Pääseekö itsemurhan tehnyt taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Takinkääntäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Entä silloin, kun ihminen on jo elämän aikana lopenrääkätty eikä saa apua mistään, onko "oikein" että helvetti jatkuu vielä kuoleman jälkeenkin? Jos kuolemanjälkeistä elämää siis on, mistä kukaan meistä ei voi lopulta olla 100% varma...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä silloin, kun ihminen on jo elämän aikana lopenrääkätty eikä saa apua mistään, onko "oikein" että helvetti jatkuu vielä kuoleman jälkeenkin? Jos kuolemanjälkeistä elämää siis on, mistä kukaan meistä ei voi lopulta olla 100% varma...

No katsos kun se, joka kärsii, saa kirkkaimman kruunun :saint:

Joo, väärin se olisi munkin mielestä, että elämä täällä on yhtä helvettiä, ja kun päätät omasta elämästä, joudut helvettiin.

jos on sinne päin matkalla. kyllä jumala ymmärtää kenellä jo liian vaikeaa. läheinen teki itsemurhan syövän levittyä joka paikkaan (elinaikaa ehkä muutama viikko)ja kipujen ollessa hirveät.hän hyppäsi parvekkeelta alas katse kohti taivasta.

Sielut jatkavat seuravaan elämään kun kuolemasta on selvitty. Välitilassa lilluminen toisaalta kestää toisilta kauemmin, toisilta vähemmän aikaa. Riippuu miten kiinni on jäänyt entiseen elämään, luulisin. Aaveethan esim. eivät tunnu haluavan siirtyä seuraavaan elämään ollenkaan, vaan jurnuttavat menneessä elämässään kiinni hyvinkin itsepintaisesti.
En usko että kuolemantapa sinänsä vaikuttaa välitilassa lillumisen pituuteen.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Tietysti pääsee, jos sinne halusi.

Ja se, joka muuta kehtaa väittää, ei ihan tasantarkkaan pääse.

Raamatun mukaan itsemurhan tehnyt ihminen ei pääse.

Näin.Jumala antaa elämän, ja ottaa sen myös pois;Ihmisellä ei ole valtuuksia sitä tehdä

Itsemurhan tehneen omainen kysyi papilta, että missä olivat suojelusenkelit sillä hetkellä. Pappi vastasi, että itsemurhan tehnyt hyppäsi enkelin käsivarsille. Se oli kauniisti sanottu ja uskon siis, että taivaaseen pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja saturnuksesta päivää:
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Helvetissä palamme kaikki B)

Ai jaa. Onko se jokin kuuma paikka. Siis ensi kuolemme täällä maanpäällä ja sitten kuolemme palamalla uudestaan helvetissä. Näinkö se menee?

Mistä mä tietäisin, kun olen elossa :xmas:
Mutta kaikki kuolemanjälkeinen satuilu on ihan hömppää :headwall:

Sä oot jotenki uskomaton kun seuraa tota sun kauheaa tarvetta tulla huutelemaan aina uskis-ketjuihin!!Opettele säki sitä toisten vakaumuksien kunnioittamista; siis kauhean lapsellista!

mistä se sen voitte päätellä minne kuka joutuu ja haluaa ja pääsee? eiköhän se selviä sitten kun on sen aika. nyt eletään tässä elämässä ja tarviiko sitä alkaa miettiä minne seuraavaksi joudutaan?? :o onhan se kiva että mietitte sitä, mutta tuskin meistä/ teistä kukaan tietää mikä meitä odottaa ja minne joudumme. ei kukaan sitä tiedä, paitsi se, joka on käynyt elämän ja kuoleman portilla.

Evankelis luterilaisen papin mukaan kirkon nykyinen kanta on että kyllä, itsemurhan tehnyt pääsee taivaseen. Taivaaseen pääsevät kaikki ne jotka uskovat pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan eli Jeesukseen, Jumalaan ja Pyhään Henkeen.

mielestäni itsemurhan tehnyt ihminen pääsee taivaaseen.
Jeesushan maksoi meidän syntimme ristillä ( itsemurha on synti) eli itsemurhan tehnyt saa syntinsä anteeksi yksin armosta.

ja lukeehan psalmissa 139 että :
'Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä,muotoni kuin syvällä maan alla,mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani,sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu.Ennen kuin olin elänyt päivääkään,olivat kaikki päiväni jo luodut.'

eli asian voi ajatella niin että itsemurhan tekeminen ei ole ihmisen oma päätös vaan jumalan.
Asiasta voi tosin jaaritella vielä lisää ,sillä itsemurhahan on maailman vaikein kysymys.

Täällä maan päällä me ihmiset asetamme toisillemme kovin ja liian vaikeita kyvsymyksiä. Raamattu on täynnä koviakin sanoja siitä miten meidän tulisi elää, mutta yksikään ihminen ei pysty lakia täyttämään, kaikki me erehdymme ja teemme joskus suuriakin virheitä. Tärkeintä mielestäni on se, että ei tee lähimmäiselleen pahaa, eipä tietenkään itselleenkään. Tästä näkökulmasta katsoen itsemurhaaja loukkaa syvästi lähimmäistensä elämää, jättää syvän surun heille, eikä voi sitä koskaan enää hyvittää, kun taasen elämän aikana tehdyt virheet voidaan useinkin korjata ja pyytää vaikkapa anteeksi, jos on tullut loukattua. Mutta aina täytyy muistaa se, että Jumala on Rakkaus, ja se, että toisen ihmisen vaikeata ratkaisua ei toinen voi koskaan täysin ymmärtää, voi vain kuvitella tuskaa, joka vie esim. itsemurhaan. Minulla on useampikin läheinen päättänyt elämänsä oman käden kautta, ja tiedän, että heidän suhteensa Jumalaan ei ainakaan ole ollut kunnossa, saati sitten muu elämä. Saatan vain kuvitella heidän kohtalonsa, mutta totuus on se, että Jumala kuitenkin antaa lopullisen tuomion, me emme voi sitä tehdä, joten, lohduttakaamme toisiamme, ettei kukaan yksin jäisi, ja armahtakaamme läheisiämme, niin silloin ainakin oma suhteemme kaiken Luojaan on aika kunnossa, eikä huolta ikuisuuskohtalostamme pitäisi olla.

Ei riitä että uskoo Jeesukseen,niinhän uskoo saatanakin.Pelastumiseen on myös uskon lisäksi tehtävä parannus synneistään.Nykyään saarnataan pelastusta armosta,ja jätetään kertomatta parannuksen teko.Mitä ajattelette itse tyypoistä joka uskossa seurakunnassa käydessään vaivaa,vihaa ja panettelee toisia kanssapalvelijoitaan?Sama nainen sitten kuvittelee että pelkkä usko hänet pelastaa,ja ei väliä mitä tekee muille.Saatanallista eksytystä,parannus on tehtävä jokaisen,ilman mitään ehtoja,muutoin löytää itsensä kuoltuaan helvetistä.Paavalikin opetti että usko,ilman tekoja on kuollut,samoin rakkaudeton ihminen.Käykää itse omin silmin katsomassa,koko seurakunta on saatanallisten voimien vaivaama.Kouvolan vapaakirkko.

raamattu rinnastaa itsemurhan murhaan, ja murha on synti. tosin murhaajakin pääsee raamatun mukaan taivaaseen jos oikeaoppisen rituaalin mukaan katuu syntiänsä. itsemurhaaja tehnee siis synnin, jota ei pysty rituaalikumoamaan katumisella koska kuolee synnin tehdessään. tästä päätelleen joutuisi helvettiin?

Täällä maan päällä me ihmiset asetamme toisillemme kovin ja liian vaikeita kyvsymyksiä. Raamattu on täynnä koviakin sanoja siitä miten meidän tulisi elää, mutta yksikään ihminen ei pysty lakia täyttämään, kaikki me erehdymme ja teemme joskus suuriakin virheitä. Tärkeintä mielestäni on se, että ei tee lähimmäiselleen pahaa, eipä tietenkään itselleenkään. Tästä näkökulmasta katsoen itsemurhaaja loukkaa syvästi lähimmäistensä elämää, jättää syvän surun heille, eikä voi sitä koskaan enää hyvittää, kun taasen elämän aikana tehdyt virheet voidaan useinkin korjata ja pyytää vaikkapa anteeksi, jos on tullut loukattua. Mutta aina täytyy muistaa se, että Jumala on Rakkaus, ja se, että toisen ihmisen vaikeata ratkaisua ei toinen voi koskaan täysin ymmärtää, voi vain kuvitella tuskaa, joka vie esim. itsemurhaan. Minulla on useampikin läheinen päättänyt elämänsä oman käden kautta, ja tiedän, että heidän suhteensa Jumalaan ei ainakaan ole ollut kunnossa, saati sitten muu elämä. Saatan vain kuvitella heidän kohtalonsa, mutta totuus on se, että Jumala kuitenkin antaa lopullisen tuomion, me emme voi sitä tehdä, joten, lohduttakaamme toisiamme, ettei kukaan yksin jäisi, ja armahtakaamme läheisiämme, niin silloin ainakin oma suhteemme kaiken Luojaan on aika kunnossa, eikä huolta ikuisuuskohtalostamme pitäisi olla.

Noin se varmaankin usein on.Itselläni ei ole kuin kuolleita läheisiä,joten jos päättäisin tehdä itsemurhan ei jäisi suremaan kukaan.Kuitenkaan en niin tekisi,sillä raamatussa selväösti voi lukea että murhaajat ei peri taivasten valtakuntaa.Olemme kait yhtämieltä että itsemurhakin on murha.

Itsemurha on tosiaan murha, joten mun ymmärtääkseni itsemurhan tehnyt ei periaatteessa pääse taivaaseen. Onneks kuitenkin Jumala on tuomari, eikä me ihmiset ja Jumala vaan tuntee ihmisten sydämet. Itsemurhan tehnyt on voinut viimeisenä ajatuksenaan katua tekoaan ja turvautua Jeesukseen. Raamatussa sanotaan että "älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi", joten ei kukaan ihminen voi sanoa kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei. Raamatussa kerrotaan miten taivaaseen pääsee, mutta vain Jumala tuntee ihmisen sydämeen. Ei kuitenkaan kannata ottaa riskiä niin että ajattelee että kyllä mä varmaan taivaaseen pääsen vaikka tappaisin itteni...yllätys kuoleman jälkeen voi olla järkyttävä.

Kuumimmat

Yhteistyössä