Paha äitikö?

Vieras
No kylläpä täällä taas arvostellaan ja teilataan, huh huh. Yleensä nuo arvostelijat ovatkin juuri niitä joilla ei OIKEASTI ole ihan kaikki kunnossa...Tai sitten ei ole mitään käsitystä siitä, kun on oikeasti uhma ja keinot loppuu. Ymmärrän kyllä että miehen pitää saada nukkua, koska käy töissä ja tuo ns. leivän pöytään, aikuiset ohjaa arkea ja sanelee sännöt ei lapset- näin lapsi oikeasti tuntee myös olonsa turvalliseksi. Oliko sitten autoon laittaminen oikea ratkaisu, riippuu ihan lapsen iästä, 2- vuotias ei sinne kuulu, mutta oikukkaan 5-6 vuotiaan voi kyllä laittaa. Niin minäkin jätän autoon esim. kauppareissun ajaksi, jos on jo se jännite, että kaupassa ei aioita käyttäytyä. Ja jos joku turhaan työllistää sosiaaliviranomaisia tällaisilla jutuilla, niin onpahan taas aikoihin eletty. Suomessa on paljon tärkeämpiäkin asioita joihin noita resursseja tulisi käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.
Ai annanko? :LOL:
Tyttö on ollut joskus pihalla ilman minua, muttei yksin, vaan pihassa on ollut noita naapurin kouluikäisiä ja yleensä myös aikuisia. Silloinkin kurkkaan ovelta viiden minuutin välein että onko tyttö pihassa ja onko kaikki hyvin. Maksimiaika on ollut alle puoli tuntia. Ovi on auki joten lapsi pääsee sisälle jos on tarvis, ikkuna on auki jotta kuulen jos hän huutaa tai itkee. Ja edellisestä kerrasta kun hän ulkoili "yksin" on...no, kuukausia, sillä se oli joskus kesällä. Poika ei ole koskaan ollut pihalla yksin, vaan aina aikuisen valvonnassa.
Mutta tämänkin asian taas harmaa tietää paremmin :D .
oletko varma että ne naapurin koululaiset ja aikuiset jaksaa sun lastasi vahdata kun sä olet sisällä?ja 5min on liian pitkä aika olla katsomatta mitä lapsesi tekee.ja kerkeätkö apuun jos kuulet että lapsesi huutaa tai itkee?
Olen varma, sillä he itse ovat sanoneet että mene sinä vaan sisälle pienemmän kanssa, me katsotaan ettei tuo isompi juokse rekan alle.
En näe tarvetta tuijottaa lapseni tekemisiä koko ajan, koska eihän hän pihassa yksin ole. Enhän ole päiväkodin ikkunan takanakaan kyttäämässä pitkin päivää, koska sielläkään lapset eivät ole yksin. En myöskään kyylää mitä pihalla tapahtuu, kun lapseni on siellä isoäitinsä tai isänsä kanssa. Häntä osaa vahtia muutkin kuin vain minä.
Tottakai ehdin apuun jos lapseni huutaisi tai itkisi (mitä hän ei kyllä koskaan ole tehnyt ollessaan pihalla ilman minua). Ja onhan siellä edelleen ne naapurin aikuiset ja kouluikäiset auttamassa jos on tarvetta. Samalla lailla minäkin katson heidän lastensa perään tarvittaessa =).
 
Äitikin
Minä en uskaltaisi jättää lasta yksin tai lukkojen taa. Minusta se tuntuisi heitteille jätöltä. Toki monenlaista kasvatustyyliä on ja tuttavapiirissä eräs lapsi laitetaan pihalle "jäähylle" vähäksi aikaa. Lapsena sain itse remmiä.

Ehkä tämän takia olenkin itse sitä mieltä, ettei oman tahtonsa löytänyttä lasta kannata aina joka tilanteessa teilata. Mukin vaihtaminen ei hirveän iso virhe kasvatuksessa ole tai ns. omista periaatteista joustaminen silloin tällöin.

Ja ihmettelijöille, en ole minäkään mikään täydellisyys -olen hermostunut väsyneenä kitiseviin lapsiin, ärjäissytkin. Siinäpähän ovat nähneet, että ihminen se on äitikin ja sietokyky rajallinen. Ja minusta se on erittäin tervettä lapsille nähdäkin. Toki ei pidä imeä sietämistä äärimmilleen, silloin vihastuu tosissaan ja voi olla ettei hallitse tekojaan. Niin keinottomaksi ei pidä heittäytyä -eli parempi mielestäni 10min autossa kuin väkivaltaista kuritusta, jota lapsena jouduin kokemaan.

Meilläkin isi nukkuu yövuoron päätteeksi -ja nyt nämä isot osaavat jo olla hiljaa. Muistutan vain oman huoneen siivoamisesta, jos pulinan volyymi alkaa karata käsistä. Kun olivat pieniä, sai mieheni välillä mennä äitinsä luo tuutimaan, sillä lapset ovat lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Kuulostaa sairaalta. Olisin antanut huutaa sisällä lattialla enkä olisi noteerannut mitenkään. Tuskin olisi kauaa jaksanut, kun ei huomiota sillä saa.
Meillä jaksaa esim. keskimmäinen huutaa valehtelematta vaikka 2 tuntia, jos ääntä vaan riittää ja kyllä sitä riittää. On testattu. Jos jonkun pitää saada nukkua, millä hiljennät huutavan lapsen, jos ei jollain ns. kurinpidollisella toimenpiteellä? En tiedä, onko telkeäminen mihinkään se oikea vaihtoehto, mutta mietin, mikä olisi. Ja tehokas myös. Lapsi EI saa olla "pomo", tietty uhman selkäranka tulee katkaista, jollain tapaa. Tietenkin IKÄ HUOMIOIDEN, lapsen siis. Ja sekin, miten voimakasta se uhma on.
 

Yhteistyössä