Pääseekö itsemurhan tehnyt taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takinkääntäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei pääse, koska ei ole taivasta. On vaan elämän päättyminen, johon kaikki aistiminen ja ajatukset lakkaa. Olen miettinyt että tuo jälkimmäinen on itseasiassa parempi. On helpompaa olla olematta maailmassa kuin olla taivaassa.

Eiköhän tuo pelottelu ole kirjoitettu läheisten suojelemiseksi. Itsemurha herättää aina voimakkaita tunteita läheisissä, heitä kohtaan itsemurha on henkinen väkivallan teko.

Alkuperäinen kirjoittaja Kukaan ei pääse;29556821:
Ei pääse, koska ei ole taivasta. On vaan elämän päättyminen, johon kaikki aistiminen ja ajatukset lakkaa. Olen miettinyt että tuo jälkimmäinen on itseasiassa parempi. On helpompaa olla olematta maailmassa kuin olla taivaassa.

Eiköhän tuo pelottelu ole kirjoitettu läheisten suojelemiseksi. Itsemurha herättää aina voimakkaita tunteita läheisissä, heitä kohtaan itsemurha on henkinen väkivallan teko.

Miten voit olla täysin varma ettei taivasta ja helvettiä ole olemassa? Sekin vaatii uskoa.

raamatussa sanotaan että "ei jokainen, joka sanoo Herra, Herra pääse taivasten valtakuntaan". Eli ei kaikki "jeesustelijat" pääse taivaaseen. Sinne pääsee ne jotka pyytää syntinsä anteeks, tekee niistä parannuksen, antaa anteeks muille ihmisille, rakastaa lähimmäistään niinkuin itseensä ja mikä tärkeintä opettelee tuntemaan Jeesuksen (mm. lukemalla raamattua ja rukoilemalla)...Eli antaa KOKO elämänsä Jeesukselle ja laittaa kaiken toivonsa Häneen. Eli sellanen jolla on nöyrä sydämen asenne ja joka rakastaa Herraa niin että oikeesti haluaa tehdä Jumalan tahdon (ihminen ei siihen aina pysty ja Jeesus antaa anteeks kun ihminen tekee syntiä, täytyy vaan katua ja pyytää anteeks, mutta tarkotan tässä nyt ASENNETTA) Kyllä niitä sormella osottelijoita aina on jotka on olevinaan niin hyvää uskovaista...raamatussa sanotaan että "kuinka voit ottaa rikan veljesi silmästä, kun omassa silmässäsi on hirsi", eli tällaiset jotka niin mielellään osoittelevat toisten syntejä ja ovat olevinaan niin moitteetonta uskovaista, ovat vielä pahempia syntisiä, kuin ne ketä halviksivat. Tällaiset "jeesustelijat" syyllistyvät ylpeyteen ja luulevat pääsevänsä omilla ansioilla taivaaseen, vaikka Jeesus on sanonut että " minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muutoin kun minun kauttani".

Minun mielestäni ei, koska uskon siihen, että Jumala ottaa meidät täältä elämästä pois enemmän tai vähemmän luonnollisilla tavoilla. Mutta en usko, että itsemurhaa Jumala valitsee kenenkään kuolintavaksi, jolloin se on ihmisen oma ratkaisu, ei Jumalan.

Ja Raamatun mukaan oman käden oikeudella kuollut ihminen ei nää taivasten valtakuntaa.
Siinä tapauksessahan liikenteessä hurjastellut ja kolarissa henkensä menettänytkään ei pääsisi taivaaseen, koska omaa syytä.

Sanokaas nyt vielä, missä Raamatussa sanotaan, ettei itsemurhan tehnyt pääse taivaaseen. Muutamaan kertaan olen Raamattuni lukenut, mutten tällaista muista.

En tiedä sanotaanko sielä suoraan niin, mutta viides käsky on ÄLÄ TAPA, eikä sitä selitetä sen tarkemmin, joten se on vähän harmaata aluetta. Itse kuitenkin ottaisin varman päälle ja tulkitsisin niin että ei saa tappaa toista ihmistä (ei edes kohdussa olevaa keskeneräistä ihmistä, koska hänessä on jo sielu ja elämän henki), itseänsä tai edes eläintä (ellei eläin kärsi).

Kuumimmat

Yhteistyössä