasit? :snotty:

mä nippasin otsaan,niinku hän oli poitsua nippassu.. :whistle: ilme oli kyllä maksun arvonen.

Muinaisten keskustelujen perusteella tiedän (kiitos tiimarivihon) että sinä, Äiti 40plusplus et ole kysynyt lapsiltasi, kantavatko he ehkä kaunaa jostain vai ei. Ehkä he vaan pelkäävät sinua vieläkin, eivätkä kerro kielteisistä tunteistaan vieläkään. Saat ehkä kukkia tai kortin äitienpäivänä, ja luulet, että kaikki on hyvin. Ehkä he tulevat kyläänkin. Mutta uskaltaisivatko he muuta?

Pienet olivat yökylässä, eilen menivät ja tänään haimme kotiin. Molemmat olivat eri paikoissa. Meillä ei ollut mitään menoa eikä mitään, mutta esikoinen halusi itse yökyläilemään kun kaverinsa pyysi, ja mietittiin että pienemmänkin on kiva päästä.

No, tänään kun haettiin niin mummu kertoi ihan avoimesti että pappa nappasi luunapin pojalle, kun tämä keikutteli tuolilla eikä uskonut kun kiellettiin. Kertoivat että poika oli loukkaantunut, eikä enää mennyt papan lähelle tai hymyillyt papalle. No, eipä ihmekään :/

Mä en hyväksy tommosta, en lainkaan. Kyse on kuitenkin juuri kaksi vuotta täyttäneestä lapsesta, johon meillä sovelletaan sellaista metodia että ellei sana kuulu ja tuolilla pelleillään -> pois tuolista.

Ja sitten vielä ihmeteltiin että lapsi pahastui kun pappa nippasi :( Tuli ihan hirmu surullinen mieli, kun oli tarkoitus että toisella on kivaa, niin tarviiko sitä sitten noin kohdella :(

Otan osaa. Meillä on käynyt vähän samoin, kun tyttö 2v oli mummolassa, kun pikkusisko syntyi. Isoveli kertoi, että mummo tukisti kun tyttö oli paukuttanut jotain ovea kiinni.

Yhteistyössä