Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
...
[QUOTE="vieras";23149268]Vinks vinks vaan itsellesi - täällä ovat kirjoitelleet ihmiset, jotka oikeasti tietävät näistä tyypeistä tai vastaavista jotakin. Lisäksi juttuja voi lukea ihan toimittajien kirjoittamina. Vinks vinks..[/QUOTE]

Suurin osa näistä tämänkin ketjun kirjoituksista perustuu kuule faktan sijaan ihan omiin luulotteluihin ja kuvitelmiin. Ja mistä tiedät, etten itse tiedä tasan tarkkaan, mitä tai millaisia ko. kerhon jäsenet ovat? Ja kuten itsekin huomasit, uusimmat jutut löytyvät tuolta kymmenen vuoden takaa, joten en nyt jaksa niin vanhoja juttuja käydä selailemaan. Sen sijaan ei tarvitse lehtiä kovin kauas taaksepäin selata, kun löytyy juttua siitä, kuinka ihan normi-perheenisä on teloittanut perheensä, joten yritä nyt hyvä ihminen tajuta, että sitä väkivaltaa voi tapahtua ihan kenen kotona tahansa.

"vesimeloni"
Mainitsenpa nyt vielä, että olen itse eräässä tilanteessa tavannut mm. yhden Bandidos-presidentin, ihan oli mukava mies, tuli reippaasti kättelemään ja esitteli itsensä (olimme siis samaan aikaan sairaalassa tapaamassa tätä omaa läheistäni, joka bandidokseen tuolloin vielä kuului). Myös muita bandidos-jäseniä tuli samassa tilanteessa tavattua, mm. yksi, joka muutama viikko tapaamisemme jälkeen teki järkyttävän murhan. :( En siis juokse näitä karkuun, enkä suhtaudu heihin sen kummemmin, mutta en myöskään haluaisi olla mitenkään osallisena heidän juttuihinsa, enkä edes kauhesti tietää heidän toimistaan. Tälle läheisellenikin olen sanonut, että meillä käydessään ei saa koskaan tuoda julki (lasten kuullen) osallisuuttaan ko. jengiin, eikä puhua niihin liittyvistä asioista. Ja hän kunnioitti ja kunnioittaa edelleen sitä päätöstäni. :)

"Vieras"
Pahan pistit..Mun mielipide tähän asiaan on tällä hetkellä se että ne näyttää että laajentaa toimintaansa jäsenillä ja muutenkin ollut suhteellisen paljon näkyvillä uutisoinnilla joten johonkin toiminta yleensä tälläinen tähtää..sotaan tai johonkin ja siihen vedoten en päästäisi lapsiani heille leikkimään mutta lapset olisivat tervetulleita meille leikkimään jos kavereita olisivat keskenään.

"vieras"
Suurin osa näistä tämänkin ketjun kirjoituksista perustuu kuule faktan sijaan ihan omiin luulotteluihin ja kuvitelmiin. Ja mistä tiedät, etten itse tiedä tasan tarkkaan, mitä tai millaisia ko. kerhon jäsenet ovat? Ja kuten itsekin huomasit, uusimmat jutut löytyvät tuolta kymmenen vuoden takaa, joten en nyt jaksa niin vanhoja juttuja käydä selailemaan. Sen sijaan ei tarvitse lehtiä kovin kauas taaksepäin selata, kun löytyy juttua siitä, kuinka ihan normi-perheenisä on teloittanut perheensä, joten yritä nyt hyvä ihminen tajuta, että sitä väkivaltaa voi tapahtua ihan kenen kotona tahansa.[/QUOTE

Siis tarkoitatko näillä "jutuilla" henkirikoksia? Kuten useat ovat kirjoittaneet, useat siis asiasta tietävät (mm. toimittajat), näissä piireissä huumeet ovat vahvasti mukana. Se riittää perusteluksi sille, etten päästäisi lastani tällaisen jengiläisen kotiin. Ei mulle tarvi hyvä ihminen vääntää rautalangasta, että väkivaltaa voi tapahtua missä vaan. Kyllä minä sen tiedän. Tässä ei ollut kuitenkaan siitä kyse. Mutta hei, tee sinä tavallasi ja minä omalla tavallani.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23149349]Mediaanhan kannattaa aina 100% luottaa. Mielummin muodostaa ne mielipiteet median perusteella kuin keskustelemalla henkilöiden lanssa. ;)[/QUOTE]

No mitäs pojat on kertoilleet esim siitä, miten kerhon toimintaa rahoitetaan? Ihanko päivätöissä käyvät?

Jos mahdollista niin en anna lasteni mennä kaverille , jonka perheessä JOKU on sekaantunut huumeisiin, aseisiin tai väkivaltarikoksiin. Mua ei kyllä haittaisi jos JOKU perheestä olisi tehnyt vaikka veropetoksen tai talousrikoksen. Se ei todennäköisesti vaarantaisi lapseni henkeä.
Sanokaa vain ahdasmieliseksi jos haluatte. Meistä jokainen kai suojelee omaa jälkikasvuaan parhaaksi katsomallaan tavalla.

[QUOTE="vieras";23148933]No mikäs se näiden herrojen todellinen minä sitten sinusta on? Luehan edellisen kirjoittajan viesti.. Jos ihmisen teot ovat laittomia, niin kyllä opetan, ettei sellaisten ihmisten kanssa tarvitse olla tekemisissä. Siis puhutaan nyt kovista rikoksista.[/QUOTE]

No se todellinen minähän varmaankin paljastuu sillä että katsoo hieman tarkemmin kuin vain sitä liiviä? Katsos kun mä tarkoitan juuri sitä, että jos sanot lastesi kasvavan suvaitsevaisiksi ja avarakatseisiksi, eivät he voi luokitella ihmisiä pelkästään ulkonäön tai tiettyyn ryhmään kuulumisen perusteella, näihinkin jengeihin kun kuuluu ihmisiä jotka eivät ole pahimpien juttujen kanssa tekemisissä ja ovat hyviä vanhempia jne.

Tottakai laittomuuksista kannattaa pysyä erossa, mutta se, että kieltää lapsiaan leikkimästä lapsen kanssa jonka vanhempi on mukana porukassa jossa tapahtuu jotain, ei ole järjestään kovin "suvaitsevaista".

"vieras"
[QUOTE="vieras";23149414]No mitäs pojat on kertoilleet esim siitä, miten kerhon toimintaa rahoitetaan? Ihanko päivätöissä käyvät?[/QUOTE]

Eiks ne järjestä myyjäisiä? Haa haa..

"vieras"
No se todellinen minähän varmaankin paljastuu sillä että katsoo hieman tarkemmin kuin vain sitä liiviä? Katsos kun mä tarkoitan juuri sitä, että jos sanot lastesi kasvavan suvaitsevaisiksi ja avarakatseisiksi, eivät he voi luokitella ihmisiä pelkästään ulkonäön tai tiettyyn ryhmään kuulumisen perusteella, näihinkin jengeihin kun kuuluu ihmisiä jotka eivät ole pahimpien juttujen kanssa tekemisissä ja ovat hyviä vanhempia jne.

Tottakai laittomuuksista kannattaa pysyä erossa, mutta se, että kieltää lapsiaan leikkimästä lapsen kanssa jonka vanhempi on mukana porukassa jossa tapahtuu jotain, ei ole järjestään kovin "suvaitsevaista".
Olenko sanonut, ettei lapseni saisi leikkiä tällaisen lapsen kanssa? Kyse oli siitä, päästäisikö joku oman lapsensa tällaisen lapsen kotiin?

"tiina"
[QUOTE="vieras";23149335]En antaisi lapseni mennä kylään. Lapsi ei tarvitse lähelleen esikuviksi ihmisiä, joista jo kauas näkee, että keski-ikäisenäkin ollaan jääty teinin asteelle.[/QUOTE]

Käykö sinun lapsesi ammentamassa itselleen esikuvia leikkkaverin kotoa hänen vanhemmistaan?

En kiellä lapsiani leikkimästä, meille saa toki tulla :)
En kyllä antaisi lasteni leikkiä sellaisen kaverin kanssa jolla huonoja "harrastuksia". Huumeiden käyttö, rikollisuus, riehuminen kylillä, paikkojen tuhoaminen ja kaljan kittaus... ei kiitos.

[QUOTE="tiina";23149605]Käykö sinun lapsesi ammentamassa itselleen esikuvia leikkkaverin kotoa hänen vanhemmistaan?[/QUOTE]

No itse asiassa, joistain lapsen kavereiden vanhemmista saattaa tulla syystä tai toisesta lapselle eräänlainen esikuva ja ihailun kohde.
Samaten lapsi saattaa haluta ystävystyä ja viettää aikaa kaverin kanssa, joka lintsaa, käyttää huumeita, riehuu kännissä kylillä.... Kyllä se kaveripiiri vaikuttaa yllättävän paljon. Varsinkin sitten teini-iässä.

1YH
Päästäisin yhdellä ehdolla: isä opettaa lapsen ajaan ensin potkumopolla, sitten kolmepyöräisellä, polkupyörällä apupyörien kanssa, ilman apupyöriä, sitten mopolla ja lopulta moottoripyörällä. Saisi isätön lapsi isän mallia. ;)

"vieras"
Itsekin tunnen monia Bandidos-kerhon jäseniä ja tiedän, että he osaavat esittää tosi mukavia ja fiksuja, mutta valitettavasti totuus on jotain ihan muuta... Kaikki käyttävät aineita, vaikkeivat todellakaan myönnä sitä ja valitettavan usein heillä on vaimo joka on kunnollinen ja hoitaa kodin, mutta kerholla heillä on näitä naikkosia joita kiinnostaa maine+ huumeet. :( Eli päästäisin lapseni leikkimään heille, usein isi on kuitenkin poissa :D

vv
En päästäisi lastani prosenttijengiläisten kotiin. En myöskään päästäisi heidän lapsiaan kotiimme leikkimään tai antaisi lasteni olla missään tekemisissä. Näin meillä.

"vieras"
Lapsi ei voi valita vanhempiaan, joten tuon perheen lapsi voisi olla omani kaveri ja käydä meilläkin, mutta omaa lastani en päästä kotiin, jossa luultavasti on huumeita ja aseita ja kylään saattaa pelmahtaa poliisi virantoimituksessa tai vaikka kilpailevan jengin kostaja.

Ei todellakaan
En todellakaan halua että kukaan perheenjäseneni on missään tekemisissä noihin rikollisliigoihin kuuluvien ihmisten kanssa. Ja vaikka itse ei olisi tehnyt mitään niin se jo kertoo aika paljon ihmisen arvomaailmasta että haluaa kuulua moiseen porukkaan. Omia lapsiani en päästäisi leikkimään eikä tarvis leikkiä yhdessä edes päiväkodissa. Sitä parempi mitä kauempana on noista perheistä. Mulla on kokemukseen perustuvat syyt ja siks kenenkään on turha lässyttää miten mukavia ovat siviilissä tms.

"mä"
Kyllä, sillä mun pojan yks hyvä kaveri on juuri tuollaisesta perheestä... ei se arjessa näy ja poika on todella hyvätapainen ja hyvin kasvatettu!! Ei se lapsesta tee pahaa jos isä on mikä on... ja itse asiassa se isäkin on ihan mukava!

"vieras"
Melko varmasti päästäisin, normaalia elämää nekin kotona elää..

Tuli alotuksesta mieleen heti et joku on kattonu liikaa jenkkisarjoja.. :D Mä tunnen vaikka minkälaista kerholaista ja ihan tavan porukkaa ne normaalioloissa on..
Joo. Helvetin enkelitkin on perustettu alkuun ihan muhennosreseptien vaihtamista varten ja bandidos villasukkien kutomista :headwall:

Murhaajatkin on "tavan porukkaa" vai luuliks että ne koko ajan niittää ihmisiä ympärillään, kauppareissulla kuristaa kaikki vastaantulijat ja baarissa ampuu muut asiakkaat?

Yhteistyössä