[QUOTE="mette";26776012]Siksi ne ristit on tarkoitettu vain ihmisille, koska ihminen on ainoa olento maan päällä, joka on tietoinen omasta tulevasta kuolemastaan ja hän on voinut eläissään itse päättää ja valita mihin uskontokuntaan haluaa liittyä ja kuulua. Johonkin uskontoon kuuluminen vaatii älyllistä ymmärrystä ja sitä ei eläimellä ole. Se marsu ei ole tehnyt itsenäisesti päätöstä et ahaa, päätämpä kuulua evankelisluterilaiseen kirkkoon ja näin ollen tulkoon hautakiveeni risti. Onko tarpeeks yksinkertaisesti selitetty, et sinäkin ymmärrät, miksi ne uskonnon symbolit haudoilla on vain ihmisiä varten? Mielestäni se on suorastaan rienausta jos eläimen haudalla on risti tai joku muu uskonnollinen tunnus. Kyllä se kertoo vain siitä, että eläimen omistaja on vieraantunut todellisuudesta aikoja sitten. Sitä en tiedä pääseekö eläimet tai ihmiset taivaaseen, koska en tiedä onko sitä olemassa.[/QUOTE]
No en mä kyllä ymmärrä miksi ihmiset vetää herneet nenäänsä, vaikka se risti sen eläimen haudalla nököttäisikin. En ole itse aiemmin edes tullut ajatelleeksi että se olisi väärin siihen laittaa, ennen kuin luin tuon jutun.