Päästättekö lapsenne kyläilemään kerrostaloissa asuvien kavereiden luokse?

  • Viestiketjun aloittaja arveluttaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Tuota, olen päästänyt jo ennen eskari-ikää. Alkuun kävin saattelemassa kellarin kautta naapurirappuun, ettei tarvinnut ulkovaatteita pukea, eskari ikäisenä sitten meni jo omilla avaimilla..

Ja tyttö kävi eskari-ikäsenä, tosin sinnekin saateltiin, kun ei tyttö olisi muistanut ovikoodia ja alhaalla ei ole ovikelloja kuitenkaan.
 
"vieras"
Lähellä ei ole kerrostaloja :). Lähimmät kerrostalon tapaiset taitaa olla noin 9 km päässä, eikä lapset tunne ketään, joka asuisi siellä. Jos joku kaveri asuisi kerrostalossa, niin pääsisi toki käymään. Nyt ei vain sellaisia ole.
 
goji
[QUOTE="heh";25729327]Nauran vatsa kippuralla... No jos kerrostalo on kaikista huonomaineisimmmalla asuinalueella ja narkkeja lähitienoo ympäri niin en usko että edes ls-antaa tallaisessa paikassa kenenkään lapsiperheen asua[/QUOTE]

Oliko tämä vitsi vai tosissaan kirjoitettu?
 
:D
Rappukäytävän varjoisat osat on vältetty valoilla ja mitä naapureihin tulee niin jotain hämärää näissä kieltämättä täytyy olla kun ovat kovin iäkkäitä eikä näitä naapureita edes juuri näe/kuule.

Ihanan ennakkoluulotonta suhtautumista!
 
"juu"
Kivaa yleistämistä. Kyllä me ollaan ihan hyvä perhe, jolla nyt vaan ei oo hinkua tehdä talovelkaa.
Omakotitalo ei muuten takaa turvallisuutta... Pöljä ajatus, ihan kun kerrostalot ois slummia.. Ärsyttää tollaset juntit, jotka ruokkii eriarvoistumista jo lapsista alkaen.. Pidä se mukulas vaan neljän seinän sisällä. Siellä se on turvassa muilta, paitsi vanhemmiltaan....
 
"vieras"
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
On sulla sitten tuttavat :D Kun olet helsingissäkin käynyt oletko ikinä kuullut vaikka eirasta tai ullanlinnasta? Ovat kaupungin parhaimmistoa ja kyllä, ihmiset siellä asuvat kerrostaloissa. Pk-seudulla jo keskitason kerrostaloasunto todennäköisesti maksaa enemmän kuin sinun asuntosi siellä perähikiällä.
 
höhhöh
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
Ei kukaan voi ajatella näin. Oikeasti tämän on pakko olla trollaamista. Itsellä ainakin oli onnellinen lapsuus kerrostalossa.
 
ulkonainen
Ymmarran etta siella perahikialla kerrostaloissa asuu lahinna ongelmaperheita, mutta maailman metropoleissa kerrostaloasunnot keskustassa maksavat maltaita. Joten asumismuodon perusteella en lapseni kavereita valikoisi.
 
:D
Kaikkihan tietää että ap on trollaaja! :D Ei varmaan löydy yhtäkään keskustelupalstaa missä ap ei ois esittämässä mitä provosoivimpia kysymyksiään :D
 
Ehkä ilmaisin itseäni väärin. Kai kerrostaloissa on sinänsä turvallista mutta en haluaisi että poikani näkee varjoisampaa puolta elämästä vielä näin nuorena. Olen kyllä matkustellut helsingissä, turussa ym. hotelleissa ja tuttavien luona joten tiedän mitä se on.
Salaisuus: myös omakotitaloissa ja rivitaloissa asuu niin köyhiä kuin päihderiippuvaisia ihmisiä. Heitä asuu myös kaikissa kunnissa ja ylläri pylläri, ongelmaisia ihmisiä on kaikissa sosiaaliluokissa, myös niissä kartanoissa voidaan lyödä ja käyttää jopa viinaa kalliimpia aineita!
 
Salaisuus: myös omakotitaloissa ja rivitaloissa asuu niin köyhiä kuin päihderiippuvaisia ihmisiä. Heitä asuu myös kaikissa kunnissa ja ylläri pylläri, ongelmaisia ihmisiä on kaikissa sosiaaliluokissa, myös niissä kartanoissa voidaan lyödä ja käyttää jopa viinaa kalliimpia aineita!
Juu mutku ne kulissit on joillekin ykkösenä ohittaen jopa lapset. :x
 
"alma"
Olen asunut koko lapsuuteni omakotitalssa, ja muistan kadehtineeni kerrostalossa paria kerrostalossa asuvaa kaveriani. Pidin kerrostaloja jotenkin eksoottisena ja hienoina.
Ei ole kyllä edelleenkään omakotitalon hinkua, ja kerrostalossa olenkin koko aikuis-ikäni asunut. Näissä Etelä-Helsingin slummeissa kuten Punavuoressa ja Ullanlinnassa.
 
????
[QUOTE="vieras";25729542]Vähemmistöt täällä taitaa taas huudella. tuohan se Haaviston kannatusprosenttikin oli.[/QUOTE]

Juuri tuolla kirjoitin että ihan omasta valinnasta asutaan kerrostalossa :)..Olis ihan mahdollista rahan puolesta asua omakotitalossa.
 
Mummi maalta
Et voi olla tosissasi! Luulen, että olet jotenkin henkisesti sairas, kun tuollaista kysyt edes. Tottakai pitää tuntea ihmiset, joiden luo lapsensa päästää. Ei se toki riipu kerros-, omakotitalo- tai kartanoasumisesta.
Otapas nyt hyvä ihminen itseäsi "niskasta kiinni" ja ajattele aivoillasi ( onko niitä edes) :(
Vieläkö nykyaikana voi olla tuollaista näkökantaa luokkaeroista???
 
juuh
no ainakin täällä perähikiällä on vain kunnan lähiökerrostaloja, jotka ei maineeltaan kovinkaan hyviä. Muistan itse, kun ala-asteella kävin muutaman luokkakaverin luona ekan kerran ja törmäsin kyllä sellaisiin asioihin, mitä en ollut koskaan kotona nähnyt. huh.
Mut ymmärrän kyllä, että on olemassa HIEMAN erilaisia kerrostaloja, kun kaupungeista puhutaan:)
 
Päästän. Mutta maaseudulle en päästäisi, koska palstalta olen oppinut että siellä on ihan normaalia jättää lapset valvomatta, ja jos joku heistä kuolee traktorin alle tai hukkuu pihalampeen niin sellaista se nyt vaan maalla on.

Maaseudun halki ajaessamme pelkään aina ihan hysteerisesti että joku lietelampi tai maajussi hyökkää pellolta ja vie lapseni :(
 
  • Tykkää
Reactions: imppu-83 ja Adii
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä