Päivää, olen insinööri

• Viestiketjun aloittaja pit. rekkaamatta
  • Ensimmäinen viesti
pit. rekkaamatta
..sanoi uusi naapurini kolme vuotta sitten, kun esittelin itseni rapussa tavatessamme. Edelleenkään en tiedä miehen etunimeä, vaikka lähes päivittäin moikkaamme. Keskustellessamme hänestä puhumme aina alakerran insiööristä.. ;-)

Hyvää päivää kirvesvartta, ja oikein hauskaa Juhannusta kaikille!

Vastine
Pakko kertoa tähän yksi tapahtuma viime kesältä vastineeksi :) Olin tulossa ystäväni kanssa uimasta, minulla oli joku pikkupikkumekko päällä, märät hiukset leteillä, aurinkolasit, eikä tietenkään yhtään meikkiä. Kävin siinä sitten tässä hehkessä kesälookissa käydä terassilla ottamassa yhdet. Yhtä äkkiä samaan pöytään tulee yksi mieheni ja minun tuttu, josta emme kumpikaan pidä, ojentaa kätensä ja sanoo nimensä (vaikkapa nyt Matti Meikäläinen) ja sen perään vielä lisää varmuudeksi: varatuomari Meikäläinen.

Hän ei siis tunnistanut minua ja aloin miettiä, että kuka tulee esittelemään itsensä vieraille ihmisille kertomalla olevansa vaikkapa nyt tuo varatuomari, mutta näköjään näitä sitten on muitakin ;-)

No semmonen
joka ei ole itse mitään, vaan hän ilmoittaa oppiarvonsa/ammattinsa, jotta olisi edes jotakin.

Semmoseen passaisi vastata vaikkapa siten, että "Naisihminen, päivää-päivää". Taitaisin kylläse jälkeen kääntyä selin ja jutustella seurani kanssa tai jos olisin yksin, katsella maisemia.

insinöörin vaimo
Insinöörithän ovat tunnetusti oma ihmisrotunsa, eikä niitä ole tutkittu vielä niin tarkkaan, että tuohon alkuperäisen kirjoittajan insinöörin käytökseen olisi vielä löydetty syytä. Täytyy vain yrittää tulla toimeen niiden kanssa.

en ole mitään
Alkuperäinen kirjoittaja No semmonen:
joka ei ole itse mitään, vaan hän ilmoittaa oppiarvonsa/ammattinsa, jotta olisi edes jotakin.