Pääseekö eläimet taivaaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maatushka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pääsee, tietysti. Eroan kohta kirkosta, kirkon näkemykset on välillä niin ahdasmielisiä ja syrjiviä että se ei minun uskon mukaan kristinuskoon kuulu. Jumala on hyvä, eikä uskoon tarvita kirkkoa.

Mutta mun mummoni onkin aina sanonut että kirkot on herroja ja hienostoväkeä varten, rukoilla voi omenapuunkin alla....

ärsyttäkööt ketä ärsyttää. se joka haluaa eläimen haudalle ristin laittaa, niin laittakoot. se ei ole keneltäkään. pois. meidän 19 vuotias koiravanhus haudattiin kotipihalle ja laitettiin risti, siinä lukee koiran syntymäaika ja kuolin päivä ja lasten kirjoitus. lepää rauhassa, rakastamme sinua ikuisesti. jos se jotain haittaa, niin siitä vaan. se ainakin helpotti lasten tuskaa

• Tykkää
Reactions: Almandiini
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26776240:
ärsyttäkööt ketä ärsyttää. se joka haluaa eläimen haudalle ristin laittaa, niin laittakoot. se ei ole keneltäkään. pois. meidän 19 vuotias koiravanhus haudattiin kotipihalle ja laitettiin risti, siinä lukee koiran syntymäaika ja kuolin päivä ja lasten kirjoitus. lepää rauhassa, rakastamme sinua ikuisesti. jos se jotain haittaa, niin siitä vaan. se ainakin helpotti lasten tuskaa

Se oli rakastettu perheenjäsen.Mä luulen että ne jotka siitä rististä niin vouhkaa kuuluu ihmislahkoon josta kukaan ei välitä ja jota ei käydä eläessäkään katsomassa saati kuoleman jälkeen haudalla.
Siksi sellasta ihmistä varmaan korpee se että joku laittaa rakkaalle lemmikilleen kauniin haudan ja sitä hautaa hoidetaan ja sitä lemmikkiä kaivataan ja muistetaan.

Taitaa päästä.
Joten jos kaikki eläimet ylistävät Herraa – ja siten uskovat Häneen – ja jos "yksikään, joka häneen uskoo, ei hukku, vaan saa iankaikkisen elämän", on selvää, että eräs rakas jae, Joh. 3:16, kertoo meille, että eläimet ovat myös Luojansa kanssa taivaassa.

Koska taivaaseen saapuu massoittain jo ajat sitten kuolleita, on ainakin joidenkin eläinten läsnäolo välttämätöntä.
lappetvulture1.jpg

Niin, pääseekö vain lemmikit, vai kaikki eläimet? Punkit, hirvikärpäset, hyttyset ja hämähäkit kans? Miksi ne olisivat millään tavalla huonompia kuin jonkun kissa tai hamsteri?

Tässä on kysymys: Loiko Jumala ryhmän olentoja vain tuhotakseen heidät lopulta – kokonaisen ryhmän, kuten eläimet? "Otetaan eläimiä historiaan eikä eläimiä ikuisuuteen." Epäilen sitä.
Loiko hän hämmästyttävää monimuotoisuutta eläinten maailmassa vain yksinkertaistaakseen kaikkea hankkiutumalla eroon tuosta monimuotoisuudesta tulevana aikana, niin että sinulla on hämmästyttävää, hämmästynyttä palvontaa Jumalan luomakunnan monimuotoisuudesta historiassa, mutta sinulla ei ole sitä tulevana aikana – se kaikki on poissa? Epäilen sitä.

Niin, pääseekö vain lemmikit, vai kaikki eläimet? Punkit, hirvikärpäset, hyttyset ja hämähäkit kans? Miksi ne olisivat millään tavalla huonompia kuin jonkun kissa tai hamsteri?
Koko luomakunta ylistää herraa ja odottaa vapautumista synnin kahleista. Joten jos kaikki eläimet ylistävät Herraa – ja siten uskovat Häneen – ja jos "yksikään, joka häneen uskoo, ei hukku, vaan saa iankaikkisen elämän", on selvää, että eräs rakas jae, Joh. 3:16, kertoo meille, että eläimet ovat myös Luojansa kanssa taivaassa.

Koko luomakunta ylistää herraa ja odottaa vapautumista synnin kahleista. Joten jos kaikki eläimet ylistävät Herraa – ja siten uskovat Häneen – ja jos "yksikään, joka häneen uskoo, ei hukku, vaan saa iankaikkisen elämän", on selvää, että eräs rakas jae, Joh. 3:16, kertoo meille, että eläimet ovat myös Luojansa kanssa taivaassa.
Mitenkäs maapallo ja tähdet ja taivaankansi? Eivätkö nekin ole luomakuntaa, joka ylistää Herraa?

Mä en tiennyt, että lemmikkien haudoille ei saisi laittaa ristejä, koska ne on tarkoitettu vain ihmisille. Meillä on ainakin minun lapsuudessa (ja puhun omille lapsilleni), että eläimet menevät eläinten taivaaseen. Olen ilmeisesti ollut väärässä...

Seinäjoen Sanomat: Lemmikkihautojen ristit ärsyttävät | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi
Henki on yksi ja sama, joten eikähän se eläimenkin henki ja sielu ole ikuinen ja Yhtä.

Taitaa päästä.
Joten jos kaikki eläimet ylistävät Herraa – ja siten uskovat Häneen – ja jos "yksikään, joka häneen uskoo, ei hukku, vaan saa iankaikkisen elämän", on selvää, että eräs rakas jae, Joh. 3:16, kertoo meille, että eläimet ovat myös Luojansa kanssa taivaassa.
Tuleva kirkkaus
18. Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme.
19. Koko luomakunta odottaa hartaasti Jumalan lasten ilmestymistä.
20. Kaiken luodun on täytynyt taipua katoavaisuuden alaisuuteen, ei omasta tahdostaan, vaan hänen, joka sen on alistanut. Luomakunnalla on kuitenkin toivo,
21. että myös se pääsee kerran pois katoavaisuuden orjuudesta, Jumalan lasten vapauteen ja kirkkauteen.
22. Me tiedämme, että koko luomakunta yhä huokaa ja vaikeroi synnytystuskissa.
23. Eikä vain luomakunta, vaan myös me, jotka olemme ensi lahjana saaneet omaksemme Hengen, huokailemme odottaessamme Jumalan lapseksi pääsemistä, ruumiimme lunastamista vapaaksi.
24. Meidät on pelastettu, se on varma toivomme. Mutta toivo, jonka jo näkee täyttyneen, ei enää ole toivo. Kukapa toivoo sellaista, minkä jo näkee!
25. Jos taas toivomme jotakin mitä emme näe, me myös odotamme sitä kärsivällisesti.
Kirje roomalaisille luku 8

Jokainen jolla henki on.