Paha äitikö?

minni
Itse on kyllä jättäisi uhmaansa huutavaa lasta yksi. Lapsi on muutenkin poissa tolaltaan ja tarvitsee lohdutusta. Tietysti riippuu lapsen iästä, esim. 5-v. osaa jo käyttää tuota huutoa ihan tietoisesti hyväkseen, eikä silloin ole välttämättä mistään oikeasta uhmakohtauksesta kysymys. Minusta raivoavan lapsen paikka ei ole pihalla eikä auton takakontissa. Jos kuitenkiin noista pitää valita, niin kyllä tuo takakontti on silti turvallisempi paikka, sieltä ei pääse uhmassaan karkaamaan. Toinen kysymys sitten, onko auton kakakontti kenenkään ihmisen paikka.

Miksei isä voi käyttää korvatulppia nukkuessaan, jos kodissa asuu uhmaikäinen lapsi? Epärealistista minusta odottaa, ettei uhmis huutaisi ja raivoisi päivän aikana.
 
vieras
meillä viedään joskus portaille huutamaan, en olis varmaan jaksanut autoon asti raahata, enkä kyllä näe sitä tarpeelliseksi. Kuitenkin lapseen pitäisi olla näkö- ja kuuloyhteys kun on arestissa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edina:
Meidän tytöllä on myös uhma. Huutaa ja huutaa, kaikki keinot on kokeiltu. Vaikka ei kiinnitä huomioo niin huutaa, vaikka yrittää ottaa syliin niin huutaa!! Eli ei mikään auta!! Välillä kun on hermot itellä kireellä, oon sanonu et vien ulos jäähylle, jos ei lopu huuto. Se auttaa. Enkä pue mitään ulkovaatteita. Otan tytön syliin ja vien ulko-ovelle. Siinä saa päättää hiljeneekö vai meneekö jäähylle. Jos huutaa vielä, laitan seisomaan ulos ja laitan oven kiinni. Odotan muutaman sekunnin ja kysyn haluaako tulla sisään. Yleensä siihen loppuu huuto kun ottaa syliin. Eli et tehnyt mielestäni väärin, mutta se aika (10min) on ihan liian pitkä. Saattaa lapselle tulla jo tosi hätä että äiti on jättänyt..
Jos näkisin naapurin laittavan lapsen ulos ilman ulkovaatteita ja oven kiinni niin soittaisin soskuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä olisin kaatanu mehun vallan pois, ja vienyt huoneeseensa raivoamaan. Mutta autoon en yksin veisi koskaan lasta, se vaan ei ole lapsen paikka, ja kummallinen paikka ylipäätään viedä lapsi uhmakohtauksessa...

Ja miehestä en kyl siinä tapauksessa välittäs, jos heräis, se nyt vaan on lapsiperheessä joskus semmosta, että lasten ääniin herää, halus tai ei. Ja se pitäs kai miehenkin ymmärtää.
Aivan samaa mieltä!!

Ap, kumpaa nyt ajattelit enemmän lasta vai lapsen isää?? Näillä sinun keinoillasi saat varmasti lapsen raivoamaan vielä lisää. Kyllä isänkin on kestettävä lapsen kasvatus vaikka työt ja menot odottavat. Malttia vaaditaan tässä asiassa koko perheeltä.
 
vieras
hyvä ajatus viedä esim autoon! meillä viedään saunaan ja on sielä niin kauan kun huuto loppuu! ei lapselle käy mitenkään jos on yksin autossa huutamassa. onhan lapset monesti yksin autossa esim kauppareissun ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä ajatus viedä esim autoon! meillä viedään saunaan ja on sielä niin kauan kun huuto loppuu! ei lapselle käy mitenkään jos on yksin autossa huutamassa. onhan lapset monesti yksin autossa esim kauppareissun ajan.
Lapsi raukat :/
Mä luulen, että oli provo, mutta en pystynyt itsekään olemaan vastaamatta... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä ajatus viedä esim autoon! meillä viedään saunaan ja on sielä niin kauan kun huuto loppuu! ei lapselle käy mitenkään jos on yksin autossa huutamassa. onhan lapset monesti yksin autossa esim kauppareissun ajan.
Lapsi raukat :/
Mä luulen, että oli provo, mutta en pystynyt itsekään olemaan vastaamatta... :ashamed:
Sama täällä...siis provoksi luulen (ja toivon).
Mutta onhan noita oikeastikin :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä ajatus viedä esim autoon! meillä viedään saunaan ja on sielä niin kauan kun huuto loppuu! ei lapselle käy mitenkään jos on yksin autossa huutamassa. onhan lapset monesti yksin autossa esim kauppareissun ajan.
Lapsi raukat :/
Mä luulen, että oli provo, mutta en pystynyt itsekään olemaan vastaamatta... :ashamed:
ei ole provo vaan ihan tosi!!!!!!!!!!!!!
mitä pahaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä ajatus viedä esim autoon! meillä viedään saunaan ja on sielä niin kauan kun huuto loppuu! ei lapselle käy mitenkään jos on yksin autossa huutamassa. onhan lapset monesti yksin autossa esim kauppareissun ajan.
Lapsi raukat :/
Mä luulen, että oli provo, mutta en pystynyt itsekään olemaan vastaamatta... :ashamed:
ei ole provo vaan ihan tosi!!!!!!!!!!!!!
mitä pahaa?
Juujuu....
Mulla on idea: soita lastensuojeluun ja kysy heiltä mielipidettä tästä kasvatustyylistäsi. :whistle:
 
epä-täydellinen äiti
Et sinä ap mikään paha äiti ole, ihan suotta sinut on täällä teilattu. Kyse on yhdestä kerrasta, eihän ap joka päivä ole lastaan viemässä autoon. Itsekin voisin tehdä niin, jos ei huuto meinaisi loppua millään. Tuskin lapsi siitä mitään traumoja saa.
 
hahahaha
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.
 
Vepasto
Tuota noin, jos tästä jotain positiivista pitää sanoa, niin se että äiti toteutti uhkauksensa, vaikkakin se onkin samalla aika negatiivinen asia. Mutta siis mä ite huomaan uhkailevani usein sellaisilla asioilla, joita en pysty edes toteuttamaan. Autoon en olisi huutavaa lasta kuitenkaan vienyt. Lapsi oppii äkkiä pelkäämään autoon menemistä, jos sitä pidetään arestipaikkana. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.
Ai annanko? :LOL:
Tyttö on ollut joskus pihalla ilman minua, muttei yksin, vaan pihassa on ollut noita naapurin kouluikäisiä ja yleensä myös aikuisia. Silloinkin kurkkaan ovelta viiden minuutin välein että onko tyttö pihassa ja onko kaikki hyvin. Maksimiaika on ollut alle puoli tuntia. Ovi on auki joten lapsi pääsee sisälle jos on tarvis, ikkuna on auki jotta kuulen jos hän huutaa tai itkee. Ja edellisestä kerrasta kun hän ulkoili "yksin" on...no, kuukausia, sillä se oli joskus kesällä. Poika ei ole koskaan ollut pihalla yksin, vaan aina aikuisen valvonnassa.
Mutta tämänkin asian taas harmaa tietää paremmin :D .
 
Gluteus maximus
Ei tuo minusta ole mitenkään kamalaa! Miehen täytyy tietysti saada nukkua ja lapset saavat luvan olla silloin hiljaa, jos eivät ole niin sitten viedään ulos kiljumaan. Ei tuossa nyt mitään niin ihmeellistä ollut. ihme teilaajia taas!
 
No en minäkään olisi lasta varta vasten pukenut ja vienyt yksin auton takatilaan huutamaan ja itse lähtenyt pois. Varmasti kodissa on huoneita mihin lapsen kanssa voi menä ja ovia mitkä saa kiinni.

Tsori vaan, tulee väkisinkin sellainen "pimeään komeroon suljettu lapsi"-olo.
 
harmaa hahahah
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.


Ai annanko? :LOL:
Tyttö on ollut joskus pihalla ilman minua, muttei yksin, vaan pihassa on ollut noita naapurin kouluikäisiä ja yleensä myös aikuisia. Silloinkin kurk , vkaan ovelta viiden minuutin välein että onko tyttö pihassa ja onko kaikki hyvin. Maksimiaika on ollut alle puoli tuntia. Ovi on auki joten lapsi pääsee sisälle jos on tarvis, ikkuna on auki jotta kuulen jos hän huutaa tai itkee. Ja edellisestä kerrasta kun hän ulkoili "yksin" on...no, kuukausia, sillä se oli joskus kesällä. Poika ei ole koskaan ollut pihalla yksin, vaan aina aikuisen valvonnassa.
Mutta tämänkin asian taas harmaa tietää paremmin :D .

Sä arvostelet aina muita. Sinun lapsesi on virikehoidossa, tuhma äiti.


 
minä vaan
Jos ap asuisit minun naapurissa ja olisin nähnyt "kasvatusmetodisi", niin olisin kyllä varmaan jo ottamassa yhteyttä johonkin auttavaan tahoon, joka tarjoaisi teille apua arkipäivän tilanteisiin. Kyllä on jo pahasti taidot kasvatuksesta menneet metsään, jos ei muuta keinoa ole vastata pienen lapsen uhmaan, kuin noin brutaali tapa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa hahahah:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.


Ai annanko? :LOL:
Tyttö on ollut joskus pihalla ilman minua, muttei yksin, vaan pihassa on ollut noita naapurin kouluikäisiä ja yleensä myös aikuisia. Silloinkin kurk , vkaan ovelta viiden minuutin välein että onko tyttö pihassa ja onko kaikki hyvin. Maksimiaika on ollut alle puoli tuntia. Ovi on auki joten lapsi pääsee sisälle jos on tarvis, ikkuna on auki jotta kuulen jos hän huutaa tai itkee. Ja edellisestä kerrasta kun hän ulkoili "yksin" on...no, kuukausia, sillä se oli joskus kesällä. Poika ei ole koskaan ollut pihalla yksin, vaan aina aikuisen valvonnassa.
Mutta tämänkin asian taas harmaa tietää paremmin :D .

Sä arvostelet aina muita. Sinun lapsesi on virikehoidossa, tuhma äiti.
Eipä oo.
Minä olen kurssilla ja mies töissä. Lapset on päiväkodissa.
Mutta joo, esikoinen oli yhden talven parina päivänä viikossa päiväkodissa niinkuin kerhoilumielessä. Ja molemmat lapset tulee olemaan pari päivää viikossa hoidossa vaikka jäisinkin taas kotiin: esikoinen siksi, että saa tarvitsemaansa seuraa, ja kuopus siksi että lääkäri käski.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja hahahaha:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku-lumikko:
täällähan on jälleen oikea lynkkaus tiimi paikalla.......ns. täydelliset äidit......itse olisin pukenut pihalle et huuda siellä niinku sielu sietää, isi nukkuu nyt ja sisällä ollaan hiljaa, jos tintattaa niin huuda pihalla. Siis kauheeta :eek: oisin laittanut ulos :eek:
Eli jos äidillä ei ole tapana viedä uhmaavaa lastaan auton takaboksiin yksin rääkymään, hän on Täydellinen Äiti? :saint:
No, siinä tapauksessa suurin osa äideistä kai on täydellisiä. Toivottavasti!
Lapsen ikää ei ole kerrottu, ihan pientä ei oikein voi kipata pihalle raivoamaan yksikseen...
Paraskin puhumaan. Sähän annat sun lasten säännöllisesti ulkoilla yksin. .ilman valvontaa.
Ai annanko? :LOL:
Tyttö on ollut joskus pihalla ilman minua, muttei yksin, vaan pihassa on ollut noita naapurin kouluikäisiä ja yleensä myös aikuisia. Silloinkin kurkkaan ovelta viiden minuutin välein että onko tyttö pihassa ja onko kaikki hyvin. Maksimiaika on ollut alle puoli tuntia. Ovi on auki joten lapsi pääsee sisälle jos on tarvis, ikkuna on auki jotta kuulen jos hän huutaa tai itkee. Ja edellisestä kerrasta kun hän ulkoili "yksin" on...no, kuukausia, sillä se oli joskus kesällä. Poika ei ole koskaan ollut pihalla yksin, vaan aina aikuisen valvonnassa.
Mutta tämänkin asian taas harmaa tietää paremmin :D .
oletko varma että ne naapurin koululaiset ja aikuiset jaksaa sun lastasi vahdata kun sä olet sisällä?ja 5min on liian pitkä aika olla katsomatta mitä lapsesi tekee.ja kerkeätkö apuun jos kuulet että lapsesi huutaa tai itkee?
 

Yhteistyössä