Päästäisitkö lapsesi leikkimään kotiin jossa perheen isä kuuluu Bandidos moottoripyöräkerhoon?

• Viestiketjun aloittaja --
  • Ensimmäinen viesti
trhrhtr
No, enpä mä tiedä mitä lasten kavereiden isät puuhailee, en ole mennyt ovikelloja soittelemaan ja kyselemään. Soitin lasten kavereiden vanhemmille vain, jos lapsi oli menossa yökylään, muuten en.
Tuskin mun lasten kavereiden perheissä tiedettiin yleisesti siitä, että mä olen lesbo - ties moniko vanhempi olis kieltänyt lastaan leikkimästä mun lasten kanssa tai käymästä meillä kylässä...

Ei todellakaan
En todellakaan halua että kukaan perheenjäseneni on missään tekemisissä noihin rikollisliigoihin kuuluvien ihmisten kanssa. Ja vaikka itse ei olisi tehnyt mitään niin se jo kertoo aika paljon ihmisen arvomaailmasta että haluaa kuulua moiseen porukkaan. Omia lapsiani en päästäisi leikkimään eikä tarvis leikkiä yhdessä edes päiväkodissa. Sitä parempi mitä kauempana on noista perheistä. Mulla on kokemukseen perustuvat syyt ja siks kenenkään on turha lässyttää miten mukavia ovat siviilissä tms.
Niin ja lisäys vielä; ei sinne kerhoon edes pääse ilman että tekee rikollisia toimia.

"mä"
[QUOTE="vieras";23148478]Minä ainakin tiedän suurinpiirtein minkälaista sakkia tässä lähistöllä asuu ja lapsen kavereiden vanhemmat. Kyllä sen jo naamasta näkee, kuka käy 9-17 kravatti kaulassa töissä ja kuka on vähän semmonen renttu pekka.. Ja juu, ei leikkis meidän lapset.[/QUOTE]

Hah, niinkö luulet :O Kyllä meidän tuttavapiirissä on erittäin hyvässä asemassa oleva krakakaulainen siisti mies... ehkä normaalia nörttiä lihaksikkaampi, mutta kuitenkin. Kukaan ei voisi ikinä tietää minkä ikuisuus lupauksen on aikanaan tehnyt ja mikä luuranko hänellä on kaapissaan...

"vesimeloni"
[QUOTE="vieras";23149285]Kiitos sinulle tästä! Jospa nämä "rohkeat" mammat täällä tajuaisivat, ettei hysteerinen ole sama kuin varovainen ja yksinkertaisesti JÄRKEVÄ.[/QUOTE]

Eipä kestä. :) Jokainen tietenkin tyylillään ja ei kai meistä kukaan koskaan voi täysin 100% lapsiaan maailman pahuudelta suojella. Mutta en minäkään tietentahtoen halua lapsiani paikkaan, jossa tiedän olevan huumeita tai on olemassa pienikin riski siitä, että joku paukkaa aseen kanssa paikalle.

Ja jollekin epäilijälle: Kyllä, osa niistä kerholaisista käy ihan normisti päivätöissä.

Ja nimim. EI TODELLAKAAN on oikeassa siinä, että Bandidoksen jäseneksi ei todellakaan pääse, ellei ole tehnyt jotain rikollista. Jo "pikkurikokset" riittää jonkinlaiseen jäsenyyteen, "kunniajäseneksi" (tai mikä lienee oikea nimitys) päästäkseen tarvitsee oikeasti tappaa joku. Ja tämän on kertonut siis minulle se läheiseni, joka bandidokseen kuului. Hän ei henkirikosta suostunut tekemään, siinä yksi syy, miksi erosi kerhosta. Muitakin syitä oli, eikä hän ole eroamistaan katunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär;23148473:
En haluaisi lapseni olevan tekemisissä tälläisen perheen kanssa. Pidän ko. jengiä rikollisjenginä joilla on aseita yms. en halua ottaa mitään riskiä että lapset löytävät aseita ja vahingoittavat toisiaan.
Ne aseethan on toki kirjahyllyssä lasten ulottuvilla ja huumeitakin kaapit pullollaan. Aaarrgg mikä ketju taas. Ja kyllä olen antanut, jopa erään "jengiläisen" hoitoon lapseni, pienen lapseni. Ja en nyt puhu bandidoksesta vaan yleisesti näistä.
Samalla todennäköisyydellä auto osuu mannerheimintiellä jalankulkijaan kuin vieraan lapsi vahingoittuu jonkun kotona.

"vieras"
Ne aseethan on toki kirjahyllyssä lasten ulottuvilla ja huumeitakin kaapit pullollaan. Aaarrgg mikä ketju taas. Ja kyllä olen antanut, jopa erään "jengiläisen" hoitoon lapseni, pienen lapseni. Ja en nyt puhu bandidoksesta vaan yleisesti näistä.
Samalla todennäköisyydellä auto osuu mannerheimintiellä jalankulkijaan kuin vieraan lapsi vahingoittuu jonkun kotona.
Mihin se isä on suljettu siksi aikaa tai äiti joka hyväksyy puolisokseen rikollisen?

"vieras"
Ja Foughantinekin on niin lutunen, eikö vaan :headwall:

hei haloo onko valoo?
Kuka haluaa olla tekemisissä rikollisten kanssa?

Esakin on kunnon mies, paitti silloin kun sattuu tekemään rikoksia.

Porvoon käräjäoikeudessa jatkuu viime kesän McDonald's-ampujan oikeuskäsittely. Käräjäoikeudessa käsitellään mielentilalausuntoa ja vaarallisuusarviota.

Niiden mukaan Esa Åkerlund oli täydessä ymmärryksessä ja häntä on pidettävä erityisen vaarallisena.

Åkerlund vapautui joulukuussa 2009 elinkautisesta vankeusrangaistuksesta vaimonsa murhasta ja syyllistyi heinäkuussa uusiin rikoksiin. Oikeus on aiemmin katsonut Åkerlundin ampujaksi Porvoon McDonald'silla heinäkuussa 2010. Kolme ihmistä kuoli.

Vaarallisuusarviolla on merkitystä siinä kuinka pitkään Åkerlund istuu tuomiotaan. Syyttäjä vaatii, että Åkerlundin on istuttava 15 vuoden tuomionsa päivästä päivään. "Päivästä päivään" tarkoittaa, ettei tuomitulla ole mahdollisuutta vapautua kahden kolmasosan istumisen jälkeen ehdonalaiseen.

- Hän vastustaa päivästä päivään istumista, asianajaja Heikki Lampela sanoi.

- Oikea rangaistus olisi 12 vuotta, ei 15 vuotta. Hän katsoo, että teot on tehty pikaistuksissa ja alkoholi ja lääkkeet ovat vaikuttaneen hänen kykyynsä säädellä käyttäytymistään.

- Tarkoitus oli viettää perhe-elämää ja olla syntymässä olevan lapsen lähellä. Kaikki kävi niin kuin Åkerlund ei olisi halunnut.

Åkerlund lausui vielä oikeudenkäynnin päätteeksi omat sanansa. - Ei tällaista olisi tapahtunut, jos ei olisi alkoholia ja lääkkeitä.

- Jos saisin tehdyn tekemättömäksi, tekisin, Åkerlund sanoi. - Haluan pyytää omaisilta anteeksi nöyrimmästi anteeksi. Ei muuta.

Käräjäoikeus pohtii nyt päätöstä. Ratkaisu tulee kello 10.

"mie"
[QUOTE="vieras";23148522]Ai että vain harrastuksen puitteissa perheen isä saattaa harjoittaa rikollista toimintaa, mutta on "muuten" kunnollinen - please..[/QUOTE]

Kyllä ne kaikenmaailman uskonlahkoilaisetkin harrastavat yhtä sun toista toimintaa, vaikka "muuten" kunnolliset olisivatkin...... Että selvitätkö aina kaikkien lasten kavereiten vanhempien uskonnollisenkin taustan?

Ja itse kyllä antaisin.

"kiki"
Mieheni kun tapasin 2.5 vuotta sitten,kertoi olevansa yhteyksissä näihin jengeihin ja tunsi monia bandidoksesta rg:stä jne, Mieheni on tehnyt rikoksia,välitti huumeita jne.Olen kuullut myös paljon juttuja jengin sisältä ja voin sanoa että ei ne jutut ihan laillisia ole.

En varmaankaan lapsiani päästäisi kyläilemään,meinaako nyt monet että ei niitä huumeita/aseita kotona olisi? En sitä sano etteikö olisi hyviä vanhempia kun en tiedä,mutta en myöskään haluaisi pelätä että mitä jos..

Tosin oli miehellänikin ase meillä kun muutti minun luo,koskaan en sitä nähnyt mutta myönsin,sanoin että sen on hävittävä täältä vaikka mukamas olikin "varmassa piilossa",että toisaalta ei tämä minunkaan kotini kauhean turvalliselta tuntunut,kun kyseessä vielä tosi äkkipikainen mies vaikka eihän kukaan mistään moisista ulkokuoren takaa mitään arvaakkaan.

Ei ole mielestäni mitään hysteriaa jos ei halua päästää lapsia kyläilemään tollaiseen paikkaan vaan halua suojella lapsiaan,voin vakuuttaa että ei se huumeiden käyttökään näy ulospäin välttämättä ja tämä koskee kaikkia kansalaisia.

?
[QUOTE="kiki";23153471]Mieheni kun tapasin 2.5 vuotta sitten,kertoi olevansa yhteyksissä näihin jengeihin ja tunsi monia bandidoksesta rg:stä jne, Mieheni on tehnyt rikoksia,välitti huumeita jne.Olen kuullut myös paljon juttuja jengin sisältä ja voin sanoa että ei ne jutut ihan laillisia ole.

En varmaankaan lapsiani päästäisi kyläilemään,meinaako nyt monet että ei niitä huumeita/aseita kotona olisi? En sitä sano etteikö olisi hyviä vanhempia kun en tiedä,mutta en myöskään haluaisi pelätä että mitä jos..

Tosin oli miehellänikin ase meillä kun muutti minun luo,koskaan en sitä nähnyt mutta myönsin,sanoin että sen on hävittävä täältä vaikka mukamas olikin "varmassa piilossa",että toisaalta ei tämä minunkaan kotini kauhean turvalliselta tuntunut,kun kyseessä vielä tosi äkkipikainen mies vaikka eihän kukaan mistään moisista ulkokuoren takaa mitään arvaakkaan.

Ei ole mielestäni mitään hysteriaa jos ei halua päästää lapsia kyläilemään tollaiseen paikkaan vaan halua suojella lapsiaan,voin vakuuttaa että ei se huumeiden käyttökään näy ulospäin välttämättä ja tämä koskee kaikkia kansalaisia.[/QUOTE]

Miksi kimpassa rikollisen kanssa?

?
[QUOTE="kiki";23153597]siksi kun ei enää tee minkäänlaista rikollisuutta,sain tietää huumejutut jne siinä vaiheessa kun olin täysin rakastunut.Annoin ehdot ja niistä keskusteltiin paljon.Ei ole enää huumeita,ei rikollisuutta eikä entisiä kavereitakaan.[/QUOTE]

Hyvä niin jos näin on, mut...

?
[QUOTE="kiki";23153680]Kyllä on,Tiedän ettei mitään voisi olla kun käy vain töissä (rehellisessä.kun tutustuttiin oli pimeänä) ja kotona,ei koskaan käy baarissa tai kauppaa pidempänä ilman minua. Niin ja onhan meillä jo yhteinen lapsikin:)[/QUOTE]

No juu jos teillä kerta on yhteinen lapsikin niin eihän isit voi harrastaa rikollista toimintaa.=)

Liutsi
Minäpä tunnen paljon niitä ihan oikeita rikollisia sentakia en päästäisi missään nimessä, kuinka moni teistä tuntee oikeasti sellaista porukkaa jotka ovat ihan oikeasti vaarallisia eikä niinkuin leikisti jos suuttuvat tai tulee jotain kismaa.

Yhteistyössä