Pääseekö itsemurhan tehnyt taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takinkääntäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja marsista:
Minun mielestäni ei, koska uskon siihen, että Jumala ottaa meidät täältä elämästä pois enemmän tai vähemmän luonnollisilla tavoilla. Mutta en usko, että itsemurhaa Jumala valitsee kenenkään kuolintavaksi, jolloin se on ihmisen oma ratkaisu, ei Jumalan.

Ja Raamatun mukaan oman käden oikeudella kuollut ihminen ei nää taivasten valtakuntaa.

Raamattuhan kertoo mitä satua haluaa uskoa.

Näinkin voi uskoa.

Mutta maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät usko, että Raamattu olisi satua. Ja monet uskoo, että Raamatun tekstit ovat Jumalan sanaa.

Sehän tässä niin surullista onkin, kun monet uskovat että raamatun tekstin ovat jumalan sanaa. Pelottavaa suorastaan. Ei tarvi itse ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Tietysti pääsee, jos sinne halusi.

Ja se, joka muuta kehtaa väittää, ei ihan tasantarkkaan pääse.

Raamatun mukaan itsemurhan tehnyt ihminen ei pääse.

Ja kukahan siihen "taivas"helvettiin sitten hauaa?

Itsemurhan tehneen Äiti? Sisar? Isä? Veli? Ystävä?

Miellyttävää viettää iäisyys (ja vielä iäisyys!) jossain, minne kaikki rakkaat eivät pääse.

Minen ainakaan mene. En. Hyi hitto.

Ei Taivasta voi verrata maan päälliseen elämään. Minä olen ymmärtänyt Raamatun pohjalta Taivaan paikaksi, jossa ei surua ja murhetta ole.

Haa?

Siis taannutaan älyttömiksi?

No -ei kiitos- siinäkään tapauksessa.

Niin. Kuten edellä on kerrottu, niin Raamattu kertoo, että itsemurhan tehnyt ei pääse taivaaseen...murha se on itsemurhakin. Mutta kuka tietää, mitä ihminen kokee viimeisillä hetkillänsä...voihan hän silloinkin tehdä ratkaisun Jeesuksen puoleen. Eli sanoisin tähän, että vain Jumala tietää.

Haluan uskoa,että pääsee. Kristinusko on julma ja jotenkin ehdoton monessa kohtaa,mutta itse haluaisin kuitenkin uskoa,että se onneton ja surullinen ihminen,joka itsemurhaan päätyy pääsee taivaaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja saturnuksesta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Helvetissä palamme kaikki B)

Ai jaa. Onko se jokin kuuma paikka. Siis ensi kuolemme täällä maanpäällä ja sitten kuolemme palamalla uudestaan helvetissä. Näinkö se menee?

Mistä mä tietäisin, kun olen elossa :xmas:
Mutta kaikki kuolemanjälkeinen satuilu on ihan hömppää :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja saturnus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja saturnus:
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Ei kukaan kuollut pääse taivaaseen.Hömppää uskomusta.Maahan märännytään,ja sillä siisti

Ei taivaaseen kukaan pääse. Me ollaan siellä jo.

No kyllä on melkoinen taivas... Millanen se helvetti sitten onkaan?

Niin, ajattelepa sitä. Pelottavaa, eikö totta.

Siis vaikka kuinka täällä räpiköi ja kunnolla yrittää olla niin tämän parempaan paikkaan ei pääse kun virta loppuu? Jaa.

Kysyttiinköhän tässä nyt alunperin jokaisen omaa mielipidettä vai jonkun unnollisen yhteisön näkemystä asiasta? Jos kirkon kanta kiinnostaa, kysy oman seurakuntasi henkilökunnalta. Jos taas mielipiteitä haet, kerro toki omasikin tai vaihtoehtoisesti yritä ihmeessä muodostaa sellainen.

Alkuperäinen kirjoittaja salsai:
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Eipä ole kukaan tietääkseni varmuudella palannut kertomaan, et mitä kävi. Voidaan spekuloida ja väitellä naama siniseksi, vaan ei kukaan varmana tiedä mitä meille kenellekään tapahtuu. Uskoa taas voi kukin mitä haluaa.

Sitä minäkin.
Mä uskon heti taivaaseen/helvettiin jos joku sieltä mulle tulis sanomaan että millasta siellä oikeesti on. Eikä lukemalla kirjoja...

Samanlaisia ihmisiä kuin sinä, oli Nooan aikaankin kun hän arkkia rakensi. Mutta sitten kun veden vyöry alkoi, uskoivat hekin jo Jumalaan henkensä puolesta, muta silloin oli jo liian myöhäistä. Arkin ovet oli jo Jumala sinetöinyt.

Minusta on surullista, että ihmiset luulevat olevansa täällä vain sattumalta. Mutta kaikkia ihmisiähän ei ole tarkoitettu uskomaan, heiltä Jumala on ottanut Pyhän Hengen pois, joten eivät he pystykkään ymmärtämään uskoa.

Minun mielestä itsemurhan tehnyt ei pääse taivaaseen. Eivätkä kaikki muullakaan tavalla kuolleet, valitettavasti.

Ettekö tiedä miten helvettiin/taivaaseen pääsee ja milloin? Ettekö tiedä mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? Raamatussahan se lukee ja selkokielisesti selitettynä se menee näin: Kaikki ihmiset makaa maassa odottamassa ylösnousemusta ja Jeesuksen toista tulemista, eli maailmanloppua. Kun se maailmanloppu vihdoin tulee, niin Jeesus laskeutuu taivaasta pilvien päällä ja herättää kaikki kuolleista. Sillon jokainen ihminen tulee Jeesuksen eteen ja ne laitetaan Jeesuksen oikealle ja vasemmalle puolelle sen mukaan, onko ihminen ollut oikealla tavalla uskomassa vai ei. Oikealla puolella olevien sielut pääsee taivaaseen, eli siihen paikkaan jossa ei oo surua ja murhetta vaan iloitaan vaan ja vasemmalla puolella olleet jää maan päälle. Kun uskovaiset on menny Jeesuksen mukana taivaaseen, alkaa maan päälle satamaan taivaasta tulta ja maa alkaa halkeilee ja sen sisältä syöksyy tulta. (kaikkihan tietää, että maapallon ytimessä on tulta ja se palaa koko ajan) Epäuskoisten sielut jää siis tänne maanpäälle palamaan helvettiin. Ne näkee uskovaiset taivaassa ja kadehtii, mutta uskovaisten sielut ei pysty näkemään maanpäälle, jossa tuli riehuu.

Alkuperäinen kirjoittaja justiina:
Minun mielestä itsemurhan tehnyt ei pääse taivaaseen. Eivätkä kaikki muullakaan tavalla kuolleet, valitettavasti.

Ettekö tiedä miten helvettiin/taivaaseen pääsee ja milloin? Ettekö tiedä mitä ihmiselle tapahtuu kuoleman jälkeen? Raamatussahan se lukee ja selkokielisesti selitettynä se menee näin: Kaikki ihmiset makaa maassa odottamassa ylösnousemusta ja Jeesuksen toista tulemista, eli maailmanloppua. Kun se maailmanloppu vihdoin tulee, niin Jeesus laskeutuu taivaasta pilvien päällä ja herättää kaikki kuolleista. Sillon jokainen ihminen tulee Jeesuksen eteen ja ne laitetaan Jeesuksen oikealle ja vasemmalle puolelle sen mukaan, onko ihminen ollut oikealla tavalla uskomassa vai ei. Oikealla puolella olevien sielut pääsee taivaaseen, eli siihen paikkaan jossa ei oo surua ja murhetta vaan iloitaan vaan ja vasemmalla puolella olleet jää maan päälle. Kun uskovaiset on menny Jeesuksen mukana taivaaseen, alkaa maan päälle satamaan taivaasta tulta ja maa alkaa halkeilee ja sen sisältä syöksyy tulta. (kaikkihan tietää, että maapallon ytimessä on tulta ja se palaa koko ajan) Epäuskoisten sielut jää siis tänne maanpäälle palamaan helvettiin. Ne näkee uskovaiset taivaassa ja kadehtii, mutta uskovaisten sielut ei pysty näkemään maanpäälle, jossa tuli riehuu.

Aivan. Eli kuoleman jälkeen todellakin on tämä ikuinen uni, josta herätään kun Jeesus tulee toisen kerran maan päälle.

Mä uskon sieunvaellukseen, luulen että jokainen meistä on joskus ollut joku tinen henkilö. muutenhan siellä tivaassa rupee olemaan ruuhkaa...enkeleiksi pääsee harvat ja valitut jotka ollut maanpäällä jo monta kertaa

Ja tonneko sitten edes alkeellisella toisen asemaan asettumisen taidolla varustetun ihmisen pitäisi haluta?

Kysyn vaan.

Saatanan itsekästä porukkaa ne, jotka haluavat.

hyi, hyi, hyi... *oksentaa*

Ja tonneko sitten edes alkeellisella toisen asemaan asettumisen taidolla varustetun ihmisen pitäisi haluta?

Kysyn vaan.

Saatanan itsekästä porukkaa ne, jotka haluavat.

hyi, hyi, hyi... *oksentaa*

Mihin sinä sitten haluat kuoleman jälkeen? kysyn vaan.

Mitens tuo kohta, että taivaaseen pääsee ne jotka uskovat oikealla tavalla? Miten uskotaan oikealla tavalla? Älkää vaan tulko kertomaan, että kristinusko on se oikea tapa!?

Mun on ihan pakko heittää tähän, että nukkua :o

"Kuolema kuittaa univelat"

Niimpä. Ikinuneenhan me kaikki vaivutaan kuoleman jälkeen. Jeesus herättää kuolleista kun maailmanloppu tulee.

musta on aika karu ajatus, että niin onneton ja kärsinyt ihminen joka lopulta itsemurhaan päätyy paiskattaisiin vielä helvetin liekkeihin ikuisuudeksi. uskon että jumala näkee sydämen ja tekee oikeamielisen päätöksen sen asian suhteen, eikä ihmisellä ole siihen spekuloitavaa.

missä muuten menee itsemurhan raja? jos teen hoitotestamentin, jossa määrään elintoimintojani ylläpitävät laitteet tietyssä tilanteessa sammutettaviksi, niin onko se itsemurha?

Mitens tuo kohta, että taivaaseen pääsee ne jotka uskovat oikealla tavalla? Miten uskotaan oikealla tavalla? Älkää vaan tulko kertomaan, että kristinusko on se oikea tapa!?

Ei kaikki kristinuskossa olevatkaan usko oikealla tavalla... valitettavasti.

Mun on ihan pakko heittää tähän, että nukkua :o

"Kuolema kuittaa univelat"

Niimpä. Ikinuneenhan me kaikki vaivutaan kuoleman jälkeen. Jeesus herättää kuolleista kun maailmanloppu tulee.

Parempi olla herättämättä, joskaan ei oo pelkoa että tulis satuhahmot nykimään hereille :headwall:

Mihin mä haluan? :/
Aivan sama.

Mutta en tonne. Se on täysin varma. Jos jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja tonne siis menevät ne paskiaiset, jotka eivät sinne edes itsemurhaan epätoivoisena päätynyttä lähimmäistä päästä, niin minä en halua olla missään tekemisissä sen (muka armollisen!) Jumalan ja kaltaistensa ihmisten kanssa.

Epäreiluja pelottelijoita.

Kiinnostaa kovasti se oikea tapa uskoa?

eikös ainakin vanhoillislestadiolaiset usko, että ovat ainoita taivaaseen pääsijöitä? että aika suppea joukko sinne taivaaseen sit on tunkemassa noin maailmanlaajuisesti ajatellen...

Kuumimmat

Yhteistyössä