Paha äitikö?

Meidän tytöllä on myös uhma. Huutaa ja huutaa, kaikki keinot on kokeiltu. Vaikka ei kiinnitä huomioo niin huutaa, vaikka yrittää ottaa syliin niin huutaa!! Eli ei mikään auta!! Välillä kun on hermot itellä kireellä, oon sanonu et vien ulos jäähylle, jos ei lopu huuto. Se auttaa. Enkä pue mitään ulkovaatteita. Otan tytön syliin ja vien ulko-ovelle. Siinä saa päättää hiljeneekö vai meneekö jäähylle. Jos huutaa vielä, laitan seisomaan ulos ja laitan oven kiinni. Odotan muutaman sekunnin ja kysyn haluaako tulla sisään. Yleensä siihen loppuu huuto kun ottaa syliin. Eli et tehnyt mielestäni väärin, mutta se aika (10min) on ihan liian pitkä. Saattaa lapselle tulla jo tosi hätä että äiti on jättänyt..
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja Migrantti:
Vai että kauhuleffasta. Ajattelinkin, että jotain tälläistä kommenttia tulee. Mutta kerro kuitenkin mitä olisit itse tehnyt?
En tiedä mitä olisin tehnyt, mutta en olisi ainakaan lukinnut mihinkään. Itseänikin ahdistaa ajatus pienestä lukitusta tilasta, joten en sellaiseen lastanikaan laittaisi. Ei ole noin pahoja uhitteluja meillä ollut, joten ei ole toimintamallia antaa.

Jos sinä kiukkuaisit miehellesi ja hän lukitsisi sinut autoon, mitäs tykkäisit?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:

miksi pitää olla heti "täydellinen", jos on eri mieltä ????
no joo jos toista haukutaan, et oot tyhmä ym. niin joo tosi neuvoja
No, mun mielestä nyt vaan on sairasta ja sadistista laittaa lapsi rangaistukseksi auton takakonttiin ja lähteä itse pois, tietokoneelle.
 
Meillä ei ole aikuisten unet niin tärkeitä etteikö lapsi saisi huutaa raivoansa pois jos siltä tuntuu. Isi nukkui tänäkin aamuna makkarissa suljetun oven takana kun me oven toisella puolen melko ääneekkäästi sanojamme painottaen keskustelimme housuissa olevista rypyistä tyttö 5 veen kanssa. :D Jos isi herää, nukahtanee uudelleen kun raivo on laantunut: aika harva tuntikausia jaksaa huutamalla huutaa..

Meillä olisi neiti mennyt omaan huoneeseensa huutamaan, ja pois sitten kun rauha on maassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:

miksi pitää olla heti "täydellinen", jos on eri mieltä ????
no joo jos toista haukutaan, et oot tyhmä ym. niin joo tosi neuvoja
No, mun mielestä nyt vaan on sairasta ja sadistista laittaa lapsi rangaistukseksi auton takakonttiin ja lähteä itse pois, tietokoneelle.

sama asia, jos lapsi laitetaan yksin raivoamaan omaan huoneeseen.....yksin se on sielläkin.....ja eihän tuo ap. nyt takakonttiin laittanut vaan luulisin et farmarin takaosaan, joissa jossain malleissa on myös penkki.....eli ei varmaan saa mitään traumoja
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:

miksi pitää olla heti "täydellinen", jos on eri mieltä ????
no joo jos toista haukutaan, et oot tyhmä ym. niin joo tosi neuvoja
No, mun mielestä nyt vaan on sairasta ja sadistista laittaa lapsi rangaistukseksi auton takakonttiin ja lähteä itse pois, tietokoneelle.

sama asia, jos lapsi laitetaan yksin raivoamaan omaan huoneeseen.....yksin se on sielläkin.....ja eihän tuo ap. nyt takakonttiin laittanut vaan luulisin et farmarin takaosaan, joissa jossain malleissa on myös penkki.....eli ei varmaan saa mitään traumoja

Oon mä vähän sitäkin mieltä, että auto ei ole kyllä se paikka, mihin lasta ois turvallista jättää yksin ylipäätään, saati sitten raivoissaan arestiin..... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:

miksi pitää olla heti "täydellinen", jos on eri mieltä ????
no joo jos toista haukutaan, et oot tyhmä ym. niin joo tosi neuvoja
No, mun mielestä nyt vaan on sairasta ja sadistista laittaa lapsi rangaistukseksi auton takakonttiin ja lähteä itse pois, tietokoneelle.

sama asia, jos lapsi laitetaan yksin raivoamaan omaan huoneeseen.....yksin se on sielläkin.....ja eihän tuo ap. nyt takakonttiin laittanut vaan luulisin et farmarin takaosaan, joissa jossain malleissa on myös penkki.....eli ei varmaan saa mitään traumoja
Farmarin takaosa on yhtä kuin takakontti =).
Ja oma huone on oma huone, tuttu ja turvallinen. Auton takakontissa lapset kai harvemmin joutuu olemaan.
Mä olisin vienyt lapsen toiseen huoneeseen, ovi kiinni, ja oltaisiin istuttu siellä kunnes lapsi rauhoittuu.
 
moi
en veisi yksin autoon huutamaan. mutta jos uhkaisin tehdä jotain se pitäisi myöds toteuttaa että lapsi ymmärtää että on tosissaan, mutta miettisin millä uhakisin jos sen joudun sitten toteuttamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
Alkuperäinen kirjoittaja HuliHumppanpuli:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:

miksi pitää olla heti "täydellinen", jos on eri mieltä ????
no joo jos toista haukutaan, et oot tyhmä ym. niin joo tosi neuvoja
No, mun mielestä nyt vaan on sairasta ja sadistista laittaa lapsi rangaistukseksi auton takakonttiin ja lähteä itse pois, tietokoneelle.

sama asia, jos lapsi laitetaan yksin raivoamaan omaan huoneeseen.....yksin se on sielläkin.....ja eihän tuo ap. nyt takakonttiin laittanut vaan luulisin et farmarin takaosaan, joissa jossain malleissa on myös penkki.....eli ei varmaan saa mitään traumoja

Oon mä vähän sitäkin mieltä, että auto ei ole kyllä se paikka, mihin lasta ois turvallista jättää yksin ylipäätään, saati sitten raivoissaan arestiin..... :/
no en mäkään olis autoon jättänyt...mut mua suunnattomasti ärsyttää tää toisten vastaaminen aina joka vatun alotukseen käydään kuin hyeenat kimppuun :kieh: . nätimminkin vois neuvonsa antaa
 
uutinen
eihän ole kuin pari päivää kun oli lehdessä tämäntapainen juttu, vanhemmat sai syytten heiteillejätöstä!
3v lapsi oli viety autoon ettei tarvii kuunnella äitin ja isin riitaa, naapuri oli nähnyt ja ilmoitti poliisille lapsesta
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Palsta täynnä täydellisiä äitejä......
Mun mielestä ei tarvitse olla täydellinen ymmärtääkseen ettei takakontti ole oikea paikka uhmajäähylle. Mene itse istumaan takakonttiin 10 minuutiksi ja tule sitten kirjoittamaan oliko kivaa.
 
Vieras
Jotenkin ristiriitaista se, että monet ovat valmiita laittamaan kiukuttelevan lapsen yksin pihalle raivoamaan, mutta annapas jos joku muu laittaa sen samaisen lapsen ulos yksin, niin tulee kauhea haloo että kuinka uskaltaa lapsen ulos yksin laittaa.
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jotenkin ristiriitaista se, että monet ovat valmiita laittamaan kiukuttelevan lapsen yksin pihalle raivoamaan, mutta annapas jos joku muu laittaa sen samaisen lapsen ulos yksin, niin tulee kauhea haloo että kuinka uskaltaa lapsen ulos yksin laittaa.
juu en mäkää kyllä raivoaa lasta yksin ulos laittaisi. ehkä voisin sen ulos viedä jos itse olisin mukana, mutta ei se ulos jättäminenkään ole kovin turvallinen vaihtoehto raivoavalle lapselle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jotenkin ristiriitaista se, että monet ovat valmiita laittamaan kiukuttelevan lapsen yksin pihalle raivoamaan, mutta annapas jos joku muu laittaa sen samaisen lapsen ulos yksin, niin tulee kauhea haloo että kuinka uskaltaa lapsen ulos yksin laittaa.
Mä en oo laittanut omaani kertaakaan kiukkukohtauksessa minnekään näiden seinien sisäpuolelta. Meillä on itseasiassa sellanen meininki, että ellei tahti muutu, ollaan neljän seinän sisällä sitten koko päivä vaikka, ulos ei lähdetä rähjäämään. Edes jäähylle.
 
Mää oisin vaan antanu huutaa sisällä. Se tehoaa meidän lapsiin parhaiten, ku ei vaan huomaa sitä prvosointia ja raivoa. Ku lapsi rauhottuu, asiasta voi jo puhua. Miehen unista en ois huolissani yhtään. Meillä mies tietää vallan hyvin, että näitä lapsia ei voi pitää hiljasina. :D
 
äippä
Meillä ei toistaiseksi tarvitse kuin sanoa että laitanko ulos miettimään ja rauhoittumaan vai oletko kunnolla, niin se jo tehoaa. Sitten keskustellaan ja lapsi on sylissä rauhoittumassa. :)
Meidän teini-ikäiselle taas tehoaa se, että otetaan yksi kiva asia kerrallaan pois kunnes osaa käyttäytyä. Kyllähän me ääntäkin korotetaan hänen kanssaan, hän on sen verran pippurinen luonne.

Autoon en minäkään laittaisi, onhan niitä muitakin keinoja.
Täydellinenhän meistä ei kukaan ole, mutta kantsii miettiä keinoja.
Olihan tuokin kuitenkin parempi kuin väkivalta, mutta ei kuitenkaan kauhean hyvin ajateltu rangaistus.
Ehkäpä hänelle ei tullut muuta mieleen juuri sillä hetkellä.
Ja jos kyseessä kovin pieni lapsi....., tulee ihan kylmät väreet.......

Mutta mieti ensi kertaa varten valmiiksi sopivampi keino.
Ei kellään meistä ole oikeutta tuomita tekojasi eikä sitä oletko hyvä vai huono äiti, jokainenhan meistä tekee virheitä ja toivottavasti oppii niistä!

Koeta jaksaa tulevien uhmiskohtausten kanssa ja keskustele lapsesi kanssa ja selitä vielä hänelle miksi hän siellä autossa oli jne.
Muista myös sanoa lopuksi että rakastat häntä kaikesta huolimatta ja kerro sekin että et aina jaksa ja että isin pitää saada nukkua raskaan työvuoron jälkeen.

En tiedä lapsen ikää joten keskustelua sen mukaan mitä hän voi ymmärtää.
 

Yhteistyössä