***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

umayya tervetuloa kerhoon, mulle ei kanssa meinaa sopia mitkään lääkkeet, mä oon just se joka saa ne erittäin harvinaiset sivuoireet lääkkeestä kuin lääkkeestä... mullahan oli syksyllä 10 viikkoa sitä flunssaa ja yritin viimeiseen asti välttää lääkkeitä ( niitä vähäisiä mitä raskaana sai käyttää ) just ton vuoksi.. tsemppiä... :hug:

johis sulle myös..

(.) tytön neuvolassa kaikki oikein hyvin, hienosti on kasvanut, rikottiin heittämällä sekä 50 cm mitta että 3 kg raja.. jee... äiti tuulettaa... pako oli hetkeksi nousta koneelle, kun pyörin sängyssä, tänään ollut ihan päivä tytön kanssa ja oli juhlaa kärrytellä hetki ulkona kun tultiin kotiin ja käydä itse kaupassa... :D nyt takaisin nukkumaan koska herätys voi olla taas ihan just..

jennuli onnenhuuruissa.. :wave:
 
KESKIVIIKKO 25.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 6/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 13/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 21/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 26/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 27/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 28/36................yk3...1.haavaissa....Lahti
wannabemama.kp 28/32.............yk4......1.haaveissa......Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
jennuli vähän kyllä alkaa hirvittää että miten noita lääkkeitä enää uskaltaa ottaa kun meinaa reaktiot tulla kaikesta, täytyy varmaan kuuri alottaa aina niin ettei vaan ole yksin jos tulee jotain hengitysjuttuja tai jtn..
mietin tossa että uskaltaisinkohan viel ottaa yhden kortisoni tabun kun niitä sain mukaan ja alkaa naama mennä taas aika karseen näköseks.. kuinkahan kauan tosohn menee että se lääkeaine poistuu elimistöstä, maanantaina tosiaan otin 3 tabua klo 20 viimeisen kerran, eiks sen pitäs jo alkaa hävitä, en sitten älynny kysyy lääkäriltä eilen, mut täytyy mennä kattoo josko netistä löytyis..
 
johis prednisolon 20mg, se on samaa mitä joudun syömään tän sairauden takia ettei mua sinänsä huoleta, mut mietin vaan et täytyy varmaan koht soittaa uusiks lääkäriin jos tää ei ala menee ohi, ei oo kyllä ikinä kestäy reaktio näin kauaa..
 
umayya otitko maanantaina 60 mg prednisolonia?? ( mähän söin sitä vuoden päivät vatsan takia.. ) mikä sun normaaliannos on kun syöt sitä? mulla ainakin sen tiputtaminen oli tosi hidasta, mutta meneekö se sitten erilailla jos otetaan kertakuurina allergiaan, siis multa kun lopetettiin se niin tiputettiin 2,5 mg viikossa pois, sitä vaan että onko hyväksi ottaa isomäärä ja sitten olla päivä ilman ja ottaa taas??? mietin vain..hmm.. sinuna soittaisin lääkäriin ja kysyisin. tsemppiä
 
jennuli ei kun maanantaina alotin kuurin, eli sen amorion 500mg x 3 ja yhden päivän satsin kerkesin ottaa ennenkuin alkoi reaktio kunnolla, eilen sitten menin aamusta lääkäriin sain kortisonia kankkuun ja 3 tabua mukaan tota prednisolonia, illalla jouduin ottaan yhden kun alko kutiseen taas ja otin tossa puol ykstoista nyt tänään yhden tabun kun alkoi naama turvota taas, nyt alkaa pikkasen rauhottuun, enää mietinkin tossa että kuinka kauan mahtaa mennä ennen kuin se antibiootti poistuu elimistöstä että tää naama rauhottuu..
 
wannabe tervetuloa jutustamaan :flower: .
umayya :hug: onpas peestä toi homma.
jennulin vauva-arjesta on kiva kuulla :heart: .

Kukas haluaa tulla meille siivoomaan? Vkonloppuna kuopuksen synttärit ja kämppä on kuin kaatopaikka :headwall: . Eikä nää sairastelut ja antibiottiripuli auta asiaa yhtään :kieh: .

Katoin just eilen, että happoradio on Lahdessa keikalla ensi kuun lopussa. Olis kiva mennä mutta yksin ei viitti, eikä mun pari kamua pääse mukaan :headwall: . Mä haluun sinne B) B)
 
Juu, tuttu lääke. En ala lääkäriksi, kannattaa varmaan soittaa, mutta tässä jotain vuosien varrella omakohtaisesti opittua Prednisolonista.
- suolisairauteen vedellään noilla isoilla annoksilla pitkiä kuureja ja tiputtaminen on hidasta ja portaittaista
- astmaan voidaan ottaa 10-14 päivän kuuri esim. 20 mg ja sen voi lopettaa ilman tiputusta (yleensä rinnalla on kuitenkin hengitettäväkin kortisoni)
- allergisiin reaktioihin olen saanut ohjeeksi 120 mg kortisonia ja adrenaliinipiikki reiteen

Mutta sitten tulee mukaan tämä raskaus-aspekti. Just eilen juttelin sisätautilääkärini kanssa nivelistä ja kortisonista ja hän sanoi, että voidaan käyttää kyllä raskauden aikana, mutta pyritään välttämään, varsinkin ekan kolmanneksen aikana. Mulla eka kolmannes menossa, umayyalla taas mennyttä. Eniten se kai vaikuttaa negatiivisesti juuri tässä omassa vaiheessani, kun kersan munuaiset alkaa järjestäytyä.
 
umayya ok. no mie en ihan pysynyt kärryillä heti alkujaan.. mikä tilanne nyt?

johis mulla lukee kanssa kela-kortissa mobus crohn.. että sillai, ilman lääkkeitä ollut vuoden, ja raskaus aikana voinnut paremmin kuin koskaan, nyt ollut hieman vatsakipuja, mutta lähden siitä että synnytyksestä kaksi viikkoa, ja suolisto varmaan palailee paikallee, sen lisäksi oon laihtunnut 18 kiloa ja ruokavälit liian pitkiä.. oon syönyt nyt kaikkea mitä en ole vuosiin pystynyt syömään, saa nähdä missä kohtii tarttee taas pelkistää ruokavalioa vai tarviiko... toivon et pysyisin hyvässä kunnossa, vikassa tähyssä sain kyl diagnoosini perään ison ? eli toivoa on.. mähän kävin äippäpolilla säännöllisesti ultrissa ja lääkärillä sairauteni vuoksi... että sellainen tarina täällä.

mymmis siivoat sen mitä jaksat ja annat loppujen olla.. missä happoradio keikkaa???

(.) meillä ollut taas mukava päivä, tosin odotan huomista kun ei ole menoja minneen (tänään lastenvalvoja isyysasioissa) saa ottaa rennosti, vielä jännittää noi lähtemiset vaikka tyylillä ollaan selvitty neuvolat yms.

mukavaa keskiviikko iltaa kaikille :wave:
 
jennuli Alex Parkissa loppukuusta ja salppurin kisojen jälkeen lahtihallissa. Mutta mä taidan mennä vasta loppukuusta tonne Alexiin.
Ja mä kyllä päätin mennä sinne B) B) . Pitää äiti laittaa hakemaan lippu etukäteen, että varmasti pääsee :D
 
MÄ OON NIIN KOUKUSSA HAPPORATIOON :saint: :saint:
Löysin juutuupista tänään mulle uuden kipaleen http://www.youtube.com/watch?v=OgYSkugYDHw
"suru on tyynimeri, laaja muttei rannaton.
Suru on tyynimeri, syvä muttei pohjaton...."
Kuukausi odotettava keikkaa :headwall: :headwall:
 
TORSTAI 26.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 7/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 14/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 22/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 27/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 28/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 29/36................yk3...1.haavaissa....Lahti
wannabemama.kp 29/32.............yk4......1.haaveissa......Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
huomenia!
sen verran viel tästä mun tilanteesta kirjotan että punotus on näemmä tänäkin aamuna tallella, muttei läheskään enää niin pahana kuin vielä eilen joten eiköhän tää tästä pikkuhiljaa, tänään täytyy hakee uusi kuuri sitten kun kerran sen reseptin sain, sen verran napakasti tuo räkä on kiinni ettei se taida ilman kuuria lähteä, särkee poskia ja ottaakin sen verran että parempi varmaan syödä se kuuri kuin odottaa että tästä kehkeytyy jotain lisätautia vielä..

mymmis mä en tuota happoradioo olekaan niin kuunnelllut, en tiiä muistaako kukaan täällä että mä tykkään käydä noilla AK:n keikoilla ja nyt tietty olis kiva päästä tsekkaan Amoral mut eipä osu viel ainakaan keikkalistaan sopivaa keikkaa mulle, joten sitä odotellessa..

kohta tulee entinen työkaveri kyläileen joten pitää mennä alitteleen kahvit sun muut, palaillaan!

umayya + siiri 24+3
 
Terveisiä neuvolasta. Tunnustaako kukaan olleensa tänään aamulla Fellmanninkadulla? Painosta tuli tietysti pientä nitinää ainakin siinä vaiheessa, kun täti kysyi painon, kerroin sen ja hän totesi, että "onpa se vähän, no, kyllä se siitä lähtee nousemaan - onko tää sun normaalipaino?" Sanoin, että ei ole, olen raskauden myötä lihonu jo 3 kg. Sitten se meinas pudota ilmeestä päätellen tuolilta.

jennuli: Mä olen ollut viimeiset 7 vuotta Patrikaisen potilaana, enkä vaihtais. Krekelä sitä aina lomittaa, mutta mulla on niin hyvä hoitosuhde Heikkiin, että pelkään kuollakseni, milloin se lähtee eläkkeelle. :|
 
johis me olimme fellmannin kadulla tiistaina.. kellä käyt neuvolassa, saako sitäkin udella? me kuulutaan paavolan neuvolaan. meidän neukkarin tätihän lopetti viikko ennen mun synnytystä, mutta ihan ihania ovat kaikki toisetkin olleet jolla olemme käyneet.

patrikainen on joo tosi tykätty, mä luulen et mun tilanne on se et mut siirretään kaupungin sairaalan puolelle, koska oon ns. hyvässä jamassa, no phks pääsee onneksi takaisin jos sikseen tulee, mielummin pysyn poissa sisätaudeilta jos valita saa..

tyttö nukkuu niin pitkiä unia että on aikaa keikkua koneella, kokoaika touhuan jotakin, pitäisi ehkä levätäkin vähän... eli suuntaan sohvalle.. :wave:
 

Yhteistyössä