Ai että tuli paha mieli :(

minäkin olen yläkoulun ope ja kyllä mulla on muutaman kerran unohtunut kännyn äänet päälle. Puhelin on soinut, mutta olen painanut sen pois ja jatkanut tuntia ihan coolisti vaan. Voihan ne lapsukaiset jotain kommentoida, mutta aika vähäistä tuo on ollut...ja huumorilla pärjää tilanteessa.

[QUOTE="vieras";23112508]Häpeäisin muuten silmät päästäni jos minulle kävis noin.[/QUOTE]

Miksi? Mitä tuossa on niin kamalaa? Lapsi oksentaa ja on kipeä joka tapauksessa.

[QUOTE="vieras";23112623]No, oleppa hetki ihan hiljaa ja mieti vähän aikaa. Jos et pääse minkäänlaiseen johtopäätökseen niin kannattaa varmaan alkaa miettimään sitä omaa äitiyttäsi.[/QUOTE]

Hehheh. On tullut turhankin tutuksi, että yritetään heittää syytöksiä kehiin, kun ei osata vastata.

Meillä ei periaatteessa sais olla omat puhelimet taskussa työpaikalla. Mut jotkut pitää silti ja yrittää sitä vaivihkaa kurkkia :D Jos tulisi puhelu esim. päiväkodista, tarkkaan pitää katsoa aika paikka kun takasin soittaa.

Meidän natsipomo sais hepulin jos se näkisi... Oon sairaalla päiki-osastolla ja hulinaa ja vilinää riittää, joskus mä inhoan koko saakelin kännykkäkulttuuria ku pitäsi aina muka olla tavoitettavissa.

[QUOTE="vieras";23112623]No, oleppa hetki ihan hiljaa ja mieti vähän aikaa. Jos et pääse minkäänlaiseen johtopäätökseen niin kannattaa varmaan alkaa miettimään sitä omaa äitiyttäsi.[/QUOTE]

että tällä palstalla on vammasia ihmisiä. onneksi lapsi ei kerennyt sentään kuolla oksentamiseen ennen kuin äiti ehti paikalle.

Hehheh. On tullut turhankin tutuksi, että yritetään heittää syytöksiä kehiin, kun ei osata vastata.

Miksi en osaisi vastata. Mä olisin halunnu vain tietää, et miksi kysyt miksi?

Mun mielestäni se olisi ollut kamalaa ihan siksi, että lapsi on kipeänä, silloin ei mitään muuta toivo kun, että äiti tai isä tulee hakemaan ja vie kotiin ja hoitaa. Kamalaa toista odotuttaa, hoitajilla kun on muutenkin kädet täynnä töitä. Ihan siksi, vai tarvitsetko vielä tähdentävämmän vastauksen??

Itse olen koulussa töissä. Yhteisesti on sovittu, että tunneille ei opettajatkaan saa puhelimia ottaa. Siinä tosiaan, jos on välituntivalvonnat, palaverit jne. välitunnilla hoidettavana, niin voi tosiaan olla että puhelinta ei pysty katsomaan moneen tuntiin. Itse en ole opettaja, vaan kuraattori. En todellakaan voi puhelimeen vastata, enkä edes piippausta päällä pitää, kun juttelen nuorten kanssa erittäin vaikeistakin asioista. Sama koskee palavereja jne. Tauoilla toki puhelinta vilkaisen, mutta joskus todella menee tunteja etten voi puhelimeen vastata.

Ymmärrän ap:n pahan mielen. Paranemisia sinne :)

[QUOTE="vieras";23112680]Miksi en osaisi vastata. Mä olisin halunnu vain tietää, et miksi kysyt miksi?

Mun mielestäni se olisi ollut kamalaa ihan siksi, että lapsi on kipeänä, silloin ei mitään muuta toivo kun, että äiti tai isä tulee hakemaan ja vie kotiin ja hoitaa. Kamalaa toista odotuttaa, hoitajilla kun on muutenkin kädet täynnä töitä. Ihan siksi, vai tarvitsetko vielä tähdentävämmän vastauksen??[/QUOTE]

Eli tarhan tädit eivät mielestäsi osaa hoitaa oksennustautista lasta? Vai koska sinua hävettää, kun joku muu joutuu hoitamaan sinun lastasi? Lapsen olo on tasan yhtä kauhea, koska hän oksentaa jokatapauksessa, olit paikalla, tai et.

No meitin koulussa on monellakin opella puhelin tunnilla pöydällä tai taskussa. Ja ihan äänillä tai piippauksella. Vanhemmat ilmoittelee lasten poissaoloista jne.
Meitä avustajia on rehtori pyytänyt pitämään aina kännyä mukana, jos joku (esim opet ) tarviivat apua jossain.
Mulla on muistutuksia puhelimessa asioista joita tarvii muistaa työpäivän aikana jne.

Eipä ole kukaan kersa kommentoinut näitä asioita.
Mun mielestä lasten on syytä ymmärtää, että oppilas on oppilas ja aikuisella se puhelin on usein myös työväline. Lapsilla nyt vaan ei ole joka asiassa samat oikeudet kuin aikuisilla.

Eli tarhan tädit eivät mielestäsi osaa hoitaa oksennustautista lasta? Vai koska sinua hävettää, kun joku muu joutuu hoitamaan sinun lastasi? Lapsen olo on tasan yhtä kauhea, koska hän oksentaa jokatapauksessa, olit paikalla, tai et.

En todellakaan allekirjoita tota sun viimestä lausettas.
Enkä jaksa sun kans alkaa jankkaamaan, koska siihen se aina menee. Piste.

Ottamatta mitenkään kantaa sun tilanteeseesi totean, että olet väärässä tässä asiassa.

Veikkaan, että sä et opeta yläkoulussa? Teineiltä kun puuttuu kokonaan tilannetaju, se on joko - tai :D. Amiksella toiminkin juuri kuvailemallasi tavalla.

Teen teinien kanssa töitä, ja he ymmärtävät mainiosti asioita, jotka perustellaan hyvin. Lause "minä pidän puhelimen päällä, koska lapseni päiväkodin täytyy minut tavoittaa hätätapauksessa" niellään mukisematta. No, joku pakollinen näsäviisastelu omista tärkeistä puheluista tulee (ihan noin niin kuin periaatteesta), mutta kyllä ymmärtävät, eivätkä näe mitään ristiriitaa.
Mielestäni aliarvioit oppilaasi.

[QUOTE="vieras";23112701]En todellakaan allekirjoita tota sun viimestä lausettas.
Enkä jaksa sun kans alkaa jankkaamaan, koska siihen se aina menee. Piste.[/QUOTE]

Niin, et viitsi nyt sitten jankata, vaikka halusit tulla sanomaan, että AP:n pitäs hävetä, kun ei heti vastannut puhelimeen ja päässyt hoitamaan lastaan. On se hyvä, kun voi kaikenlaista tulla sanomaan, vaikka toisella on jo ennestään paha mieli, mutta sitten ei viitsikään enää jankata. Reilua.

Niin, et viitsi nyt sitten jankata, vaikka halusit tulla sanomaan, että AP:n pitäs hävetä, kun ei heti vastannut puhelimeen ja päässyt hoitamaan lastaan. On se hyvä, kun voi kaikenlaista tulla sanomaan, vaikka toisella on jo ennestään paha mieli, mutta sitten ei viitsikään enää jankata. Reilua.

Ei luoja nainen!!
MINÄ olisin hävenny, ap:stä en puhunu mitään. Opettele lukemaan ennen kun alat räkyttään.

Mä varmaan jos olisin opettaja, laittaisin sen kännykän (äänettömänä) johonkin opettajanpöydän laatikkoon papereiden alle ja vilkaisisin sitä samalla kun muka kaivelisin laatikosta jotain :saint:

Niin, aikuisilla on vapauksia ja hyvin perusteltuina lapset/nuoret ne hyväksyvät, vaikka kuinka esimerkkinä olemme.
Toki kukaan ei vahdi koko ajan puhelintaan töissään, eikä koko ajan ole valmiina starttaamaan, josko lapsi sattuu kesken päivän sairastumaan. Tämän on tämän kännykkäajan vitsausta. Minua oikein ärsyttää tuollaiset jatkuvasti puhelintaan vahtivat aikuiset, jopa veskissä mukana:"paskalla tässä istun", kun ainahan kysytään, missä oot.
Ei se lapsi siitä niin pahaksi mene, vaikka muutaman tunnin joutuisi odottamaan, huilata saa sairas hoidossakin.

Esim. niinki turha ku kioskin myyjä. Me EMME saa pitää omaa puhelinta myymälän puolella. Ja taukoja meillä ei ole kuin teoriassa. Ja ennen ku joku huutaa että että teille on pakko järjestää ne tauot niin kuvittele ittes seisomaan (esim. tänään -27astetta) 15-30 minuuttia oven takana kun ovessa lukee: myyjä on tauolla... eli asiakkaat kaikkoaa... sitten kaikkoaa työpaikka...
Työpaikan numero on kyllä ilmoitettu päiväkotiin, mutta jostain syystä ne ei siihen soita.

Tässä ei nyt ollut kyse mistään kämäsestä kioskin myyjästä vaan OPETTAJASTA. Me akateemisesti koulutetut, fiksut ihmiset emme suinkaan ole kiinnostuneita rahvaan mielipiteistä, niillä nyt ei vain ole mitään virkaa...

Tosi ikävää, että tullaan viisastelemaan siitä, kuinka hommat voisi hoitaa paaaaaaljon paremmin. Meidän koulussa nyt vaan käytäntö on, että opeillakaan ei ole puhelimia tunneilla mukana. Ja vaikka sitä tosiaaan VOISI pitää taskussa (jos taskut olisi) tai kassissa tai missä vaan, niin nyt kuitenkin kävi näin ikävästi, ja siitä on paha mieli.

Onneksi ymmärtäviäkin kommentteja on tullut - kiitos niistä :)!

[QUOTE="Nanne";23112972]Nykyajan kolmekymppiset ja sitä nuoremmat ovat tottuneet että aina pitää olla tavoitettavissa.
Se on mun mielestä jotenkin luonnotonta.[/QUOTE]

Aamen. Olen samaa mieltä.

[QUOTE="Nanne";23112972]Nykyajan kolmekymppiset ja sitä nuoremmat ovat tottuneet että aina pitää olla tavoitettavissa.
Se on mun mielestä jotenkin luonnotonta.[/QUOTE]

Älä muuta sano! Mä soitin tänään esimiehelle koska multa palo kuuppa, kun työkollega puhuu joka päivä USEITA puheluita sukulaistensa kesken. Kulkee nappi korvassa ja luulee ettei kukaan muka huomaa.
Ollaan asiakaspalvelutyössä. Mutta kaiken huippu oli että tänään tullessaan ruokatunnille, hän jo puhui ja se keskustelu jatkui 40 minuuttia, samalla hän siinä söi, kävi vessassa, kysyi multa otanko kahvia. sitten jatkoi töitään jonkun ajan kulutta taas ja puhui jälleen nappi korvassa jonkun sukulaisensa kanssa.

[QUOTE="vieras";23112732]Ei luoja nainen!!
MINÄ olisin hävenny, ap:stä en puhunu mitään. Opettele lukemaan ennen kun alat räkyttään.[/QUOTE]

Jaa, no aika ihmeellisistä asioista sinäkin sitten häpeää tunnet... :D

Alkuperäinen kirjoittaja näin;23112849:
Ei se lapsi siitä niin pahaksi mene, vaikka muutaman tunnin joutuisi odottamaan, huilata saa sairas hoidossakin.

On lapselle varmaan kuitenkin kurjaa olla kipeänä hoidossa.

Ja yksi pk:n aikuinen on käytännössä sidottu tämän kipeän lapsen hoitoon. Oman tytön ryhmässä aikoinaan sairastui yksi lapsi oksennustautiin, oli jo oksentanut aamulla kun tytön sinne vein noin yhdeksäksi. Makoili vessassa penkillä ja pk:n täti oli vieressä. Ja kun kello 12 hain tytön, niin kipeä lapsi makoili edelleen siellä vessan penkillä ja odotteli äitiä/isää hakemaan, pk:n täti vierellään. Kyllä mä sitä lasta kovasti säälin, ja samoin ryhmän muita lapsia joilla meni päivä ihan pipariksi.

Yhteistyössä