Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
"hulda"
No jos lapset olisivat keskenään kavereita niin miksi en päästäisi? Eiköhän ne ihan normaaleja ihmisiä kuitenkin ole... Samaa voisi vääntää mamuista, niin moni pitää naisia ala-arvoisina ja miehen omaisuutena, joten jos kahden välillä niin sellaiseen mamu perheeseen jossa isä on talon pää ja poikalapset tulevat seuraavana ja vaimo sekä tyttäret koiran asemessa niin heille en todellakaan lastani päästäisi. ;)

"vierailija"
[QUOTE="hulda";23154195]No jos lapset olisivat keskenään kavereita niin miksi en päästäisi? Eiköhän ne ihan normaaleja ihmisiä kuitenkin ole... Samaa voisi vääntää mamuista, niin moni pitää naisia ala-arvoisina ja miehen omaisuutena, joten jos kahden välillä niin sellaiseen mamu perheeseen jossa isä on talon pää ja poikalapset tulevat seuraavana ja vaimo sekä tyttäret koiran asemessa niin heille en todellakaan lastani päästäisi. ;)[/QUOTE]

Tulihan se sieltä. Mitä ovat nämä maahanmuuttajat, jotka pitävät vaimoa ja tyttäriä "koiran asemassa"?

[QUOTE="vieras";23154039]Luetun ymmärtämistä: "hyvin" avarakatseinen ei ole sama kuin "harvinaisen" avarakatseinen.
Eikä avarakatseinen ole yhtä kuin tyhmä tai varomaton.. Vai mitä se avarakatseisuus tai suvaitsevaisuus sinulle merkitsee?[/QUOTE]

Merkitsee ihan yksinkertaisesti sitä ettei tuomitse ihmistä tai koko perhettä sen perusteella mitä ympärillä on tapahtunut.

Jokainen tekee omat päätöksensä, en mä sua ole mihinkään pakottamassa :) Mun mielestä on vain hassua sanoa että me ollaan kauheen avarakatseisia ja suvaitsevaisia, paitsi kun on kyse tästä tästä tai tästä ;) Ymmärrän pointtisi, ei tartte selittää enempää, kunhan väänsin rautalankaa.

"vieras"
Merkitsee ihan yksinkertaisesti sitä ettei tuomitse ihmistä tai koko perhettä sen perusteella mitä ympärillä on tapahtunut.

Jokainen tekee omat päätöksensä, en mä sua ole mihinkään pakottamassa :) Mun mielestä on vain hassua sanoa että me ollaan kauheen avarakatseisia ja suvaitsevaisia, paitsi kun on kyse tästä tästä tai tästä ;) Ymmärrän pointtisi, ei tartte selittää enempää, kunhan väänsin rautalankaa.
Samoin, ymmärrän pointtisi. Keskustelu lähti kuitenkin liikkeelle siitä, kun joku sanoi, että halutaan kasvattaa lapset "tynnyrissä" tai "pumpulissa", jos ei halua päästää lapsia leikkimään aiheen kaltaisen perheen kotiin. Siihen vastasin oman näkemykseni, jonka mukaan ei ole tynnyrissä tai pumpulissa kasvattamista se, jos haluaa pysytellä ja pitää erossa lapset rikollispiireistä ja että siitä huolimatta voi olla hyvinkin avarakatseinen. Kuten sanoin, avarakatseisen tai suvaitsevaisen ihmisen ei silti tarvi olla tyhmä tai varomaton. Mutta hyvä jos tajuat. Kunhan väänsin rautalangasta. Näissä keskusteluissa on tapana näköjään hirveästi kärjistää asioita ja tarttua yksittäisiin sanoihin, paisutella ja liioitella asioita.. Mukavaa päivänjatkoa sulle!

"vieras"

Niin ja vielä yksi asia: ei tässä ole mistään TUOMITSEMISESTA kyse - mikä minä olen tuomitsemaan? Eläkööt omaa elämäänsä ja selvittäkööt sotkunsa, mutta itse en haluaisi olla tällaisten ihmisten kanssa tekemissä, siis rikollisten, eikä moni mukaan. Piste. Ihan viimeinen, nyt ei jaksa enää..

"Liisi"
Mun on pakko laittaa tähän että mua huvittaa tän paikkakunnan yksi kerholainen mies. Se on olevinaan niin kova jätkä kylillä,mutta kun esim neuvolaan vie lastaan niin vaihtaa kaikki vaatteetkin ja ns nössykkä koti-isä.... En päästäisi todellakaan.Ne mopojätkät mitä täs kaupungis on niin ovat jopa toisinaan lehtien palstoilla ja kerran polttivat talon (yrittivät) jossa perhe siis lapsiakin sisällä...

"Vieras"
[QUOTE="vieras";23149349]Mediaanhan kannattaa aina 100% luottaa. Mielummin muodostaa ne mielipiteet median perusteella kuin keskustelemalla henkilöiden lanssa. ;)[/QUOTE]

Niin tai sit voi olla että medialla ei ole kuin pintaraapaisun verran tietoa siitä mitä noissa porukoissa tapahtuu ja totuus on vielä karumpaa. Nekin niin mukavat perheenisät jotka kotioloissa on lauhkeita lampaita ja "ihan normi"-porukkaa varastaa toisten omaisuutta, kiristää ja uhkailee kerhoon kuulumattomien perheitä eli myös toisten lasten henkeä. Mulle on sinäänsä ihan sama vaikka kerhoissaan tappaisivat kaikki toisensa mutta ns. siviilit on syytä jättää rauhaan. Ja tää mielipide ei perustu mediaan vaan keskusteluihin henkilöiden kanssa.

Yllämainituista syistä ei tarvitse varmaan erikseen kertoa että leikkiikö mun lapset rikollisten kotona vai ei...

En osaa sanoa. Tiedän vasta sitten jos tilanne tulee..

Kyllähän se on aika pitkälti ihmisistä kiinni että millasta siellä kotona on.

Ja voin vielä lisätä että mitään turhan ruusuista kuvaa mulla ei ole..

Donnadella
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys;23153131:
Mutta rikollisuus on ok? Koeta ymmärtää että nyt ei puhuta normaaleista MP-talleista vaan prosenttijengeistä!
Missä kohti viestissäni lukee että rikollisuus on ok? Tai että kyseessä on normaali MP-talli? Koetapa sinä vuorostasi ymmärtää....Jos ei meille uskalla tulla niin tuossa naapurilähiössä elää alkoholisti-mielenterveys-väkivalta-perheitä. Siellä on sitten varmasti turvallisempaa vierailla, olla vaikka yökylässä...

Hyvää päivänjatkoa vain sinullekin...

"vvv"
Entä jos perheen äiti kuuluu askartelukerhoon? Ei kai nyt harrastus ihmistä pilaa ja moottoripyöräily on hyvä harrastaus. Vai meinaatko, että jos kuuluu johnkin kerhoon, on automaattisesti väkivaltainen tappaja?

"vieras"
[QUOTE="vvv";23155234]Entä jos perheen äiti kuuluu askartelukerhoon? Ei kai nyt harrastus ihmistä pilaa ja moottoripyöräily on hyvä harrastaus. Vai meinaatko, että jos kuuluu johnkin kerhoon, on automaattisesti väkivaltainen tappaja?[/QUOTE]

Mä kuulun askartelukerhoon ja mies kuuluu motocross-kerhoon, eli meille ei kannata lapsiaan päästää! Varoitin jo etukäteen.

"vieras"
Rehellisesti sanoen en tiedä. Sukulaiseni kuuluu erääseen prosenttikerhoon ja minä en oikein tiedä, miten asiaan suhtautua. Liivit päällä se on kaikissa sukujuhlissa jne, mutta asiasta emme ikinä puhu.

"vierailija"
[QUOTE="vvv";23155234]Entä jos perheen äiti kuuluu askartelukerhoon? Ei kai nyt harrastus ihmistä pilaa ja moottoripyöräily on hyvä harrastaus. Vai meinaatko, että jos kuuluu johnkin kerhoon, on automaattisesti väkivaltainen tappaja?[/QUOTE]

Tää oli hyvä! Tässähän onkin just vastaavanlaisesta kerhosta kysymys, haa haa..

On moottoripyörä kerhoja, crossi-kerhoja, offRoad-kerhoja yms... Ja sitten on noita ns. "prosentti"-kerhoja. Niiden jäsenyys ansaitaankin vasta kun kannuksensa ansainnut. Ja näistä kerhoistahan aloittaja kyseli.
En antaisi lasteni mennä kylään /vierailulle perheeseen, jossa isä tai äiti on nisti / huumeidenkäyttäjä, alkoholisti tai tietojeni mukaan rikollinen ja pyörii niissä piireissä. Vaikka perhe näyttäisikin ulos päin kuinka tavisperheeltä ja olisivat niiiiin kivoja että.... ei kiitos silti. Aikuisena mun täytyy vastata parhaani mukaan mun lasten turvallisuudesta. Riski noissa perheissä siihen että _jotain_ sattuu ja tapahtuu on liian suuri.

Painotan nyt vielä, että joku todellakin vaikka Tikkurila-mopoilijat kerho jossa kokoonnutaan korjaamaan mopoja ja ajellaan yhdessä ei mua haittaa. Me ollaan miehen kanssa joskus myös kokoonnuttu ja korjailtu autoja porukalla. Tosin kyseessä oli vanhat amerikan raudat, ei moottoripyörät. Prosentti kerhot on aivan toinen juttu.

En todellakaan
Rikolliset moottoripyöräkerhot (engl. outlaw motorcycle clubs) viittaa tiettyihin järjestäytyneen rikollisuuden tunnusmerkit täyttäviin moottoripyöräkerhoihin. Tunnetuin lienee Helvetin enkelit; muita tunnettuja ovat Outlaws, Bandidos ja Pagans. Näitä edellä mainittuja, Yhdysvalloissa perustettuja kerhoja kuvataan yleensä erilaisissa yhteyksissä "neljän suuren" -nimellä.

Tämänkaltaiset moottoripyöräkerhot käyttävät tunnuksissaan usein salmiakkikuviossa olevaa 1% -merkintää, joka viittaa Amerikan moottoripyöräilijöiden liiton lausuntoon, jonka mukaan "99% kaikista moottoripyöräilijöistä on kunnollisia lakia kunnioittavia kansalaisia". Näitä jengejä kutsutaankin toisinaan prosenttikerhoiksi.

Interpolin tutkijoiden mukaan näiden jengien pyörittämässä rikollisessa toiminnassa liikkuvat useiden miljardien dollarien rahavirrat. Tämä rikollinen toiminta koostuu yleensä huumekaupasta, prostituutiosta, kiristyksestä sekä monista väkivaltarikollisuuden muodoista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rikollinen_moottoripyöräkerho

"vieras"
[QUOTE="Liisi";23154635]Mun on pakko laittaa tähän että mua huvittaa tän paikkakunnan yksi kerholainen mies. Se on olevinaan niin kova jätkä kylillä,mutta kun esim neuvolaan vie lastaan niin vaihtaa kaikki vaatteetkin ja ns nössykkä koti-isä.... En päästäisi todellakaan.Ne mopojätkät mitä täs kaupungis on niin ovat jopa toisinaan lehtien palstoilla ja kerran polttivat talon (yrittivät) jossa perhe siis lapsiakin sisällä...[/QUOTE]

Harjavallassa vaiko Porissa :)

Yhteistyössä