***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

Humu meil on jo nimi tytölle valmiina, mut ei olla viel päästy sopuun et mitkä on toiset nimet. :D Mun mielestä tuollaiseen lyhyeen etunimeen sopii kaveriksi pitempi toinen nimi, esimerkiksi Mia Anniina, Mia Karoliina, Nea Elviira, Nea Tuulikki.... :D :D

Mansikkatee onnea hienoista neuvolakuulumisista ja liikkeitten tuntemisesta!! Ihanaa! :D

No nyt pitää vaan päättää se päivä millon mennään syömään ja ne tulee ketkä pääsee... ei siin kuulkaa muu auta. :)

EM ja Dodoliina 28+2 :heart:
 
Sairaalasta juuri tulleena omaan napaan:
Syytä ei taaskaan saatu. Kaikki kunnossa. Terve poika meille oli tulossa :heart: (mun aavistus ja uni osoittautuivat oikeiksi)

Nyt minulla kohtutulehdus ja maanantaina kaavintaan. Näin hienosti täällä pyyhkii :headwall: .
 
Meinaa näköjään ketju tipahtaa!

Mymmis; ei ole totta, ikävää :ashamed:

Itse; omaan napaan ei nyt mitään erikoisen ihmeellistä! Vauva potkii ja sohii mahassa, yöt menee syödessä ja verenpainelääkkeistä on tullut ihottumaa.
Joku pohti tuolla aikaisemmin nimiasiaa. Meillä ei olla nimistä ollenkaan samaa mieltä, joten synnärin lappu lähti "nimettömänä" ja nimetön tämä tulokas on edelleen! Hankalaa se nimien päättäminen on ollut aikaisemminkin, mutta kyllä kaikki on kuitenkin kastettua saatu ;)

julietta :(
 
LAUANTAI 21.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 2/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 9/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 17/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 22/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 23/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 24/36................yk3...1.haavaissa....Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
(.) hei kaikille, täällä vauvailu sujuu mukavasti, oikeastaan kyllä lähinnä pötkötellen, vielä en pysty itse kunnolla istumaan, kun epparia saksittiin kahdesta kohtaa, joten imetys tapahtuu makuullaan, ihan ulkona maailman menosta, kun köllitään makuuhuoneen rauhassa, tyttö on kasvanut hyvin ja ollaan päästy jo sieltä 2,9 kg takaisin yli 3 kg..jeee... mutta onhan nämä alkuhetket sitä nukutaan ja syödään elämään, tänään testataan uusi hieno pinkki amme :D
öisin meillä nukutaan parhaillaan se neljäkin tuntia, joten vielä on voimia varastossa, kovasti odotan et päästään ulos ja liikkeelle, mulla epparin lisäksi issias vaivana joten kauhean ketteräksi en itseäni tunne, painosta sen verran että viikossa sitä lähti multa 16 kiloa, että pikkuisen taisi olla nestettä päällä, mutta aika huikea olo on nyt, tuntuu keho niin erilaiselta, kohtukin vetäytyi eka viikon aikana ja enää ei neuvolassa sitä tunteneet päälle päin, eli nopeaa toipumista siltä osin.

synnytys tosiaan käynnistyi silloin 10.2 niin kahden aikaa yöllaä, supistuksia tuli kaksi tuntia 8 minuutin välein, ja sen jälkeen ne tulikin jo 2-3 min. välein. sairaalaan lähdettiin 5.30. taksikuski oli ihan innoissan.. "en oo koskaan vienyt ketään synnyttämään jne. " huh :D sairaalaan mentäessä olin vasta sormen verran auki.. ja meinasi iskeä epätoivo, 10.00 aikaan olin 3 cm auki, sitten puhkaistiin kalvot, 11 jälkeen sain epiduraalin ja kahdelta pääsin ponnistamaan, vartissa oli tyttö ulkona... supistuksia tuli kokoaika ja olo oli sen myötä voimaton, mie myös oksensin useamman kerran ja synnytyksen jälkeen paineet laski niin et oli vain 116-59... useampi tunti meni horroksessa mutta yöksi päästiin jo osastolle...

jaa nyt käy kutsu..jatkoa siis seuraa,,, anteeksi oma napaisuus...

lauantaita kaikille :wave: :wave:
 
SUNNUNTAI 22.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 3/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 10/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 18/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 23/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 24/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 25/36................yk3...1.haavaissa....Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
jennuli kivaa kuulla että siellä menee hyvin! Toivottavasti kivut lakkaavat pian ja pääsette tytön kanssa liikkeelle! :)

Julietta :hug: :hug: täti se aina vaan löytää sinne... :(

(.) hurja viikonloppu takana... oon leiponut, siivonnut ja kestinnyt eilen puolison synttärivieraita koko päivän aina puoleenyöhön asti! :eek: Vauvakin tuntui vähän stressaavan menoa kun ei koko päivänä liikkunut, sitten yöllä kun 1 aikaan pääsin nukkumaan niin möyrikin pari tuntia putkeen. :heart:

Mukavaa laskiassuununtaita.... mä vietän kyl laiskiaissunnuntaita... :LOL:

EM ja Dodoliina 28+5
 
Heippa pitkästä aikaa!

Meidän kone ei jostain kumman syystä ole viikkoon suostunut kirjaamaan mua sisälle enkä siksi ole päässy kommentoimaan mitään, lukenu oon kyllä joka päivä. Nyt toimii taas yhtäkkiä, ainakin hetken.

Jennulille vielä kerran onnittelut!!
Julietta Halit :hug:

Tänne kuuluu kummia, ostin ovistestejä ihan sen vuoksi kun on tuo kierto vaihdellut ja luulen tunnistavani ovisoireet niin halusin varmistaa näyttääkö testi plussaa silloin kun luulen.
No kp15 sain ovisplussan, jonka testasin vielä pari päivää ja se haaleni pois..

Nyt sitten kp22 testasin ovistestillä uudelleen, tarkoitus oli katsoa mitä se näyttää viikko oviksen jälkeen, tuleeko haamu vai puhdas nega niin sieltä pamahtikin välittömästi tosi vahva plussa! Olen nyt ihan ihmeissäni että eikö ovista ollutkaan kp15, onko se vasta nyt vai mitä ihmettä?? Ja tänään testasin aamulla uudelleen (vaikka ohjeissa luki että ei aamulla, vasta päivä/iltapissasta) niin sama juttu, vielä eilistä vahvempi plussa välittömästi jo ennen kontrolliviivaa.. Olen lukenut että ovistestitkin voi näyttä raskauden mutta ei kai nyt sentään näin aikasin....!!

No, ollaan käytetty tilaisuus hyväksi jos se ovis onkin vasta nyt niin ei mene hukkaan =)
Tissit on myös ollu kipeet eilen ja tänään, et voi hyvin olla et se ovis onkin vasta nyt... Aika myöhään tosin.. Noh, nyt vaan odotellaan kyllä se taas ajan kanssa selviää mikä on...
 
MAANANTAI 23.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 4/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 11/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 19/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 24/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 25/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 26/36................yk3...1.haavaissa....Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
kohta äitipolille, meillä täällä riesana vesirokko pojilla ja mulla poskiontelotulehdus joten ei ole jaksanut koneella kauheasti olla, tuun myöhemmin tänään kirjottelemaan paremmin..

umayya + siiri 24 POKS!
 
em onnittelut sille toiselle osapuolelle syndejen johdosta.. :D juu joka päivä voin paremmin.. tytöllä ollut tehoimupäivät ja äiti ollut pelkkänä rintana, nyt otettu hätiin sitteri ja tutti ja tuossa se nyt onnellisena torkkuu.. sullakin viikot huiman pitkällä iikkk :D

julietta ja patu ja mymmis :hug: :hug:

umayya
paranemisia ja kerrohan sit polin kuulumisia kun jaksat.. =)

syömisestä
mulla on kalenterissa ihan tyhjää se 7-8.3 mutta sen sitten näkee että miten arki sujuu tytön kanssa... tällä hetkellä kaikki on niin opettelua vielä.

muillekin :wave:
 
uppista, meinaa pudota :)
juu polilla ei ihmeitä, ei ollut kohdunsuulla tapahtunut mitään vaikka supistellut onkin, valkuainen oli taas pois pissasta, ja seuraava aika kk:n päähän, joten taas sillon ollaan viisaampia, paineet oli vähän koholla mut ite meinasin et johtunee tästä taudista.. toivotaan ainakin..

ihana kuulla jennulin ja tytön kuulumisia :) toivottavasti pääsette liikenteeseen pian!

syöminen
tosiaan mulle sopii silloin 7. päivä, 8. päivä olen illassa töissä.

hmmm.. julietalle pahoitteluni :hug: tädistä..

mitäs muuta, ei kyllä nyt tule mieleen..
 
patu huonosti meni, en päässyt liian täyden leikkauslistan takia kaavintaan saakka. Ihan turha reissu ja monta tuntia odotteluun, kun sanoivat ettei asiaa saa tänään hoidettua. Suututtaa....
Määräsivät lisää antibiotteja ja uusi yritys ensi viikolla :headwall: :headwall: . Arvaa päästinkö suusta kiroja (ottaan päähän, kun on hoitanut asiat niin, että on hakija jne. Lasten hoidot, töistä pois ja ensi viikolla uudestaan kaikki sama). Ja nyt menee eteenpäin taas paranemisprosessi :headwall: . Nyt kyllä v*tuttaa ja rankasti...
 
Ompas nyt tullutkin tekstiä!
Mitäs mun pitikään kommentoida...

jeppis; muistan silloin kun itse tikuttelin ovista (pitkä ja epäsäännöllinen kierto), et mulla tuli kans kahteen otteeseen ovis plussa kierron aikana (siis välillä lähti pois). Ja muistan silloin kyselleeni täältä kokemuksiakin. En tiedä, ei pitäis olla käytännössä mahdollista. Mutta jospa plussa nyt pläjähtäs!!

em; älä liikaa rehki!
mymmis; voi p...
umayya; hyvä et kaikki kunnos!
jennuli; kyl mäkin olin kipeenä ekan jälk, pitkään istuin renkaalla ;) Mut aika korjaa...
Hyvä että synnytys olin ihan ok ja tyttö oli terve ja kaikki sujuu hyvin, ettei ainakaan mitään isompaa ole. Voi kun munkin viimeiset viikot kuluisivat nopsasti! Oletko syönyt vielä Albetoleja vai jätitkö ne synnärille?

itse; olen ollut kolme päivää kamalas kunnos, vatsa ihan sekaisin, mikään ei pysy sisällä, yläselkää särkee ja henkeä ahdistaa (närästää?). Lääkäri käski jättää tänään verenp.lääkkeet pois, todennäköisesti oireet johtuvat niistä. Nyt onkin jo parempi olo, heikko kyllä edelleen, mutta elämä voittaa. Ja tänään en ole ottanut enää verenp.lääkettä.
Ke aika äitipolille, jossa sitten suunnitellaan, et miten loppuraskaus hoidetaan.

Mirkku rv 34+2
 
mymmis ei ole todellista.. mitä tuohon sanomaan, kuin se sama litania kirosanoja sun puolesta :eek:

mirka syön, mutta oon ottanut niitä kyllä vähän miten sattuu, paineet oli sairaalassa korkeat nyt olleet normaalit et varmaan lääkitys jää tässä pois..

(.) yöt sujuu hyvin, päivisin edelleen tyttö haluaa rinnalle tiheään, syli ja tissimaakari siis meillä, tänään se neuvola, näkee missä painon kanssa mennään ja sit voi jutella mahd. lisämaidosta jos siltä näyttää, vaikka niin maitoa tulee, mutta mutta... on toi silti niin ihana :heart: oma vointi jo paljon parempi, ei satu istuminen enää paljoa..jee...
 
TIISTAI 24.2.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


Julietta..............kp 5/32.............yk7......1.haaveissa.......
bellaa................kp 12/25-35...................1. haaveissa.......
Hilipatuinen.......kp 20/30-33........yk10.......2.haaveissa... Mlä
jeppis................kp 25/25-31......yk4.......1.haaveissa.....Asikkala
Jemppi...............kp 26/28-32..................1.haaveissa.....Lahti
krokohopss.......kp 27/36................yk3...1.haavaissa....Lahti



EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
[color]

PLUSSANNEET[color]



mirka1, Nastola, 4.tulossa, la 4.4.09,
kerttu84, Hollola, 1.tulossa, la 3.5.09
elinamaria, Hollola, 1.tulossa, la 12.5.09,
humu82,Mlä, 1.tulossa, la 23.5.09,
umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009




SYNTYNEET


jennuli, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3,2kg, 49,5cm
[color]
 
mymmis voi paska suoraan sanottuna..
mirka toiv. sun olosi paranee, ei olis enää montaa viikkoa sulla, jos vaavi sen aikaa jaksais keikkua mukana.
jeppis eipä ole kokemusta noista ovistikuista..

ja sitten taas vähän omaa napaa... alotin sitten eilen kuurin tohon poskionteloihin, ja illalla oli niin kaamee naama mulla ettei tosikaan! huulet turpos, suu meni rikki, ja naamalla nokkosihottumaa kauttaaltaan, mulle näemmä tulee koko aika lisää reaktioita lääkkeistä, ei ole kohta enää vaihtoehtoja.. kefalosporiini ja amoksilliini antibiootit näemmätekevät mulle nyt näitä reaktioita, naprometin tekee saman.. soittelin äsken lääkärille puhelinaikaa että saan uuden reseptin mut saa nähä mitä pystyy määräämään kun raskaana kerran olen..sekin rajottaa mukavasti.. vitsi jos viittisin laittaisin kuvan mun nassusta, vaikka se onkin jo rauhottunut jonkin verran niin on silti aikaa karmee näky, esikoinen kysy äsken että oletko äiti pikeä? :heart:
mut joo nyt hetkeks höpisemästä täältä :)
 
jepulis, käväsin sitten lääkärissä istumassa puoltoista tuntia, reaktio alko mennä aika pahaks uudestaan vaikken lääkettä ole ottanutkaan eilisen jälkeen.. kortisonia sain kankkuun ja pari tabua viel mukaan jos ei ala rauhottumaan.. uuden kuurin sain valmiiks reseptille että jos ei tauti mee ohi niin sitten haetaan sellanen.. joo, kiva on sairastaa raskaana ollessa.. eipä muuta..
 
Jatkan tätä vaivoista valittamista. Kolmatta viikkoa on päällä ennennäkemätön ja -kokematon niveltulehduskierre. Kivut on oikeasti kamalat, tulehdusarvot koholla ja tulehdus kiertää nivelestä toiseen. Kun yksi paikka alkaa helpottaa, pakottaa jo toista.
Ja Panadolilla pitäis pärjätä... huh. Yhtenä päivänä en pystynyt kävelemään ja pari päivää meni niin, etten voinut takapuolta pyyhkiä kun kädet ei toimi.

Lääkäri puhui tänään tuosta kystasta ja jäin jumiin yhteen lauseeseen. "Se leikataan sitten viimeistään synnytyksen jälkeen, mikäli ei ole kadonnut itsestään" B) Synnytyksen. B) Jäin vaan maistelemaan sitä. Minä siis tosiaan synnytän jossain vaiheessa. Tuntuu edelleen ihan uskomattomalta. Välillä on olo, että pitäisi varmuudeksi taas tehdä raskaustesti, kun ei meinaa vieläkään käsittää. Ja sitten joku puhuu minun synnytyksestäni.

Voimia kaikille väsyneille, kipeille, huonosti voiville ja kiukkuisillekin (itseäni ainakin alkaa tää jatkuva kipu v*****maan)
 

Yhteistyössä