Päivää, olen insinööri

• Viestiketjun aloittaja pit. rekkaamatta
  • Ensimmäinen viesti
V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja pit. rekkaamatta:
..sanoi uusi naapurini kolme vuotta sitten, kun esittelin itseni rapussa tavatessamme. Edelleenkään en tiedä miehen etunimeä, vaikka lähes päivittäin moikkaamme. Keskustellessamme hänestä puhumme aina alakerran insiööristä.. ;-)

Hyvää päivää kirvesvartta, ja oikein hauskaa Juhannusta kaikille!
Aloin ihmettelemään sitä, että rapussanne kulkee joku insinööri, mutta sitten vasta tajusin sinun asuvan jossain kerrostalossa. Anteeksi kovasti, mutta nauroin pakahtuakseni. Minun rapussani ei muita inssejä lisäkseni kulje, asun tosin omassa talossani.

yx tuohtunut
Sun rapussas ei ees hissi kulje, nauraisin, mutta en viitsi enkä tahdo nauraa toisten yksinkertaisuudelle. Kuullostaa mielnvikaielta jaotella ihmisiä seinin perustella. Mä asun kunnan vuokratalossa mutta oon onnellisempi ku joku joka halveksii muita ku omakotitalo asujia. Mun serkku asuu kaivarissa ja sen asunto on monta kertaa kalliipmi ku joku lähiön talo. Nii ja se asuu KERROSTALOSSA.

been there, done that
Alkuperäinen kirjoittaja sama ku edellinen:
Miks insinööri ei heti tajunnut että kyse on kerrostalosta...
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Aloin ihmettelemään sitä,... ...mutta sitten vasta tajusin...
Hän hyväksynee itsestään selvyytenä pitkät piuhansa. Tila on korjaamaton insinöörillä, muiden kohdalla pientä toivoa ;D

tuli.
"Anteeksi kovasti, mutta nauroin pakahtuakseni." Mikä siinä nauratti?

Naurettavaa pitää omaa asumismuotoaan ainoana oikeana. Aikansa kutakin. Itse olen asunut ok-talossa, rivarissa, kerrostalossa, pienkerrostalossa. Eri elämäntilanteissa tarpeen mukaan. Esim. Helsingissä kerrostaloasunnot ovat arvokkaampia kuin mitä muualla Suomessa ok-talot.

Muutenkin, miksi tuoda jatkuvasti omaa tyhmyyttänsä esiin? Jos ei oikesti ole mitään sanottavaa, niin olisi hiljaa. Onkohan tällä älypäällä ainuttakaan kommenttia millään nikillä missään, jossa KOMMENTOITAISIIN jotain asiaa -ja asiallisesti? Missiona kun on roikkua muutaman perstuntumassa vuosikausia, niin mitä se kertoo miehestä?

Tähän sopii vanha sanonta Kalevalasta: "mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.

juh
Päivää olen insinööri...

Huvittavaa lasten puhetta. Mutta nehän on noi just tunnettuja siitä että ymmärrys ja osaaminen on sellasta yksulotteista. Ei niiltä voi korkeaa sosiaalista älyä odottaa löytyvän. Siksihän ovat valikoituneetkin alan opiskelijoiksi, kaikki kapasiteetti vaan täysteholla yhteen seikkaan. Melko huonoja kumppaneita ovat myös.
Jos kuulisin tuon tervehdyksen niin saisin päivän naurut.

naurattaa tärkeily
Olin aikoinaan töissä kultasepänliikkeessä, jonne eräs mies tuli kaiverruttamaan hopeamaljan. Hän oli merkinnyt teipinpätkällä, mihin kohtaan kaiverrus tehdään ja kirjoittanut mitä kaiverretaan erilliselle lapulle. No, kun työ tuli kaivertajalta valmiina takaisin, niin mies väitti että kaivertaja oli kaivertanut väärän päivämäärän. Kun hänelle näytettiin hänen omakätisesti kirjoittamansa malliteksti, hän väitti ettei ollut kirjoittanut sitä. Perustelu: "minä olen ARKKITEHTI, kyllä minä tiedän mitä olen kirjoittanut ja mitä en".

Oma tila rahaa arvokkaampi
Alkuperäinen kirjoittaja tuli.:
"Anteeksi kovasti, mutta nauroin pakahtuakseni." Mikä siinä nauratti?

Naurettavaa pitää omaa asumismuotoaan ainoana oikeana. Aikansa kutakin. Itse olen asunut ok-talossa, rivarissa, kerrostalossa, pienkerrostalossa. Eri elämäntilanteissa tarpeen mukaan. Esim. Helsingissä kerrostaloasunnot ovat arvokkaampia kuin mitä muualla Suomessa ok-talot.
Ihmettelen tuota nuivaa suhtautumista V.I.P. kommenttiin. Itsekin omakotiasujana (ja EI-insinöörinä) luin pari kertaa tuon rappu-kohdan. Meillekin se rappu on oma porraspää ja jokainenhan kattoo omasta näkövinkkelistään. Mikä mollausryöpyn siis oikeasti aiheuttaa? Kateus?

Ja tuo nyt vasta on typerää olettaa että omakotiasujat pitäisivät omaa asumistaan ainoana oikeana. Tai tekisivät niin, koska se on rahassa mitattuna arvokkaampaa ja ähäkutti sepä ei olekaan sanoo vastaaja. Osoittaa, miten rahan kautta jotkut asioita vain ajattelevatkaan.

V.I.P.
"Oma tila rahaa arvokkaampi",
Tuntuu mukavalta lukea vaihteeksi fiksumpaa tekstiä, kiitos sinulle. Jotkut nauttii mässäilystä yms "synneistä", mutta eräs synti, joka ei tuota kantajalleen mielihyvää, on kateus. Se syö ihmistä pikkuhiljaa, nakertaen sisintä, ja saaden aikaan jatkuvan pahan mielen. Valitettavasti täälläkin eräät nimimerkit tuntuu oireilevan siihen suuntaan. Mutta täytyy muistaa, tämä on kevyttä hupia, ja joskus vastapainoa arjelle.

pit.
..ja nyt kun vielä joku kertois, että kenelle tässä pitäisi t a a s olla kateellinen ja mistä :))

Taidan olla kateellinen karismalle, kun tuo saa aina määrättyä pirtua ponille.

pit.
Kun omassa ketjussani olen :))

Rapuista siis; omakotilassa lapsuuteni viettäneenä, ulko-ovellemme vei viisi porrasaskelmaa, eli viisi rappusta. Siltikään meillä ei ollut omaa rappua, vaan omat raput.

Nyt tosiaan täällä kaupungissa asumme siinä ja siinä rapussa :))

tuli.
Mikä hiton mollausryöppy? Nuiva asenne on totta ja lievästi ilmaistuna. Jos insinöörin hissi ei kulje ullakolle asti, niin eipä voi auttaa. Näköjään on jälleen kerran poistattanut ketjun, jossa viljeli alatyylisiä, jo tuttuja juttuja monen eri nikin takaa, niin kuin tässäkin aiemmin.

Vieläkin kysyisin, että mikä sai aikaiseksi moisen ilon jonkun kerrostaloasumisesta ("Anteeksi kovasti, mutta nauroin pakahtuakseni.")

Toinen kysymys, -edelleen jaksat kiusata itseäsi roikkumalla meidän perässä, miksi? Se on kyllä totta, että jotkut ihmiset vaihtavat riippuvuuden josta ovat päässet eroon, toiseen pakkomielteeseen. Sairaus ikäänkuin vaihtaa vain muotoaan.

Typerää tuollainen tekohurskaus. Raha, oli se sitten mistä tahansa kotoisin, ei tuo sivistystä eikä pyyhi vanhoja rikkeitä pois. Usein rahaan suhtautuu muutenkin luontevammin, kun sitä on aina ollut omiksi tarpeiksi, eikä ole tarvinnut lainailla, varastaa tai periä saadakseen niitä asioita, joita rahalla saa. Hyvin, hyvin harva aina rahoissaan ollut kehuskelee omaisuudellaan. Periaatteeena on, että raha on jo vanha keksintö ja sitä pitäisi olla jokaisella.

V.I.P.
Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
..ja nyt kun vielä joku kertois, että kenelle tässä pitäisi t a a s olla kateellinen ja mistä :))

Taidan olla kateellinen karismalle, kun tuo saa aina määrättyä pirtua ponille.
Jospa kuitenkin kommentoisin; Minulla on viinaa monessa paikassa, kotona, mökillä, toimistossa, ja taitaa tälläkin hetkellä olla auton peräkontissa muutama pullo, ihan lahjaksi jaettavana. Ja mitä tulee sen käyttöön, käytän satunnaisesti ja silloinkin hyvin vähän. Mainitsemaasi pirtua voisin käyttää partakoneeni pesuun.

V.I.P.
"Toinen kysymys, -edelleen jaksat kiusata itseäsi roikkumalla meidän perässä, miksi? Se on kyllä totta, että jotkut ihmiset vaihtavat riippuvuuden josta ovat päässet eroon, toiseen pakkomielteeseen. Sairaus ikäänkuin vaihtaa vain muotoaan. "

Edelleen kummastuttaa se, että luulet / luulette minua joksikin toiseksi! Mutta kuten olen maininnut, ihan sama miksikä minua luulet. Sinuna kuitenkin miettisin tarkkaan käyttämääsi kieltä. Hakuammunnassasi kielenkäyttö on monesti mennyt sopimattomaksi; "juoppo, linnanherra" jne.

Olen tosiaan poistattanut ketjuja, ja useimmiten sinun aiheettomasta, mutta ennenkaikkea, törkeästä kielenkäytöstä. Koitappa nyt vihdoin miettiä mitä kirjoitat. En siis ole nasse, enkä koskaan ollutkaan. - Lähden perjantai aamuna matkoille, ja toivon teille (pit, tuli) viihtyisiä päiviä Elleissä, ja viihdyttehän te.

Ps: Kuka / ketkä tulivat heti "perääni" kun kommentoin tälle ketjulle?

pit.
Ööh, no käytännollisesti katsoen, kaikki aloitukseeni vastanneet ovat tulleet ketjuun minun perässäni, eli myöskin Sinä. Tulilta oli taas monta kommenttia jo kesältä...eli katsoi asiaa no miltä kannalta tahansa, niin kukaan ei tullut Sinun perässäsi tähän ketjuun, paitsi ehkä nimimerkki "oma tila rahaa arvokkaampi"..

Minä en tosiaankaan tiedä, keneksi Sinä luulet minun Sinua luulevan. Ihmeellistä vainoharhaisuutta, sanoisin.

Miksi muuten selittelet niin kovasti tuota viinankäyttöäsi, eihän se kommentti ollut Sinulle laisinkaan..?

V.I.P.
....koska olette kumpainenkin vihjailleet juopoksi, ja ties millä nimikkeellä, myös vankila on ollut eräs osio joka on kohdentunut minuun. "Vuosikausien perässä nylkyttely" ym ym?

Älä kuitenkaan vaivaudu enään kommentoimaan, sillä en tunne suuremmin tarvetta keskustella kanssasi. Vielä kerran, olen täällä hyvin keveällä otteella. Tunnustaa täytyy, että teitä on joskun kiva kiusasta, olette ärsyttävän hienohipiäisiä. Hyvät jatkot muutamaksi viikoksi, ehkä pidemmäksikin aikaa.

pit.
Ai sää saat niinku nauraa mulle ja mun asumismuodolle, mutta mä en saa edes oikaista väärinkäsitystäsi, saatikka ihmetellä vuolaita selityksiäsi.. :)))

Ouh jeee.. ja mä olen sit hienohipiäinen :)

Laitas muuten taas uutta aloitusta peliin, niin mä saan taas nauraa vatsani kipeeks höpinöilles :))) Lisäks muutama alter ego tänne pörräämään vaan, kyllä mahtuu :)))

P.S. Mä tiedän kyllä diplomi-insinöörin, mutta mikäs vattu se V.I.P. -insinööri oikein on..?

oikolukija
Alkuperäinen kirjoittaja V.I.P.:
Alkuperäinen kirjoittaja pit. rekkaamatta:
..sanoi uusi naapurini kolme vuotta sitten, kun esittelin itseni rapussa tavatessamme. Edelleenkään en tiedä miehen etunimeä, vaikka lähes päivittäin moikkaamme. Keskustellessamme hänestä puhumme aina alakerran insiööristä.. ;-)

Hyvää päivää kirvesvartta, ja oikein hauskaa Juhannusta kaikille!
Aloin ihmettelemään sitä, että rapussanne kulkee joku insinööri, mutta sitten vasta tajusin sinun asuvan jossain kerrostalossa. Anteeksi kovasti, mutta nauroin pakahtuakseni. Minun rapussani ei muita inssejä lisäkseni kulje, asun tosin omassa talossani.
pit, luetun ymmärtäminen? sulkumerkit (insinööri) ja niiden merkityksen?

tuli.
Ihan vaan uteliasuuttani, kun harvoin pääsee näin lähelle idioott...eiku insinöörejä, että onkohan herra insinööriltä tullut ainuttakaan asiallista jutun pätkää parisuhde palstalla -tai missään muuallakaan?

Heh, "kivaa" kai aloittaa ketjuja ja poistattaa niitä kun ei kestä itse aloittamiaan "keskusteluita".

Edelleen vastaamatta, mikä nauratti?

Ei vaan, älä vastaa. Muista tankata helikopteri ennen matkaa.

Yhteistyössä