Päästäisittekö 14-vuotiaan kaverinsa kahdestaa elokuviin?

  • Viestiketjun aloittaja Äippä vaan..
  • Ensimmäinen viesti
Äippä vaan
Ja tyttö ei haluaisi, että haen leffateatterin edestä, vaan kauempaa, koska häntä hävettää mukamas. Tämänkin takia olen huolissani, mikä siinä hävettää.. ettei vaan olisi menosa myös poikia sinne elokuviin niiden kanssa..
 
hehheh
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269460:
Kyseessä on Oulu. Eikä mun lapsista mitään nyssyköitä tule. En vaan aio laittaa heite pahoille teille. Yksin leffaan? Seuraava askel on varmaan siitten ne siideripullot ja kohta on poliisit oven takana. Mieluummin suon turvallisen kasvuympäristön. En liian turvallista.
Joo tää onkin vaan vitsi. Ei voi olla totta. :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269474:
Ja tyttö ei haluaisi, että haen leffateatterin edestä, vaan kauempaa, koska häntä hävettää mukamas. Tämänkin takia olen huolissani, mikä siinä hävettää.. ettei vaan olisi menosa myös poikia sinne elokuviin niiden kanssa..
Härrekyyd! Ehdotan, että naamioidut ja menet myös itse sinne leffaan. Jos tyttösi seurassa on poikia, niin menet heti hakemaan tyttösi pois. Jos poikia ei ole? Leffan lopuksi menet heti ulko-oven eteen odottamaan tyttöä ja laitat itsellesi huomioliivin päälle, ettei tyttö vain kävele väärän aikuisen luo. Talutat kädesta tytön autoon.
Kai teillä on vähintään korokeistuin vielä tytölle autossa?
 
fffff
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269474:
Ja tyttö ei haluaisi, että haen leffateatterin edestä, vaan kauempaa, koska häntä hävettää mukamas. Tämänkin takia olen huolissani, mikä siinä hävettää.. ettei vaan olisi menosa myös poikia sinne elokuviin niiden kanssa..
Mä luulen, että kyseessä on 40-luvun tyylinen tyttökoulumeininki, eikä MITÄÄN pelkoa siitä, että päästäisivät poikia tai miehiä samaan tilaan tyttöjen kanssa!

Häpeää varmaan sitä pyhäkoulumekkoaan?
 
ffff
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269504:
No en ihmettele enää yhtään, miksi nykyajan nuoret ovat, mitä ovat, jos vanhemmat ovat noin vastuuttomia?!
14-vuotias on LAPSI!!!!
Niinpä. Aattele niitä kamaluuksia, mitä siinä piirretyssä näytetään.
Mikki iskii Minnin, Aku talloo Roopea jne.

Kauheaa väkivaltaa :/

Ehkis parempi olla vaan kotona, siis olla.
 
Mä joskus mietin kun mä tota mun 2,5vuotiasta esikkoa kattelen, että miten hyvä jumala tuon uskaltaa joskus laskea koulutielle tai itsekseen ulos. Mutta... nyt kun mä ap:n tekstiä luen ja mä olen jo nyt kuitenkin päässyt tuon vaiheen yli, niin ehkä mulla ei ole mitään hätää... :)
 
[QUOTE="AnneK";27269514]Ajatteleppas. Mun 14-vuotiaana lähti viimeviikonloppuna kaupunkiin elokuviin kaverinsa mopoauton kyydissä![/QUOTE]

Voih, turmiollista. Tänä viikonloppuna hän vetää siideriä kylillä, oksentelee pitkin eteistä, haistattaa siulle pitkät, ja ylihuomenna hän asuukin jo perhekodissa. :hug:
 
Siinä 8-9 vuoden iässä nuo ovat alkaneet käydä kavereidensa kanssa leffassa.

14-15 -vuotiaana sitten kielimatkalle jonnekin ulkomaille... se siis yhtenä esimerkkinä iänmukaisesta jutusta, jonka saa "yksin" eli ilman vanhempia, tehdä.

:)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269504:
No en ihmettele enää yhtään, miksi nykyajan nuoret ovat, mitä ovat, jos vanhemmat ovat noin vastuuttomia?!
14-vuotias on LAPSI!!!!
Miksei LAPSI saisi mennä kaverin kanssa elokuviin?

Mitä olisikaan perjantai ilman perjantaiprovoja.
 
Äippä vaan
Ja mun lapsi saa kyllä käydä päiväsaikaan esim. shoppailemassa kaupungilla ilman äitiä. On saanut mennä kaupungille yksin jo 12vuotiaana. Meillä vaan on sääntö ettei 20.30 jälkeen ole mitään asiaa liikkua kaupungilla yksin ilman aikuista.
Mä tiedän, että 95% todennäköisyydellä elokuvissa ei tapahdu mitään, mutta jää silti se 5%.
 
toinen äippä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269569:
Ja mun lapsi saa kyllä käydä päiväsaikaan esim. shoppailemassa kaupungilla ilman äitiä. On saanut mennä kaupungille yksin jo 12vuotiaana. Meillä vaan on sääntö ettei 20.30 jälkeen ole mitään asiaa liikkua kaupungilla yksin ilman aikuista.
Mä tiedän, että 95% todennäköisyydellä elokuvissa ei tapahdu mitään, mutta jää silti se 5%.
Kaupatkin on auki yhdeksään ja kioskit kymmeneen?! Mäkin olen tarkka äiti. Mutta minun 12-vuotiaani saa käydä elokuvissa kavereidensa kanssa ja tulla bussilla kotiin.
Meillä on 12-vuotiaalla sääntö, että viikonloppuisin ollaan kotona noin 22.00, mutta tästä voidaan joustaa, jos vaikkapa haluaa katsoa kaverin luona elokuvan loppuun, joka nyt tyyliin loppuu 22.05.
Mä haen 12veen kotiin autolla, jos menee yli kymmeneen. Kesällä sai joskus olla 23.00 astikin.
Arkisin ollaan sisällä 21.00 mennessä. Jos neuvotellaan, niin asioista voidaan muutakin sopia.

Mun 12v meni kesällä 13v kaverinsa kanssa Tampereelle junalla (2h junamatka) päiväksi. Ehjänä tuli kotiin.
 
Äippä vaan
No antaa olla, jos ette osaa asiallisesti vastata. Homma on nyt niin, että minä haen tyttöni elokuvista kotiin ja haluan nähdä, kenen seurassa menee. Piste. Näin toimitaan meidän perheessä. Toimikaa muut kuten tykkäätte.
 
"niinpäniin"
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä vaan;27269619:
No antaa olla, jos ette osaa asiallisesti vastata. Homma on nyt niin, että minä haen tyttöni elokuvista kotiin ja haluan nähdä, kenen seurassa menee. Piste. Näin toimitaan meidän perheessä. Toimikaa muut kuten tykkäätte.
Vaan kysyit, päästäisimmekö 14-vuotiaan kaverinsa kanssa elokuviin.
 

Yhteistyössä